SZCZURS Napisano 26 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2005 Drodzy Koledzy! Jestem z sasiedniego forum ale moja mama ma uniacza (94r 1000ccm gaznik) Musze wymienic jej olej w skrzynce a nie wiem jak? Może macie jakies fr-ki albo prospekciki? P.S Olej był wymieniany jakieś 70tysi temu ale coś zgrzyta i głośno chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2005 > Drodzy Koledzy! Jestem z sasiedniego forum ale moja mama ma uniacza > (94r 1000ccm gaznik) Musze wymienic jej olej w skrzynce a nie > wiem jak? Może macie jakies fr-ki albo prospekciki? P.S Olej był > wymieniany jakieś 70tysi temu ale coś zgrzyta i głośno chodzi. Jeżeli coś zgrzyta i głośno chodzi, to Ty raczej musisz nalać olej a nie wymienić - bo go tam już nie ma. A sprawa jest raczej banalna. Po pierwsze zerknij na gumy osłaniające półosie, czy nie leje się z nich olej - jeżeli tak - koniecznie wymień je. Jest z tym troszkę roboty, bo trzeba zdemontować półosie, czyli odkręcić koła, nakrętki na piastach, swożeń w wahaczu, lub amortyzator od zwrotnicy i wyciągnąć wszystko. Potem trzeba zbić uszczelniacze z półosi i nabić nowe, bardzo fachowo, żeby nie uszkodzić - polecam warsztat wykwalifikowany. A co do samej zmiany oleju, to już łatwiej. U dołu masz korek spustowy, a wlewowy jest od przodu samochodu w połowie wysokości skrzyni biegów. Zasada banalna - spuścić stary, wlać nowy. Wchodzi 2,4l ale tyle nie wlejesz, bo nie da się starego spuścić w całości - wejdzie Ci mniej niż 2l. Najlepiej nalać specjalną strzykawą, ale można też wężykiem z lejkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 26 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2005 moze mu wejdzie 2,4 skoro nic tam nie ma i zgrzyta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 27 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2005 > Jeżeli coś zgrzyta i głośno chodzi, to Ty raczej musisz nalać olej a > nie wymienić - bo go tam już nie ma. > A sprawa jest raczej banalna. > Po pierwsze zerknij na gumy osłaniające półosie, czy nie leje się z > nich olej - jeżeli tak - koniecznie wymień je. Jest z tym > troszkę roboty, bo trzeba zdemontować półosie, czyli odkręcić > koła, nakrętki na piastach, swożeń w wahaczu, lub amortyzator od > zwrotnicy i wyciągnąć wszystko. Potem trzeba zbić uszczelniacze > z półosi i nabić nowe, bardzo fachowo, żeby nie uszkodzić - > polecam warsztat wykwalifikowany. > A co do samej zmiany oleju, to już łatwiej. > U dołu masz korek spustowy, a wlewowy jest od przodu samochodu w > połowie wysokości skrzyni biegów. > Zasada banalna - spuścić stary, wlać nowy. > Wchodzi 2,4l ale tyle nie wlejesz, bo nie da się starego spuścić w > całości - wejdzie Ci mniej niż 2l. > Najlepiej nalać specjalną strzykawą, ale można też wężykiem z > lejkiem. Bóg zapłać Dobrodzieju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 27 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2005 > Najlepiej nalać specjalną strzykawą, ale można też wężykiem z > lejkiem. Ewentualnie mozna wykonac mix tegoż, wg poniższego rysunku. Nalezy pamietac, ze tutela jest gesta i lepka i trzeba bedzie mocno sciskac ten "przyrząd" przy nalewaniu. Dlatego wezyk nie moze byc zbyt wąski i trzeba solidnie skleic go z nakrętką. Roboty niewiele, a znacznie skróci to czas wymiany oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomsik83 Napisano 27 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2005 Mam zamiar dolac oleju bo mi przegluby krwawia a mechanik stwierdzil ze narazie wystarczy dolac oleju i nie trzeba narazie zimmeringow wymieniac. Z tego co wyczytalem w ksiazce to Potrzbuje Tutela ZC 90 do mojego 1.4??? Wczesniej czytalem inne posty i do 1.4 polecali Tutela ZC80/S . Czy ta blad tych osob ? Czy moze ja zle czytam instrukcje? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 28 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2005 > Mam zamiar dolac oleju bo mi przegluby krwawia a mechanik stwierdzil > ze narazie wystarczy dolac oleju i nie trzeba narazie > zimmeringow wymieniac. Z tego co wyczytalem w ksiazce to > Potrzbuje Tutela ZC 90 do mojego 1.4??? Wczesniej czytalem inne > posty i do 1.4 polecali Tutela ZC80/S . Czy ta blad tych osob ? > Czy moze ja zle czytam instrukcje? > pozdrawiam Moim zdaniem powinna byc Tutela ZC80/S... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 28 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2005 A ja leje Hipol 80W90 GL-5 wlewam go za pomocą butelki po płynie do mycia naczyń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 28 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2005 Na ciezko dychajace fiatowskie skrzynie polecam Shella Spirax. U mnie w skrzyni plywa GL-5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.