coenmz Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 tak z ciekawosci pytam. sa jakies regulacje prawne odnosnie tych spraw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 chyba raczej nie ma wiekszych problemów z tym. ostatnio ogladałem w komisie honde civic z pleksa zamiast maski ładnie to wygladało silniczek pochromowany ale to samochud nie dojazdy gdyz utrzymanie silnika w takim stanie jest ciezkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > tak z ciekawosci pytam. sa jakies regulacje prawne odnosnie tych > spraw? Szyby napewno nie , ale maska dzwi mogą być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > ..............silniczek pochromowany ale to samochud nie dojazdy gdyz ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > Szyby napewno nie , ale maska dzwi mogą być a tylne? bo co do przednich wiem, ze nie mozna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > a tylne? bo co do przednich wiem, ze nie mozna. Szyba musi miec atest każda jedna wiec nawet od szyberdachu nie mozna z pleksi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > Szyba musi miec atest każda jedna wiec nawet od szyberdachu nie mozna > z pleksi ok. w takim razie juz wiadomo, ze taki pomysl na odchudzanie odpada. pozostaje maska, drzwi i klapa. ewentualnie przednie blotniki (sa przykrecane). ehhh, glupie pomysly chodza czlowiekowi po glowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > ok. w takim razie juz wiadomo, ze taki pomysl na odchudzanie odpada. > pozostaje maska, drzwi i klapa. ewentualnie przednie blotniki > (sa przykrecane). > ehhh, glupie pomysly chodza czlowiekowi po glowie lepiej zamiast tego jakieś turbo dołożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > lepiej zamiast tego jakieś turbo dołożyć eee, no wlasnie w tym rzecz, ze do glowy wszedl mi kompresor z vw i jakos nie chce wyjsc. ciagle glowkuje jak to zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 patrze kolega chyba sie na 1/4 mili szykuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > patrze kolega chyba sie na 1/4 mili szykuje niee, poprostu tak jakos... syndrom 15 koni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > Szyba musi miec atest każda jedna wiec nawet od szyberdachu nie mozna > z pleksi Można kupić poliwęglan z atestem Tylną klapę załóżn od uno turbo mk1 jest z plastiku, niestety będziesz musiał zmienić światła i coś tam jeszcze, ale jest to wykonaklne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 > eee, no wlasnie w tym rzecz, ze do glowy wszedl mi kompresor z vw i > jakos nie chce wyjsc. ciagle glowkuje jak to zrobic. why kompresor ?? Turbine zaluz a nie kompresor mechaniczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 > why kompresor ?? Turbine zaluz a nie kompresor mechaniczny... i turbo dziure bede mial wszyscy zakladaja turbo. a fajnie byloby byc odrobine orginalnym. pozatym mialem nadzieje, obnizyc koszty montujac kompresor, obnizyc cisnienie doladowania aby nie bylo potrzeby odprezania silnika itp. a wychodzi na to, ze z turbo pasuje od razu isc na calosc i wylozyc kuuuupe kaski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepej Napisano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 > why kompresor ?? Turbine zaluz a nie kompresor mechaniczny... wiedzialem ze nie wytrzymasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 > i turbo dziure bede mial zakladasz suszarke z jakiegos malego diesla i nie masz laga (jak juz to maluskiego). >wszyscy zakladaja turbo. a fajnie byloby > byc odrobine orginalnym. pozatym mialem nadzieje, obnizyc koszty > montujac kompresor, obnizyc cisnienie doladowania aby nie bylo > potrzeby odprezania silnika itp. na trubo tez mozesz regulowac cisnienie za pomoca WG (WASTE GATE) > a wychodzi na to, ze z turbo > pasuje od razu isc na calosc i wylozyc kuuuupe kaski. a co ty myslisz ze zalozysz se kompresora dodasz pasek klinowy do jego napedu i bedzie po krzyku ?? jak tak to snij dalej o ile mi wiadomo to kompresory VW (g40 i g60) to troche niezbyt udane konstrukcje (lubia sie psuc) a ich regeneracja/naprawa to droooga sprawa (a z tym musisz sie liczyc).. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 18 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2005 widze, ze kolega zorientowany... to mam szysbkie pytanie... garett T25? pomysl dobry, niezly, czy calkiem do bani? i jakie ceny tego sprytnego urzadzonka mozna uznac za rozsadne bo nie mam zorientowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2005 Za duży... raczej tzn mały jest ale jak nie chcesz mieć laga to są mniejsze a może zobacz tu: TU jakąś taką śmieszną turbinę mają... strasznie tanio, tylo że musisz zewnętrzny WG kupić.... ale ty chyba uturbiasz 1.5 nie? To TU masz opis takiego silnika z ta turbiną, i zewnętrzny WG koleś sam zrobił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 18 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2005 > a może zobacz tu: TU jakąś taką śmieszną turbinę mają... strasznie > tanio no cena rzeczywiscie niezwykle interesujaca >tylo że musisz zewnętrzny WG kupić.... zastanawia mnie koszt, znasz moze? >ale ty chyba > uturbiasz 1.5 nie? nie tyle uturbiam ile zbieram informacje jak to zrobic. mozna to nazwac generalna przymiarka do tego zabiegu. jesli koszty okaza sie zbyt duze to taniej bedzie przesiasc sie na uno turbo > To TU masz opis takiego silnika z ta > turbiną, i zewnętrzny WG koleś sam zrobił a dziekuje, poczytam chociaz ze znajomoscia jezykow obcych u mnie stosunkowo ciezko a mozesz mi jeszcze napisac co jeszcze musialbym zakupic do takiej instalacji? rozumiem, ze kolektor trzeba by smazyc od zera, WG, turbine, przewody elastyczne do smarowania turbiny, przewody do powietrza i co jeszcze? no i czy fabryczna instalacja wtryskowa nadazy z podawaniem paliwa jesli ustawi sie male cisnienie doladowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2005 > no cena rzeczywiscie niezwykle interesujaca > zastanawia mnie koszt, znasz moze? Zewnętrzny WG renomowanej firmy to koszt ok 1000zł Trzeba by popatrzeć po szrotach, widziałem ostatnio gdzieś kolektro z zewnętrznym WG pewnie więcej niż 100zł by nie wzieli. Można troche pogłówkować i zrobić sobie samemu WG > nie tyle uturbiam ile zbieram informacje jak to zrobic. mozna to > nazwac generalna przymiarka do tego zabiegu. jesli koszty okaza > sie zbyt duze to taniej bedzie przesiasc sie na uno turbo Okażą się zbyt duże, kupiłem uno turbo za 1000zł buda jest lipna, silnik zrobiliśmy kosztem kilkunastu zł, łatanie dziur, WD40 na zablokowany WG i smiga bardzo fajnie, turbina nie ma luzów nie kopci, silnik nie jest pewnie igła ale też nie jest zły..., nie klekocze nie rzyga olejem z pod głowicy (z czujnika jednego leci ) > a dziekuje, poczytam chociaz ze znajomoscia jezykow obcych u mnie > stosunkowo ciezko > a mozesz mi jeszcze napisac co jeszcze musialbym zakupic do takiej > instalacji? rozumiem, ze kolektor trzeba by smazyc od zera, WG, > turbine, przewody elastyczne do smarowania turbiny, przewody do > powietrza i co jeszcze? Kolektor wydechowy można dopasowac seryjny jeśli masz dość krótki, trzeba by zrobić odpowiednią przejścówkę tak by przykręcać tam turbo i WG(jeśli nie bedziesz miał turbo z wewnętrznym) Ty masz tam kolektor z tyłu nie? to poleciłbym przerobienie tego tak żeby był dość długu i wychodził z boku silnika, tak byś mógł turbo zamontować z boku, kolektor dobrze obwinąć taśmą do kolektorów i będzie OK Jak coś sie zrąbie to jest fatalny dostęp tam z tyłu > no i czy fabryczna instalacja wtryskowa nadazy z podawaniem paliwa > jesli ustawi sie male cisnienie doladowania? Jak masz tam jednopunkt to pewnie nie wydoli, masz tam map lub maf sensor? Bo jeśli nie masz ani tego ani tego jak jest w uno 1.0 to nie zrobisz nic, ten wtrysk leje niemalże z pamięci... Najlepszym rozwiązaniem było by przejście na wielopunktowy wtrysk z unoT lub 1.5 MPI oparty na maf sensorze(przepływomierz ) Na niemieckim ebayu takie rzeczy idą za grosze... jak masz kogoś kto ci to kupi to świetnie. Miałem podobny plan ale kupiłem Uno T, jest to najtańsze rozwiązanie, choćbyś miał wyciągac z niego tylko turbine, wtrysk i orurowanie, wyjdzie dużo taniej (jak znajdziesz takiego do remontu blachy) niż kupowanie części z osobna. Chyba że coś ci sie trafi, np jakieś turbo jeszcze dychajace z malutkim luzem za 100zł, to można kombinować, ale tak to sie nie bardzo opłaci. Jak znajdziesz UnoT z silnikem w dobrym stanie jezdzące najlepiej do roboty blacharskiej za 1000 1500zł to kup UnoT, jak nie znajdziesz możesz sie bawaić w uturbianie. Tak czy tak powodzenia życze, a ja ide szpachlować turbacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 18 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2005 > Zewnętrzny WG renomowanej firmy to koszt ok 1000zł > Trzeba by popatrzeć po szrotach, widziałem ostatnio gdzieś kolektro z > zewnętrznym WG pewnie więcej niż 100zł by nie wzieli. > Można troche pogłówkować i zrobić sobie samemu WG raczej musialbym prosic kogos o pomoc-sam jak widzisz nie jestem zbyt biegly w temacie > Okażą się zbyt duże, kupiłem uno turbo za 1000zł buda jest lipna, > silnik zrobiliśmy kosztem kilkunastu zł, łatanie dziur, WD40 na > zablokowany WG i smiga bardzo fajnie, turbina nie ma luzów nie > kopci, silnik nie jest pewnie igła ale też nie jest zły..., nie > klekocze nie rzyga olejem z pod głowicy (z czujnika jednego leci > ) tez mi sie wydaje, ze kupno calego samochodu byloby najtansze. bo i po co wywazac otwarte drzwi > Kolektor wydechowy można dopasowac seryjny jeśli masz dość krótki, kolektor jest krotki i do tego jest laczony bo to 4w2w1 > trzeba by zrobić odpowiednią przejścówkę tak by przykręcać tam > turbo i WG(jeśli nie bedziesz miał turbo z wewnętrznym) > Ty masz tam kolektor z tyłu nie? to poleciłbym przerobienie tego tak > żeby był dość długu i wychodził z boku silnika, tak byś mógł > turbo zamontować z boku, kolektor dobrze obwinąć taśmą do > kolektorów i będzie OK Jak coś sie zrąbie to jest fatalny > dostęp tam z tyłu dokldanie, dojscia zero > Jak masz tam jednopunkt to pewnie nie wydoli, masz tam map lub maf > sensor? nie mam pojecia czy mam-w prostszych slowach prosze ale wydawalo mi sie, ze nawet jednopunkt ma jakies tam rezerwy wydajnosci i napewno nie koncza sie one na pojemnosci 1.5 i mocy 75km. pozatym zawsze mozna probowac przeszczepic wtrysk z vw. tam jednopunkt byl monotwany w silnikach 1.8 90km i chyba nie roznil sie zbytnio wiec operacja przeszczepu moglaby sie udac. >Bo jeśli nie masz ani tego ani tego jak jest w uno 1.0 > to nie zrobisz nic, ten wtrysk leje niemalże z pamięci... ponoc, ze ma tam jakies zaprogramowane mapy wtrysku i zaplonu ale ile w tym prawdy to nie wiem... > Najlepszym rozwiązaniem było by przejście na wielopunktowy wtrysk z > unoT lub 1.5 MPI oparty na maf sensorze(przepływomierz ) no wlasnie jakos niegdzie nie moge znalesc glowicy z 1.5mpi bo tez o tym myslalem. oczywiscie trzeba by wymienic cala elektronike sterujaca praca silnika. chodzil mi tez po glowie gaznik. wydaje mi sie, ze r5t bylo na gazniku i smiaglo. > Na niemieckim ebayu takie rzeczy idą za grosze... jak masz kogoś kto > ci to kupi to świetnie. owszem-mam siebie. jakbys czegos potrzebowal z niemeickiego ebay to daj znac > Miałem podobny plan ale kupiłem Uno T, jest to najtańsze rozwiązanie, > choćbyś miał wyciągac z niego tylko turbine, wtrysk i > orurowanie, wyjdzie dużo taniej (jak znajdziesz takiego do > remontu blachy) niż kupowanie części z osobna. Chyba że coś ci > sie trafi, np jakieś turbo jeszcze dychajace z malutkim luzem za > 100zł, to można kombinować, ale tak to sie nie bardzo opłaci. no wlasnie caly czas szukam takich gratow bo moze akurat cos sie trafi za grosze > Jak znajdziesz UnoT z silnikem w dobrym stanie jezdzące najlepiej do > roboty blacharskiej za 1000 1500zł to kup UnoT, jak nie > znajdziesz możesz sie bawaić w uturbianie. klopot w tym, ze oplaty mam od mocy i wieku samochodu. sprzet majacy 15-16 lat z moca ponad 100km wykonczylby mnie finansowo > Tak czy tak powodzenia życze, a ja ide szpachlować turbacza milego szpachlowania zycze w takim razie... to ja ide pucowac swojego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2005 Jak coś wypatrze na ebayu to dam znac Gaźnik mozna przerobić zwykły, ponoć każdy sie da, tylko niektóre prościej niektóre trudniej... R5 było na gaźniku, jakby taki znaleźć to super, ale znaleźć dość ciężko i przeważnie krzyczą chore pieniądz, a naprawy też drogie Przepływomierza bank nie masz możesz mieć jedynie map sensor... ale pewnie też nie ten typ wtrysku ma zapisane w pamięci wszystkie dane dotyczące silnika, z czynników zewnętrznych bierze tylko pod uwage, obroty silnika, położenie przepustnicy, temperature powietrza, i wskazania sondy lambda, nie ma żadnego czujnika odpowiedzialnego za mierzenie ilości powietrza... czy z turbo czy bez turbo czy cokolwiek zrobisz zawsze będzie lał tyle samo paliwa.... Gdybyś miał 1.5 na wielopunkcie to by sobie pewnie poradził z małym doładowaniem, bo poprostu jak dasz turbo to przez przpływomierz przeleci więcej powietrza to mu i odpowiednio więcej benzynki naleje... tylko że sam skład może być za ubogi, bo przy turbo daje się więcej ale to sie da zrobić. A po co ci cała głowica od 1.5 MPI? nie wystarczy sam kolektor? Najlepiej jakbyś sprawdził otwory w głowicy powinny być takie same, najwyżej inny rozstaw szpilek pod kolektor i podcięcia pod wtryskiwacze... O np. TU masz kawałek kolektora, obserwowałem kiedyś takie aukcje to kończą się po kilkanaście euro, albo nawet bez licytujących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.