maka777 Napisano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2007 Witam Mam (tak mi się wydaje) mały problemik z TPS-em. Niedawno przy pomocy kompa gazowego (AL-700) obserwowałem jego zachowanie. Co się okazało: Na wolnych obrotach - 0,41V 2000 obrotów - 0,29V 3000 obrotów - 0,52V Próg wolnych obrotów ustawiony jest na 0,781V - a więc nawet po dodaniu gazu nie przekracza tego progu. Zrobiłem jeszcze mały teścik - przy włączonym zapłonie ale na wyłączonym silniku wciskałem pedał gazu i okazało się, że napięcie stopniowo rosło do wartości 4,16V przy gazie do dechy. Czy ktos może mi powiedzieć co jest tutaj grane? Może podłączyłem źle kabelek od gazu? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2007 Jeśli przy otwieraniu przepustnicy wartości zmieniają się płynnie (nie ma żadnych skoków na 0) to TPS jest sprawny. Kabelek zdaje się podłącza się niebieski, czyli ten na którym jest informacja o położeniu. Może komp od gazu coś bruździ. Ktoś swego czasu pisał o filtrze zatrzymującym śmieci idące ze sterownika LPG po tym kablu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Może komp od gazu coś bruździ. Ktoś swego czasu Tylko, że na benie też tak się dzieje > Ktoś kiedyś pisał o filtrze zatrzymującym śmieci idące ze sterownika LPG po tym kablu. Jest możlwe zrobić samodzielnie taki filterek? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Tylko, że na benie też tak się dzieje > Jest możlwe zrobić samodzielnie taki filterek? Wyglada na nic skomplikowanego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > Wyglada na nic skomplikowanego Dzieki za pomoc. W weekend sobie zmajstruje cos takiego. Dam znać o rezultatach. Jeszcze tylko małe pytanko: Wczoraj patrzyłem jak kabelek od kompa gazowego jest połączony z oryginalnym kabelkiem, który biegnie z TPS-a do kompa benzynowego (bodajże niebieski). I wgląda to tak, że z kabelka niebieskiego w pewnym miejscu zdjęta jest izolacja i dolutowany jest kabelek od kompa gazowego. A pytanie jat następujące: na który kabelek należy założyć filterek? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 Jak widać na powyższym schemacie na ten który idzie do centralki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > Jak widać na powyższym schemacie na ten który idzie do centralki OK dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Wyglada na nic skomplikowanego Sprawa wygląda tak: Wczoraj podpiąłem filterek na kabelek do centralki i...nic. Można nawet powiedzieć, że było jeszcze gorzej niż wcześniej (jeżeli chodzi o wartości napięć) wszystkie były zaniżone i zbliżały się do 0V. Przy przekręconym kluczyku na zapłon (silnik oczywiście wyłączony) udało mi sie uzyskać napięcie 2,6V przy pełnym wciśnięciu gazu. Gdy zdjąłem filtr z kabelka postanowiłem zrobić mały eksperyment. Ponieważ kabelek od centralki LPG do TPS-a był przecięty postanowiłem zaobserwować jak w takim wypadku zmieniają sią napięcia. I co się okazało. Przy włączonym zapłonie (silnik oczywiście wyłączony) bez wciskania gazu napięcie urosło do wartości 1,8V. Po włączeniu silnika i wciskaniu gazu wzrosło do około 2,7V. I powiem szczerze że juz zgłupiałem Może kabelek który zanabyłem na allegro jest jakiś lipny . Ciekawe jakby sytuacja wyglądała jakbym podjechał sie podpiąć do gaziarza.... Może jednak ten TPS jest walnięty. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 Napisałeś w pierwszym poście, że napięcie rośnie do 0,4V. To wskazuje na to, że TPS jest sprawny. Możesz sprawdzić czy po wciśnięciu gazu do dechy przepustnica jest ustawiona równolegle do kanału. Dla wszelkiego spokoju możesz sprawdzić napięcie na wejściu do ECU. Pin D5 (niebieski). To ten sam niebieski co przy potencjometrze. Może te niskie napięcia są skutkiem słabej masy na sterowniku LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 Zostaw tego Amona w spokoju i pomierz napięcia na TPS woltomierzem, zapłon włączony, silnik niekoniecznie. A filtr TPS sobie odpuść, bo zaniża on wartość napięcia TPS o ok. 0,6V. Zmierz także, czy na pozostałych przewodach TPS jest masa i napięcie zasilania TPS (zwykle ok. 4,9V). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 6 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2007 > Zostaw tego Amona w spokoju i pomierz napięcia na TPS woltomierzem, Sugerujesz, że wskazania Amona mogą byc nie teges . Jakieś pół roku temu mierzyłem TPS-a woltomierzem i wtedy wydawało mi się, że było OK. Ale sprawdze jeszcze raz. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 6 Września 2007 Udostępnij Napisano 6 Września 2007 > Sugerujesz, że wskazania Amona mogą byc nie teges . Jakieś pół roku > temu mierzyłem TPS-a woltomierzem i wtedy wydawało mi się, że > było OK. Ale sprawdze jeszcze raz. > Pozdrawiam Motasz sie z tym juz dlugo wiec moja rada jest taka Podjedz do sklepu moto, "pozycz" na chwile nowy tps podepnij go tylko do wtyczki i zrob pomiar wartosci napiec. Nie musisz go wkrecac do zespolu wtryskowego wiec sladow "uzywania" nie powinno byc widac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.