hydro Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 gdzie i jak się wpiąć w dolot , żeby zmierzyć ile ładuje turbina ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 > gdzie i jak się wpiąć w dolot , żeby zmierzyć ile ładuje turbina ? ile masz wezykow idacych do kolektora? daj zdjecie moze wygdybam z fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 > gdzie i jak się wpiąć w dolot , żeby zmierzyć ile ładuje turbina ? Najlepszym miejscem jest chyba plastikowy odcinek przed metalowym kolektorem dolotowym . Wymaga to wywiercenia w nim otworu , nagwintowania go i zamontowania najlepiej na klej szybkozłączki do wężyka z pcv , który łączy się z manometrem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydro Napisano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 > Najlepszym miejscem jest chyba plastikowy odcinek przed metalowym > kolektorem dolotowym . > Wymaga to wywiercenia w nim otworu , nagwintowania go i zamontowania > najlepiej na klej szybkozłączki do wężyka z pcv , który łączy > się z manometrem . ale ta rura , co wchodzi już do kolektora , jest u mnie cała z gumy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 > gdzie i jak się wpiąć w dolot , żeby zmierzyć ile ładuje turbina ? Polecam też inny sposób. Taki wentyl jak do koła bezdentkowego bierzemy od gumiarza. Może 5 zika . Wiercimy otworek o średnicy takiej jak w feldze w miejscu w którym nam pasuje byle by było miedzy turbiną a silnikiem. Może być kruciec IC ,kolektor ssący, naprawdę dowolne miejsce. Przeciągamy wentyl i mamy punkt pomiarowy do którego możemy podłączyć dowolny manometr . Byle by był dokładny,nawet taki jak do mierzenia ciśnienia w oponach. Uwaga podczas wiercenia trzeba się pozbyć wiórów tak sprytnie co by ich silniknie połkną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydro Napisano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 sam to wymyśliłeś , czy ktoś już tak zrobił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 > ale ta rura , co wchodzi już do kolektora , jest u mnie cała z gumy No tak , w CF-2 tak jest , w takim razie trzeba wiercić w kolektorze dolotowym albo wpiąć się w wąż gumowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 > sam to wymyśliłeś , czy ktoś już tak zrobił ? Wymyśliłem na prędko jeszcze nie zrobiłem ale zrobię. Masz jakiś inny pomysł zeby mieć po najmniejszych kosztach punkt pomiarowy ciśnienia i jeszcze taki co się sam zamyka ? Podobne mam w pracy w obwodach hydrauliki siłowej ale tam są ciśnienia do 340bar więc koszty są zawrotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 > Wymyśliłem na prędko jeszcze nie zrobiłem ale zrobię. > Masz jakiś inny pomysł zeby mieć po najmniejszych kosztach punkt > pomiarowy ciśnienia i jeszcze taki co się sam zamyka ? Pomysł naprawdę niezły i wart przetestowania > Podobne mam w pracy w obwodach hydrauliki siłowej ale tam są > ciśnienia do 340bar więc koszty są zawrotne. Zgadza się , zawsze mnie zastanawiały te cienkie przewody siłowe , które wytrzymują takie zawrotne ciśnienia oraz przyłącza z samozamykającymi się zaworkami po ich odkręceniu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydro Napisano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 odkopałem temat , bo problem został rozwiązany w rurze dolotowej , przed wejściem do kolektora wywierciłem otwór i zamontowałem w nim wentyl rowerowy , dla uszczelnienia dodałem dwie gumowe podkładki ( całkowity koszt 6 zł) dziś udałem się do castoramy celem zakupienia sprzętu pomiarowego kupiłem 3 metry wężyka ( 9 zł ) manometr do butli z acetylenem ( 20 zł ) dwie opaski zaciskowe ( 3 zł ) podczas montażu użyłem też taśmy izolacyjnej nawijałem ją na elementy gwintowane w manometrze i na wentylku w celu uszczelnienia układu od wentyla przewód wypuściłem obok lampy , potem wzdłuż błotnika przez uchyloną szybę do środka w związku z tym ,że manometr nie ma podświetlenia , ą teraz szybko się ściemnia , podczas jazdy musiałem sobie podświetlać latarką z komórki pomiary przeprowadza sie w czasie jazdy u mnie ciśnienie oscylowało w okolicy 1 bara , podczas mocnego wdepnięcia gazu pokazało nawet ponad 1 bar z czasem do wentylka będzie wpięty taki wskaźnik doładowania montowany na słupku fotki poglądowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > u mnie ciśnienie oscylowało w okolicy 1 bara , podczas mocnego > wdepnięcia gazu pokazało nawet ponad 1 bar Jak masz możliwość to sprawdź sobie czy twój manometr w miarę dokładnie pokazuje , bo jest najwidoczniej klasy 2,5 , więc może mieć odchyłkę przy tym zakresie +/- 0,1 bara , a to już nie jest bez znaczenia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydro Napisano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2008 że temat ponownie odgrzebany , to się pochwalę w sumie to na słupku zamontowałem trzy wskaźniki turbo ciśnienie oleju temperatura oleju http://pl.youtube.com/watch?v=yqSxnZXOiMo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 6 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2008 > że temat ponownie odgrzebany , to się pochwalę > w sumie to na słupku zamontowałem trzy wskaźniki > turbo > ciśnienie oleju > temperatura oleju > http://pl.youtube.com/watch?v=yqSxnZXOiMo W sumie fajna sprawa - możesz podać więcej szczegółów jak to zrobiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TiP016V;) Napisano 7 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2008 > odkopałem temat , bo problem został rozwiązany > w rurze dolotowej , przed wejściem do kolektora wywierciłem otwór i > zamontowałem w nim wentyl rowerowy , dla uszczelnienia dodałem > dwie gumowe podkładki ( całkowity koszt 6 zł) Jak masz zamiar uszczelnić tą rurę? Mi od małej dziurki w przeciągu 100km na autostradzie zrobiła się szrama na 20cm... żadna taśma nie mogła utrzymać ciśnienia... za nową rurkę wybuliłem ponad 170zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydro Napisano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2008 > Jak masz zamiar uszczelnić tą rurę? Mi od małej dziurki w przeciągu > 100km na autostradzie zrobiła się szrama na 20cm... żadna taśma > nie mogła utrzymać ciśnienia... za nową rurkę wybuliłem ponad > 170zł. mi jakoś nic się nie rozrywa a montowałem ten zaworek w lutym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.