Pietro_M Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 Otóż przy tankowaniu do butli o poj. 34l wchodzą 33l. Diagnoza oczywista - winny jest zawór. Pojechałem do gazownika, ten zdemontował go, okazało się, że jakiś paproch tam wpadł i nie wysuwał się sworzeń w mechanizmie zaworu. Zawór został przeczyszczony, wszystko miało być ok. Niestety przy kolejnym tankowaniu znowu weszły 33litry. Wróciłem do niego, powiedziałem co się nadal dzieje - więc zawór ma być wymieniony na nowy. Zawór jest nierozbieralny (wg gazownika). Instalka ma pół roku, przejechane jakieś 5 tys. km. Czy jest możliwe, żeby zawór tak szybko padł? Czy jest możliwość i sens reklamowania zaworu u producenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > Czy jest możliwe, żeby zawór tak szybko padł? Raczej fabrycznie cos bylo w nim uwalone > Czy jest możliwość i sens reklamowania zaworu u producenta? jak cos nie dziala prawidlowi i jest mozliwosc wymiany to zawsze jest sens miec dobra rzecz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tafit Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 > Otóż przy tankowaniu do butli o poj. 34l wchodzą 33l. to jest nie mozliwe zebys napelnial cala butle!!!!!!! butle mozna napelnic tylko do 80% jej całkowitej pojemnosci! reszta to powietrze, ktore wypycha LPG do parownika!!! ja mam butle 40l i wchodzi okolo 33l i tak powinno byc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 > to jest nie mozliwe zebys napelnial cala butle!!!!!!! > butle mozna napelnic tylko do 80% jej całkowitej pojemnosci! To w takim razie cuda się dzieją, albo kilka stacji różnych firm oszukuje mnie za każdym razem przy tankowaniu... > reszta to powietrze, ktore wypycha LPG do parownika!!! > ja mam butle 40l i wchodzi okolo 33l i tak powinno byc! Bo u Ciebie zawór w butli działa prawidłowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tafit Napisano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 tez mam zawor tomassetto. sprawdz sobie w dokumentach, ktore dostales do zbiornika-tam wszystko pisze jaka masz pojemnosc ile gazu wchodzi tp. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 15 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 > tez mam zawor tomassetto. > sprawdz sobie w dokumentach, ktore dostales do zbiornika-tam wszystko > pisze jaka masz pojemnosc ile gazu wchodzi tp. > pozdrawiam W momencie kiedy zawór nie działa wchodzi więcej - sprawdzone wg kilku dystrybutorów LPG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tafit Napisano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 to jesli wchodzi ci tyle gazu co masz pojemnoc zbiornika to oznacza ze masz tam próżnie. niewiem dziwny przypadek. nie rozumiem tego. moze masz jednak butle 40litrow. sprawdz, w dokumentacji wszystko pisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiszpaniec Napisano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 kazdy zawor dziala identycznie, podczas tankowania gaz wypycha mosiezny swozen na sprezynce w wielozaworze dlatego tez niektorzy slysza dziwne dzwieki w zbioznikach gazu, gaz w stanie cieklym podnosi plywak i gazu wejdzie do momentu kiedy swozen wskoczy w zapadke ktora steruje plywak i wtedy zawor odbija, jezeli ktos tzw. dobija, niszczy te zapadke i po paru razach moze sie zaczac zacinac zawor (czesto dobijaja w czechach i trzeba ich upominac ze wystarczy)), do zbiornika 34l mozna wlac 34l bez zadnych problemow, bo tu nie chodzi o to ze cisnienie tylko o plywak ktory podczas tankowania sie podnosi, twoim problemem jest niepodnoszenie sie plywaka do odpowiedniej wysokosci w ktorej odbija lub swozen sie zacial, nastepnym razem jak pojedziesz do warsztatu i wyciagna wielozawor najprostszym sposobem na sprawdzenie czy odbija jest dmuchanie w wejscie gazu na wielozaworze i podnoszenie plywaka, jezeli odbija trzeba stwierdzic czy ta pozycja nie jest za wysoka przez co moze dotykac gornej sciany zbiornika, jezeli tak mozna sie pokusic o wygiecie plywaka w dol ale nie a duzo bo za malo by wchodzilo, a gdzy nie odbija to nowy, a do rozkrecenia wielozawor na czesci potrzebne sa: klucz 13, klucz 14, klucz 17, imbus 4, i niech nikt nie mowi ze sie nie da P.S. ja to bym sie cieszyl ze mi wchodzi wiecej gazu do zbiornika, nikomu i niczemu to nie szkodzi, zbiornik ma wytrzymalosc 3 razy wieksza niz gaz jaki tankujesz a poza tym na wielozaworze jest zawor nadmiernego cisnienia i to nie ze wyleci ci tyle gazu ze wybuchnie zrobi tzw. psik mniej gazu wyleci jak do odpalenia fajki P.S. do warsztatu jedz na rezerwie gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 15 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 > kazdy zawor dziala identycznie, podczas tankowania gaz wypycha > mosiezny swozen na sprezynce w wielozaworze dlatego tez Wyjaśnił mi to pan serwisant > P.S. ja to bym sie cieszyl ze mi wchodzi wiecej gazu do zbiornika, > nikomu i niczemu to nie szkodzi, zbiornik ma wytrzymalosc 3 razy > wieksza niz gaz jaki tankujesz a poza tym na wielozaworze jest > zawor nadmiernego cisnienia i to nie ze wyleci ci tyle gazu ze > wybuchnie zrobi tzw. psik mniej gazu wyleci jak do odpalenia > fajki A co w tym przypadku z rozszerzalnością objętości gazu pod wpływem temperatury? > P.S. do warsztatu jedz na rezerwie gazu Byłem już raz i musiałem wyjeździć lekki nadmiar gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiszpaniec Napisano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 > A co w tym przypadku z rozszerzalnością objętości gazu pod wpływem > temperatury? A jaka temperature uzyskasz w aucie pod tapicerka na zbiorniku przyklejonym do blachy? zawor bezpieczenstwa zrobi psik i po cisnieniu, niektorzy ludie prosza o podgiecie do gory plywaka aby wiecej wchodzilo gazu, na temat bezpieczenstwa i wytrzymalosci zbiornikow poszukaj w necie, ale ludzie sie boja tej "bomby", np. sytuacja z polskich drog, bmw 5 kombi zbiornik w kole zapasowym, pelen gazu i tu nagle tir wjechal mu w dupe, bmw na szrocie a zbiornik pognieciony z gazem w nowym aucie tego goscia, i co ty na to z tym rozprezaniem gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 16 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2008 Fachowo to opisałeś W związku z tym mam pytanie - po co w takim razie zbiornik można napełniać tylko do 80% jego objętości? A co do temperatury, to auto stojące w pełnym słońcu trochę się jednak nagrzewa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2008 np. sytuacja z polskich drog, bmw 5 kombi zbiornik > w kole zapasowym, pelen gazu i tu nagle tir wjechal mu w dupe, > bmw na szrocie a zbiornik pognieciony z gazem w nowym aucie tego > goscia, i co ty na to z tym rozprezaniem gazu? Przypomina mi się historia elektryka, którego duży prąd poraził. Trochę nim potrząsnęło ale nic mu nie było... w nocy zmarł; jak się okazało flaki mu się zagotowały Taka przenośnia Twojej historii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiszpaniec Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 > np. sytuacja z polskich drog, bmw 5 kombi zbiornik > Przypomina mi się historia elektryka, którego duży prąd poraził. > Trochę nim potrząsnęło ale nic mu nie było... w nocy zmarł; jak > się okazało flaki mu się zagotowały > Taka przenośnia Twojej historii. no ok tylko ze zbiornik nie ma flakow i nie choruje no i nie mysli a jak sie strzela do czlowieka to pada i sie wykrwawia a zbiornik sie lekko wgniata i gaz wewnatrz pozostaje bez zmian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 > Fachowo to opisałeś W związku z tym mam pytanie - po co w takim > razie zbiornik można napełniać tylko do 80% jego objętości? dla bezpieczeństwa, ale nie chodzi o rozerwanie zbiornika, a raczej o to upuszczanie gazu ... co by nie mówić to jednak wybuchowa mieszanka - ktoś wyrzuci kiepa na parkingu, najedziesz, auto się nagrzeje i ... w dodatku gaz jest cięższy od powietrza i spływa do najniższych części (kanalizacja) - stąd zakazy dla aut z LPG w garażach podziemnych. > A co do temperatury, to auto stojące w pełnym słońcu trochę się > jednak nagrzewa... benzyna w baku też sie nagrzewa ? a nikt nie zabrania tankowania do pełna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 > do zbiornika 34l mozna wlac 34l bez zadnych problemow, hmm, a co sie stanie z poduszką powietrzną która jest w baniaku ? IMO jest niemożliwe wlać pełną pojemność, no chyba że wypuścisz powietrze ... ale w normalnym użytkowaniu pompa na stacji zatrzymuje się sporo wcześniej niż pojemność wodna zbiornika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.