corepride Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 Witam szanownych kolegów. W dniu dzisiejszym mój Uniak bez żadnego ostrzeżenia przestał odpalać. Do samego końca działał dobrze, więc zakładam (nie wiem czy słusznie) że moduł zapłonowy jest ok. Przypuszczam że mogła się uszkodzić cewka zapłonowa. Dowiedziałem się, że jej oporność ma mieć wartość 0,666 - 0,814 Ohm na uzwojeniu pierwotnym i 2970 - 3630 Ohm na wtórnym. Pytanie: na których zaciskach możne to zmierzyć(gdzie pierwotne a gdzie wtórne uzwojenie) Silnik to 1.0 Fire na wtrysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 Patrząc z przodu na cewke -uzwojenie pierwotne-styk drugi z trzecim -uzwojenie wtórne-styk czwarty z masą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 sprawdzałeś czy iskra jest na świecach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corepride Napisano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > sprawdzałeś czy iskra jest na świecach Usterka wystąpiła wczoraj w późnych godzinach wieczornych i nawet nie miałem siły tego sprawdzić. Właśnie idę to zrobić...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 Zmierzenie oporności cewki może dać dobre wyniki, a pomimo tego może być ona uszkodzona. Najlepiej oglądnąć sobie przebiegi prądu na poszczególnych garkach w czasie pracy - wtedy masz 100% pewności. Miałem przypadek, ze cewki po rozgrzaniu się przestawały regularnie działać, a miały dobrą rezystywność. Dobrym rozwiązaniem jest podmiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 Dobrym rozwiązaniem jest > podmiana. I chyba najlepszą, ja tak zrobiłem, narazie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corepride Napisano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Dobrym rozwiązaniem jest > I chyba najlepszą, ja tak zrobiłem, narazie chodzi. No więc już po sprawie. Sprawdziłem iskrę - jest ok na wszystkich cylindrach. Zacząłem rozbierać obudowę filtra powietrza - stwierdziłem kompletnie zapchany przewód łączący pokrywę zaworów właśnie z filtrem (masełkowata maź - objaw padającej UPG??). Po wyczyszczeniu przewodu, obudowy filtra autko odpaliło Przy okazji wymieniłem i uszczelniłem silikonem uszczelkę po pokrywą zaworów i oring na aparacie zapłonowym - bo trochę cieknął olej. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem i życzę wesołych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 No i gitarra. A o tym masełku w tym przewodzie ktoś kiedyś pisał. ale nie pamiętam kto i kiedy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > No i gitarra. > A o tym masełku w tym przewodzie ktoś kiedyś pisał. ale nie pamiętam > kto i kiedy. Zimą przy jeździe na małych dystansach to "masełko" wcale nie oznacza padającej UPG, ten typ tak po prostu tak ma:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Zimą przy jeździe na małych dystansach to "masełko" wcale nie > oznacza padającej UPG, ten typ tak po prostu tak ma:) A no ja nic nie mówiłem, że to oznaka padniętej UPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > No i gitarra. > A o tym masełku w tym przewodzie ktoś kiedyś pisał. ale nie pamiętam > kto i kiedy. Było niedawno, i dogadaliśmy się że nie ma sie czego obawiać gdy zauważymy w tej rurce masełko TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > A no ja nic nie mówiłem, że to oznaka padniętej UPG. Przepraszam:) ale ja tak ogólnie odpowiedziałem po przeczytaniu kilku poprzednich postów:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Było niedawno, i dogadaliśmy się że nie ma sie czego obawiać gdy > zauważymy w tej rurce masełko TTTM No tak coś mnie świtało właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Przepraszam:) ale ja tak ogólnie odpowiedziałem po przeczytaniu kilku > poprzednich postów:) Nie ma za co chuopie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corepride Napisano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 Uniak jeździ jak burza, no a jeśli masełko nie jest objawem padającej UPG to jeszcze lepiej. Mam jeszcze jedno pytanko: w tym przewodzie od pokrywy zaworów była taka druciana "szczoteczka":można to gdzieś kupić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Uniak jeździ jak burza, no a jeśli masełko nie jest objawem padającej > UPG to jeszcze lepiej. Mam jeszcze jedno pytanko: w tym > przewodzie od pokrywy zaworów była taka druciana > "szczoteczka":można to gdzieś kupić?? aaa rozsypała sie niezgrabne łapki na szrocie poszukaj gdzieś, nie wiem czy w sklepie da radę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Patrząc z przodu na cewke > -uzwojenie pierwotne-styk drugi z trzecim to racja > -uzwojenie wtórne-styk czwarty z masą. a to jakas bzdura - uzwojenie pierwotne mierzymy pomiedzy wyjściem WN a dowolnym stykiem w gnieździe cewki. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > No więc już po sprawie. Sprawdziłem iskrę - jest ok na wszystkich > cylindrach. Zacząłem rozbierać obudowę filtra powietrza - > stwierdziłem kompletnie zapchany przewód łączący pokrywę zaworów > właśnie z filtrem (masełkowata maź - objaw padającej UPG??). Po > wyczyszczeniu przewodu, obudowy filtra autko odpaliło Chcesz powiedzeć, że zatkanie odmy skutkuje niepaleniem? Kurcze, to mi do głowy nie przyszło. Zmieniłem cewkę, rozebrałem, wyczyściłem i złożyłem aparat a ten jak nie palił tak nie pali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corepride Napisano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Chcesz powiedzeć, że zatkanie odmy skutkuje niepaleniem? Kurcze, to > mi do głowy nie przyszło. Zmieniłem cewkę, rozebrałem, > wyczyściłem i złożyłem aparat a ten jak nie palił tak nie pali. U mnie była totalnie zapchana. Też trochę mnie to dziwi, ale po wyczyszczeniu Uniaq póki co jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 23 Marca 2008 Udostępnij Napisano 23 Marca 2008 > to racja > a to jakas bzdura - uzwojenie pierwotne mierzymy pomiedzy wyjściem WN > a dowolnym stykiem w gnieździe cewki. > pozdr Sam nie miałem potrzeby tego mierzyc, podałem książkowe wskazania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.