Josyp Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 książkę inz. Zbigniewa Klimeckiego "Motocykle" z 1974 roku i przytoczę pare ciekawostek: 1. Swego czasu spytalem na kaciku czy mozna hamowac silnikiem i byly opinie ze w 2 suwach nie mozna, po czasie przyznaje racje koledze kaka, jesli jest dozownik oleju, hamowac silnikiem mozna ile sie chce 2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem, a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia swoimi maszynami 3. Mozna sie pocieszyc ze jezdzimy praktycznie prototypami bowiem np. hamulce tarczowe stosowane sa tylko w wyscigowych motocyklach, a w najnowoczesniejszych maja nawet hydrauliczne sterowanie elektryczny rozrusznik to supernowosc tak samo jak elektroniczny zaplon, prototypowe rozwiazanie to aluminiowa rama. Nawet taki luksus jak kontrolka oleju spotykany jest tylko w najwyzszej klasy motocyklach, chlodzenie ciecza to niezwykle skomplikowana konstrukcja, dlatego raczej nie bedzie stosowana w popularnych motocyklach itd. Ogolnie ksiazka niezle rozjasnia pojecie o motocyklach, mozna sie tez podbudowac jaki wspanialy posiadamy motocykl, jak cos jeszcze wyczytam ciekawego dam znac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 > książkę inz. Zbigniewa Klimeckiego "Motocykle" z 1974 roku i > przytoczę pare ciekawostek: > 1. Swego czasu spytalem na kaciku czy mozna hamowac silnikiem i byly > opinie ze w 2 suwach nie mozna, po czasie przyznaje racje > koledze kaka, jesli jest dozownik oleju, hamowac silnikiem mozna > ile sie chce > 2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w > benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem, > a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia > swoimi maszynami > 3. Mozna sie pocieszyc ze jezdzimy praktycznie prototypami bowiem > np. hamulce tarczowe stosowane sa tylko w wyscigowych > motocyklach, a w najnowoczesniejszych maja nawet hydrauliczne > sterowanie elektryczny rozrusznik to supernowosc tak samo jak > elektroniczny zaplon, prototypowe rozwiazanie to aluminiowa > rama. Nawet taki luksus jak kontrolka oleju spotykany jest tylko > w najwyzszej klasy motocyklach, chlodzenie ciecza to niezwykle > skomplikowana konstrukcja, dlatego raczej nie bedzie stosowana w > popularnych motocyklach itd. > Ogolnie ksiazka niezle rozjasnia pojecie o motocyklach, mozna sie tez > podbudowac jaki wspanialy posiadamy motocykl, jak cos jeszcze > wyczytam ciekawego dam znac Wszyscy mamy supersportowe i megaluksusowe motocykle, nono... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > książkę inz. Zbigniewa Klimeckiego "Motocykle" z 1974 roku i > przytoczę pare ciekawostek: > 1. Swego czasu spytalem na kaciku czy mozna hamowac silnikiem i byly > opinie ze w 2 suwach nie mozna, po czasie przyznaje racje > koledze kaka, jesli jest dozownik oleju, hamowac silnikiem mozna > ile sie chce > 2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w > benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem, > a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia > swoimi maszynami > 3. Mozna sie pocieszyc ze jezdzimy praktycznie prototypami bowiem > np. hamulce tarczowe stosowane sa tylko w wyscigowych > motocyklach, a w najnowoczesniejszych maja nawet hydrauliczne > sterowanie elektryczny rozrusznik to supernowosc tak samo jak > elektroniczny zaplon, prototypowe rozwiazanie to aluminiowa > rama. Nawet taki luksus jak kontrolka oleju spotykany jest tylko > w najwyzszej klasy motocyklach, chlodzenie ciecza to niezwykle > skomplikowana konstrukcja, dlatego raczej nie bedzie stosowana w > popularnych motocyklach itd. > Ogolnie ksiazka niezle rozjasnia pojecie o motocyklach, mozna sie tez > podbudowac jaki wspanialy posiadamy motocykl, jak cos jeszcze > wyczytam ciekawego dam znac moj ma chlodzenie olejem i stalowa rame widac staroc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 30 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > moj ma chlodzenie olejem i stalowa rame widac staroc oj faktycznie, zlom Panie jakich malo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 1 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 Kolejna ciekawostka: instalacja 12V ma same zalety w stosunku do 6V, a wiecie czemu nie jest stosowana czesto? Ze wzgledu na roznice w cenie akumulatora 6 i 12V teraz to bez znaczenia ale jak widac kiedys robilo roznice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 > książkę inz. Zbigniewa Klimeckiego "Motocykle" z 1974 roku i > przytoczę pare ciekawostek: > 1. Swego czasu spytalem na kaciku czy mozna hamowac silnikiem i byly > opinie ze w 2 suwach nie mozna, po czasie przyznaje racje > koledze kaka, jesli jest dozownik oleju, hamowac silnikiem >mozna Można nawet silnikiem bez dozownika tylko należy robić to umiejętnie czyli nie zamykać gazu całkowicie lecz mieć lekko uchyloną przepustnicę aby troszkę mieszanki do cylindra się dostawalo! > 2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w > benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem, > a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia > swoimi maszynami Mixol samoistnie się miesza lecz troszkę to trwa. Przy niskich temperaturach miesza się opornie i kolebanie motocyklem po zatankowaniu jest wskazane! Kiedyś na stacjach benzynowych były specjalne mieszadła do mieszania paliwa z olejem. > wyczytam ciekawego dam znac A prosimy, prosimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 1 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 > A prosimy, prosimy No to kolejna porcja Supernowoczesne motocykle maja oswietlenie asymetryczne oraz przycisk do migania dlugimi - kolejny raz utwierdzam sie w przekonaniu ze mam supernowosc, a ojciec ciagle twierdzi ze to zlom Przy okazji dowiedzialem sie ze moj "scigacz" jest typowym turystykiem gdyz ma reflektor nieruchomy... Ale ksiazeczka zaskoczyla mnie tez pozytywnie - autor pisze o amortyzatorach skretu i pojeciu "shimmy" - a ja myslalem ze te sprawy dotycza tylko obecnych czasow i ogolnego stuntu, ale jak widac respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 1 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 tak sobie czytam i natrafilem na taki fragment "tarcze hamulcowe nie sa powszechnie stosowane ze wzgledow estetycznych" i sobie mysle jaki oni gust mieli w latach 70-tych, przeciez tarcza jest ladniejsza od bebna, ale czytam dalej a tam napisane ze wzgledy estetyczne dotycza bardzo szybko postepujacej korozji tarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > tak sobie czytam i natrafilem na taki fragment "tarcze hamulcowe nie > sa powszechnie stosowane ze wzgledow estetycznych" i sobie mysle > jaki oni gust mieli w latach 70-tych, przeciez tarcza jest > ladniejsza od bebna, ale czytam dalej a tam napisane ze wzgledy > estetyczne dotycza bardzo szybko postepujacej korozji tarcz Co to za książka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 2 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > Co to za książka? inz. Zbigniewa Klimeckiego "Motocykle" z 1974 taka biala twarda oprawa z namalowanym zarysem motocykla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > No to kolejna porcja > Ale ksiazeczka zaskoczyla mnie tez pozytywnie - autor pisze o > amortyzatorach skretu i pojeciu "shimmy" - a ja myslalem ze te > sprawy dotycza tylko obecnych czasow i ogolnego stuntu, ale jak > widac respect Stare motocykle szczególnie te cięższe miały cierny amortyzator skrętu w postaci pokrętła na środku górnej półki jednak nie wynikało to z ich nowoczesności lecz chyba raczej z konieczności przeciwdziałania niedopracowanej geometri, kiepskiej jakości opon, dziurawych dróg i czort wie czego jeszcze Junak też coś takiego posiada, patrzcie jaki on nowoczesny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > tak sobie czytam i natrafilem na taki fragment "tarcze hamulcowe nie > sa powszechnie stosowane ze wzgledow estetycznych" i sobie mysle > jaki oni gust mieli w latach 70-tych, przeciez tarcza jest > ladniejsza od bebna, ale czytam dalej a tam napisane ze wzgledy > estetyczne dotycza bardzo szybko postepujacej korozji tarcz Pojęcie estetyki i moda zmieniają się z upływem czasu. Kiedyś podobały sie garbate samochody z małymi okienkami albo kanciate, wręcz kwadratowe a teraz poza kolekcjonerami to nikt na takie "brzydajstwo" nawet nie popatrzy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2007 > tak sobie czytam i natrafilem na taki fragment "tarcze hamulcowe nie > sa powszechnie stosowane ze wzgledow estetycznych" i sobie mysle > jaki oni gust mieli w latach 70-tych, przeciez tarcza jest > ladniejsza od bebna (...) Mówisz...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2007 > Mówisz...? Piękny! Troszke moim zdaniem nie pasuje zbyt nowoczesna opona o niskim profilu ale poza tym spoko. Myślę, że gang silnika jest również piękny jak jego wygląd!? Niektóre współczesne hoppery też posiadają z tyłu beben i żle to nie wygląda. Jednak względy bezpieczeństwa a przede wszystkim koszty produkcji biorą górę i chyba z bębnami w motocyklach producenci rozstali się bezpowrotnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2007 > Piękny! > Troszke moim zdaniem nie pasuje zbyt nowoczesna opona o niskim > profilu ale poza tym spoko. > Myślę, że gang silnika jest również piękny jak jego wygląd!? > Niektóre współczesne hoppery też posiadają z tyłu beben i żle to nie > wygląda. > Jednak względy bezpieczeństwa a przede wszystkim koszty produkcji > biorą górę i chyba z bębnami w motocyklach producenci rozstali > się bezpowrotnie! Chyba ostatni "seryjny" hamulec bębnowy z przodu*: Niestety, od kliku lat już nie produkowany... * pomijam wszelkiego rodzaju wynalazki z krajów "trzeciego świata"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > 2. Napisane jest w książce ze popularny mixol samoistnie miesza sie w > benzyna podczas nalewania i nie ma potrzeby potrzasania bakiem, > a ilez razy widzialem jak na stacjach po nalaniu ludzie telepia > swoimi maszynami Nalewalem kiedys do benzyny w butelce mixola, i musze przyznac ze warto potrzasac. Pozatym, moze nalewali zwykly olej anie mixol z rozpuszczalnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.