swienty Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 otoz niedawno zakupilem wskaznik skladu spalin od uzytkownika gondoljerzy. i teraz mam kilka uwag. na postoju - optymalna mieszanka, przy wcisnieciu pedalu gazu mieszanka zubaza sie. NIE pomaga ZADNE krecenie sruba na reduktorze. na postoju zaczyna nawet smierdziec gazem a mieszanka przy przygazowaniu dalej uboga. dalej, przy hamowaniu silnikiem mieszanka optymalna z tego co wiem to powinna byc uboga na poczatku, zaraz po zalozeniu czujnika tak wlasnie bylo co sie dzieje? czyzby to padnieta sonda? dodam ze na benzynie jest wszystko ok, wskazania sa prawidlowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordirko Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > otoz niedawno zakupilem wskaznik skladu spalin od uzytkownika > gondoljerzy. i teraz mam kilka uwag. na postoju - optymalna > mieszanka, przy wcisnieciu pedalu gazu mieszanka zubaza sie. NIE > pomaga ZADNE krecenie sruba na reduktorze. na postoju zaczyna > nawet smierdziec gazem a mieszanka przy przygazowaniu dalej > uboga. dalej, przy hamowaniu silnikiem mieszanka optymalna z > tego co wiem to powinna byc uboga na poczatku, zaraz po > zalozeniu czujnika tak wlasnie bylo > co sie dzieje? czyzby to padnieta sonda? > dodam ze na benzynie jest wszystko ok, wskazania sa prawidlowe A na benzynie sygnał sondy oscyluje? A na jałowym "optymalna" - masz na myśli, że sygnał sondy oscyluje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > A na benzynie sygnał sondy oscyluje? > A na jałowym "optymalna" - masz na myśli, że sygnał sondy oscyluje ? nie moge sprawdzic oscylacji - mam tylko taki wskaznik, ale... swieci sie dioda ktora wskazuje mieszakne optymalna - lambda=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 PO PIERWSZE a po drugie może ten wskaźnik coś na odwrót pokazuje? Musisz się chyba skontaktować z producentem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > PO PIERWSZE > a po drugie może ten wskaźnik coś na odwrót pokazuje? Musisz się > chyba skontaktować z producentem instalka Lovato, elektronika D.T. Wskazania na BENZYNIE sa ok, problem wystepuje tylko przy pracy na lpg, wiec z testerem musi byc wszystko ok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordirko Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > nie moge sprawdzic oscylacji - mam tylko taki wskaznik, ale... > swieci sie dioda ktora wskazuje mieszakne optymalna - lambda=1 No to nie wiem Podłącz może lepiej woltomierz pod sondę i zobacz, czy ten wskaźnik dobrze działa. Przy prawidłowo działającej i wyregulowanej instalce II i wyższej generacji, w całym zakresie (od wolnych do szybkich) napięcie sondy powinno oscylować od bogatej do ubogiej i z powrotem, wokół lambda 1. U mnie na wolnych obrotach - wolno (u mnie zmienia się co 2-5 sekund), a na wysokich obrotach pod obciążeniem sonda oscyluje jak spidi gonzales Natomiast bez obciążenia (na luzie) po wejściu na wyższe obroty najpierw jest dłuższą chwilę ubogo, a potem po 2-4 sekundach wskakują oscylacje. Na benzynie oscyluje mi cały czas. Oczywiście przy hamowaniu silnikiem jest ubogo - aż do momentu jak zejdzie do jakichś 2000/1500 obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > nie moge sprawdzic oscylacji - mam tylko taki wskaznik, ale... > swieci sie dioda ktora wskazuje mieszakne optymalna - lambda=1 Jako wymieniony na początku wątku ,,producent" poczuwam się do wypowiedzi. Przy prawidłowym podłączeniu wskaźnika podczas pracy silnika na wolnych obrotach powinny być widoczne oscylacje napięcia wokół wartości 0,45V. Na moim wskaźniku 0,45V to przejście pomiędzy dwoma zielonymi diodkami, więc nawet nieduże oscylacje napięcia góra/dół wokół tej wartości powinny być widoczne jako wędrówka świecącego punktu na skali. Jeśli na LPG tego nie ma to powinno być przynajmniej na benzynce. Zupełny brak oscylacji i świecenie na stałe zielonej diodki wskazywało by że zdecydowanie coś jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordirko Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > Jako wymieniony na początku wątku ,,producent" poczuwam się do > wypowiedzi. > Przy prawidłowym podłączeniu wskaźnika podczas pracy silnika na > wolnych obrotach powinny być widoczne oscylacje napięcia wokół > wartości 0,45V. Na moim wskaźniku 0,45V to przejście pomiędzy > dwoma zielonymi diodkami, więc nawet nieduże oscylacje napięcia > góra/dół wokół tej wartości powinny być widoczne jako wędrówka > świecącego punktu na skali. Jeśli na LPG tego nie ma to powinno > być przynajmniej na benzynce. > Zupełny brak oscylacji i świecenie na stałe zielonej diodki > wskazywało by że zdecydowanie coś jest nie tak. Tak przy okazji .... czy te urządzenie ma certyfikat CE ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > Jako wymieniony na początku wątku ,,producent" poczuwam się do > wypowiedzi. > Przy prawidłowym podłączeniu wskaźnika podczas pracy silnika na > wolnych obrotach powinny być widoczne oscylacje napięcia wokół > wartości 0,45V. Na moim wskaźniku 0,45V to przejście pomiędzy > dwoma zielonymi diodkami, więc nawet nieduże oscylacje napięcia > góra/dół wokół tej wartości powinny być widoczne jako wędrówka > świecącego punktu na skali. Jeśli na LPG tego nie ma to powinno > być przynajmniej na benzynce. oczywiscie czasem widac mala oscylacje pomiedzy dwoma zielonymi diodami. na lpg zaraz po wcisnieciu pedalu gazu zaczyna sie swiecic pierwsza dioda z lewej strony (obuga mieszanka) a po puszczeniu znowu swieci jedna z zielonych... przy hamowaniu silnikiem takze pali sie ktoras zielona dioda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > Tak przy okazji .... czy te urządzenie ma certyfikat CE ? no nie rób se jaj , fajną maszynkę zbudował przecież P.S. nie certyfikat CE a deklaracja CE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > oczywiscie czasem widac mala oscylacje pomiedzy dwoma zielonymi > diodami. na lpg zaraz po wcisnieciu pedalu gazu zaczyna sie > swiecic pierwsza dioda z lewej strony (obuga mieszanka) a po > puszczeniu znowu swieci jedna z zielonych... > przy hamowaniu silnikiem takze pali sie ktoras zielona dioda Jeśli na benzynie wskazania są normalne (oscylacja na wolnych, stechiometrycznie przy spokojnej jeździe, bogato przy butowaniu i ubogo przy hamowaniu silnikiem) to wskaźnik i sonda powinny być OK. Dziwna jest sprawa ze wskazaniami w okolicy stechiometrycznej przy hamowaniu silnikiem. Zielone diodki odpowiadają za zakres od 0,18-0,65V i np w moim wozie na blosie i bez elektroniki ciężko się wstrzelić w samo zielone. Jeśli się uda to i tak wskazanie tańczy zahaczając również o żółte diody. Sakramenckie pytanie: jak dawno zmieniany filtr gazu, ile ma najechane reduktor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 10 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > Jeśli na benzynie wskazania są normalne (oscylacja na wolnych, > stechiometrycznie przy spokojnej jeździe, bogato przy butowaniu > i ubogo przy hamowaniu silnikiem) to wskaźnik i sonda powinny > być OK. > Dziwna jest sprawa ze wskazaniami w okolicy stechiometrycznej przy > hamowaniu silnikiem. Zielone diodki odpowiadają za zakres od > 0,18-0,65V i np w moim wozie na blosie i bez elektroniki ciężko > się wstrzelić w samo zielone. Jeśli się uda to i tak wskazanie > tańczy zahaczając również o żółte diody. > Sakramenckie pytanie: jak dawno zmieniany filtr gazu, ile ma > najechane reduktor? filtr gazu czysty ale zmieniany ostatnio z 20kkm temu a reduktor ma ok 40-50kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 10 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2007 dodam jeszcze ze przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu samochod zachowuje sie tak jakby chcial podskoczyc czuc takie dziwne szarpniecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2007 nowe wiadomosci wlasnie wrocilem z regulacji przy pomocy wskaznika i... niezaleznie od tego czy wkrece czy odkrece ktoras ze srub na reduktorze mieszanka jest... o tym teraz. udalo mi sie ustawic mieszanke w okolicach lambda=1. na postoju bylo wtedy minimalnie za bogato, przy powolnym wcisnieciu gazu tak do 3000-3500obr/min bylo ok (ale jedynie na postoju!), przy MINIMALNIE wyzszych obrotach nagly skok w pozycje ubogo. przy tym ustawieniu, przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu mieszanka uboga. kombinowalem z godzine-poltora. probowalem roznych ustawien i NIGDY nie moge uzyskac odpowiedniej mieszanki w czasie jazdy. czyzby reduktor mowil papa? przejechalem juz na nim no z 50kkm, dokladnie nie pamietam przy jakim przebiegu zalozylem lpg ale wydaje mi sie ze nie bylo wtedy na liczniku jeszcze 100kkm. dodam tez ze widoczny jest jakby wyciek (?) spod uszczelki. jutro podzwonie najwyzej po warsztatach i zapytam czy sa w stanie wyregulowac lovato z elektronika dt gas. jeszcze jedna ciekawostka: przy pomocy laptopa nie da sie wyregulowac instalki bo podaje jakies dziwne wartosci lambda (uzywalem jedynie oryginalnego programu) a analizator spalin nie wiem czy pomoze - nie mam katalizatora... prosze o kazda - nawet najmniejsza pomoc gdyz za tydzien szykuje mi sie wyjazd na przysiege brata do Ustki... jakby nie bylo jest to kawalek drogi i chcialbym miec w pelni sprawna instalke... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 11 Września 2007 Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > nowe wiadomosci > wlasnie wrocilem z regulacji przy pomocy wskaznika i... niezaleznie > od tego czy wkrece czy odkrece ktoras ze srub na reduktorze > mieszanka jest... o tym teraz. udalo mi sie ustawic mieszanke w > okolicach lambda=1. na postoju bylo wtedy minimalnie za bogato, przyznam że nie wiem dokładnie jak działa wskaźnik a'la gondojerzy ale jeżeli działa jak większość tego typu urządzeń to nie da się ustawic lambda=1. To jest po prostu niemozliwe i wynika z charakterystyki napięcowej sondy lambda. Jeżeli ten wskaźnik uśrednia wynik w czasie to nie można go użyć do ustawiania pracy układu. Musimy widzieć rzeczywistą bieżąca wartość która ma oscylować bogata-uboga. > przy powolnym wcisnieciu gazu tak do 3000-3500obr/min bylo ok > (ale jedynie na postoju!), przy MINIMALNIE wyzszych obrotach > nagly skok w pozycje ubogo. przy tym ustawieniu, przy gwaltownym > wcisnieciu pedalu gazu mieszanka uboga. > kombinowalem z godzine-poltora. probowalem roznych ustawien i NIGDY > nie moge uzyskac odpowiedniej mieszanki w czasie jazdy. czyzby > reduktor mowil papa? przejechalem juz na nim no z 50kkm, > dokladnie nie pamietam przy jakim przebiegu zalozylem lpg ale > wydaje mi sie ze nie bylo wtedy na liczniku jeszcze 100kkm. > dodam tez ze widoczny jest jakby wyciek (?) spod uszczelki. > jutro podzwonie najwyzej po warsztatach i zapytam czy sa w stanie > wyregulowac lovato z elektronika dt gas. jeszcze jedna > ciekawostka: przy pomocy laptopa nie da sie wyregulowac instalki > bo podaje jakies dziwne wartosci lambda (uzywalem jedynie co oznacza dziwne? > oryginalnego programu) a analizator spalin nie wiem czy pomoze - na anlizatorze to można ustawiać I generację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > co oznacza dziwne? brak oscylacji + dziwne wskazania - albo bardzo ubogo albo bardzo bogato. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 11 Września 2007 Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > brak oscylacji + dziwne wskazania - albo bardzo ubogo albo bardzo > bogato. może usterka silnika krokowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > może usterka silnika krokowego mozliwe... a reduktor? nie jest to czasem jego koniec? jutro podzwonie po serwisach (nie kazdy ma soft do mojej instalki )i podjade na jakas regulacje... tutaj opis tego wskaznika, rauc okiem, bede wdzieczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 11 Września 2007 Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > mieszanka, przy wcisnieciu pedalu gazu mieszanka zubaza sie. NIE > pomaga ZADNE krecenie sruba na reduktorze. na postoju zaczyna > nawet smierdziec gazem a mieszanka przy przygazowaniu dalej > uboga. dalej, przy hamowaniu silnikiem mieszanka optymalna z > tego co wiem to powinna byc uboga na poczatku, zaraz po > zalozeniu czujnika tak wlasnie bylo uboga będzie gdy masz aktywną opcję cut-off. Mnie to pachnie jakąś awarią elektroniki lub sterownia krokowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > uboga będzie gdy masz aktywną opcję cut-off. > Mnie to pachnie jakąś awarią elektroniki lub sterownia krokowym. bardzo mozliwe. na poczatku gdy zalozylem ten czujnik widac bylo ze podczas hamowania silnikiem mieszanka jest uboga, teraz jest taka jak na jalowym a podczas deptania po gazie uboga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 11 Września 2007 Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > mozliwe... a reduktor? nie jest to czasem jego koniec? jutro może, ale mniej mi to pasuje na reduktor, bardziej na brak sterowania krokowcem > podzwonie po serwisach (nie kazdy ma soft do mojej instalki )i > podjade na jakas regulacje... > tutaj opis tego wskaznika, rauc okiem, bede wdzieczny maszynka ok- powinna pokazywać poprawnie i nie ma nic o uśrednianiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > może, ale mniej mi to pasuje na reduktor, bardziej na brak sterowania > krokowcem > maszynka ok- powinna pokazywać poprawnie i nie ma nic o uśrednianiu da sie jakos sprawdzic krokowy? z boku mam siakas srubke, jej wkrecenie/wykrecenie tez w niczym nie pomaga widac nie obedzie sie bez serwisu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 11 Września 2007 Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > da sie jakos sprawdzic krokowy? z boku mam siakas srubke, jej da się ale skomplikowane > wkrecenie/wykrecenie tez w niczym nie pomaga czyli to jest taka quasi II generacja coś jak STAG 2L > widac nie obedzie sie bez serwisu... chyba tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > da się ale skomplikowane > czyli to jest taka quasi II generacja coś jak STAG 2L > chyba tak w takim razie dzieki za pomoc jutro podzwonie po warsztatach i popytam gdzie serwisuja moja instalke. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 11 Września 2007 Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > może, ale mniej mi to pasuje na reduktor, bardziej na brak sterowania > krokowcem > maszynka ok- powinna pokazywać poprawnie i nie ma nic o uśrednianiu Uśrednianie jest, ale niewielkie. Tylko tyle żeby zlikwidować efekt dyskoteki. Na wolnych obrotach jeśli są oscylacje to na wskaźniku będą widoczne ,,jak na dłoni". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 11 Września 2007 Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > Uśrednianie jest, ale niewielkie. Tylko tyle żeby zlikwidować efekt > dyskoteki. Na wolnych obrotach jeśli są oscylacje to na > wskaźniku będą widoczne ,,jak na dłoni". jak to , a na wysokich obrotach nie będzie widać oscylacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 11 Września 2007 Udostępnij Napisano 11 Września 2007 > jak to , a na wysokich obrotach nie będzie widać oscylacji? Jeśli oscylacje będą bardzo szybkie to nie będzie widać. Swoją drogą jak szybko może oscylować sonda cyrkonowa? O ile dobrze pamiętam reakcja na zmianę składu mieszanki uboga/bogata to 1-2 setne sekundy, ale spowrotem bogata/uboga to już więcej, kilka setnych. Jak do tego dadać czas reakcji elektroniki i przepływu przez silnik to maksymalnie wyjdzie ze 20-30Hz. U siebie w aucie nie mam elektroniki, więc nie mam też porównania, ale podłączałem np sinusoidę 20Hz z generatora i tego już na wskaźniku nie widać. Niższej częstotliwości nie sprawdzałem bo tu mój generator sie kończy, ale swoją drogą 20Hz jest też już niewidoczne dla oka, z podobną częstotliwością wyświetla się przecież filmy w kinie. Gdyby wskaźnik przenosił tę częstotliwość efekt dla ludzkiego oka byłby taki że świeci się/błyska kilka diod na raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > Jeśli oscylacje będą bardzo szybkie to nie będzie widać. Swoją drogą > jak szybko może oscylować sonda cyrkonowa? O ile dobrze pamiętam > reakcja na zmianę składu mieszanki uboga/bogata to 1-2 setne > sekundy, ale spowrotem bogata/uboga to już więcej, kilka > setnych. Jak do tego dadać czas reakcji elektroniki i przepływu > przez silnik to maksymalnie wyjdzie ze 20-30Hz. U siebie w aucie > nie mam elektroniki, więc nie mam też porównania, ale > podłączałem np sinusoidę 20Hz z generatora i tego już na > wskaźniku nie widać. Niższej częstotliwości nie sprawdzałem bo > tu mój generator sie kończy, ale swoją drogą 20Hz jest też już > niewidoczne dla oka, z podobną częstotliwością wyświetla się > przecież filmy w kinie. Gdyby wskaźnik przenosił tę > częstotliwość efekt dla ludzkiego oka byłby taki że świeci > się/błyska kilka diod na raz. ale tak do 10Hz Hz powinno pokazywać. NA LPG II gen raczej spoko bo zmiany są z reguły około 1-2Hz natomiast dla IV gen lub NoPB znacznie szybciej. Widząc je wiemy że wszystko jest ok i mieszanka oscyluje. Jezeli uśredniamy możemy odnieść wrażenie że jeździmy np ciągle na bogatej gdy wypełnienie przebiegu bedzie niesymetryczne a tak faktycznie jest. Wydaje mi się że uśrednianie nie jest dobrym pomysłem jeżeli chcemy diagnozować lub dokonywać regulacji. Najlepiej gdyby była możliwość przełączenia - na pomiar uśredniony / chwilowy. Jeżeli ktoś sobie chce podglądac średnią wartość lambdy to ma wtedy taką możliwość. Sam kiedyś taki układ do testera proponowałem ale tam właśnie był przełącznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > ale tak do 10Hz Hz powinno pokazywać. NA LPG II gen raczej spoko bo > zmiany są z reguły około 1-2Hz natomiast dla IV gen lub NoPB > znacznie szybciej. Widząc je wiemy że wszystko jest ok i > mieszanka oscyluje. Jezeli uśredniamy możemy odnieść wrażenie że > jeździmy np ciągle na bogatej gdy wypełnienie przebiegu bedzie > niesymetryczne a tak faktycznie jest. Wydaje mi się że > uśrednianie nie jest dobrym pomysłem jeżeli chcemy diagnozować > lub dokonywać regulacji. Najlepiej gdyby była możliwość > przełączenia - na pomiar uśredniony / chwilowy. Jeżeli ktoś > sobie chce podglądac średnią wartość lambdy to ma wtedy taką > możliwość. Sam kiedyś taki układ do testera proponowałem ale tam > właśnie był przełącznik. Przy niesymetrycznym wypełnieniu uśrednione wskazanie nie będzie stało na środku, tylko przesunie się w kierunku dominującej wartości napięcia. Chodzi mi po głowie wskaźnik z przełączaniem i pewnie wkrótce też taki zrobię. Na dziś jest ,,nowy" wskaźnik z jednoczesnym podwójnym wyświetlaniem, jedno szybkie (chwilowe), a drugie powolne (mocno uśrednione). Aktualnie na Alledrogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > Przy niesymetrycznym wypełnieniu uśrednione wskazanie nie będzie > stało na środku, tylko przesunie się w kierunku dominującej > wartości napięcia. No właśnie o tym pisałem. Pokaże np. bogatą mieszankę i jak wtedy się kapnąć, że jednak regulacja nastepuje i są poprawne oscylacje? Każdy regulmajster będzie myślał że coś jest nie tak bo brak oscylacji. Taka wersja wg mnie średnio się nadaje do przeprowadzania regulacji LPG lub diagnozy jakiś usterek. Uśrednianie zahacza o elementy statystyki a z tym przypomniał mi sie dowcip z góralem który wymienia znane prawdy: Jest - prowda, tys prowda, gówno prowda i statystyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordirko Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > Jeśli oscylacje będą bardzo szybkie to nie będzie widać. Swoją drogą > jak szybko może oscylować sonda cyrkonowa? O ile dobrze pamiętam > reakcja na zmianę składu mieszanki uboga/bogata to 1-2 setne > sekundy, ale spowrotem bogata/uboga to już więcej, kilka > setnych. Jak do tego dadać czas reakcji elektroniki i przepływu > przez silnik to maksymalnie wyjdzie ze 20-30Hz. U siebie w ??? Sprawna sonda lambda ma bezwładność 300ms (0,3s) ... po takim co najmniej czasie reaguje zmianą napięcia na zmianę składu mieszanki. Choćby z tego powodu teoretyczna częstotliwość graniczna to 1,6 Hz. Oscylacje nigdy nie będą większe jak 1-2Hz (1-2 pełnych cykli na sek). I pod tę właściwość projektuje się elektronikę. U mnie na benzynie przy szybkiej jeździe mruga gdzieś w ok. 1 Hz, a na gazie wolniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > ??? > Sprawna sonda lambda ma bezwładność 300ms (0,3s) ... po takim co > najmniej czasie reaguje zmianą napięcia na zmianę składu > mieszanki. Choćby z tego powodu teoretyczna częstotliwość > graniczna to 1,6 Hz. > Oscylacje nigdy nie będą większe jak 1-2Hz (1-2 pełnych cykli na > sek). I pod tę właściwość projektuje się elektronikę. U mnie na > benzynie przy szybkiej jeździe mruga gdzieś w ok. 1 Hz, a na > gazie wolniej. Przyznam, że nie pamiętam już gdzie widziałem te setne sekundy. Może mi się coś pochrzaniło z sondami tytanowymi, one są szybsze. Gdy teraz szukam to np natknąłęm się na wartości: from rich to lean in about 50 to 100 milliseconds, and from lean to rich in 75 to 150 milliseconds Konkretnie na tej stronie. Gdzie indziej spotkałem się ze stwierdzeniem że 300ms uważa się za maksimum. Jesli reakcja trwa dłużej to sonda jest do bani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2007 oscylacje na benzynie sa widoczne. na gazie dalej to samo - caly czas ubogo... za tydzien czeka mnie trasa Zabrze-Ustka (przysiega brata) i chcialbym miec w pelni sprawna instalke... najgorsze jest to ze... do tej pory nie odnalazlem warsztatu ktory wyreguluje moja instalke, nikt nie ma oprogramowania/interfejsu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > oscylacje na benzynie sa widoczne. na gazie dalej to samo - caly czas > ubogo... za tydzien czeka mnie trasa Zabrze-Ustka (przysiega > brata) i chcialbym miec w pelni sprawna instalke... najgorsze > jest to ze... do tej pory nie odnalazlem warsztatu ktory > wyreguluje moja instalke, nikt nie ma oprogramowania/interfejsu W ostateczności kup ręczny register i sprubuj wyregulować instalkę jako I generację. Będziesz wiedział czy to parownik sie kończy czy raczej elektronika szwankuje. Jeśli ci szkoda kaski to na upartego można na próbę wyjąć aktuator, w jego miejsce wstawić rurkę, a zamiast registra zaciskać wąż gumowy z gazem jakimkolwiek zaciskiem czy kleszczami. Metoda Mc'Givera i na krótko, tylko do sprawdzenia, a nie do jazdy. Piszę świadomie takie herezje bo za reczny register gazownicy też potrafią zaśpiewać cenę jakby był zrobiony ze złoconego srebra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > W ostateczności kup ręczny register i sprubuj wyregulować instalkę > jako I generację. Będziesz wiedział czy to parownik sie kończy > czy raczej elektronika szwankuje. Jeśli ci szkoda kaski to na > upartego można na próbę wyjąć aktuator, w jego miejsce wstawić > rurkę, a zamiast registra zaciskać wąż gumowy z gazem > jakimkolwiek zaciskiem czy kleszczami. Metoda Mc'Givera i na > krótko, tylko do sprawdzenia, a nie do jazdy. Piszę świadomie > takie herezje bo za reczny register gazownicy też potrafią > zaśpiewać cenę jakby był zrobiony ze złoconego srebra. mam krokowy z taka srubka z boku... udalo mi sie umowic na srode na wizyte u gazownika - znalazlem tylko jednego na samym koncu katowic... no trudno, podjade tam to wszystkeigo sie dowiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > mam krokowy z taka srubka z boku... > udalo mi sie umowic na srode na wizyte u gazownika - znalazlem tylko > jednego na samym koncu katowic... no trudno, podjade tam to > wszystkeigo sie dowiem Ale ta śruba na nic się nie zda, jeśli sam krokowy jest nadmiernie zamknięty. Ona w tym przypadku stanowi górne ograniczenie przepływu przez aktuator. Typowe rozwiązanie starszej generacji gdzie elektronika sterująca jest prosta. Możesz w takim razie zrobic inny myk. Odkręcić z zaworu sam silnik krokowy z tłoczkiem, otwór po silniku zamknąć płaską blaszką z dwoma otworkami i już masz ręczny register ze śrubą. Tylko zanim w takiej konfiguracji odpalisz silnik raczej odłącz silnik krokowy od elektroniki, żeby przypadkiem nie wypchnęło tłoczka na zewnątrz z silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > ??? > Sprawna sonda lambda ma bezwładność 300ms (0,3s) ... po takim co > najmniej czasie reaguje zmianą napięcia na zmianę składu > mieszanki. Choćby z tego powodu teoretyczna częstotliwość > graniczna to 1,6 Hz. > Oscylacje nigdy nie będą większe jak 1-2Hz (1-2 pełnych cykli na > sek). I pod tę właściwość projektuje się elektronikę. U mnie na > benzynie przy szybkiej jeździe mruga gdzieś w ok. 1 Hz, a na > gazie wolniej. Mnie na benzynie przy wysokich obrotach mryga kontrolka lambdy tak na oko 3-5Hz. Na LPG jest to z 0,5Hz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.