Skocz do zawartości

1,6 16v turbo


_luk_

Rekomendowane odpowiedzi

hello

jako ze na kaciku stilo niesklonni do modyfikacji to spytam tu

bawil sie ktos moze w uturbianie 1,6 16v homemade ??

bez odprezania na niskim doladowaniu - do pol bara? o ile wzrosnie konsumpcja tego i tak niezbyt oszczednego silnika? uszczelka wytrzyma pol bara ?

ewentualnie sa jakies sprawdzone drogi tuningu tego silnika ? doloty wydechy itp ? czy poprostu dac se siana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hello

> jako ze na kaciku stilo niesklonni do modyfikacji to spytam tu

> bawil sie ktos moze w uturbianie 1,6 16v homemade ??

> bez odprezania na niskim doladowaniu - do pol bara? o ile wzrosnie

> konsumpcja tego i tak niezbyt oszczednego silnika? uszczelka

> wytrzyma pol bara ?

> ewentualnie sa jakies sprawdzone drogi tuningu tego silnika ? doloty

> wydechy itp ? czy poprostu dac se siana

jest takie jedno...

kolegi bravo110...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze odradzam, tez chcialem cos takiego wprowadzic u siebie i zmienilem zdanie... Jak chcesz miec porfi robote zrobiona to ja liczylem okolo 18 tys... wraz zza kuciem silnika... lepszym rozwiazaniem jest zrobic swap-a z bravo HGT lub fiata coupe 2.4 turbo

i przy nich grzebac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze odradzam, tez chcialem cos takiego wprowadzic u siebie i

> zmienilem zdanie... Jak chcesz miec porfi robote zrobiona to ja

> liczylem okolo 18 tys... wraz zza kuciem silnika... lepszym

> rozwiazaniem jest zrobic swap-a z bravo HGT lub fiata coupe 2.4

> turbo

> i przy nich grzebac

hehe.gifw fiacie coupe nie było 2.4 turbo...

było 2.0 20V turbo i 2.0 16V turbo...

i przy takim dmuchnieciu jak chce kolega wcale to nie beda ogromne koszta...a i jeździć bedzie przyjemniej.

swap na 2.0 bez trubo to bezsens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do potencjalu raczej sie mylisz:P

1 silnik prostszy w konstrukcji i mniejawaryjny(brak wariatora itd)

2 legendarna konstrukcja rodem z lancia delta integrale

3 tloki korbowody oraz DOL SILNIKA wytrzymuje 400hp

poprostu nieczytalem nie widzialem konstrukcji opartej na 2.0 20v majacej powyzej 400hp

a z 16v robia nawet 500hp

270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do potencjalu raczej sie mylisz:P

> 1 silnik prostszy w konstrukcji i mniejawaryjny(brak wariatora itd)

> 2 legendarna konstrukcja rodem z lancia delta integrale

> 3 tloki korbowody oraz DOL SILNIKA wytrzymuje 400hp

> poprostu nieczytalem nie widzialem konstrukcji opartej na 2.0 20v

> majacej powyzej 400hp

> a z 16v robia nawet 500hp

z 20v tez 500 robią...

siłą rzeczy 20v musi miec wiekszy potencjał i ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego twierdzisz ze ma wiekszy potencjal

> bo ma 1 gar wiecej??

5 garów i 20 zaworów wystarczy żeby mieć lepszy potencjał niż 4 gary i 16 zaworów.

to jest oczywiste sam o tym wiesz...

gdyby tak nie było produkcja bravo zakończyła by się na 1.8 16v(i to nie byłoby najgorsze ludzie bardziej by chwalili bravo zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5 garów i 20 zaworów wystarczy żeby mieć lepszy potencjał niż 4 gary

> i 16 zaworów.

Nie takie oczywiste. Mówiąc o extremalnym wyciskaniu ostatnich potów z silnika, wał przy 4 cylindrach w linii ma bardziej równe obciążenie. Weź też pod uwagę więcej mas bezwładnych przy 5 cyl. No i przede wszystkim, Fiatowski 5ciocyl ma delikatniejszą konstrukcję niż 4ro. Nie sztuka wycisnąć z silnika tyle, żeby się rozleciał po kilku godzinach. Z malucha też można 120 koni wycisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie co to za dmuchniecie pol bara

jesli tylko ten silniczek jest w miare wytrzymaly to takie pol bara nie powinno stanowic zadnego problemu a juz napewno nie potrzebuje tam kutych tlokow.

czy w b/b/m jest jakis problem z padnieciami upg w 1.6 16v??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie co to za dmuchniecie pol bara

przy wkładaniu turbo do silnikow bez turbo, problem nie tyle w wytrzymałości np. korbowodów, co w przegrzewaniu. Przy zwiększeniu współczynnika napełnienia cylindra, rośnie dość gwałtownie temperatura z jaką styka się przede wszystkim tłok. Niedostosowany do tego może się po prostu stopić. Fabrycznie (i w tuningu) pierwszą rzeczą po dodaniu turbo jest dodatkowy natrysk oleju na denko tłoka (np. dodatkowe kanały olejowe w tłoku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie takie oczywiste. Mówiąc o extremalnym wyciskaniu ostatnich potów

> z silnika, wał przy 4 cylindrach w linii ma bardziej równe

> obciążenie. Weź też pod uwagę więcej mas bezwładnych przy 5 cyl.

> No i przede wszystkim, Fiatowski 5ciocyl ma delikatniejszą

> konstrukcję niż 4ro. Nie sztuka wycisnąć z silnika tyle, żeby

> się rozleciał po kilku godzinach. Z malucha też można 120 koni

> wycisnąć.

ale majac kasy jak lodu to z 5 cylindrowego silnika wycisnie się wiecej ok.gif

miałem HGT i wiem co to za wynalazek ten silink wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale majac kasy jak lodu to z 5 cylindrowego silnika wycisnie się

> wiecej

> miałem HGT i wiem co to za wynalazek ten silink

imo nie....4 i 5 garkowe i kasa no limit ?? głupie porównanie...z kasą no limit to zrobisz z malczana porshe 911.....

w 16v masz większe gary a przez to wytrzymalsze....20v jest delikatniesze ot co ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie temat o 2.0 a kolega si epyta o 1,6. jezdzi takie w wawie i caly czas były problemy i nie wiem czy juz zrobione. kolega wydał troche ponad 5 tysi na zrobienie i pompuje chyba 0,4 bara. ale ja uwazam ze jesli bawic sie w cos takiego to tylko z silnikiem 2.0 i to 20V bo sam mam takiego i ponad 300KM i wytrzymuje wszystko. Jednyne w czym jest problem to jak kolega pisał wyżej przegrzewa sie chociaz mam kucizne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie temat o 2.0 a kolega si epyta o 1,6. jezdzi takie w wawie i

> caly czas były problemy i nie wiem czy juz zrobione. kolega

> wydał troche ponad 5 tysi na zrobienie i pompuje chyba 0,4 bara.

> ale ja uwazam ze jesli bawic sie w cos takiego to tylko z

> silnikiem 2.0 i to 20V bo sam mam takiego i ponad 300KM i

> wytrzymuje wszystko. Jednyne w czym jest problem to jak kolega

> pisał wyżej przegrzewa sie chociaz mam kucizne

ok.gif

mam to samo zdanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie 1.6 niema sensu sie bawic w uturbianie tego silnika!!

niewiem jakim nakladem finansowym dysponujesz ale za 5-6 kafli to zalozysz jedynie soft turbo czyli do 0.5 bara.

Koszt pelnego turbo bedzie duzo drozszy.

Najtaniej i najlepiej bylo by zrobic swap na uturbiona 2.0 c coupe ( oczywiscie licz sie z tym ze przy zakupie samego silnika niewiesz w jakim on jest stanie wiec mozliwe ze do kosztow trza dodac cene remontu tego motorka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnosnie 1.6 niema sensu sie bawic w uturbianie tego silnika!!

> niewiem jakim nakladem finansowym dysponujesz ale za 5-6 kafli to

> zalozysz jedynie soft turbo czyli do 0.5 bara.

> Koszt pelnego turbo bedzie duzo drozszy.

> Najtaniej i najlepiej bylo by zrobic swap na uturbiona 2.0 c coupe (

> oczywiscie licz sie z tym ze przy zakupie samego silnika

> niewiesz w jakim on jest stanie wiec mozliwe ze do kosztow trza

> dodac cene remontu tego motorka)

napewno trzeba zrobic generalke a do tego pewnie trzeba bedzie razem z sankami wkladac...przynajmniej tak mi sie wydaje...ale koszt i tak bedzie nizszy niz zakladanie turbo do 1.6...

a najmocniejsza coupe w pl ma 500km + iwarto jej poszukac na www.fiatcoupe.pl ijest to 2.0 16VT smile.gif duzo mnie awaryjny silniczek pod turbo niz20V...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.