Skocz do zawartości

MK1 - w Góry - do Zakopanego


ppawlo

Rekomendowane odpowiedzi

> Tylko ze nie ilość kuniów ma znaczenie przy hamowaniu silnikiem tylko

> liczba cylindrów i kompresja w nich

> np w 700 lub w maluszku hamowanie = zero od 2 cylindry

wydaje mi się że nie tylko ilość się liczy, kompresja w cylindrach i takie tam pierdoły. Choć fakt, w Maryśce było 5 garków i jaka góra by nie była jak zasadziłeś jedynkę i zjeżdzałeś bez gazu to prawie się zatrzymywała. Natomiast w Avensisie też jest dużo gorzej z tym, te wszystkie zmienne fazy itp sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS - myślę o zakupie Punto Mk I z 1.6 - może jakieś podpowiedzi na co

> zwracać uwagę i czy to ew. sensowny wybór - bo myślę ze cenowo

> jest całkiem sensownie ?? I co ew. innego ??

> PZDR

Jeśli myślisz o Mk1, to szukaj z silnikiem 1,2 75 koników - silnik oszczędniejszy, a i części tańsze, no i jeszcze zostaje trochę miejsca pod maską, no i konstrukcja 1,2 jest nowocześniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi się że nie tylko ilość się liczy, kompresja w cylindrach i

> takie tam pierdoły. Choć fakt, w Maryśce było 5 garków i jaka

> góra by nie była jak zasadziłeś jedynkę i zjeżdzałeś bez gazu to

> prawie się zatrzymywała. Natomiast w Avensisie też jest dużo

> gorzej z tym, te wszystkie zmienne fazy itp

No pisałem że kompresja i sprawność silnika ma znaczenie ale nie to czy dane 1.6 z 4 garkami występuje w mocy 95 czy 120 kunia bo to nie ma nic do rzeczy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli myślisz o Mk1, to szukaj z silnikiem 1,2 75 koników - silnik

> oszczędniejszy, a i części tańsze, no i jeszcze zostaje trochę

> miejsca pod maską, no i konstrukcja 1,2 jest nowocześniejsza

Myślę o MK I ze względu na cene zakupu - części i miałem do czynienia z 1.1 - autko sympatyczne ale chce konkretnie do zrobienia czegoś konkretnego przez zajmowania sie wyglądem tylko N - grupę klatka + pozostałe dopuszczalne mody - nie jest drogo wiec mnie nie przeraża ale myślałem czy nie 1.6 (choć kiedyś sądziłem ze najwyższa pojemność to było 1,4 ) bo można by w innej klasie pojemności startować a teoretyczna rezerwa silnika większa ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No pisałem że kompresja i sprawność silnika ma znaczenie ale nie to

> czy dane 1.6 z 4 garkami występuje w mocy 95 czy 120 kunia bo to

> nie ma nic do rzeczy

poza tym też nie pisałem, że we wszystkich trzech autach siedzi silnik 1.2 jak w punciaku, tylko że o mocach 100 i 150 koni, także wiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no zapewne coś tam ma, bo pewnie przy 95 i 120 kompresja może być

> lekko odmienna

Tak to prawda ale rozpatrzmy przypadek silnika z Matrixa 3 cylindry i coś koło 900CM3 w fiacie 899 ale 4 garki - który lepiej hamuje???

ew. Skoda 1.2 HP - 3 cylindry a Punto 1.2 ???

Choć kompresja jest istotna ale czy moc jest wprost proporcjonalna do kompresji??

Jeszcze inna kwestia to silnik wankla - to to nie hamuje 270751858-jezyk.gif

i Silniki doładowane też inaczej hamują 270751858-jezyk.gif

ale 100 % racji kompresja jest istotna smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to prawda ale rozpatrzmy przypadek silnika z Matrixa 3 cylindry i

> coś koło 900CM3 w fiacie 899 ale 4 garki - który lepiej

> hamuje???

nie wiem nie miałem przyjemności z ani jednym z powyższych wynalazków, przytoczyłem konkretne przykłady, Lanos 1.6. 106 koni, Marea 2.0 20v 154 KM i Avensis 2.0 147 koni, no i Krop, z tych 4 aut najlepiej hamowała Marycha. Kwestia ilości garów, stopnia sprężania, budowy silnika, bo był to silnik archaiczny w porównaniu do technologii VVTi, użytych przełożeń

> ew. Skoda 1.2 HP - 3 cylindry a Punto 1.2 ???

Skody HTP kijem bym nie dotknął sick.gif

> Choć kompresja jest istotna ale czy moc jest wprost proporcjonalna do

> kompresji??

a czy jak tak twierdzę, nie wydaje mi się

> Jeszcze inna kwestia to silnik wankla - to to nie hamuje

> i Silniki doładowane też inaczej hamują

> ale 100 % racji kompresja jest istotna

rozmawiamy o wolnej benzynie w klasycznych i tradycyjnych samochodach codziennego użytku ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem nie miałem przyjemności z ani jednym z powyższych

> wynalazków, przytoczyłem konkretne przykłady, Lanos 1.6. 106

> koni, Marea 2.0 20v 154 KM i Avensis 2.0 147 koni, no i Krop, z

> tych 4 aut najlepiej hamowała Marycha. Kwestia ilości garów,

> stopnia sprężania, budowy silnika, bo był to silnik archaiczny w

> porównaniu do technologii VVTi, użytych przełożeń

> Skody HTP kijem bym nie dotknął

> a czy jak tak twierdzę, nie wydaje mi się

> rozmawiamy o wolnej benzynie w klasycznych i tradycyjnych samochodach

> codziennego użytku

OK smile.gif

--też bym tej skody kijem nei dotknął smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale 1,6 ma tylko 90 kucy, a z 1,2 możesz wycisnąć tyle samo, choć

> chłopaki z centomanii wyciskają więcej

No robią sporo więcej po 90 to robił fiat w serii ale myślałem że 1.6 to więcej możliwości z tym ze cięższy silnik nie wiedziałem ze jest to starszy silnik niewiem.gif

Cztyli co 3 drzwi 1,2 s lub sx 95- 97 rocznik - tylko byle by sie nie wkopać w padake 270751858-jezyk.gif

Ale 4,5 -7 tysi to spokojnie starczy smile.gif

Czasem rajcuje mnie cabrio ...chym ale to by juz było do jazdy na co dzień smile.gif

dzięki za wskazówki czyli muszę jeszcze poszukać więcej inf. nie wiedziałem ze 1.6 jest starsze ..to jest silnik z Tipo ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.