misiekdrupi Napisano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 Hej koledzy. Ja po sąsiedzku. Mam silniczek 1,2 8v z Palio. Zrobiłem dziś resecik kompa. I mam małą zagwostkę. Po odpaleniu zimnego silnika bieg jałowy ma 2000 obr/min Przy temp ~70' spadają do 900obr/min. Po ponownym odpaleniu ciepłego już silnika wskakują na 1500 i po około 8s spadają do 900obr. Czy to jest normalne ze jałowy na zimnym jest tak wysoki?? Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 > Hej koledzy. Ja po sąsiedzku. Mam silniczek 1,2 8v z Palio. Zrobiłem > dziś resecik kompa. I mam małą zagwostkę. Po odpaleniu zimnego > silnika bieg jałowy ma 2000 obr/min Przy temp ~70' spadają do > 900obr/min. Po ponownym odpaleniu ciepłego już silnika wskakują > na 1500 i po około 8s spadają do 900obr. Czy to jest normalne ze > jałowy na zimnym jest tak wysoki?? Z góry dzięki za pomoc przeczyść silniczek krokowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2008 > przeczyść silniczek krokowy pewnie to zły trop , ale może jeszcze ustawia się autoadaptacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2008 > pewnie to zły trop , ale może jeszcze ustawia się autoadaptacja A co to jest i z czym to się je. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2008 > A co to jest i z czym to się je. o to chodzi że po odłączeniu aku informacje z pamięci sterownika (dane dot biegu jałowego, obciążenia silnika całkowite, częściowe) zostają wykasowane. Następnie sterownik poprzez' przejażdżkę' aż do uzyskania temp roboczej programuje te parametry ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2008 Chyba czaje o co cie chodzi Tzn ze do włączenia wentylatora komputerek ustawiał sobie wszystko Resecik zrobiłem tak że po odłączeniu i ponownym podłączeniu aku odpaliłem i bez dotykania czegokolwiek silniczek chodził sobie aż do ~4 krotnego włączenia wentylatorka. Czyli teoretycznie powinien sie ustawić prawidłowo. On niestety po tym wszystkim po włączeniu na ciepłym wskakuje na 1500obr/min Ciekaw jestem czy to "czyszczenie" krokowca coś da Jakoś nie jestem przekonany bo i co tam czyścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2008 Siema! Może być że są większe obroty bo jest zimno na dworze.Układ sterujący silnikiem może reagować tak na niską temperaturę. 1500 obr/min to nie jest jeszcze fatalnie hehe! ja mam ze 3000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2008 > Siema! Może być że są większe obroty bo jest zimno na dworze.Układ > sterujący silnikiem może reagować tak na niską temperaturę. 1500 > obr/min to nie jest jeszcze fatalnie hehe! ja mam ze 3000. No 1500 to w sumie nie problem bo trwa to moze z 10 sekund na cieplym ALe 2000-2200obr to mam na zimnym az do temp ~70'C Tu mam wlasnie zagwostke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2008 Sprawdz kolego potencjometr, a czy samochód dziwnie reaguje na dodanie lub ujecie gazu, tzn. obroty nie spadają lub nie zwiekszają się od razu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 3 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2008 > Sprawdz kolego potencjometr, a czy samochód dziwnie reaguje na > dodanie lub ujecie gazu, tzn. obroty nie spadają lub nie > zwiekszają się od razu Tu akurat jest wszystko cacy. Po wciśnięciu gazu ładnie wchodzi na obroty i ładnie z nich spada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2008 > Chyba czaje o co cie chodzi Tzn ze do włączenia wentylatora > komputerek ustawiał sobie wszystko Resecik zrobiłem tak że po > odłączeniu i ponownym podłączeniu aku odpaliłem i bez dotykania > czegokolwiek silniczek chodził sobie aż do ~4 krotnego włączenia > wentylatorka. Czyli teoretycznie powinien sie ustawić > prawidłowo. On niestety po tym wszystkim po włączeniu na ciepłym > wskakuje na 1500obr/min Ciekaw jestem czy to "czyszczenie" > krokowca coś da Jakoś nie jestem przekonany bo i co tam czyścić autoadaptacja powinna być ustawiona, więc może rzeczywiście ten krokowiec, a nie wyskakuje ci błąd silnika? tu masz małe info z BBM może coś ci pomoże : http://halny.tatrynet.pl/bbm/pliki/nieregularne_obroty_diagnostyka.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.