Skocz do zawartości

Wymiana oleju w skrzyni


SZCZURS

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Koledzy! Jestem z sasiedniego forum ale moja mama ma uniacza (94r 1000ccm gaznik) Musze wymienic jej olej w skrzynce a nie wiem jak? Może macie jakies fr-ki albo prospekciki? P.S Olej był wymieniany jakieś 70tysi temu ale coś zgrzyta i głośno chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drodzy Koledzy! Jestem z sasiedniego forum ale moja mama ma uniacza

> (94r 1000ccm gaznik) Musze wymienic jej olej w skrzynce a nie

> wiem jak? Może macie jakies fr-ki albo prospekciki? P.S Olej był

> wymieniany jakieś 70tysi temu ale coś zgrzyta i głośno chodzi.

Jeżeli coś zgrzyta i głośno chodzi, to Ty raczej musisz nalać olej a nie wymienić wink.gif - bo go tam już nie ma.

A sprawa jest raczej banalna.

Po pierwsze zerknij na gumy osłaniające półosie, czy nie leje się z nich olej - jeżeli tak - koniecznie wymień je. Jest z tym troszkę roboty, bo trzeba zdemontować półosie, czyli odkręcić koła, nakrętki na piastach, swożeń w wahaczu, lub amortyzator od zwrotnicy i wyciągnąć wszystko. Potem trzeba zbić uszczelniacze z półosi i nabić nowe, bardzo fachowo, żeby nie uszkodzić - polecam warsztat wykwalifikowany.

A co do samej zmiany oleju, to już łatwiej.

U dołu masz korek spustowy, a wlewowy jest od przodu samochodu w połowie wysokości skrzyni biegów.

Zasada banalna - spuścić stary, wlać nowy.

Wchodzi 2,4l ale tyle nie wlejesz, bo nie da się starego spuścić w całości - wejdzie Ci mniej niż 2l.

Najlepiej nalać specjalną strzykawą, ale można też wężykiem z lejkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli coś zgrzyta i głośno chodzi, to Ty raczej musisz nalać olej a

> nie wymienić - bo go tam już nie ma.

> A sprawa jest raczej banalna.

> Po pierwsze zerknij na gumy osłaniające półosie, czy nie leje się z

> nich olej - jeżeli tak - koniecznie wymień je. Jest z tym

> troszkę roboty, bo trzeba zdemontować półosie, czyli odkręcić

> koła, nakrętki na piastach, swożeń w wahaczu, lub amortyzator od

> zwrotnicy i wyciągnąć wszystko. Potem trzeba zbić uszczelniacze

> z półosi i nabić nowe, bardzo fachowo, żeby nie uszkodzić -

> polecam warsztat wykwalifikowany.

> A co do samej zmiany oleju, to już łatwiej.

> U dołu masz korek spustowy, a wlewowy jest od przodu samochodu w

> połowie wysokości skrzyni biegów.

> Zasada banalna - spuścić stary, wlać nowy.

> Wchodzi 2,4l ale tyle nie wlejesz, bo nie da się starego spuścić w

> całości - wejdzie Ci mniej niż 2l.

> Najlepiej nalać specjalną strzykawą, ale można też wężykiem z

> lejkiem.

Bóg zapłać Dobrodzieju bow.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej nalać specjalną strzykawą, ale można też wężykiem z

> lejkiem.

Ewentualnie mozna wykonac mix tegoż, wg poniższego rysunku. Nalezy pamietac, ze tutela jest gesta i lepka i trzeba bedzie mocno sciskac ten "przyrząd" przy nalewaniu. Dlatego wezyk nie moze byc zbyt wąski i trzeba solidnie skleic go z nakrętką. Roboty niewiele, a znacznie skróci to czas wymiany oleju palacz.gif

uno_mix.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar dolac oleju bo mi przegluby krwawia a mechanik stwierdzil ze narazie wystarczy dolac oleju i nie trzeba narazie zimmeringow wymieniac. Z tego co wyczytalem w ksiazce to Potrzbuje Tutela ZC 90 do mojego 1.4??? Wczesniej czytalem inne posty i do 1.4 polecali Tutela ZC80/S . Czy ta blad tych osob ? Czy moze ja zle czytam instrukcje?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam zamiar dolac oleju bo mi przegluby krwawia a mechanik stwierdzil

> ze narazie wystarczy dolac oleju i nie trzeba narazie

> zimmeringow wymieniac. Z tego co wyczytalem w ksiazce to

> Potrzbuje Tutela ZC 90 do mojego 1.4??? Wczesniej czytalem inne

> posty i do 1.4 polecali Tutela ZC80/S . Czy ta blad tych osob ?

> Czy moze ja zle czytam instrukcje?

> pozdrawiam

Moim zdaniem powinna byc Tutela ZC80/S... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.