Skocz do zawartości

tak sobie czytam....


Josyp

Rekomendowane odpowiedzi

książkę inz. Zbigniewa Klimeckiego "Motocykle" z 1974 roku i przytoczę pare ciekawostek:

1. Swego czasu spytalem na kaciku czy mozna hamowac silnikiem i byly opinie ze w 2 suwach nie mozna, po czasie przyznaje racje koledze kaka, jesli jest dozownik oleju, hamowac silnikiem mozna ile sie chce

2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem, a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia swoimi maszynami grinser006.gif

3. Mozna sie pocieszyc ze jezdzimy praktycznie prototypami grinser006.gif bowiem np. hamulce tarczowe stosowane sa tylko w wyscigowych motocyklach, a w najnowoczesniejszych maja nawet hydrauliczne sterowanie cool.gif elektryczny rozrusznik to supernowosc tak samo jak elektroniczny zaplon, prototypowe rozwiazanie to aluminiowa rama. Nawet taki luksus jak kontrolka oleju spotykany jest tylko w najwyzszej klasy motocyklach, chlodzenie ciecza to niezwykle skomplikowana konstrukcja, dlatego raczej nie bedzie stosowana w popularnych motocyklach itd. grinser006.gif

Ogolnie ksiazka niezle rozjasnia pojecie o motocyklach, mozna sie tez podbudowac jaki wspanialy posiadamy motocykl, jak cos jeszcze wyczytam ciekawego dam znac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> książkę inz. Zbigniewa Klimeckiego "Motocykle" z 1974 roku i

> przytoczę pare ciekawostek:

> 1. Swego czasu spytalem na kaciku czy mozna hamowac silnikiem i byly

> opinie ze w 2 suwach nie mozna, po czasie przyznaje racje

> koledze kaka, jesli jest dozownik oleju, hamowac silnikiem mozna

> ile sie chce

> 2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w

> benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem,

> a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia

> swoimi maszynami

> 3. Mozna sie pocieszyc ze jezdzimy praktycznie prototypami bowiem

> np. hamulce tarczowe stosowane sa tylko w wyscigowych

> motocyklach, a w najnowoczesniejszych maja nawet hydrauliczne

> sterowanie elektryczny rozrusznik to supernowosc tak samo jak

> elektroniczny zaplon, prototypowe rozwiazanie to aluminiowa

> rama. Nawet taki luksus jak kontrolka oleju spotykany jest tylko

> w najwyzszej klasy motocyklach, chlodzenie ciecza to niezwykle

> skomplikowana konstrukcja, dlatego raczej nie bedzie stosowana w

> popularnych motocyklach itd.

> Ogolnie ksiazka niezle rozjasnia pojecie o motocyklach, mozna sie tez

> podbudowac jaki wspanialy posiadamy motocykl, jak cos jeszcze

> wyczytam ciekawego dam znac

Wszyscy mamy supersportowe i megaluksusowe motocykle, nono... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> książkę inz. Zbigniewa Klimeckiego "Motocykle" z 1974 roku i

> przytoczę pare ciekawostek:

> 1. Swego czasu spytalem na kaciku czy mozna hamowac silnikiem i byly

> opinie ze w 2 suwach nie mozna, po czasie przyznaje racje

> koledze kaka, jesli jest dozownik oleju, hamowac silnikiem mozna

> ile sie chce

> 2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w

> benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem,

> a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia

> swoimi maszynami

> 3. Mozna sie pocieszyc ze jezdzimy praktycznie prototypami bowiem

> np. hamulce tarczowe stosowane sa tylko w wyscigowych

> motocyklach, a w najnowoczesniejszych maja nawet hydrauliczne

> sterowanie elektryczny rozrusznik to supernowosc tak samo jak

> elektroniczny zaplon, prototypowe rozwiazanie to aluminiowa

> rama. Nawet taki luksus jak kontrolka oleju spotykany jest tylko

> w najwyzszej klasy motocyklach, chlodzenie ciecza to niezwykle

> skomplikowana konstrukcja, dlatego raczej nie bedzie stosowana w

> popularnych motocyklach itd.

> Ogolnie ksiazka niezle rozjasnia pojecie o motocyklach, mozna sie tez

> podbudowac jaki wspanialy posiadamy motocykl, jak cos jeszcze

> wyczytam ciekawego dam znac

moj ma chlodzenie olejem i stalowa rame widac staroc zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna ciekawostka: instalacja 12V ma same zalety w stosunku do 6V, a wiecie czemu nie jest stosowana czesto?

Ze wzgledu na roznice w cenie akumulatora 6 i 12V hehe.gif teraz to bez znaczenia ale jak widac kiedys robilo roznice grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> książkę inz. Zbigniewa Klimeckiego "Motocykle" z 1974 roku i

> przytoczę pare ciekawostek:

> 1. Swego czasu spytalem na kaciku czy mozna hamowac silnikiem i byly

> opinie ze w 2 suwach nie mozna, po czasie przyznaje racje

> koledze kaka, jesli jest dozownik oleju, hamowac silnikiem >mozna

Można nawet silnikiem bez dozownika tylko należy robić to umiejętnie czyli nie zamykać gazu całkowicie lecz mieć lekko uchyloną przepustnicę aby troszkę mieszanki do cylindra się dostawalo!

> 2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w

> benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem,

> a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia

> swoimi maszynami

Mixol samoistnie się miesza lecz troszkę to trwa. Przy niskich temperaturach miesza się opornie i kolebanie motocyklem po zatankowaniu jest wskazane!

Kiedyś na stacjach benzynowych były specjalne mieszadła do mieszania paliwa z olejem.

> wyczytam ciekawego dam znac

A prosimy, prosimy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A prosimy, prosimy

No to kolejna porcja grinser006.gif

Supernowoczesne motocykle maja oswietlenie asymetryczne oraz przycisk do migania dlugimi - kolejny raz utwierdzam sie w przekonaniu ze mam supernowosc, a ojciec ciagle twierdzi ze to zlom hmm.gif

Przy okazji dowiedzialem sie ze moj "scigacz" jest typowym turystykiem gdyz ma reflektor nieruchomy... cool.gif

Ale ksiazeczka zaskoczyla mnie tez pozytywnie - autor pisze o amortyzatorach skretu i pojeciu "shimmy" - a ja myslalem ze te sprawy dotycza tylko obecnych czasow i ogolnego stuntu, ale jak widac respect ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie czytam i natrafilem na taki fragment "tarcze hamulcowe nie sa powszechnie stosowane ze wzgledow estetycznych" i sobie mysle jaki oni gust mieli w latach 70-tych, przeciez tarcza jest ladniejsza od bebna, ale czytam dalej a tam napisane ze wzgledy estetyczne dotycza bardzo szybko postepujacej korozji tarcz zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie czytam i natrafilem na taki fragment "tarcze hamulcowe nie

> sa powszechnie stosowane ze wzgledow estetycznych" i sobie mysle

> jaki oni gust mieli w latach 70-tych, przeciez tarcza jest

> ladniejsza od bebna, ale czytam dalej a tam napisane ze wzgledy

> estetyczne dotycza bardzo szybko postepujacej korozji tarcz

Co to za książka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to kolejna porcja

> Ale ksiazeczka zaskoczyla mnie tez pozytywnie - autor pisze o

> amortyzatorach skretu i pojeciu "shimmy" - a ja myslalem ze te

> sprawy dotycza tylko obecnych czasow i ogolnego stuntu, ale jak

> widac respect

Stare motocykle szczególnie te cięższe miały cierny amortyzator skrętu w postaci pokrętła na środku górnej półki jednak nie wynikało to z ich nowoczesności lecz chyba raczej z konieczności przeciwdziałania niedopracowanej geometri, kiepskiej jakości opon, dziurawych dróg i czort wie czego jeszcze hehe.gif Junak też coś takiego posiada, patrzcie jaki on nowoczesny hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie czytam i natrafilem na taki fragment "tarcze hamulcowe nie

> sa powszechnie stosowane ze wzgledow estetycznych" i sobie mysle

> jaki oni gust mieli w latach 70-tych, przeciez tarcza jest

> ladniejsza od bebna, ale czytam dalej a tam napisane ze wzgledy

> estetyczne dotycza bardzo szybko postepujacej korozji tarcz

Pojęcie estetyki i moda zmieniają się z upływem czasu. Kiedyś podobały sie garbate samochody z małymi okienkami albo kanciate, wręcz kwadratowe a teraz poza kolekcjonerami to nikt na takie "brzydajstwo" nawet nie popatrzy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówisz...?

Piękny!

Troszke moim zdaniem nie pasuje zbyt nowoczesna opona o niskim profilu ale poza tym spoko.

Myślę, że gang silnika jest również piękny jak jego wygląd!?

Niektóre współczesne hoppery też posiadają z tyłu beben i żle to nie wygląda.

Jednak względy bezpieczeństwa a przede wszystkim koszty produkcji biorą górę i chyba z bębnami w motocyklach producenci rozstali się bezpowrotnie! mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piękny!

> Troszke moim zdaniem nie pasuje zbyt nowoczesna opona o niskim

> profilu ale poza tym spoko.

> Myślę, że gang silnika jest również piękny jak jego wygląd!?

> Niektóre współczesne hoppery też posiadają z tyłu beben i żle to nie

> wygląda.

> Jednak względy bezpieczeństwa a przede wszystkim koszty produkcji

> biorą górę i chyba z bębnami w motocyklach producenci rozstali

> się bezpowrotnie!

Chyba ostatni "seryjny" hamulec bębnowy z przodu*:

sr500.jpg

Niestety, od kliku lat już nie produkowany... oslabiony.gif

* pomijam wszelkiego rodzaju wynalazki z krajów "trzeciego świata"... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> 2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w

> benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem,

> a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia

> swoimi maszynami

Nalewalem kiedys do benzyny w butelce mixola, i musze przyznac ze warto potrzasac. Pozatym, moze nalewali zwykly olej anie mixol z rozpuszczalnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.