puzoni86 Napisano 1 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2007 Mam pytanko odnośnie silnika 2.0 16V który był montowany w Tipo i w Coupe? Czy była wersja tego silnika bez wałków wyrównujących obroty? I jeżeli była, to czy automatycznie był troszkę węższy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 1 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2007 > Mam pytanko odnośnie silnika 2.0 16V który był montowany w Tipo i w > Coupe? Czy była wersja tego silnika bez wałków wyrównujących > obroty? I jeżeli była, to czy automatycznie był troszkę węższy ? Z tego co wiem to nie było, ale zawsze można zastosować blok Dedry, Cromy gdzie nie było wałków wyważających, a czy blok jest przez to węższy, raczej nie, albo minimalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 1 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2007 > Z tego co wiem to nie było, ale zawsze można zastosować blok Dedry, > Cromy gdzie nie było wałków wyważających, a czy blok jest przez > to węższy, raczej nie, albo minimalnie To znaczy wiesz, chodzi mi o szerokość... Od skrzyni do najdalej wysuniętego koła pasowego... Wydaje mi się że przez te wałki są trzy płaszczyzny pasków, zamiast dwóch, przez co szerokość się zwiększa, przez co trzeba ciąć podłużnicę w Uno, a gdyby znaleźć taki bez wałków to było by spoko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 1 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2007 > To znaczy wiesz, chodzi mi o szerokość... Od skrzyni do najdalej > wysuniętego koła pasowego... Wydaje mi się że przez te wałki są > trzy płaszczyzny pasków, zamiast dwóch, przez co szerokość się > zwiększa, przez co trzeba ciąć podłużnicę w Uno, a gdyby znaleźć > taki bez wałków to było by spoko... Wszystko zależy ile jest osprzętu na silniku napędzanych paskiem. Zdecydowanie w silniku za wałkami wyrównującymi dochodzi dodatkowy pasek. Tak więc najwęższy jest silnik bez tych wałków, bez wspomagania i klimatyzacji, w takim wypadku masz tylko pasek rozrządu i pasek do alternatora. Dodatkowo były dwa rodzaje pasków do alternatora, wielorowkowe i pojedyncze. Mam nadzieje że trochę podpowiedziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 2 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2007 Trochę?! Trochę bardzo! Teraz jeszcze jak mi powiesz w jakim aucie był by najwęższy z możliwych, czyli bez wałków i bez zbytecznego osprzętu... To zacznę skakać ze szczęścia... Pytam ponieważ 1.6 16V znudziło mi się... Trochę, a każdy dodatkowy ,,konik" mechaniczny strasznie dużo kosztuję i wyszedłem z założenia po raz drugi że silnika się nie poprawia tylko zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 2 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2007 > Trochę?! Trochę bardzo! Teraz jeszcze jak mi powiesz w jakim aucie > był by najwęższy z możliwych, czyli bez wałków i bez zbytecznego > osprzętu... To zacznę skakać ze szczęścia... Pytam ponieważ 1.6 > 16V znudziło mi się... Trochę, a każdy dodatkowy ,,konik" > mechaniczny strasznie dużo kosztuję i wyszedłem z założenia po > raz drugi że silnika się nie poprawia tylko zmienia To musisz się liczyć ze zmianą całego układu przeniesienia napędu, bo z tego co wiem to przy 1.6 16v zostaje skrzynia z Uniaka. Koło pasowe z pojedynczym paskiem było w Lancii, albo Dedra albo Delta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > Mam pytanko odnośnie silnika 2.0 16V który był montowany w Tipo i w > Coupe? Czy była wersja tego silnika bez wałków wyrównujących > obroty? I jeżeli była, to czy automatycznie był troszkę węższy ? to zapodaj sobie 2.0 8v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > to zapodaj sobie 2.0 8v Na który potem bez problemowo można założyć głowice 16v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > Na który potem bez problemowo można założyć głowice 16v ale się uparłeś na tą sedicivalvole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > ale się uparłeś na tą sedicivalvole Nie ja a Puzonek, a poza tym 16v pod pewnymi względami jest lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > Nie ja a Puzonek, a poza tym 16v pod pewnymi względami jest lepszy. chodzi ci o moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > chodzi ci o moc Można tak powiedzieć - chodzi o przepływ powietrza i spalin, czyli moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 a nie lepiej odrazu 2.0 16V T z fiata coupe ? Jeden chlopak o nicku KFAS z forum unoturbo.pl tak zrobil i podobno ladnie wszystko pasuje Oczywiscie przeszczepil caly przod razem z sankami.. ps : skoro to w coupecie ma 6,5 to ile ma w uno ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > a nie lepiej odrazu 2.0 16V T z fiata coupe ? Jeden chlopak o nicku > KFAS z forum unoturbo.pl tak zrobil i podobno ladnie wszystko > pasuje Oczywiscie przeszczepil caly przod razem z sankami.. > ps : skoro to w coupecie ma 6,5 to ile ma w uno ?? No nie wiem czy to tak ładnie wszystko pasuje - widziałeś zdjęcia jak jest powieszony silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > No nie wiem czy to tak ładnie wszystko pasuje - widziałeś zdjęcia jak > jest powieszony silnik ? widzialem....fakt ze chlopak ma ogolnie talent do takiego grzebania sie ale jak z nim gadalem to powiedzial ze chetnie udzieli wskazowek obylo sie bez ciecia podloznicy wiec chyba nie jest tak zle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > widzialem....fakt ze chlopak ma ogolnie talent do takiego grzebania > sie ale jak z nim gadalem to powiedzial ze chetnie udzieli > wskazowek obylo sie bez ciecia podloznicy wiec chyba nie jest > tak zle To fakt - ale przy takich przeszczepach trzeba pamiętać ze zmienia się rozłożenie mas i trakcja samochodu, a więc i prowadzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > To fakt - ale przy takich przeszczepach trzeba pamiętać ze zmienia > się rozłożenie mas i trakcja samochodu, a więc i prowadzenie yep...ale z tego co wiem to on narazie tym nie jezdzil najfajniej bylo by przeszczepic caly naped 4x4...tak jak widzialem wlasnie filmik z jakims tipo Wymiatalo niemilosiernie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > yep...ale z tego co wiem to on narazie tym nie jezdzil najfajniej > bylo by przeszczepic caly naped 4x4...tak jak widzialem wlasnie > filmik z jakims tipo Wymiatalo niemilosiernie Praktycznie musiałbym mieć całe drugie auto z napędem AWD np. Tempra czy Delta, bo w przypadku Uno trzeba by przebudowywać całe tyle zawieszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > Praktycznie musiałbym mieć całe drugie auto z napędem AWD np. Tempra > czy Delta, bo w przypadku Uno trzeba by przebudowywać całe tyle > zawieszenie ale jaki fun z jazdy bylby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > ale jaki fun z jazdy bylby To napewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > a nie lepiej odrazu 2.0 16V T z fiata coupe ? Jeden chlopak o nicku > KFAS z forum unoturbo.pl tak zrobil i podobno ladnie wszystko > pasuje Oczywiscie przeszczepil caly przod razem z sankami.. > ps : skoro to w coupecie ma 6,5 to ile ma w uno ?? Zabijasz mnie... Może odrazu 20V ? Silnik ma wejść tak jak mój, czyli łapy od skrzyni przekręcam z Uno 1.4, a łapę od silnika skracam, przykręcam i git! A nie zmieniać sanki i cudować! Po to szukam 2.0 16V z turbo lub bez byle by nie miało wałków wyrównujących obroty, jak tego nie będzie miała to wszystko wejdzie jak ulał, a jak nie znajdę to dokładma kompresor do tego co mam i może też będzie git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > Zabijasz mnie... Może odrazu 20V ? Silnik ma wejść tak jak mój, > czyli łapy od skrzyni przekręcam z Uno 1.4, a łapę od silnika > skracam, przykręcam i git! A nie zmieniać sanki i cudować! Po to > szukam 2.0 16V z turbo lub bez byle by nie miało wałków > wyrównujących obroty, jak tego nie będzie miała to wszystko > wejdzie jak ulał, a jak nie znajdę to dokładma kompresor do tego > co mam i może też będzie git 20V nie wejdzie,sam mi tak mowiles chociaz jak sie popiesci to sie zmiesci a jak chcesz miec cos czego nikt nie ma to zasadz centralnie z tylu <> policz sobie koszty tego kompresora i przyrost mocy...ja bym sie w to nie bawil,ale kazdy ma inne zwariowane pomysly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > 20V nie wejdzie,sam mi tak mowiles chociaz jak sie popiesci to sie > zmiesci a jak chcesz miec cos czego nikt nie ma to zasadz > centralnie z tylu > policz sobie koszty tego kompresora i przyrost mocy...ja bym sie w to > nie bawil,ale kazdy ma inne zwariowane pomysly Mnie pogłowie chodzi bimoto 3.0 v6 Turbo z Alfy Rome w budzie Uno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > Zabijasz mnie... Może odrazu 20V ? Silnik ma wejść tak jak mój, > czyli łapy od skrzyni przekręcam z Uno 1.4, a łapę od silnika > skracam, przykręcam i git! A nie zmieniać sanki i cudować! Po to > szukam 2.0 16V z turbo lub bez byle by nie miało wałków > wyrównujących obroty, jak tego nie będzie miała to wszystko > wejdzie jak ulał, a jak nie znajdę to dokładma kompresor do tego > co mam i może też będzie git Nie powiesz żadnego silnika DOHC na oryginalnych łapach, a tymbardziej punktach mocowania pochodzących z silnika 1.4 Uno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 > Mnie pogłowie chodzi bimoto 3.0 v6 Turbo z Alfy Rome w budzie Uno uuu...to ladnie centralnie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 > Nie powiesz żadnego silnika DOHC na oryginalnych łapach, a > tymbardziej punktach mocowania pochodzących z silnika 1.4 Uno 1.6 16V z Bravo powiesiłem na orginalnych łapach od skrzyni z 1.4, trzeba było tylko ,,dupke" od 5 biegu przekręcić z Uno do skrzyni z Bravo, a łapę od silnika delikatnie skrucić i przykręcić w orginalne miejsca pod podłużnicą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 4 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 > 1.6 16V z Bravo powiesiłem na orginalnych łapach od skrzyni z 1.4, > trzeba było tylko ,,dupke" od 5 biegu przekręcić z Uno do > skrzyni z Bravo, a łapę od silnika delikatnie skrucić i > przykręcić w orginalne miejsca pod podłużnicą No to przy DOHC, da się wykorzystać łapę z skrzyni 1.4 i częściowo podparcie łapy silnika od strony rozrządu (to jeden ze sposobów powieszenia), ale skrzynia i przeniesienie napędu (piasty, zwrotnice itp) trzeba by zmienić. Czyli jak rozumie przy swap-owaniu 1.6 16v z palio/siena/bravo, trzeba również zmienić skrzynie, a jak z resztą układu (półosie, piasty itp.)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 4 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 > uuu...to ladnie centralnie ?? Jeden pod maską a drugi za plecami - ale to tylko taka koncepcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 > No to przy DOHC, da się wykorzystać łapę z skrzyni 1.4 i częściowo > podparcie łapy silnika od strony rozrządu (to jeden ze sposobów > powieszenia), ale skrzynia i przeniesienie napędu (piasty, > zwrotnice itp) trzeba by zmienić. > Czyli jak rozumie przy swap-owaniu 1.6 16v z palio/siena/bravo, > trzeba również zmienić skrzynie, a jak z resztą układu (półosie, > piasty itp.)? Jeżeli wkładasz 1.6 16V to razem ze skrzynią, polecam tą z Bravy, lepsze przełożenia w stosunku do Sienowej. Należy do skrzyni z Bravo, przekręcić dupke piątego biegu wraz taką przegrodą w skrzyni z Uno 1.4, wtedy łapy od skrzyni pasują i półośki od 1.4 też, nie ruszasz zwrotnic i piast bo wszystkie Uniaki poza turbo miały takie same... W przypadku 2.0 DOHC 8V robimy tak samo z tym że tam półośki trzeba będzie dorobić ewentualnie podejdą te z turbo, ale jeszcze nie wiadomo, to musi wypowiedzieć się kolega Kadet bo to on upycha tego bydlaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 4 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 > Jeżeli wkładasz 1.6 16V to razem ze skrzynią, polecam tą z Bravy, > lepsze przełożenia w stosunku do Sienowej. Należy do skrzyni z > Bravo, przekręcić dupke piątego biegu wraz taką przegrodą w > skrzyni z Uno 1.4, wtedy łapy od skrzyni pasują i półośki od 1.4 > też, nie ruszasz zwrotnic i piast bo wszystkie Uniaki poza turbo > miały takie same... W przypadku 2.0 DOHC 8V robimy tak samo z > tym że tam półośki trzeba będzie dorobić ewentualnie podejdą te > z turbo, ale jeszcze nie wiadomo, to musi wypowiedzieć się > kolega Kadet bo to on upycha tego bydlaka Musiałbyś albo zrobić hybrydowe półosie - czyli od strony silnika półoś z silnika DOHC, z drugiej zaś półośka ze zwykłego Uno, w takim wypadku unikniesz konieczności zmiany zwrotnic, piast, półosiek. Jeśli jednak chciałbyś mieć półośki tego typu jak są w DOHC, to trzeba by zmienić półośki, piasty i zwrotnice - zastosować te z Uno Turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 4 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 > Jeden pod maską a drugi za plecami - ale to tylko taka koncepcja myslisz ze zrealizujes ta koncepcje ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > Musiałbyś albo zrobić hybrydowe półosie - czyli od strony silnika > półoś z silnika DOHC, z drugiej zaś półośka ze zwykłego Uno, w > takim wypadku unikniesz konieczności zmiany zwrotnic, piast, > półosiek. > Jeśli jednak chciałbyś mieć półośki tego typu jak są w DOHC, to > trzeba by zmienić półośki, piasty i zwrotnice - zastosować te z > Uno Turbo. Ale dając półoś od strony silnka tą DOHC muszę też dać z tamtej strony piastę i zwrotnicę z TURBO, bo ta z DOHC jest dużo grubsza od zwykłej Uniakowej, chyba że coś pomieszałem, w każdym razie Kadet mówi że najprawdopodobniej półośki będą z TURBO wraz ze zwrotnicami i piastami... U mnie nie było tego problemu bo skrzynia Bravo ma takie same przeguby jak uno. nie ma tej podpory i przegubów wew. włożyłem normalnie półosie z Uno 1.4 bez żadnej rzeźby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 > Z tego co wiem to nie było, ale zawsze można zastosować blok Dedry, > Cromy gdzie nie było wałków wyważających, a czy blok jest przez > to węższy, raczej nie, albo minimalnie jak nie były jak były i to zarówno w 8v jak i 16V w obu pojemnościach 1,8 i 2.0. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 9 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 > jak nie były jak były i to zarówno w 8v jak i 16V w obu > pojemnościach 1,8 i 2.0. > pozdr Jesteś Paweł pewny że był silnik 2.0 16v w Tipo albo Coupe bez wałków wyrównujących Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 9 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 > Ale dając półoś od strony silnka tą DOHC muszę też dać z tamtej > strony piastę i zwrotnicę z TURBO, bo ta z DOHC jest dużo > grubsza od zwykłej Uniakowej, chyba że coś pomieszałem, w każdym > razie Kadet mówi że najprawdopodobniej półośki będą z TURBO wraz > ze zwrotnicami i piastami... Dokładnie tak jak mówisz - czyli trzeba dać zwrotnice, piasty (najlepiej plus hamulce) oraz półosie z UT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 9 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 > myslisz ze zrealizujes ta koncepcje ?? Jeszcze jednej dobrze nie skończyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 9 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 > Jesteś Paweł pewny że był silnik 2.0 16v w Tipo albo Coupe bez wałków > wyrównujących źle mnie zrozumiałeś - jestem pewny że wszystkie silniki wymienione przeze mnie wczesniej miały wałki balansowe. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.