Skocz do zawartości

koniec x14nz


waldi_wl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Moja Astra F 99r X14NZ przy przebiegu 278 tys chyba kończy żywot. Na 1000 km ubyło ponad 4 litry oleju. Możde ktoś wie ile trzeba szykować na remont silnika, a może lepiej kupić drugi?????

POZDRAWIAM waldi_wl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym najpierw zdjął głowicę i zobaczył jak wyglada wnętrze.

Może starczą same p[ierścienie i uszczelniacze gniazd zaworowych a moze bez szlifu sie nie obedzie. Trza zobaczyć

a ha. i sprawdź mu spręzanie.

Jak wyjdzie jakieś strasznie małe typu 7bar albo coś w tym rodzaju to wtedy ja osobiście nie myslalbym juz o naprawie lecz odrazu o przekładce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich!

> Moja Astra F 99r X14NZ przy przebiegu 278 tys chyba kończy żywot. Na

> 1000 km ubyło ponad 4 litry oleju.

icon_eek.gif

> Możde ktoś wie ile trzeba

> szykować na remont silnika, a może lepiej kupić drugi?????

zależy kto i co będzie przy temu robił ale (w najgorszym wypadku)

kole 3kPLN trzeba mieć myśląc o remoncie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy kto i co będzie przy temu robił ale (w najgorszym wypadku)

> kole 3kPLN trzeba mieć myśląc o remoncie

za tyle to ja w V6 generalke zrobie. tu max 1500 z panewkami i wszystkimi nowymi uszczelkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich!

> Moja Astra F 99r X14NZ przy przebiegu 278 tys chyba kończy żywot. Na

> 1000 km ubyło ponad 4 litry oleju. Możde ktoś wie ile trzeba

> szykować na remont silnika, a może lepiej kupić drugi?????

278kkm to nie jest dużo, jeżeli to przebieg _rzeczywisty_ a olej był zmieniany jak należy to nie chce mi się wierzyć żeby dół był do roboty, może któryś uszczelniacz/uszczelniacze dają popalić i pali górą oliwę? czy rano jak odpalasz po nocy to zakopci?

ciekawe też czy kopci na niebiesko przy bucie na przykład podczas wyprzedzania i kręcenia powyżej 4tys/obr?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za tyle to ja w V6 generalke zrobie. tu max 1500 z panewkami i

> wszystkimi nowymi uszczelkami

za same części ~1000 bez panewek+robota

(cały czas mówimy o kapitalnym remoncie)

P.S. napisałem wyżej że zależy co, jak i u kogo będzie robione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cały silnik z osprzętem! X16SZ kupiłem za 650 PLN w super

> stanie... remont to do 1000 powinien się zamknąć.

daruj se kolego buźki w stylu < screwy.gif>

dupiaty silnik kupie nawet za 200

a kolega pytał ile może kosztować remont więc napisałem ile

"w najgorszym wypadku" może kosztować!

za same części trzeba zapłacić ~1500 + robota

( szlif głowicy, bloku, cylindrów, wału, docieranie zaworów...)

cena zależy od tego co będzie robione a te 3kPLN to max!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daruj se kolego buźki w stylu < dupiaty silnik kupie nawet za 200

> a kolega pytał ile może kosztować remont więc napisałem ile

> "w najgorszym wypadku" może kosztować!

> za same części trzeba zapłacić ~1500 + robota

> ( szlif głowicy, bloku, cylindrów, wału, docieranie zaworów...)

> cena zależy od tego co będzie robione a te 3kPLN to max!

to ceny macie z kosmosu.

planowanie glowicy - 40 pln

honowanie cylindra 35 pln/cyl

szlif walu kolo 100 chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 278kkm to nie jest dużo, jeżeli to przebieg _rzeczywisty_ a olej był

> zmieniany jak należy to nie chce mi się wierzyć żeby dół był do

> roboty, może któryś uszczelniacz/uszczelniacze dają popalić i

> pali górą oliwę? czy rano jak odpalasz po nocy to zakopci?

> ciekawe też czy kopci na niebiesko przy bucie na przykład podczas

> wyprzedzania i kręcenia powyżej 4tys/obr?

> brat

Ja go kupiłaem jako auto pofirmowe z przebiegiem 192 tys, od tego czasu olej był wymieniany co 10 - 15 tys. Przy odpalaniu widać parę wodną "na biało", a przy bucie puszcza chmurkę niebieską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja go kupiłaem jako auto pofirmowe z przebiegiem 192 tys, od tego

> czasu olej był wymieniany co 10 - 15 tys. Przy odpalaniu widać

> parę wodną "na biało", a przy bucie puszcza chmurkę niebieską.

znaczy w najlepszym wypadku pierścienie do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Powracam do tematu ponieważ zauważyłem różne objawy podczas ruszania spod świateł. Czasami dymi na niebiesko tak, że w lusterku wstecznym uda mi się zobaczyć zaledwie małą chmurkę (standard) a czasami widzę niebieską chmurę, która przysłania mi samochód podążający za mną.

Czy to świadczy bardziej o pierścieniach czy uszczelniaczach??? A może jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierścienie mają zasadniczy wpływ na kompresję. Po to są.

Witam

pierścienie to podstawa, teoria mówi (zaznaczam TEORIA), że tłok nie dotyka cylindra, można rzec, że jest mocowaniem pierścieni.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam!

Odświeżam wątek

No i stało się.

Nie nadążyłem już z dolewaniem oleju i zaprowadziłem auto do mechaniora. Osłuchał, obejrzał i powiedział, że jeszcze coś z tego motoru będzie. Po dwóch dniach zadzwonił i rzecze: panewki białe czyli OK, tuleje, tłoki też OK, pierścienie do wymiany, i na koniec głowica jak to określił MASAKRA, ale do naprawy. Na pytanie o przewidywany koszt naprawy w odpowiedzi usłyszałem 1100 do1400 PLN. Zdecydowałem się na naprawę, aha zleciłem również wymianę łożysk w altku. Na drugi dzień telefon: po rozkręceniu alternator rozsypał się i nie da się naprawić. Zaproponował mi regenerowanego Boscha za 390PLN zgodziłem się. Suma sumarum całkowity koszt naprawy (z altkiem) 1900 PLN.

Po naprawie zrobiłem już ok. 1,5kkm i trzyma stan oleju, poza tym kultura pracy na jałowym jakby gorzej. Mechanior stwierdził, że to od wtrysku, ja podejrzewam lewe powietrze a poza tym szykuje się do zmiany centralki gazu z MINI L na BINGO M mam nadzieje w niedalekiej przyszłości.

POZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nawet bardzo drogo, spojrzalem az z ciekawosci na Alledrogo i stoja w granicach 100-200 PLN, regeneracja padliny (czyli łożysk i regulatora, czasami bieżni) to ok 120-150 PLN. Na marginesie to i tak tanio, regeneracja altka w TDI VW to koszt dochodzący do 500 PLN (drogie kolko pasowe ze sprzeglem jednokierunkowym)...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powracam do tematu ponieważ zauważyłem różne objawy podczas ruszania

> spod świateł. Czasami dymi na niebiesko tak, że w lusterku

> wstecznym uda mi się zobaczyć zaledwie małą chmurkę (standard) a

> czasami widzę niebieską chmurę, która przysłania mi samochód

> podążający za mną.

> Czy to świadczy bardziej o pierścieniach czy uszczelniaczach??? A

> może jeszcze coś innego?

Jak ja miałem przy tym silniku słabą kompresję (oznaka walniętych pierścieni), to je normalnie wymieniłem a auto miało przed małą moc a kurzyło za mną czarnym dymem. Jakbyś miał walniętą uszczelkę pod głowicą to gdzieś napewno by ci ubywało i może gdzie niegdzie by ci przybywało. Przyobserwój olej i płyn chłodzący. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> pierścienie to podstawa, teoria mówi (zaznaczam TEORIA), że tłok nie

> dotyka cylindra, można rzec, że jest mocowaniem pierścieni.

> pozdr

Dokładnie, zgadzam się z kolegą. Bez pierścieni nie pojedziesz (przynajmniej tak jabys chciał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.