Skocz do zawartości

Pytanie o 2.0 16V


puzoni86

Rekomendowane odpowiedzi

> Mam pytanko odnośnie silnika 2.0 16V który był montowany w Tipo i w

> Coupe? Czy była wersja tego silnika bez wałków wyrównujących

> obroty? I jeżeli była, to czy automatycznie był troszkę węższy ?

Z tego co wiem to nie było, ale zawsze można zastosować blok Dedry, Cromy gdzie nie było wałków wyważających, a czy blok jest przez to węższy, raczej nie, albo minimalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to nie było, ale zawsze można zastosować blok Dedry,

> Cromy gdzie nie było wałków wyważających, a czy blok jest przez

> to węższy, raczej nie, albo minimalnie

To znaczy wiesz, chodzi mi o szerokość... Od skrzyni do najdalej wysuniętego koła pasowego... Wydaje mi się że przez te wałki są trzy płaszczyzny pasków, zamiast dwóch, przez co szerokość się zwiększa, przez co trzeba ciąć podłużnicę w Uno, a gdyby znaleźć taki bez wałków to było by spoko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To znaczy wiesz, chodzi mi o szerokość... Od skrzyni do najdalej

> wysuniętego koła pasowego... Wydaje mi się że przez te wałki są

> trzy płaszczyzny pasków, zamiast dwóch, przez co szerokość się

> zwiększa, przez co trzeba ciąć podłużnicę w Uno, a gdyby znaleźć

> taki bez wałków to było by spoko...

Wszystko zależy ile jest osprzętu na silniku napędzanych paskiem.

Zdecydowanie w silniku za wałkami wyrównującymi dochodzi dodatkowy pasek.

Tak więc najwęższy jest silnik bez tych wałków, bez wspomagania i klimatyzacji, w takim wypadku masz tylko pasek rozrządu i pasek do alternatora. Dodatkowo były dwa rodzaje pasków do alternatora, wielorowkowe i pojedyncze.

Mam nadzieje że trochę podpowiedziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę?! Trochę bardzo! zlosnik.gif Teraz jeszcze jak mi powiesz w jakim aucie był by najwęższy z możliwych, czyli bez wałków i bez zbytecznego osprzętu... To zacznę skakać ze szczęścia... Pytam ponieważ 1.6 16V znudziło mi się... Trochę, a każdy dodatkowy ,,konik" mechaniczny strasznie dużo kosztuję i wyszedłem z założenia po raz drugi że silnika się nie poprawia tylko zmienia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę?! Trochę bardzo! Teraz jeszcze jak mi powiesz w jakim aucie

> był by najwęższy z możliwych, czyli bez wałków i bez zbytecznego

> osprzętu... To zacznę skakać ze szczęścia... Pytam ponieważ 1.6

> 16V znudziło mi się... Trochę, a każdy dodatkowy ,,konik"

> mechaniczny strasznie dużo kosztuję i wyszedłem z założenia po

> raz drugi że silnika się nie poprawia tylko zmienia

To musisz się liczyć ze zmianą całego układu przeniesienia napędu, bo z tego co wiem to przy 1.6 16v zostaje skrzynia z Uniaka.

Koło pasowe z pojedynczym paskiem było w Lancii, albo Dedra albo Delta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej odrazu 2.0 16V T z fiata coupe ? Jeden chlopak o nicku KFAS z forum unoturbo.pl tak zrobil i podobno ladnie wszystko pasuje smile.gif Oczywiscie przeszczepil caly przod razem z sankami..

ps : skoro to w coupecie ma 6,5 to ile ma w uno ?? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie lepiej odrazu 2.0 16V T z fiata coupe ? Jeden chlopak o nicku

> KFAS z forum unoturbo.pl tak zrobil i podobno ladnie wszystko

> pasuje Oczywiscie przeszczepil caly przod razem z sankami..

> ps : skoro to w coupecie ma 6,5 to ile ma w uno ??

No nie wiem czy to tak ładnie wszystko pasuje - widziałeś zdjęcia jak jest powieszony silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie wiem czy to tak ładnie wszystko pasuje - widziałeś zdjęcia jak

> jest powieszony silnik ?

widzialem....fakt ze chlopak ma ogolnie talent do takiego grzebania sie ale jak z nim gadalem to powiedzial ze chetnie udzieli wskazowek smile.gif obylo sie bez ciecia podloznicy wiec chyba nie jest tak zle 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzialem....fakt ze chlopak ma ogolnie talent do takiego grzebania

> sie ale jak z nim gadalem to powiedzial ze chetnie udzieli

> wskazowek obylo sie bez ciecia podloznicy wiec chyba nie jest

> tak zle

To fakt - ale przy takich przeszczepach trzeba pamiętać ze zmienia się rozłożenie mas i trakcja samochodu, a więc i prowadzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To fakt - ale przy takich przeszczepach trzeba pamiętać ze zmienia

> się rozłożenie mas i trakcja samochodu, a więc i prowadzenie

yep...ale z tego co wiem to on narazie tym nie jezdzil smile.gif najfajniej bylo by przeszczepic caly naped 4x4...tak jak widzialem wlasnie filmik z jakims tipo smile.gif Wymiatalo niemilosiernie 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yep...ale z tego co wiem to on narazie tym nie jezdzil najfajniej

> bylo by przeszczepic caly naped 4x4...tak jak widzialem wlasnie

> filmik z jakims tipo Wymiatalo niemilosiernie

Praktycznie musiałbym mieć całe drugie auto z napędem AWD np. Tempra czy Delta, bo w przypadku Uno trzeba by przebudowywać całe tyle zawieszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie lepiej odrazu 2.0 16V T z fiata coupe ? Jeden chlopak o nicku

> KFAS z forum unoturbo.pl tak zrobil i podobno ladnie wszystko

> pasuje Oczywiscie przeszczepil caly przod razem z sankami..

> ps : skoro to w coupecie ma 6,5 to ile ma w uno ??

pad.gif Zabijasz mnie... Może odrazu 20V ? pad.gif Silnik ma wejść tak jak mój, czyli łapy od skrzyni przekręcam z Uno 1.4, a łapę od silnika skracam, przykręcam i git! A nie zmieniać sanki i cudować! Po to szukam 2.0 16V z turbo lub bez byle by nie miało wałków wyrównujących obroty, jak tego nie będzie miała to wszystko wejdzie jak ulał, a jak nie znajdę to dokładma kompresor do tego co mam i może też będzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zabijasz mnie... Może odrazu 20V ? Silnik ma wejść tak jak mój,

> czyli łapy od skrzyni przekręcam z Uno 1.4, a łapę od silnika

> skracam, przykręcam i git! A nie zmieniać sanki i cudować! Po to

> szukam 2.0 16V z turbo lub bez byle by nie miało wałków

> wyrównujących obroty, jak tego nie będzie miała to wszystko

> wejdzie jak ulał, a jak nie znajdę to dokładma kompresor do tego

> co mam i może też będzie git

20V nie wejdzie,sam mi tak mowiles zlosnik.gif chociaz jak sie popiesci to sie zmiesci a jak chcesz miec cos czego nikt nie ma to zasadz centralnie z tylu <rotfl>

policz sobie koszty tego kompresora i przyrost mocy...ja bym sie w to nie bawil,ale kazdy ma inne zwariowane pomysly 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 20V nie wejdzie,sam mi tak mowiles chociaz jak sie popiesci to sie

> zmiesci a jak chcesz miec cos czego nikt nie ma to zasadz

> centralnie z tylu

> policz sobie koszty tego kompresora i przyrost mocy...ja bym sie w to

> nie bawil,ale kazdy ma inne zwariowane pomysly

Mnie pogłowie chodzi bimoto 3.0 v6 Turbo z Alfy Rome w budzie Uno zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zabijasz mnie... Może odrazu 20V ? Silnik ma wejść tak jak mój,

> czyli łapy od skrzyni przekręcam z Uno 1.4, a łapę od silnika

> skracam, przykręcam i git! A nie zmieniać sanki i cudować! Po to

> szukam 2.0 16V z turbo lub bez byle by nie miało wałków

> wyrównujących obroty, jak tego nie będzie miała to wszystko

> wejdzie jak ulał, a jak nie znajdę to dokładma kompresor do tego

> co mam i może też będzie git

Nie powiesz żadnego silnika DOHC na oryginalnych łapach, a tymbardziej punktach mocowania pochodzących z silnika 1.4 Uno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie powiesz żadnego silnika DOHC na oryginalnych łapach, a

> tymbardziej punktach mocowania pochodzących z silnika 1.4 Uno

1.6 16V z Bravo powiesiłem na orginalnych łapach od skrzyni z 1.4, trzeba było tylko ,,dupke" od 5 biegu przekręcić z Uno do skrzyni z Bravo, a łapę od silnika delikatnie skrucić i przykręcić w orginalne miejsca pod podłużnicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 16V z Bravo powiesiłem na orginalnych łapach od skrzyni z 1.4,

> trzeba było tylko ,,dupke" od 5 biegu przekręcić z Uno do

> skrzyni z Bravo, a łapę od silnika delikatnie skrucić i

> przykręcić w orginalne miejsca pod podłużnicą

No to przy DOHC, da się wykorzystać łapę z skrzyni 1.4 i częściowo podparcie łapy silnika od strony rozrządu (to jeden ze sposobów powieszenia), ale skrzynia i przeniesienie napędu (piasty, zwrotnice itp) trzeba by zmienić.

Czyli jak rozumie przy swap-owaniu 1.6 16v z palio/siena/bravo, trzeba również zmienić skrzynie, a jak z resztą układu (półosie, piasty itp.)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to przy DOHC, da się wykorzystać łapę z skrzyni 1.4 i częściowo

> podparcie łapy silnika od strony rozrządu (to jeden ze sposobów

> powieszenia), ale skrzynia i przeniesienie napędu (piasty,

> zwrotnice itp) trzeba by zmienić.

> Czyli jak rozumie przy swap-owaniu 1.6 16v z palio/siena/bravo,

> trzeba również zmienić skrzynie, a jak z resztą układu (półosie,

> piasty itp.)?

Jeżeli wkładasz 1.6 16V to razem ze skrzynią, polecam tą z Bravy, lepsze przełożenia w stosunku do Sienowej. Należy do skrzyni z Bravo, przekręcić dupke piątego biegu wraz taką przegrodą w skrzyni z Uno 1.4, wtedy łapy od skrzyni pasują i półośki od 1.4 też, nie ruszasz zwrotnic i piast bo wszystkie Uniaki poza turbo miały takie same... W przypadku 2.0 DOHC 8V robimy tak samo z tym że tam półośki trzeba będzie dorobić ewentualnie podejdą te z turbo, ale jeszcze nie wiadomo, to musi wypowiedzieć się kolega Kadet bo to on upycha tego bydlaka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli wkładasz 1.6 16V to razem ze skrzynią, polecam tą z Bravy,

> lepsze przełożenia w stosunku do Sienowej. Należy do skrzyni z

> Bravo, przekręcić dupke piątego biegu wraz taką przegrodą w

> skrzyni z Uno 1.4, wtedy łapy od skrzyni pasują i półośki od 1.4

> też, nie ruszasz zwrotnic i piast bo wszystkie Uniaki poza turbo

> miały takie same... W przypadku 2.0 DOHC 8V robimy tak samo z

> tym że tam półośki trzeba będzie dorobić ewentualnie podejdą te

> z turbo, ale jeszcze nie wiadomo, to musi wypowiedzieć się

> kolega Kadet bo to on upycha tego bydlaka

Musiałbyś albo zrobić hybrydowe półosie - czyli od strony silnika półoś z silnika DOHC, z drugiej zaś półośka ze zwykłego Uno, w takim wypadku unikniesz konieczności zmiany zwrotnic, piast, półosiek.

Jeśli jednak chciałbyś mieć półośki tego typu jak są w DOHC, to trzeba by zmienić półośki, piasty i zwrotnice - zastosować te z Uno Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musiałbyś albo zrobić hybrydowe półosie - czyli od strony silnika

> półoś z silnika DOHC, z drugiej zaś półośka ze zwykłego Uno, w

> takim wypadku unikniesz konieczności zmiany zwrotnic, piast,

> półosiek.

> Jeśli jednak chciałbyś mieć półośki tego typu jak są w DOHC, to

> trzeba by zmienić półośki, piasty i zwrotnice - zastosować te z

> Uno Turbo.

Ale dając półoś od strony silnka tą DOHC muszę też dać z tamtej strony piastę i zwrotnicę z TURBO, bo ta z DOHC jest dużo grubsza od zwykłej Uniakowej, chyba że coś pomieszałem, w każdym razie Kadet mówi że najprawdopodobniej półośki będą z TURBO wraz ze zwrotnicami i piastami... U mnie nie było tego problemu bo skrzynia Bravo ma takie same przeguby jak uno. nie ma tej podpory i przegubów wew. włożyłem normalnie półosie z Uno 1.4 bez żadnej rzeźby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to nie było, ale zawsze można zastosować blok Dedry,

> Cromy gdzie nie było wałków wyważających, a czy blok jest przez

> to węższy, raczej nie, albo minimalnie

jak nie były jak były i to zarówno w 8v jak i 16V w obu pojemnościach 1,8 i 2.0.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale dając półoś od strony silnka tą DOHC muszę też dać z tamtej

> strony piastę i zwrotnicę z TURBO, bo ta z DOHC jest dużo

> grubsza od zwykłej Uniakowej, chyba że coś pomieszałem, w każdym

> razie Kadet mówi że najprawdopodobniej półośki będą z TURBO wraz

> ze zwrotnicami i piastami...

Dokładnie tak jak mówisz - czyli trzeba dać zwrotnice, piasty (najlepiej plus hamulce) oraz półosie z UT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś Paweł pewny że był silnik 2.0 16v w Tipo albo Coupe bez wałków

> wyrównujących

źle mnie zrozumiałeś - jestem pewny że wszystkie silniki wymienione przeze mnie wczesniej miały wałki balansowe.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.