arek_m Napisano 26 Października 2007 Udostępnij Napisano 26 Października 2007 Hej. Dzis mi padł aku.Tzn, odpalam i słysze taki ,,pstyk' >ładuje go od 12 00. Na prostowniku jest naładowany troche więcej niz połowa.Chciałem podjechac do garazu pare metrów ,zapalam i zas pstyk .Przekręcam stacyjke i niema wogule prądu .Co jest grane.A .. załozyłem tylko klemy bez przykręcania ----------- Astra F 94/95r 1,6 16V .HB 169kkm, !15W-40 GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 26 Października 2007 Udostępnij Napisano 26 Października 2007 > załozyłem tylko klemy bez przykręcania to co się dziwisz. jak nie przewodzi prądu to nie odpali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asterix10 Napisano 26 Października 2007 Udostępnij Napisano 26 Października 2007 > Hej. Dzis mi padł aku.Tzn, odpalam i słysze taki ,,pstyk' ----------- > Astra F 94/95r > 1,6 16V .HB > 169kkm, !15W-40 GM kup sobie areometr za ok 10zł w sklepie motoryzacyjnym i sprawdź elektrolit w każdej celi - być może masz zwarcie płyt w jednej cel i wtedy szybciej sie rozładowywujej niż Ty go ładujesz i w tedy akumulator na szrot. Areometr zawszę sie przyda. Masz możliwość zmierzenia napięcia na klemach akumulatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2007 > kup sobie areometr za ok 10zł w sklepie motoryzacyjnym i sprawdź > elektrolit w każdej celi - być może masz zwarcie płyt w jednej > cel i wtedy szybciej sie rozładowywujej niż Ty go ładujesz i w > tedy akumulator na szrot. > Areometr zawszę sie przyda. > Masz możliwość zmierzenia napięcia na klemach akumulatora? Nie mam ,ale narazie sie ładuje tak do 21 00 .Mój aku ma 36 AH i ostatnio go ładowałem rok temu .Także teraz jazda na światłach go wykończyła, pozatym chyba kupie nowy i taki 50-55 ah .A jutro jade do elektryka na montarz centralnego zamka to mi pomierzy. ---------------- Astra F 94/95r 1,6 16V ,HB 169kkm,15W-40 GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 27 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > kup sobie areometr za ok 10zł w sklepie motoryzacyjnym i sprawdź > elektrolit w każdej celi - być może masz zwarcie płyt w jednej > cel i wtedy szybciej sie rozładowywujej niż Ty go ładujesz i w > tedy akumulator na szrot. > Areometr zawszę sie przyda. > Masz możliwość zmierzenia napięcia na klemach akumulatora? Czy 60 Ah to za duzo na 1,6 16V?,myśle nad 55ah w poniedziałek jade kupić.Bo stary ładuje sie tylko do wiekszej połowy. -------------- Astra F 94/95r 1,6 16V,HB,170 kkm,15W-40 GM, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > Czy 60 Ah to za duzo na 1,6 16V?,myśle nad 55ah w poniedziałek jade Pojemność nie ma większego znaczenia, znaczenie ma prąd rozruchowy > kupić.Bo stary ładuje sie tylko do wiekszej połowy. No nie żartuj, połowy są ZAWSZE jednakowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osiem Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > Czy 60 Ah to za duzo na 1,6 16V?,myśle nad 55ah w poniedziałek jade > kupić.Bo stary ładuje sie tylko do wiekszej połowy. > -------------- > Astra F 94/95r 1,6 16V,HB,170 kkm,15W-40 GM, a ja sie podepne Kupiłem dzisiaj aku HIPER 62Ah 540 rozruch i juz jest załozony Kreci na razie ładnie Zobaczymy jak beda mrozy I tu mam pytanie po pomiarze ładowania w serwisie opla wyszło mi na pbciążeniu 13,6 V. Powiedzieli ze ok. mam im wierzyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > I tu mam pytanie po pomiarze ładowania w serwisie opla wyszło mi na > pbciążeniu 13,6 V. > Powiedzieli ze ok. > mam im wierzyć? No nie do końca. Powinno być 14V lub więcej (nawet do 14,8V). W zimie to może nie wystarczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemula Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > No nie do końca. Powinno być 14V lub więcej (nawet do 14,8V). W zimie > to może nie wystarczyć Przy pełnym obciążeniu 15V, łoj chyba przesadziłeś. Tyle to może będzie jak wszystko powyłączasz. Ważne jest aby przy pełnym obciązeniu było powyżej 12V aby aku był nadal ładowany, a nie rozładowywany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > Przy pełnym obciążeniu 15V, łoj chyba przesadziłeś. Tyle to może > będzie jak wszystko powyłączasz. Ważne jest aby przy pełnym > obciązeniu było powyżej 12V aby aku był nadal ładowany, a nie > rozładowywany. Nic nie przesadziłem, nie napisałem 15V tylko do 14,8V. A te Twoje 12V to jest brak ładowania. Akumulator po wyłączeniu silnika i kilkugodzinnym odpoczynku powinien mieć ok. 12,6V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osiem Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > Nic nie przesadziłem, nie napisałem 15V tylko do 14,8V. > A te Twoje 12V to jest brak ładowania. Akumulator po wyłączeniu > silnika i kilkugodzinnym odpoczynku powinien mieć ok. 12,6V czyli jak w końcu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > czyli jak w końcu? powyżej 14V do max 14,8V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > powyżej 14V do max 14,8V zależy chyba od modelu altka ja nie panikuję, a mam 13,8V od 3 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > zależy chyba od modelu altka > ja nie panikuję, a mam 13,8V od 3 lat Wszystko zależy od kondycji akumulatora ale głównie od oporów silnika przy odpalaniu w zimie. No i oczywiście od stosunku ilości rozruchów silnika do czasu jego pracy. Że nie wspomnę o konkretnym egzemplarzu akumulatora. Bywa że ten z wyższej półki jest gorszy od marketowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > powyżej 14V do max 14,8V Witam! Nie dawno wymienialem regulator, w sklepie mieli tylko 14V i 14,5V, wiekszych nie bylo. Wiec za tym pytanie, jak moze dawac wiecej?? Wedlug mnie to juz jest do wymiany, jesli daje powyzej 14,5V bo moze tez za chwile dac i 16V czy wiecej. A wtedy zostanie tylko smrod po instalacji czy odbiornikach pradu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 27 Października 2007 Udostępnij Napisano 27 Października 2007 > Witam! > Nie dawno wymienialem regulator, w sklepie mieli tylko 14V i 14,5V, > wiekszych nie bylo. > Wiec za tym pytanie, jak moze dawac wiecej?? Wedlug mnie to juz jest > do wymiany, jesli daje powyzej 14,5V bo moze tez za chwile dac i > 16V czy wiecej. A wtedy zostanie tylko smrod po instalacji czy > odbiornikach pradu. A mierzyłeś to napięcie ładowania naprawdę SPRAWNYM miernikiem?? Bo jak pewnie wiesz tolerancja DOBRYCH mierników wynosi ok. 1,5 % co przy zakresie pomiarowym 20V wynosi +/- 0,3V ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.