Skocz do zawartości

kordirko

użytkownik
  • Liczba zawartości

    457
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Imię
    irko
  • Lokalizacja
    Katowice
  • Samochód
    Dacia Sandero Stepway III generacja
    Chevrolet Aveo t255

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

kordirko's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

55

Reputacja

  1. ostatecznie znalazłem jeszcze lepszy sposób, mniej męczący, nie trzeba w to wkładać dużej siły. Luzujemy śruby, podnosimy auto, podkładamy kawałek deski pod oponę, niesymetrycznie od wewnętrznej strony - tak aby po opuszczeniu auta tylko połowa opony oparła się o deskę, co spowoduje że na oponę będzie działać siła w płaszczyźnie bocznej. Opuszczamy auto, chwytamy ręką za relingi i kołyszemy auto na boki. Po chwili kołysania słychać w kole stuk - to felga odkleiła się od tarczy/piasty.
  2. Dzięki trenowałem na kole karate po 10-tym kopnięciu puściło jutro wyczyszczę te piasty ze rdzy i czymś nasmaruję
  3. Nie umiem zdjąć koła. Chciałem zdjąć koło aby sprawdzić stan klocków, podniosłem auto, odkręciłem śruby, ciągnę, szarpię za felgę, kopię w oponę - i nic. Felga przyspawała się do tarczy hamulcowej. Trochę mi szkoda walić młotkiem w alufelgi bo je zniszczę, opona młotek odbije, może jest jakiś inny sposób ? Koła były ściągane na wiosnę, śruby przykręcałem momentem 105 Nm jak fabryka przykazała. Popsikałem na noc penetratorem na otwór centrujący felgi i kołnierz piasty, może tam rdza chwyciła ?
  4. Pociągnie długo jeśli jeździ co najmniej raz w tygodniu na długie trasy 50-100km na których zdoła się całkowicie naładować. Pociągnie krótko jeśli jeździ tylko krótkie trasy po mieście, albo co gorsza głównie stoi na parkingu bez jeżdżenia. W tym drugim przypadku dobrze jest co jakiś czas podładować akumulator ładowarką mikroprocesorową przez kilkanaście godzin. Wg mnie dezaktywacja "inteligentnego ładowania" będzie miała marginalny lub żadny wpływ na żywotność akumulatora, najważniejsze to tak eksploatować akumulator aby się nie rozładował.
  5. Ja załapałem się w czerwcu na tę akcję "wymiana czujnika LPG" podczas przeglądu w ASO. Podobno też w ramach tej akcji aktualizowali soft w komputerze w związku z tym że "nie-firmowe oprogramowanie" nie łączyło się z komputerem samochodu po złączu OBD2, Krążą plotki że były na to skargi i UE wymusiła na Renault/Dacia "odblokowanie OBD2". Nie sprawdzałem jeszcze czy u mnie działa, inni ludzie zgłaszali że u nich zaczęło to działać
  6. Sandero LPG pali mi średnio 8-9l gazu na 100km, obecnie gaz jeszcze w cenie "zimowej" po 3,20, to wyjdzie około 28 zł za 100km Wiosną po sezonie grzewczym gaz zawsze tanieje, wakacyjne wyjazdy są ok 10% tańsze, czyli jakieś 25 zł za 100km. Do kosztów dochodzą przeglądy, oleje, filtry i przegląd SKP od nowości co roku (a nie jak dla nie-LPG pierwszy przegląd po 3 latach, drugi po 5). Moim zdaniem dla przebiegu 10-15 rocznie nie warto się bawić w liczenie kosztów paliwa czy prądu, bo przy tych przebiegach w całkowitym koszcie posiadania dominuje amortyzacja od ceny zakupu. Dopiero przy przebiegach powyżej 20 tys. km / rok zaczyna mieć to znaczenie. Taki bardzo uproszczony przykład przy takich uproszczoych założeniach: cena zakupu: 100 tys. posiadam auto 10 lat, cena sprzedaży: 20 tys. amortyzacja = 100 tys - 20 tys / 10 lat = 8 tys. rocznie = 666 zł /m-c przebieg 15 tys na rok = 1250 km / m-c, dla mojego LPG koszt paliwa 12,50 x 28 = 350 zł Całkowity miesięczny koszt posiadania = 350+666 = 1016 Czyli koszty paliwa to przy takim przebiegu to 34% kosztów posiadania, 66% kosztu to amortyzacja. Oszczędność rzędu nawet 50% na kosztach paliwa (170 zamiast 350) da koszt całk. posiadania = 836, czyli tylko 16% taniej. Przy tych założeniach wg mnie lepiej kupić tańsze auto na drogą benzynę, niż droższe auto na tańszy prąd czy LPG.
  7. cześć po wizycie u mechanika się wkurzyłem i sam za 50 zł kupiłem ten czujnik i wymieniłem - bo mechanik tylko wykasował błędy, kazał naładować aku i "jeździć oraz obserwować, jak się powtórzy to wrócić". Po dwóch dniach problem powrócił, ale do mechanika nie wróciłem, szkoda czasu na takich fachowców. Po wymianie check engine już nie świeci - ale teraz obroty jałowe skoczyły na 2,5-3 tysięcy, wiem że trzeba zresetować ustawienia autoadaptacji biegu jałowego, czy ktoś zna procedurę dla Aveo T200-255 ? Czytam na zagranicznych forach, ale znalazłem różne wersje tej procedury dla innych modeli, nie ma konkretnie do T255.
  8. Pacjent - Aveo T255 Przez kilka dni zapalała się kontrolka check engine po kilku minutach jazdy. Po podpięciu skanera OBD 2 pokazał mi błąd P0122 Throttle position TP switch low input. Po trzecim kasowaniu błędów kontrolka na razie zgasła i jest spokój. Co może być przyczyną ?
  9. Moim zdaniem najlepiej brać taki model, dla którego masz w pobliżu gazownika który ci to serwisuje. Trzeba jeździć na przeglądy na wymianę filtrów i regulację (w moim przypadku jeździłem 2 razy na rok), jak jest gazownik blisko to duża wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy na taksówki Osobiście jeździłem na BRC sequent 24 i polecam tę instalację - wtryski padły dopiero po 250 tys. km., wymiana była niedroga (ok. 1200 zł rok temu) a reduktor padł po 150-160 kkm. i też jakoś komicznie nie kosztował Teraz jeżdżę na Landi Renzo, na razie jest ok, ale dopiero 25 tys. kkm mam najeżdżone i trudno coś więcej powiedzieć.
  10. mam ten drugi ciśnieniowy z ręczną pompką - polecam, działa. Cały płyn wymieniłem w około 30 minut, przy czym połowę z tego czasu zajęło kręcenie podnośnikiem oraz odkręcanie i przykręcanie kół. Teraz wpadłem na sposób i do kręcenia podnośnika oraz śrub w kołach używam zwykłej wkrętarki akumulatorowej, znacznie przyspiesza pracę. W komentarzach do aukcji z tego urządzenia niektórzy ludzie pisali, że nakrętka nie pasowała do zbiorniczka z płynem i musieli dać dodatkową uszczelkę, ale u mnie pasowała do zbiorniczka i nie było problemów. Polecam też zaopatrzyć się w klucze oczkowe do odpowietrzników (taki oczkowy z wycięciem) i spray na zapieczone śruby, ponieważ śruby odpowietrznika ciężko poluzować, a uszkodzenie tej śruby będzie się wiązać z grubszą naprawą. Psikamy na śrubę sprayem, czekamy kilka minut, luzujemy delikatnie śrubę .... i dopiero jak puści działamy dalej.
  11. Hejka, poszukuje chętnych do wypełnienia ankiety do magisterskiej, ankieta ma 3 proste pytania: 1. Jaki jest twój model samochodu ? 2. w którą stronę masz strzałkę przy wskaźniku paliwa (prawo/lewo/brak) ? 3. po której stronie masz ikonkę "pistoletu" (prawo/lewo/brak) ?
  12. Zachęcony tym wątkiem zakupiłem ten uchwyt, i u mnie niestety odpadło od deski rozdzielczej przy gałce z biegami Natomiast potem do szyby się przyssało i nie da się tego oderwać - przyssawka jest posmarowana jakimś klejem. Jestem zadowolony z tego uchwytu - ten magnes to super wygodna sprawa.
  13. Już takie ceny LPG w historii bywały, 2,80 jakieś 8 lat temu. Potem w 2016 spadały do 1,80. Teraz też mogą spaść. Odkąd jeżdżę na LPG (już prawie 20 lat), to ceny skakały raz w górę raz w dół, ale ceny litra LPG w relacji do benzyny wynosiła zawsze mniej niż 50%.
  14. kordirko

    EV to bajka :)

    Zgadza się w 200%, tylko że w przypadku elektryków zanieczyszczenie, zamiast w moim mieście, w większości pojawią się w elektrowni Turów (i pofruną sobie do Czech i Niemiec), a reszta dymów w elektrowni Bełchatów gdzieś w łódzkiem. Obie lokalizacje są duużo ponad 100km ode mnie. I ten argument mnie przekonuje, jestem "ZA" autem elektrycznym.
  15. kordirko

    Otomoto Klik

    To do wróżki pytanie Na chwilę obecną można sobie poczytać wzór umowy: https://storage.otomotoklik.pl/static/umowa-sprzedazy-pojazdu.pdf oraz ogólne warunki ubezpieczenia - a w szczególności wyłączenia https://storage.otomotoklik.pl/static/owu.pdf o którym to ubezpieczeniu mowa w par. 5 umowy. W tychże wyłączeniach chyba w każdym punkcie powołują się na "typowe zużycie eksploatacyjne", więc w razie jakiejś awarii bardzo prawdopodobna będzie odmowy wypłaty "z uwagi na zużycie eksploatacyjne" i trzeba się będzie pewno sądzić - wygrana jest mocno niepewna. Czyli pół żartem-pół serio "gwarancja do stu dni, a studnia za bramą"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.