_luk_ Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 hello jako ze na kaciku stilo niesklonni do modyfikacji to spytam tu bawil sie ktos moze w uturbianie 1,6 16v homemade ?? bez odprezania na niskim doladowaniu - do pol bara? o ile wzrosnie konsumpcja tego i tak niezbyt oszczednego silnika? uszczelka wytrzyma pol bara ? ewentualnie sa jakies sprawdzone drogi tuningu tego silnika ? doloty wydechy itp ? czy poprostu dac se siana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > hello > jako ze na kaciku stilo niesklonni do modyfikacji to spytam tu > bawil sie ktos moze w uturbianie 1,6 16v homemade ?? > bez odprezania na niskim doladowaniu - do pol bara? o ile wzrosnie > konsumpcja tego i tak niezbyt oszczednego silnika? uszczelka > wytrzyma pol bara ? > ewentualnie sa jakies sprawdzone drogi tuningu tego silnika ? doloty > wydechy itp ? czy poprostu dac se siana jest takie jedno... kolegi bravo110... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaJek Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 szczerze odradzam, tez chcialem cos takiego wprowadzic u siebie i zmienilem zdanie... Jak chcesz miec porfi robote zrobiona to ja liczylem okolo 18 tys... wraz zza kuciem silnika... lepszym rozwiazaniem jest zrobic swap-a z bravo HGT lub fiata coupe 2.4 turbo i przy nich grzebac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > szczerze odradzam, tez chcialem cos takiego wprowadzic u siebie i > zmienilem zdanie... Jak chcesz miec porfi robote zrobiona to ja > liczylem okolo 18 tys... wraz zza kuciem silnika... lepszym > rozwiazaniem jest zrobic swap-a z bravo HGT lub fiata coupe 2.4 > turbo > i przy nich grzebac w fiacie coupe nie było 2.4 turbo... było 2.0 20V turbo i 2.0 16V turbo... i przy takim dmuchnieciu jak chce kolega wcale to nie beda ogromne koszta...a i jeździć bedzie przyjemniej. swap na 2.0 bez trubo to bezsens... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 Niby niebylo ale niwiem czy wiesz ale z 2.0 16v bardzo latwo zrobic 2.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > Niby niebylo ale niwiem czy wiesz ale z 2.0 16v bardzo latwo zrobic > 2.4 z 20v już nie???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablogda Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > z 20v już nie???? Chyba chodzi o 5 cyl motor (lancia k, bravo hgt) Bo 16 v to chyba nie da rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 sorka chodzi o 5 ale jak bym bral coupe to i tak bym wolal 16v turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > sorka chodzi o 5 > ale jak bym bral coupe to i tak bym wolal 16v turbo ja wole 20v... mocniejsze jest i ładniej brzmi, i tak czy siak ma wiekszy potencjał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 co do potencjalu raczej sie mylisz:P 1 silnik prostszy w konstrukcji i mniejawaryjny(brak wariatora itd) 2 legendarna konstrukcja rodem z lancia delta integrale 3 tloki korbowody oraz DOL SILNIKA wytrzymuje 400hp poprostu nieczytalem nie widzialem konstrukcji opartej na 2.0 20v majacej powyzej 400hp a z 16v robia nawet 500hp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oke Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > 3 tloki korbowody oraz DOL SILNIKA wytrzymuje 400hp przepraszam, który dół tyle wytrzymuje???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > co do potencjalu raczej sie mylisz:P > 1 silnik prostszy w konstrukcji i mniejawaryjny(brak wariatora itd) > 2 legendarna konstrukcja rodem z lancia delta integrale > 3 tloki korbowody oraz DOL SILNIKA wytrzymuje 400hp > poprostu nieczytalem nie widzialem konstrukcji opartej na 2.0 20v > majacej powyzej 400hp > a z 16v robia nawet 500hp z 20v tez 500 robią... siłą rzeczy 20v musi miec wiekszy potencjał i ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 sedicivalvoe toc nie 20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 napewno z panewkami co w serii padaja ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > napewno z panewkami co w serii padaja ^^ ważne że ma wiekszy potencjał, cały czas o tym pisze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oke Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > sedicivalvoe toc nie 20 w tipo?? NA seryjnych tłokach i krobowodach?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > sedicivalvoe toc nie 20 sedicivalvole się pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 Dlaczego twierdzisz ze ma wiekszy potencjal bo ma 1 gar wiecej?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 i dzieki za poprawienie z pamieci pisalem a wloski niejest moja mocna strona:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > Dlaczego twierdzisz ze ma wiekszy potencjal > bo ma 1 gar wiecej?? 5 garów i 20 zaworów wystarczy żeby mieć lepszy potencjał niż 4 gary i 16 zaworów. to jest oczywiste sam o tym wiesz... gdyby tak nie było produkcja bravo zakończyła by się na 1.8 16v(i to nie byłoby najgorsze ludzie bardziej by chwalili bravo ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 tak do tego potchodzac to czystoteoretycznie masz racje ale dla zwyklego zjadacza chleba taniej jest sie bawic 16v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > tak do tego potchodzac to czystoteoretycznie masz racje > ale dla zwyklego zjadacza chleba taniej jest sie bawic 16v no i tu masz całkowitą rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysztofP Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > 5 garów i 20 zaworów wystarczy żeby mieć lepszy potencjał niż 4 gary > i 16 zaworów. Nie takie oczywiste. Mówiąc o extremalnym wyciskaniu ostatnich potów z silnika, wał przy 4 cylindrach w linii ma bardziej równe obciążenie. Weź też pod uwagę więcej mas bezwładnych przy 5 cyl. No i przede wszystkim, Fiatowski 5ciocyl ma delikatniejszą konstrukcję niż 4ro. Nie sztuka wycisnąć z silnika tyle, żeby się rozleciał po kilku godzinach. Z malucha też można 120 koni wycisnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 no wlasnie co to za dmuchniecie pol bara jesli tylko ten silniczek jest w miare wytrzymaly to takie pol bara nie powinno stanowic zadnego problemu a juz napewno nie potrzebuje tam kutych tlokow. czy w b/b/m jest jakis problem z padnieciami upg w 1.6 16v?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysztofP Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > no wlasnie co to za dmuchniecie pol bara przy wkładaniu turbo do silnikow bez turbo, problem nie tyle w wytrzymałości np. korbowodów, co w przegrzewaniu. Przy zwiększeniu współczynnika napełnienia cylindra, rośnie dość gwałtownie temperatura z jaką styka się przede wszystkim tłok. Niedostosowany do tego może się po prostu stopić. Fabrycznie (i w tuningu) pierwszą rzeczą po dodaniu turbo jest dodatkowy natrysk oleju na denko tłoka (np. dodatkowe kanały olejowe w tłoku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > Nie takie oczywiste. Mówiąc o extremalnym wyciskaniu ostatnich potów > z silnika, wał przy 4 cylindrach w linii ma bardziej równe > obciążenie. Weź też pod uwagę więcej mas bezwładnych przy 5 cyl. > No i przede wszystkim, Fiatowski 5ciocyl ma delikatniejszą > konstrukcję niż 4ro. Nie sztuka wycisnąć z silnika tyle, żeby > się rozleciał po kilku godzinach. Z malucha też można 120 koni > wycisnąć. ale majac kasy jak lodu to z 5 cylindrowego silnika wycisnie się wiecej miałem HGT i wiem co to za wynalazek ten silink Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > ale majac kasy jak lodu to z 5 cylindrowego silnika wycisnie się > wiecej > miałem HGT i wiem co to za wynalazek ten silink imo nie....4 i 5 garkowe i kasa no limit ?? głupie porównanie...z kasą no limit to zrobisz z malczana porshe 911..... w 16v masz większe gary a przez to wytrzymalsze....20v jest delikatniesze ot co ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 20v jest > delikatniesze ot co ... o tym wiem doskonale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barynioszka Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 panowie temat o 2.0 a kolega si epyta o 1,6. jezdzi takie w wawie i caly czas były problemy i nie wiem czy juz zrobione. kolega wydał troche ponad 5 tysi na zrobienie i pompuje chyba 0,4 bara. ale ja uwazam ze jesli bawic sie w cos takiego to tylko z silnikiem 2.0 i to 20V bo sam mam takiego i ponad 300KM i wytrzymuje wszystko. Jednyne w czym jest problem to jak kolega pisał wyżej przegrzewa sie chociaz mam kucizne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > panowie temat o 2.0 a kolega si epyta o 1,6. jezdzi takie w wawie i > caly czas były problemy i nie wiem czy juz zrobione. kolega > wydał troche ponad 5 tysi na zrobienie i pompuje chyba 0,4 bara. > ale ja uwazam ze jesli bawic sie w cos takiego to tylko z > silnikiem 2.0 i to 20V bo sam mam takiego i ponad 300KM i > wytrzymuje wszystko. Jednyne w czym jest problem to jak kolega > pisał wyżej przegrzewa sie chociaz mam kucizne mam to samo zdanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Az tak to nie zaglebilem tematu ale wiem jedno ze najmocniejsze coupety w polsce maja motor 2.0 16v przypadek?? Na tym forum mozna poczytac o jednej www.streetracing.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Odnosnie 1.6 niema sensu sie bawic w uturbianie tego silnika!! niewiem jakim nakladem finansowym dysponujesz ale za 5-6 kafli to zalozysz jedynie soft turbo czyli do 0.5 bara. Koszt pelnego turbo bedzie duzo drozszy. Najtaniej i najlepiej bylo by zrobic swap na uturbiona 2.0 c coupe ( oczywiscie licz sie z tym ze przy zakupie samego silnika niewiesz w jakim on jest stanie wiec mozliwe ze do kosztow trza dodac cene remontu tego motorka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > Odnosnie 1.6 niema sensu sie bawic w uturbianie tego silnika!! > niewiem jakim nakladem finansowym dysponujesz ale za 5-6 kafli to > zalozysz jedynie soft turbo czyli do 0.5 bara. > Koszt pelnego turbo bedzie duzo drozszy. > Najtaniej i najlepiej bylo by zrobic swap na uturbiona 2.0 c coupe ( > oczywiscie licz sie z tym ze przy zakupie samego silnika > niewiesz w jakim on jest stanie wiec mozliwe ze do kosztow trza > dodac cene remontu tego motorka) napewno trzeba zrobic generalke a do tego pewnie trzeba bedzie razem z sankami wkladac...przynajmniej tak mi sie wydaje...ale koszt i tak bedzie nizszy niz zakladanie turbo do 1.6... a najmocniejsza coupe w pl ma 500km + iwarto jej poszukac na www.fiatcoupe.pl ijest to 2.0 16VT duzo mnie awaryjny silniczek pod turbo niz20V... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torman Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Sanki trzeba zmienic odrazu z calym zawiasem przednim, ale to jest znikomy koszt przy reszcie wydatkow Najlepiej kupic jakiegos coupe angola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 > Sanki trzeba zmienic odrazu z calym zawiasem przednim, ale to jest > znikomy koszt przy reszcie wydatkow > Najlepiej kupic jakiegos coupe angola i to by bylo najlepsze rozwiazanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.