misiaqxxl Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > Tylko ze nie ilość kuniów ma znaczenie przy hamowaniu silnikiem tylko > liczba cylindrów i kompresja w nich > np w 700 lub w maluszku hamowanie = zero od 2 cylindry wydaje mi się że nie tylko ilość się liczy, kompresja w cylindrach i takie tam pierdoły. Choć fakt, w Maryśce było 5 garków i jaka góra by nie była jak zasadziłeś jedynkę i zjeżdzałeś bez gazu to prawie się zatrzymywała. Natomiast w Avensisie też jest dużo gorzej z tym, te wszystkie zmienne fazy itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart30 Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > PS - myślę o zakupie Punto Mk I z 1.6 - może jakieś podpowiedzi na co > zwracać uwagę i czy to ew. sensowny wybór - bo myślę ze cenowo > jest całkiem sensownie ?? I co ew. innego ?? > PZDR Jeśli myślisz o Mk1, to szukaj z silnikiem 1,2 75 koników - silnik oszczędniejszy, a i części tańsze, no i jeszcze zostaje trochę miejsca pod maską, no i konstrukcja 1,2 jest nowocześniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anton Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 Prowokacja jakaś...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LOST Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > wydaje mi się że nie tylko ilość się liczy, kompresja w cylindrach i > takie tam pierdoły. Choć fakt, w Maryśce było 5 garków i jaka > góra by nie była jak zasadziłeś jedynkę i zjeżdzałeś bez gazu to > prawie się zatrzymywała. Natomiast w Avensisie też jest dużo > gorzej z tym, te wszystkie zmienne fazy itp No pisałem że kompresja i sprawność silnika ma znaczenie ale nie to czy dane 1.6 z 4 garkami występuje w mocy 95 czy 120 kunia bo to nie ma nic do rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > No pisałem że kompresja i sprawność silnika ma znaczenie ale nie to > czy dane 1.6 z 4 garkami występuje w mocy 95 czy 120 kunia bo to > nie ma nic do rzeczy no zapewne coś tam ma, bo pewnie przy 95 i 120 kompresja może być lekko odmienna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LOST Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > Jeśli myślisz o Mk1, to szukaj z silnikiem 1,2 75 koników - silnik > oszczędniejszy, a i części tańsze, no i jeszcze zostaje trochę > miejsca pod maską, no i konstrukcja 1,2 jest nowocześniejsza Myślę o MK I ze względu na cene zakupu - części i miałem do czynienia z 1.1 - autko sympatyczne ale chce konkretnie do zrobienia czegoś konkretnego przez zajmowania sie wyglądem tylko N - grupę klatka + pozostałe dopuszczalne mody - nie jest drogo wiec mnie nie przeraża ale myślałem czy nie 1.6 (choć kiedyś sądziłem ze najwyższa pojemność to było 1,4 ) bo można by w innej klasie pojemności startować a teoretyczna rezerwa silnika większa ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > No pisałem że kompresja i sprawność silnika ma znaczenie ale nie to > czy dane 1.6 z 4 garkami występuje w mocy 95 czy 120 kunia bo to > nie ma nic do rzeczy poza tym też nie pisałem, że we wszystkich trzech autach siedzi silnik 1.2 jak w punciaku, tylko że o mocach 100 i 150 koni, także wiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LOST Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > no zapewne coś tam ma, bo pewnie przy 95 i 120 kompresja może być > lekko odmienna Tak to prawda ale rozpatrzmy przypadek silnika z Matrixa 3 cylindry i coś koło 900CM3 w fiacie 899 ale 4 garki - który lepiej hamuje??? ew. Skoda 1.2 HP - 3 cylindry a Punto 1.2 ??? Choć kompresja jest istotna ale czy moc jest wprost proporcjonalna do kompresji?? Jeszcze inna kwestia to silnik wankla - to to nie hamuje i Silniki doładowane też inaczej hamują ale 100 % racji kompresja jest istotna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > Tak to prawda ale rozpatrzmy przypadek silnika z Matrixa 3 cylindry i > coś koło 900CM3 w fiacie 899 ale 4 garki - który lepiej > hamuje??? nie wiem nie miałem przyjemności z ani jednym z powyższych wynalazków, przytoczyłem konkretne przykłady, Lanos 1.6. 106 koni, Marea 2.0 20v 154 KM i Avensis 2.0 147 koni, no i Krop, z tych 4 aut najlepiej hamowała Marycha. Kwestia ilości garów, stopnia sprężania, budowy silnika, bo był to silnik archaiczny w porównaniu do technologii VVTi, użytych przełożeń > ew. Skoda 1.2 HP - 3 cylindry a Punto 1.2 ??? Skody HTP kijem bym nie dotknął > Choć kompresja jest istotna ale czy moc jest wprost proporcjonalna do > kompresji?? a czy jak tak twierdzę, nie wydaje mi się > Jeszcze inna kwestia to silnik wankla - to to nie hamuje > i Silniki doładowane też inaczej hamują > ale 100 % racji kompresja jest istotna rozmawiamy o wolnej benzynie w klasycznych i tradycyjnych samochodach codziennego użytku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LOST Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > nie wiem nie miałem przyjemności z ani jednym z powyższych > wynalazków, przytoczyłem konkretne przykłady, Lanos 1.6. 106 > koni, Marea 2.0 20v 154 KM i Avensis 2.0 147 koni, no i Krop, z > tych 4 aut najlepiej hamowała Marycha. Kwestia ilości garów, > stopnia sprężania, budowy silnika, bo był to silnik archaiczny w > porównaniu do technologii VVTi, użytych przełożeń > Skody HTP kijem bym nie dotknął > a czy jak tak twierdzę, nie wydaje mi się > rozmawiamy o wolnej benzynie w klasycznych i tradycyjnych samochodach > codziennego użytku OK --też bym tej skody kijem nei dotknął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart30 Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 Ale 1,6 ma tylko 90 kucy, a z 1,2 możesz wycisnąć tyle samo, choć chłopaki z centomanii wyciskają więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LOST Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > Ale 1,6 ma tylko 90 kucy, a z 1,2 możesz wycisnąć tyle samo, choć > chłopaki z centomanii wyciskają więcej No robią sporo więcej po 90 to robił fiat w serii ale myślałem że 1.6 to więcej możliwości z tym ze cięższy silnik nie wiedziałem ze jest to starszy silnik Cztyli co 3 drzwi 1,2 s lub sx 95- 97 rocznik - tylko byle by sie nie wkopać w padake Ale 4,5 -7 tysi to spokojnie starczy Czasem rajcuje mnie cabrio ...chym ale to by juz było do jazdy na co dzień dzięki za wskazówki czyli muszę jeszcze poszukać więcej inf. nie wiedziałem ze 1.6 jest starsze ..to jest silnik z Tipo ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart30 Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > nie wiedziałem ze 1.6 jest starsze ..to jest silnik z Tipo ??? z tipo i z tempry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.