MarekSz Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 Podczas ostatnich mrozów akumulator trochę osłabł więc postanowiłem go doładować. Prostownik ustawił się początkowo na 4A, potem zszedł do 3A (akumulator 60Ah). Po jakichś 7 godzinach ładowania elektrolit zaczął się robić ciepły (to akurat normalne) ale prąd znowu zaczął wzrastać do 4A. Co może być nie tak z akumulatorem, że przez tyle godzin nie podładował się ani odrobinę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m27k Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 Może źle podłączyłeś aku? Może wzrost prądu ładowania był spowodowany wzrostem temp.? choć 3-4A przez tyle godzin to wg mnie coś nie tak Jak z poziomem elektrolitu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
27101981 Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > Podczas ostatnich mrozów akumulator trochę osłabł więc postanowiłem > go doładować. > Prostownik ustawił się początkowo na 4A, potem zszedł do 3A > (akumulator 60Ah). > Po jakichś 7 godzinach ładowania elektrolit zaczął się robić ciepły > (to akurat normalne) ale prąd znowu zaczął wzrastać do 4A. > Co może być nie tak z akumulatorem, że przez tyle godzin nie > podładował się ani odrobinę? moim zdaniem skoro 60Ah to powinienes go ladowac 6A przez ok 8 godzin.To ze faluje to u mnie tez sie zdarza a szczegolnie jak sa skoki napiecia dlatego warto postac chwile przy nim zanim odejdziesz i zostawisz go samego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m27k Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > moim zdaniem skoro 60Ah to powinienes go ladowac 6A przez ok 8 > godzin.To ze faluje to u mnie tez sie zdarza a szczegolnie jak > sa skoki napiecia dlatego warto postac chwile przy nim zanim > odejdziesz i zostawisz go samego. No ale przy takim prądzie i nic się aku nie naładował trochę dziwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
27101981 Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > No ale przy takim prądzie i nic się aku nie naładował > trochę dziwne dopiero zaskoczylem ze on ma pewnie prostownik bez regulacji ladowania takie prostowniki to albo nie laduja tyle ile powinny bo za malo elektrolitu albo zapsute sa albo aku jest naladowany inne opcji nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > Podczas ostatnich mrozów akumulator trochę osłabł więc postanowiłem > go doładować. > Prostownik ustawił się początkowo na 4A, potem zszedł do 3A > (akumulator 60Ah). > Po jakichś 7 godzinach ładowania elektrolit zaczął się robić ciepły > (to akurat normalne) ale prąd znowu zaczął wzrastać do 4A. > Co może być nie tak z akumulatorem, że przez tyle godzin nie > podładował się ani odrobinę? Normalne. Aku nie jest liniowy i nie ma w czasie ładowania stałego napięcia. Zmienia się też jego RW. - Jak jest rozładowany, to jest objaw niskiego napięcia - można ustawić większy prąd z prostownika, w miarę ładowania napięcie rośnie, więc prąd spada (mówię o prostych ładowarkach bez stabilizacji prądowej - ja kiedyś robiłem i sprzedawałem takie, które ładowały zawsze zadanym prądem i wyłączały po osiągnięciu zadanego napięcia ale to kosztuje parę groszy) . - W miarę naładowania i osiągania nominalnej pojemności spada też Rw akumulatora i to powoduje, że w drugiej fazie ładowania prąd może wzrosnąć. Moim zdaniem masz dobrej jakości aku w dość dobrym stanie, że tak zachowuje się w czasie ładowania prostownikiem. Nie wiem tylko co z tym komentarzem że nie naładował się ani odrobinę. Wniosek wyciągnąłeś z zachowania przy ładowaniu czy zaniesiony do auta rzeczywiście nie chciał kręcić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 Quote: moim zdaniem skoro 60Ah to powinienes go ladowac 6A przez ok 8 godzin Chyba raczej powinno byc tak:1/10 pojemnosci przez ok 10 godz. czyli 6A przez 10 godz. Do autora watku: po naladowaniu zmierz przy podlaczanym prostowniku napiecie. jezeli bedzie miescic sie w granicach 15,5 - 16V to znaczy ze aku naladowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 7 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > Może źle podłączyłeś aku? ? > Może wzrost prądu ładowania był spowodowany wzrostem temp.? Mozliwe, bo z temperaturą wzrasta pojemność > choć 3-4A przez tyle godzin to wg mnie coś nie tak > Jak z poziomem elektrolitu ? Poziom dobry - wszystkie płyty zakryte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > Mozliwe, bo z temperaturą wzrasta pojemność CO ma wzrost pojemności do prądu ładowania Odpowiedz co z tym naładowaniem - najlepiej zmierz napięcie na aku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m27k Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > ? > Mozliwe, bo z temperaturą wzrasta pojemność > Poziom dobry - wszystkie płyty zakryte a jak sprawdzałeś że się nie naładował ? może rozrusznik niedomaga czy coś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
27101981 Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > Quote: > moim zdaniem skoro 60Ah to powinienes go ladowac 6A przez ok 8 > godzin > Chyba raczej powinno byc tak:1/10 pojemnosci przez ok 10 godz. czyli > 6A przez 10 godz. > Do autora watku: > po naladowaniu zmierz przy podlaczanym prostowniku napiecie. jezeli > bedzie miescic sie w granicach 15,5 - 16V to znaczy ze aku > naladowany. byc moze masz racje ja ladowalem 8 i bylo ok aaa i pewnie nie wiele osob ma taki urzadzenie mierzace gestosc elektrolitu a to pomaga stwierdzic czy aku jest naladowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 7 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > CO ma wzrost pojemności do prądu ładowania > Odpowiedz co z tym naładowaniem - najlepiej zmierz napięcie na aku. Samochód odpala bez problemu, napięcie na nieobciążonym akumulatorze 12.3V Problem był podczas kilkugodzinnego postoju na -10C, samochód odpalił ale komputer pokazał błędy charakterystyczne dla zbyt niskiego napięcia. Dlatego postanowiłem wspomóc trochę akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > Samochód odpala bez problemu, napięcie na nieobciążonym akumulatorze > 12.3V > Problem był podczas kilkugodzinnego postoju na -10C, > samochód odpalił ale komputer pokazał błędy charakterystyczne dla > zbyt niskiego napięcia. Dlatego postanowiłem wspomóc trochę > akumulator. 12,3 rzeczywiście trochę nisko po ładowaniu 7h nawet prądem 3-4A. Powinno być 12,6. Masz teraz lepiej naładowany i możesz jeździć, jeżeli rozładował się przez stanie na parkingu to normalne - własnie idę zobaczyć czy odpali moja Skoda która stała w garażu 2 tygodnie. A zmierz jeszcze ile masz po zapaleniu silnika - może kończy Ci sie altek albo regulator i nie doładowuje aku w czasie jazdy - wtedy będziesz ładował w nieskończoność prostownikiem i narzekał na aku a on Bogu ducha winny. POwinno być 14.4 czy w tej okolicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > Podczas ostatnich mrozów akumulator trochę osłabł więc postanowiłem > go doładować. > Prostownik ustawił się początkowo na 4A, potem zszedł do 3A > (akumulator 60Ah). > Po jakichś 7 godzinach ładowania elektrolit zaczął się robić ciepły > (to akurat normalne) ale prąd znowu zaczął wzrastać do 4A. > Co może być nie tak z akumulatorem, że przez tyle godzin nie > podładował się ani odrobinę? 12,3V napięcia spoczynkowego, grzanie się podczas ładowania oraz duży pobór prądu to objawy typowe dla zasiarczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FILIPPO Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > 12,3 rzeczywiście trochę nisko po ładowaniu 7h nawet prądem 3-4A. > Powinno być 12,6. > Masz teraz lepiej naładowany i możesz jeździć, jeżeli rozładował się > przez stanie na parkingu to normalne - własnie idę zobaczyć czy > odpali moja Skoda która stała w garażu 2 tygodnie. > A zmierz jeszcze ile masz po zapaleniu silnika - może kończy Ci sie > altek albo regulator i nie doładowuje aku w czasie jazdy - wtedy > będziesz ładował w nieskończoność prostownikiem i narzekał na > aku a on Bogu ducha winny. > POwinno być 14.4 czy w tej okolicy Dokładnie - u mnie walnięty alternator załatwił aku. Nie było możliwości aby go "wyprostować". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 Witam serdecznie. BTW: nagłe "skoki" prądu ładowania mogą świadczyć o wykruszaniu się elektrod i chwilowych mikro zwarciach, które są zaraz "wypalane" lub nie. Wówczas zwykle w wyniku zwarcia pada na początek jedna cela a napięcie nominalne do około 11-12V. Akumulatora nie można poprawnie naładować. W sprawnym akumulatorze nie powinno być nagłych skoków rezystancji. W każdym razie nie na tyle dużych aby można je było zobaczyć na wskazówce amperomierza. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
27101981 Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > Witam serdecznie. > BTW: nagłe "skoki" prądu ładowania mogą świadczyć o wykruszaniu się > elektrod i chwilowych mikro zwarciach, które są zaraz "wypalane" > lub nie. Wówczas zwykle w wyniku zwarcia pada na początek jedna > cela a napięcie nominalne do około 11-12V. Akumulatora nie można > poprawnie naładować. W sprawnym akumulatorze nie powinno być > nagłych skoków rezystancji. W każdym razie nie na tyle dużych > aby można je było zobaczyć na wskazówce amperomierza. > Pozdrawiam nie wiem jakie macie prostowniki ale moj np reaguje nawet gdy wlaczam i wylaczam swiatlo w garazu i na poczatku przez pierwsze 2 moze 3 minuty potem jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 > Po jakichś 7 godzinach ładowania elektrolit zaczął się robić ciepły > (to akurat normalne) To nie jest normalne i nie wróży dobrze temu akumulatorowi na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2008 Może w tym wątku ktoś mi coś podpowie? http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=280254654&an=0&page=0#Post280254654 Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.