Skocz do zawartości

pomiar ładowania turbiny w jtd cf2


hydro

Rekomendowane odpowiedzi

> gdzie i jak się wpiąć w dolot , żeby zmierzyć ile ładuje turbina ?

Najlepszym miejscem jest chyba plastikowy odcinek przed metalowym kolektorem dolotowym .

Wymaga to wywiercenia w nim otworu , nagwintowania go i zamontowania najlepiej na klej szybkozłączki do wężyka z pcv , który łączy się z manometrem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepszym miejscem jest chyba plastikowy odcinek przed metalowym

> kolektorem dolotowym .

> Wymaga to wywiercenia w nim otworu , nagwintowania go i zamontowania

> najlepiej na klej szybkozłączki do wężyka z pcv , który łączy

> się z manometrem .

ale ta rura , co wchodzi już do kolektora , jest u mnie cała z gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie i jak się wpiąć w dolot , żeby zmierzyć ile ładuje turbina ?

Polecam też inny sposób. Taki wentyl jak do koła bezdentkowego bierzemy od gumiarza. Może 5 zika . Wiercimy otworek o średnicy takiej jak w feldze w miejscu w którym nam pasuje byle by było miedzy turbiną a silnikiem. Może być kruciec IC ,kolektor ssący, naprawdę dowolne miejsce. Przeciągamy wentyl i mamy punkt pomiarowy do którego możemy podłączyć dowolny manometr . Byle by był dokładny,nawet taki jak do mierzenia ciśnienia w oponach.

Uwaga podczas wiercenia trzeba się pozbyć wiórów tak sprytnie co by ich silniknie połkną biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam to wymyśliłeś , czy ktoś już tak zrobił ?

Wymyśliłem na prędko jeszcze nie zrobiłem ale zrobię.

Masz jakiś inny pomysł zeby mieć po najmniejszych kosztach punkt pomiarowy ciśnienia i jeszcze taki co się sam zamyka ?

Podobne mam w pracy w obwodach hydrauliki siłowej ale tam są ciśnienia do 340bar więc koszty są zawrotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymyśliłem na prędko jeszcze nie zrobiłem ale zrobię.

> Masz jakiś inny pomysł zeby mieć po najmniejszych kosztach punkt

> pomiarowy ciśnienia i jeszcze taki co się sam zamyka ?

Pomysł naprawdę niezły i wart przetestowania ok.gif

> Podobne mam w pracy w obwodach hydrauliki siłowej ale tam są

> ciśnienia do 340bar więc koszty są zawrotne.

Zgadza się , zawsze mnie zastanawiały te cienkie przewody siłowe , które wytrzymują takie zawrotne ciśnienia oraz przyłącza z samozamykającymi się zaworkami po ich odkręceniu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

odkopałem temat , bo problem został rozwiązany

w rurze dolotowej , przed wejściem do kolektora wywierciłem otwór i zamontowałem w nim wentyl rowerowy , dla uszczelnienia dodałem dwie gumowe podkładki ( całkowity koszt 6 zł)

f7dfc9b61376ecbam.jpg

dziś udałem się do castoramy celem zakupienia sprzętu pomiarowego

kupiłem 3 metry wężyka ( 9 zł )

manometr do butli z acetylenem ( 20 zł )

dwie opaski zaciskowe ( 3 zł )

podczas montażu użyłem też taśmy izolacyjnej

nawijałem ją na elementy gwintowane w manometrze i na wentylku w celu uszczelnienia układu

od wentyla przewód wypuściłem obok lampy , potem wzdłuż błotnika przez uchyloną szybę do środka

w związku z tym ,że manometr nie ma podświetlenia , ą teraz szybko się ściemnia , podczas jazdy musiałem sobie podświetlać latarką z komórki

pomiary przeprowadza sie w czasie jazdy

u mnie ciśnienie oscylowało w okolicy 1 bara , podczas mocnego wdepnięcia gazu pokazało nawet ponad 1 bar

z czasem do wentylka będzie wpięty taki wskaźnik doładowania montowany na słupku

fotki poglądowe

bee45b0d509bf93am.jpg

de01c3b57185ab07m.jpg

88c3fa24c6527047m.jpg

32965b4ee3fe5398m.jpg

1a13ddffaf017f41m.jpg

38dcb7adac46fa2fm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie ciśnienie oscylowało w okolicy 1 bara , podczas mocnego

> wdepnięcia gazu pokazało nawet ponad 1 bar

Jak masz możliwość to sprawdź sobie czy twój manometr w miarę dokładnie pokazuje , bo jest najwidoczniej klasy 2,5 , więc może mieć odchyłkę przy tym zakresie +/- 0,1 bara , a to już nie jest bez znaczenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> odkopałem temat , bo problem został rozwiązany

> w rurze dolotowej , przed wejściem do kolektora wywierciłem otwór i

> zamontowałem w nim wentyl rowerowy , dla uszczelnienia dodałem

> dwie gumowe podkładki ( całkowity koszt 6 zł)

Jak masz zamiar uszczelnić tą rurę? Mi od małej dziurki w przeciągu 100km na autostradzie zrobiła się szrama na 20cm... żadna taśma nie mogła utrzymać ciśnienia... za nową rurkę wybuliłem ponad 170zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz zamiar uszczelnić tą rurę? Mi od małej dziurki w przeciągu

> 100km na autostradzie zrobiła się szrama na 20cm... żadna taśma

> nie mogła utrzymać ciśnienia... za nową rurkę wybuliłem ponad

> 170zł.

mi jakoś nic się nie rozrywa

a montowałem ten zaworek w lutym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.