Skocz do zawartości

szyby z pleksi i drzwi/maska z tworzywa-czy wolno?


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

chyba raczej nie ma wiekszych problemów z tym. ostatnio ogladałem w komisie honde civic z pleksa zamiast maski ładnie to wygladało silniczek pochromowany ale to samochud nie dojazdy gdyz utrzymanie silnika w takim stanie jest ciezkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szyba musi miec atest każda jedna wiec nawet od szyberdachu nie mozna

> z pleksi

ok. w takim razie juz wiadomo, ze taki pomysl na odchudzanie odpada. pozostaje maska, drzwi i klapa. ewentualnie przednie blotniki (sa przykrecane).

ehhh, glupie pomysly chodza czlowiekowi po glowie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szyba musi miec atest każda jedna wiec nawet od szyberdachu nie mozna

> z pleksi

Można kupić poliwęglan z atestem 270751858-jezyk.gif

Tylną klapę załóżn od uno turbo mk1 jest z plastiku, niestety będziesz musiał zmienić światła i coś tam jeszcze, ale jest to wykonaklne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee, no wlasnie w tym rzecz, ze do glowy wszedl mi kompresor z vw i

> jakos nie chce wyjsc. ciagle glowkuje jak to zrobic.

why kompresor ?? Turbine zaluz a nie kompresor mechaniczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> why kompresor ?? Turbine zaluz a nie kompresor mechaniczny...

i turbo dziure bede mial wink.gif wszyscy zakladaja turbo. a fajnie byloby byc odrobine orginalnym. pozatym mialem nadzieje, obnizyc koszty montujac kompresor, obnizyc cisnienie doladowania aby nie bylo potrzeby odprezania silnika itp. a wychodzi na to, ze z turbo pasuje od razu isc na calosc i wylozyc kuuuupe kaski. crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i turbo dziure bede mial

zakladasz suszarke z jakiegos malego diesla i nie masz laga (jak juz to maluskiego).

>wszyscy zakladaja turbo. a fajnie byloby

> byc odrobine orginalnym. pozatym mialem nadzieje, obnizyc koszty

> montujac kompresor, obnizyc cisnienie doladowania aby nie bylo

> potrzeby odprezania silnika itp.

na trubo tez mozesz regulowac cisnienie za pomoca WG (WASTE GATE)

> a wychodzi na to, ze z turbo

> pasuje od razu isc na calosc i wylozyc kuuuupe kaski.

a co ty myslisz ze zalozysz se kompresora dodasz pasek klinowy do jego napedu i bedzie po krzyku ?? jak tak to snij dalej

o ile mi wiadomo to kompresory VW (g40 i g60) to troche niezbyt udane konstrukcje (lubia sie psuc) a ich regeneracja/naprawa to droooga sprawa (a z tym musisz sie liczyc).. 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duży... raczej tzn mały jest ale jak nie chcesz mieć laga to są mniejsze

a może zobacz tu: TU jakąś taką śmieszną turbinę mają... strasznie tanio, tylo że musisz zewnętrzny WG kupić.... ale ty chyba uturbiasz 1.5 nie? To TU masz opis takiego silnika z ta turbiną, i zewnętrzny WG koleś sam zrobił ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może zobacz tu: TU jakąś taką śmieszną turbinę mają... strasznie

> tanio

no cena rzeczywiscie niezwykle interesujaca

>tylo że musisz zewnętrzny WG kupić....

zastanawia mnie koszt, znasz moze?

>ale ty chyba

> uturbiasz 1.5 nie?

nie tyle uturbiam ile zbieram informacje jak to zrobic. mozna to nazwac generalna przymiarka do tego zabiegu. jesli koszty okaza sie zbyt duze to taniej bedzie przesiasc sie na uno turbo

> To TU masz opis takiego silnika z ta

> turbiną, i zewnętrzny WG koleś sam zrobił

a dziekuje, poczytam chociaz ze znajomoscia jezykow obcych u mnie stosunkowo ciezko frown.gif

a mozesz mi jeszcze napisac co jeszcze musialbym zakupic do takiej instalacji? rozumiem, ze kolektor trzeba by smazyc od zera, WG, turbine, przewody elastyczne do smarowania turbiny, przewody do powietrza i co jeszcze?

no i czy fabryczna instalacja wtryskowa nadazy z podawaniem paliwa jesli ustawi sie male cisnienie doladowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no cena rzeczywiscie niezwykle interesujaca

> zastanawia mnie koszt, znasz moze?

Zewnętrzny WG renomowanej firmy to koszt ok 1000zł

Trzeba by popatrzeć po szrotach, widziałem ostatnio gdzieś kolektro z zewnętrznym WG pewnie więcej niż 100zł by nie wzieli.

Można troche pogłówkować i zrobić sobie samemu WG

> nie tyle uturbiam ile zbieram informacje jak to zrobic. mozna to

> nazwac generalna przymiarka do tego zabiegu. jesli koszty okaza

> sie zbyt duze to taniej bedzie przesiasc sie na uno turbo

Okażą się zbyt duże, kupiłem uno turbo za 1000zł buda jest lipna, silnik zrobiliśmy kosztem kilkunastu zł, łatanie dziur, WD40 na zablokowany WG i smiga bardzo fajnie, turbina nie ma luzów nie kopci, silnik nie jest pewnie igła ale też nie jest zły..., nie klekocze nie rzyga olejem z pod głowicy (z czujnika jednego leci sick.gif)

> a dziekuje, poczytam chociaz ze znajomoscia jezykow obcych u mnie

> stosunkowo ciezko

> a mozesz mi jeszcze napisac co jeszcze musialbym zakupic do takiej

> instalacji? rozumiem, ze kolektor trzeba by smazyc od zera, WG,

> turbine, przewody elastyczne do smarowania turbiny, przewody do

> powietrza i co jeszcze?

Kolektor wydechowy można dopasowac seryjny jeśli masz dość krótki, trzeba by zrobić odpowiednią przejścówkę tak by przykręcać tam turbo i WG(jeśli nie bedziesz miał turbo z wewnętrznym)

Ty masz tam kolektor z tyłu nie? to poleciłbym przerobienie tego tak żeby był dość długu i wychodził z boku silnika, tak byś mógł turbo zamontować z boku, kolektor dobrze obwinąć taśmą do kolektorów i będzie OK ok.gif Jak coś sie zrąbie to jest fatalny dostęp tam z tyłu sick.gif

> no i czy fabryczna instalacja wtryskowa nadazy z podawaniem paliwa

> jesli ustawi sie male cisnienie doladowania?

Jak masz tam jednopunkt to pewnie nie wydoli, masz tam map lub maf sensor? Bo jeśli nie masz ani tego ani tego jak jest w uno 1.0 to nie zrobisz nic, ten wtrysk leje niemalże z pamięci...

Najlepszym rozwiązaniem było by przejście na wielopunktowy wtrysk z unoT lub 1.5 MPI oparty na maf sensorze(przepływomierz 270751858-jezyk.gif)

Na niemieckim ebayu takie rzeczy idą za grosze... jak masz kogoś kto ci to kupi to świetnie.

Miałem podobny plan ale kupiłem Uno T, jest to najtańsze rozwiązanie, choćbyś miał wyciągac z niego tylko turbine, wtrysk i orurowanie, wyjdzie dużo taniej (jak znajdziesz takiego do remontu blachy) niż kupowanie części z osobna. Chyba że coś ci sie trafi, np jakieś turbo jeszcze dychajace z malutkim luzem za 100zł, to można kombinować, ale tak to sie nie bardzo opłaci.

Jak znajdziesz UnoT z silnikem w dobrym stanie jezdzące najlepiej do roboty blacharskiej za 1000 1500zł to kup UnoT, jak nie znajdziesz możesz sie bawaić w uturbianie.

Tak czy tak powodzenia życze, a ja ide szpachlować turbacza grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zewnętrzny WG renomowanej firmy to koszt ok 1000zł

spineyes.gif

> Trzeba by popatrzeć po szrotach, widziałem ostatnio gdzieś kolektro z

> zewnętrznym WG pewnie więcej niż 100zł by nie wzieli.

> Można troche pogłówkować i zrobić sobie samemu WG

raczej musialbym prosic kogos o pomoc-sam jak widzisz nie jestem zbyt biegly w temacie

> Okażą się zbyt duże, kupiłem uno turbo za 1000zł buda jest lipna,

> silnik zrobiliśmy kosztem kilkunastu zł, łatanie dziur, WD40 na

> zablokowany WG i smiga bardzo fajnie, turbina nie ma luzów nie

> kopci, silnik nie jest pewnie igła ale też nie jest zły..., nie

> klekocze nie rzyga olejem z pod głowicy (z czujnika jednego leci

> )

tez mi sie wydaje, ze kupno calego samochodu byloby najtansze. bo i po co wywazac otwarte drzwi

> Kolektor wydechowy można dopasowac seryjny jeśli masz dość krótki,

kolektor jest krotki i do tego jest laczony bo to 4w2w1

> trzeba by zrobić odpowiednią przejścówkę tak by przykręcać tam

> turbo i WG(jeśli nie bedziesz miał turbo z wewnętrznym)

> Ty masz tam kolektor z tyłu nie? to poleciłbym przerobienie tego tak

> żeby był dość długu i wychodził z boku silnika, tak byś mógł

> turbo zamontować z boku, kolektor dobrze obwinąć taśmą do

> kolektorów i będzie OK Jak coś sie zrąbie to jest fatalny

> dostęp tam z tyłu

dokldanie, dojscia zero

> Jak masz tam jednopunkt to pewnie nie wydoli, masz tam map lub maf

> sensor?

nie mam pojecia czy mam-w prostszych slowach prosze wink.gif ale wydawalo mi sie, ze nawet jednopunkt ma jakies tam rezerwy wydajnosci i napewno nie koncza sie one na pojemnosci 1.5 i mocy 75km. pozatym zawsze mozna probowac przeszczepic wtrysk z vw. tam jednopunkt byl monotwany w silnikach 1.8 90km i chyba nie roznil sie zbytnio wiec operacja przeszczepu moglaby sie udac.

>Bo jeśli nie masz ani tego ani tego jak jest w uno 1.0

> to nie zrobisz nic, ten wtrysk leje niemalże z pamięci...

ponoc, ze ma tam jakies zaprogramowane mapy wtrysku i zaplonu ale ile w tym prawdy to nie wiem...

> Najlepszym rozwiązaniem było by przejście na wielopunktowy wtrysk z

> unoT lub 1.5 MPI oparty na maf sensorze(przepływomierz )

no wlasnie jakos niegdzie nie moge znalesc glowicy z 1.5mpi bo tez o tym myslalem. oczywiscie trzeba by wymienic cala elektronike sterujaca praca silnika. chodzil mi tez po glowie gaznik. wydaje mi sie, ze r5t bylo na gazniku i smiaglo.

> Na niemieckim ebayu takie rzeczy idą za grosze... jak masz kogoś kto

> ci to kupi to świetnie.

owszem-mam siebie. jakbys czegos potrzebowal z niemeickiego ebay to daj znac wink.gif

> Miałem podobny plan ale kupiłem Uno T, jest to najtańsze rozwiązanie,

> choćbyś miał wyciągac z niego tylko turbine, wtrysk i

> orurowanie, wyjdzie dużo taniej (jak znajdziesz takiego do

> remontu blachy) niż kupowanie części z osobna. Chyba że coś ci

> sie trafi, np jakieś turbo jeszcze dychajace z malutkim luzem za

> 100zł, to można kombinować, ale tak to sie nie bardzo opłaci.

no wlasnie caly czas szukam takich gratow bo moze akurat cos sie trafi za grosze

> Jak znajdziesz UnoT z silnikem w dobrym stanie jezdzące najlepiej do

> roboty blacharskiej za 1000 1500zł to kup UnoT, jak nie

> znajdziesz możesz sie bawaić w uturbianie.

klopot w tym, ze oplaty mam od mocy i wieku samochodu. sprzet majacy 15-16 lat z moca ponad 100km wykonczylby mnie finansowo crazy.gif

> Tak czy tak powodzenia życze, a ja ide szpachlować turbacza

milego szpachlowania zycze w takim razie... to ja ide pucowac swojego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś wypatrze na ebayu to dam znac 270751858-jezyk.gif

Gaźnik mozna przerobić zwykły, ponoć każdy sie da, tylko niektóre prościej niektóre trudniej... R5 było na gaźniku, jakby taki znaleźć to super, ale znaleźć dość ciężko i przeważnie krzyczą chore pieniądz, a naprawy też drogie sick.gif

Przepływomierza bank nie masz możesz mieć jedynie map sensor... ale pewnie też nie

ten typ wtrysku ma zapisane w pamięci wszystkie dane dotyczące silnika, z czynników zewnętrznych bierze tylko pod uwage, obroty silnika, położenie przepustnicy, temperature powietrza, i wskazania sondy lambda, nie ma żadnego czujnika odpowiedzialnego za mierzenie ilości powietrza... czy z turbo czy bez turbo czy cokolwiek zrobisz zawsze będzie lał tyle samo paliwa....

Gdybyś miał 1.5 na wielopunkcie to by sobie pewnie poradził z małym doładowaniem, bo poprostu jak dasz turbo to przez przpływomierz przeleci więcej powietrza to mu i odpowiednio więcej benzynki naleje... tylko że sam skład może być za ubogi, bo przy turbo daje się więcej ale to sie da zrobić.

A po co ci cała głowica od 1.5 MPI? nie wystarczy sam kolektor? Najlepiej jakbyś sprawdził otwory w głowicy powinny być takie same, najwyżej inny rozstaw szpilek pod kolektor i podcięcia pod wtryskiwacze...

O np. TU masz kawałek kolektora, obserwowałem kiedyś takie aukcje to kończą się po kilkanaście euro, albo nawet bez licytujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.