Skocz do zawartości

wyrzuciło tył caravanu


lng01459

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Dopiero co wróciłem i mam problem. dojeżdżając do ronda musiałem ostro hamować i nieoczekiwanie tył wyprzedził przód mojej astry. Zastanawia mnie co było tego przyczyną bo jest to dość niebezpieczne. całe szczęście prawie nic sie nie stało poza mały obdarciem opony chyba wszystko ok, nie ściąga itd, ale przejdźmy do rzeczy wymieniłem ostatnio amortyzatory z tyłu na gazowe, przód pozostał bez zmian (brak sciagacza do spręzyn, amorki czekają) i do tego wymiana klocków hamulcowych z przodu. bebny z tyłu nie ruszane, czy nowe amortyzatory i słabsze hamulce z tyłu moga powodować takie rzeczy?? dodam, że droga była sucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hamowałeś jeszczena prostej tak?

> a przy jakiej prędkości wcisnąłeś hamulec?

tak na prostej. koło 60-70 zapomniałem dodać, że do wymiany są jeszcze sworznie wahaczy, które też już czekaja na montaż. czy te wszytskie czynniki moga miec wpływ na takie zachowanie? dodam ze stało sie to pierwszy raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przód nierówno hamuje. U mnie na przeglądzie wyszła różnica 40% z przodu (tarcze zbyt cienkie - do wymiany), a w ogóle nie można było tego odczuć podczas jazdy. Dopiero w specyficznych warunkach może się coś nieciekawego wydarzyć. A jak u Ciebie wyglądały tarcze? Może masz już zbyt cienkie i klocki nieprawidłowo pracują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz tarcze i porównaj z minimum dla Twojego modelu - przez zbyt cieńkie tarcze mogą się dziać naprawdę cuda z hamulcami.

wybite amorki z przodu też mogły być przyczyną, szczególnie jak hamujesz na poprzecznych nierównościach (zabójcze w połączeniu z ABSem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmierz tarcze i porównaj z minimum dla Twojego modelu - przez zbyt

> cieńkie tarcze mogą się dziać naprawdę cuda z hamulcami.

> wybite amorki z przodu też mogły być przyczyną, szczególnie jak

> hamujesz na poprzecznych nierównościach (zabójcze w połączeniu z

> ABSem)

gdzie znajdę minimalna grubośc tarcz w astrze caravan(tarcze wentylowane) abs'u nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie znajdę minimalna grubośc tarcz w astrze caravan(tarcze

> wentylowane) abs'u nie mam.

jeśli masz tarcze wentylowane 256*24 to minimum wynosi 21mm (mierzone w najcieńszym miejscu)

Ale dla twojego silnika (przynajmniej wg mojego katalogu) mogły by też być tarcze mniejsze 236*20 (min 17mm)

Sprawdź na stronkach sklepów (sprawdź w dziale linki) jakie Twoja asterka ma tarcze i jakie mają minimum

http://www.nokaut.pl/oferta/tarcza-hamulcowa-opel-215-374.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze zmierze jutro, nie chce mim sie juz dzis dreptac do garażu

> Witaj..

> Na Twoim miejscu sprawdzilbym korektor sily hamowania.....

> Nalepiej na sciezce diagnostycznej....

> Pozdrawiam

> fmk

a gdzie znajduje sie ten korektor bo jestem akurat w tej sprawie ciemny czy to chodzi o to co jest po środku nad tylna belką? i co tam mogło sie zepsuć, źle działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj...

Korektor sily hamowania to faktycznie to cos przy tylnej belce... odpowiada za rozklad sily hamowania na przod i tyl w zaleznosci od obciazenia samochodu...

Jesli sila hamowania tylu bedzie zbyt duza to przy hamowaniu masz taki efekt jakbys zaciagnal "reczny"...

Jesli jest np zatarty (co sie zdarza w oplach) ...

Wypadalo by to sprawdzic w jakims warsztacie gdzie maja sciezke diagnostyczna... wtedy bedziesz takze wiedzial czy hamulce "biora" rowno po obu stronach ..

Pozdrawiam

fmk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korektorow jest sporo rodzajow. Nawet jeden jest zawsze zaraz przy pompie hamulcowej a dalej to moga byc: serowane cisnieniem, obciazeniem, przyspieszeniem (opoznieniem). Zakladam jednak ze astry maja ten na pompie i na belce tylnej-obciazeniowy. Jesli masz bebny to tez czesto wystepuje wyciek plynu z tloczkow na okladziny szczek i sie slizga wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tarcze wyglądają na równe z obu stron. zastanawia mnie to bo zaraz po

> założeniu nowych klocków przy ostrym hamowaniu nic sie nie

> działo, nie ściągało na boki itd.

Klocki po zalozeniu powinno sie lekko docierac przez kilkaset km.

Co do samego sciagania to albo korektor, albo ktores z przednich kol zle lapie (przyczyny moga byc rozne, zatarty tloczek, zakleszczone klocki, zapchane przewody elastyczne). W sprawie korektora nie jestem jednak specjalista, bo moje doswiadczenia z nim w Astrze to jedynie prawidlowe odpowietrzanie tylnich hamulcow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, że tylnie koła - nie powinny przy hamowaniu - całkowicie się blokować (chyba że na ręcznym), jeśli tak się stało to może być zepsuty korektor siły hamowania lub jedno koło się blokuje (brud w bębnach . Proponuję na początku zdjąć bębny w których wszystko wyczyścić i nasmarować dwignię ręcznego i samoregulatory.

------------------

Astra F X16SZ 95 lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj..

> Na Twoim miejscu sprawdzilbym korektor sily hamowania.....

> Nalepiej na sciezce diagnostycznej....

> Pozdrawiam

> fmk

Etzold pisze jak sprawdzić: jedna osoba szybko naciska na hamulec i puszcza a druga obserwuje czy dźwigienka korektora się porusza - jeżeli nie to korektor do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> korektor przy tylnej belce i wentylowane tarcze w c16nz???

> może mało się znam ale pierwsze słysze

> pzdr

korektor nad tylna belką, tarcze wentylowane, w c16nz kombi/caravan, i atpie aby były to efekty jakichś przeróbek poprzedniego właściciela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> korektor nad tylna belką, tarcze wentylowane, w c16nz kombi/caravan,

> i atpie aby były to efekty jakichś przeróbek poprzedniego

> właściciela

Potwierdzam - wszystko sie zgadza, tylko ja mam grafit metalik smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam....

Jesli masz tarcze z tyłu to jest to na pewno przerobka poprzedniego wlasciciela...

W Astrze F tarcze wystepuja TYLKO w wersjach z silnikiem 2.0 16V (C20XE lub X20XEV).. nawet przy silnikach 1.8 16V i 2.0 8V (oba maja 115 KM lub wiecej) tarcze juz nie byly montowane..:(

Ja w swojej Asterce zmienilem bebny na tarcze..... i bez regulacji korektora sily hamownia efekty byly podobne...tzn na mokrej lub sliskiej nawierzchni tyl zaczynal wyprzedzac przod samochodu:):)

Pozdrawiam

fmk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sluchajcie podepne sie do tematu.

> podobno jak jest ABS to nie ma korektora, czy jak mi strzeli jakis

> czujniczek to czy moge spotkac sie z tym ze mi zablokuje tyl i

> zobacze przed soba tylna rejestracje??

Nazywa się to EBD (elctronic brakeforce distribution) i masz rację, jak się ABS psuje, to możesz się powolutku toczyć do serwisu, albo samemu jak najszybciej naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam....

> Jesli masz tarcze z tyłu to jest to na pewno przerobka poprzedniego

> wlasciciela...

> W Astrze F tarcze wystepuja TYLKO w wersjach z silnikiem 2.0 16V

> (C20XE lub X20XEV).. nawet przy silnikach 1.8 16V i 2.0 8V (oba

> maja 115 KM lub wiecej) tarcze juz nie byly montowane..:(

> Ja w swojej Asterce zmienilem bebny na tarcze..... i bez regulacji

> korektora sily hamownia efekty byly podobne...tzn na mokrej lub

> sliskiej nawierzchni tyl zaczynal wyprzedzac przod samochodu:):)

> Pozdrawiam

> fmk

Kurcze ja też założyłem tarcze z tyłu i nic nie regulowałem. Samochód hamuje równoi nie zarzuca tyłem. Może podjadę jednak do jakiegoś warszatu na kontrolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam....

> Jesli masz tarcze z tyłu to jest to na pewno przerobka poprzedniego

> wlasciciela...

> W Astrze F tarcze wystepuja TYLKO w wersjach z silnikiem 2.0 16V

> (C20XE lub X20XEV).. nawet przy silnikach 1.8 16V i 2.0 8V (oba

> maja 115 KM lub wiecej) tarcze juz nie byly montowane..:(

> Ja w swojej Asterce zmienilem bebny na tarcze..... i bez regulacji

> korektora sily hamownia efekty byly podobne...tzn na mokrej lub

> sliskiej nawierzchni tyl zaczynal wyprzedzac przod samochodu:):)

> Pozdrawiam

> fmk

chyba się troszkę nie zrozumieliśmy, możliwe że napisałem niejasno, ale w którymś poprzednim poście było że z tyłu są bębny a z przodu wentylowane tarcze. gdybym miał tarcze z tyłu, byłbym bardziej niż zadowolony 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może być też wina amorków w jakimś stopniu. gazówki są twardsze więc tył mógł zgubić przyczepność przy hamowaniu, przód natomiast pewnie zanurkował i docisnął przednie koła. Mi się ostatnio tak zdarzyło w firmowym transporterze gdzie mamy dodatkowo usztywniony resor i jeno pióro zeby.GIF jechałem na pusto i też na prostej mnie obróciło zeby.GIF ale wtedy mokro było zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może być też wina amorków w jakimś stopniu. gazówki są twardsze

> więc tył mógł zgubić przyczepność przy hamowaniu, przód

> natomiast pewnie zanurkował i docisnął przednie koła. Mi się

> ostatnio tak zdarzyło w firmowym transporterze gdzie mamy

> dodatkowo usztywniony resor i jeno pióro jechałem na pusto i

> też na prostej mnie obróciło ale wtedy mokro było

tu też było po deszczu, ale juz niedługo gazówki tez na przód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.