Jump to content

Słów parę o paskach do JTD


Recommended Posts

Na rynku zamiennikow obecnie najpopularniejsze sa paski Gates i Dayco. O ile Dayco jest producentem oryginalu (lub w pewnym okresie bylo), to z Gatesem w JTD sa niestety problemy.

Gates chyba zapomnial ze Fiat poddawal te silniki jednak jakims modyfikacjom, a gates swoje paski juz chyba nie. Raz probowalem pasek napedowy Gatesa jeszcze w Alfie (JTD 105KM) i byl krotszy od oryginalu o jakies 3cm!!!

Podobnie rzecz miala sie ostatnio, jak jeszcze poprzedni wlasciciel wymienial pasek w Bravie JTD 100KM i tez wybral Gatesa - tym razem pasek byl krotszy tylko o ok 1cm, ale wystarczylo to by szlag trafil napinacz (po ok 2 miesiącach) i sam pasek tez (po 3,5 miesiacu).

Tak wiec wybierajcie albo oryginal, albo jesli juz to zamiennik Dayco. Gatesowi mowimy NIE. zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

bzdury

ja jakoś jeżdże bez problemu na gatesie i nic się nie dzieje - przypuszczam że ktoś wam wcisnoł paski z innymi numerami katalogowymi - sam wymieniałem u mnie pasek i miał idealnie taką długość jak orginał...

proponuje zmienić dostawce....

Link to comment
Share on other sites

> bolało ???

nic nie bolalo, bo sie nic nie stalo. napinacz zaczal strzelac czasem, wiec poszedl do wymiany i przestalo strzelac. ale ze pasek byl krotki i naciag wiekszy to pasek zaczal sie strzepic i poszedl do wymiany. zreszta to nie pasek rozrzadu, wiec jak padnie to tylko wspomagania nie bedzie zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> bzdury

> ja jakoś jeżdże bez problemu na gatesie i nic się nie dzieje -

> przypuszczam że ktoś wam wcisnoł paski z innymi numerami

> katalogowymi - sam wymieniałem u mnie pasek i miał idealnie taką

> długość jak orginał...

> proponuje zmienić dostawce....

no wlasnie dlatego ze byc moze trafiles ze gates jest idealny ale tylko do twojego.

Link to comment
Share on other sites

> zreszta to nie pasek rozrzadu, wiec jak

> padnie to tylko wspomagania nie bedzie

słyszałem o kilku wypadkach, że po pęknięciu pasek klinowy potrafił się "wkręcić" w rozrząd - nie muszę dodawać, jaki był tego koniec frown.gif

Link to comment
Share on other sites

> słyszałem o kilku wypadkach, że po pęknięciu pasek klinowy potrafił

> się "wkręcić" w rozrząd - nie muszę dodawać, jaki był tego

> koniec

tam jest pokrywa, wiec ciekawe jak go tam wessalo, ale sadzac po tym co widzialem u siebie, jak strzep od paska sie odrywal i mial juz ze 30 cm, to szanse sa grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> tam jest pokrywa, wiec ciekawe jak go tam wessalo, ale sadzac po tym

> co widzialem u siebie, jak strzep od paska sie odrywal i mial

> juz ze 30 cm, to szanse sa

wiem, że jest pokrywa cool.gif

ale niestety pomimo to zdarza się frown.gif

Link to comment
Share on other sites

> Gates chyba zapomnial ze Fiat poddawal te silniki jednak jakims

> modyfikacjom, a gates swoje paski juz chyba nie. Raz probowalem

> pasek napedowy Gatesa jeszcze w Alfie (JTD 105KM) i byl krotszy

> od oryginalu o jakies 3cm!!!

tu się zgodzę - ale w czerwcu informowałem o tym na forum - pasek ten wogóle nie pasuje bo faktycznie jest za krótki - jest on bodajże od TD a katalogi hurtowników - nie gatesa przyporządkowują go do JTD również - zbadałem to gates wogóle paska transmisyjnego do JTD nie produkuje - tylko dayco...

> Podobnie rzecz miala sie ostatnio, jak jeszcze poprzedni wlasciciel

> wymienial pasek w Bravie JTD 100KM i tez wybral Gatesa - tym

> razem pasek byl krotszy tylko o ok 1cm, ale wystarczylo to by

> szlag trafil napinacz (po ok 2 miesiącach) i sam pasek tez (po

> 3,5 miesiacu).

> Tak wiec wybierajcie albo oryginal, albo jesli juz to zamiennik

> Dayco. Gatesowi mowimy NIE.

kurcze i tak sie dziwie że zdołał to założyć...

co tu dużo mówić wogóle nie widzę sensu zakładać pasków innej długości niż wyjmujemy z autka...

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

> moze strzepy paska pekly pokrywe?

raczej nie... jak juz to mogl dostac sie od dolu bo... na dole (niedaleko miski olejowej) nie ma obudowy rozrzadu yikes.gif

Ja zalozylem do TD gates-a rozrzad i dlugosc byla idealna.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem niedawno na Dayco , pasował idealnie , ta sama długość i ilość zębów - sprawdzone przez mechanika .

Dziwne , że Gates był krótszy a nic się z rozrządem ( lub co gorsza z silnikiem ) nie stało ,musiał mieć tyle samo zebów widać co oryginał ?! hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

> Ja wymieniałem niedawno na Dayco , pasował idealnie , ta sama długość

> i ilość zębów - sprawdzone przez mechanika .

> Dziwne , że Gates był krótszy a nic się z rozrządem ( lub co gorsza z

> silnikiem ) nie stało ,musiał mieć tyle samo zebów widać co

> oryginał ?!

masz na mysli pasek rozrzadu, ja pisalem o pasku napedowym/wieloklinowym.

Link to comment
Share on other sites

> to całkiem fajnie - ale zibi mówił o klinowym

ale wymieniajac rozrzad wypada wymienic inne paski wink.gif było juz o tym kilka razy wink.gif a o konsekwencjach padu paska alternatora wspominac nie musza wink.gif

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.