Skocz do zawartości

kompresor z g40 do fiata-pytanie


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

> co dokladnie byloby potrzebne? na co zwrocic uwage w szczegolnosci?

> pytam powaznie wiec mam nadzieje uzyskac powazne odpowiedzi

wszystko po trochu. prawdopodobnie nie pasuje na śruby montażowe do kolektora dolotowego, trzeba pewnie dorobić, zmodyfikować drogę pasków klinowych, obieg oleju, chyba wody, chip trzeba zapodać... sporo pracy. Najważniejsze to sprawdzić, czy on wogóle wymiarami i na mocowania się zmieści...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co dokladnie byloby potrzebne? na co zwrocic uwage w szczegolnosci?

> pytam powaznie wiec mam nadzieje uzyskac powazne odpowiedzi

nie baw sie w kompresor bo regeneracja wyjdzie cie ok 1200 na bide i mnostwo problemow z zamontowaniem zaloz zwykle turbo .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie baw sie w kompresor bo regeneracja wyjdzie cie ok 1200 na bide i

> mnostwo problemow z zamontowaniem zaloz zwykle turbo .....

no wlasnie mialem nadzieje, ze z kompresorem bedzie latwiej niz z turbo. ale widze, ze sie pomylilem. pozatym mialem nadzieje, nie poznawac urokow turbo-dziury i poprzez dobranie obrotow kompresora dobrac cisnienie doladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie mialem nadzieje, ze z kompresorem bedzie latwiej niz z

> turbo. ale widze, ze sie pomylilem. pozatym mialem nadzieje, nie

> poznawac urokow turbo-dziury i poprzez dobranie obrotow

> kompresora dobrac cisnienie doladowania.

nie pamiętam dokładnie, pogrzeb w googlach, Fiat wypuszczał kiedyś auta z kompresorem, a dokładniej Abarth, były to autka z silnikami DOHC i ładnie to wyglądało,a jak zapierd...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie pamiętam dokładnie, pogrzeb w googlach, Fiat wypuszczał kiedyś

> auta z kompresorem, a dokładniej Abarth, były to autka z

> silnikami DOHC i ładnie to wyglądało,a jak zapierd...

> pozdro

Novitec zaklada kompresory np do stilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak ale nowe a nie 15 letnie kompresory ktore swoje juz zrobily

moj silnik to akurat konstrukcja rownie stara wink.gif pozatym jak juz wspomnialem mialem nadzieje, ze sprezarka mechaniczna bedzie latwiejsza w zamontowaniu. mialem tez nadzieje, ze poprzez odpowiednie dobranie obrotow uda sie tak ustawic cisnienie doladowania aby fabryczna instalacja wtryskowa dala rade. swoja droga, ktos sie orientuje jakie "rezerwy" wydajnosci moze miec jednopunkt boscha? moze poprostu lepiej by bylo pomyslec nad jakims sprytnym dolotoem udajacym doladowanie dynamiczne podobne do rozwiazan stosowanych w motocyklach? moze jakies inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale z tego co wiem mpi to ciut inna glowica. pozatym to chyba tez

> ciut inna pojemnosc silnika :D

no tak frown.gif a moze mpi z tempry 1.6 byl chyba taki silnik takie powinno pasowac i rezerwa bedzie smile.gif tylko trzeba oblukac czy pasuje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak a moze mpi z tempry 1.6 byl chyba taki silnik takie powinno

> pasowac i rezerwa bedzie tylko trzeba oblukac czy pasuje

z tego co sie orientowalem jedyne co by spasowalo to glowica z identycznego modelu ale mpi. oczywiscie mowa o glowicy 8v bo 16v nie bardzo pasuje frown.gif ewentualnie zawsze mozna wrzucici gaznik wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no a zeby sam kolektor przeszczepic???? czy tez nie bardzo pasuje????

> ja jednak wole mpi zamiast gaźbnika lub chociaż spi

kolektor i gaznik pasuja z ritmo85. to ten sam silnik tylko, ze w wersji gaznikowej. tyle, ze gaznik jest bardziej pracochlonny w eksploatacji, regulacje itp... pozatym wtedy samochodzik nie spelni raczej zadnych norm czystosci spalin frown.gif swoja droga to on juz teraz sie ledwie w nich miesci i w pazdzierniku moze byc problem. no chyba, ze wymiana pierscieni pomogla wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> owszem, jest. ale tam te 90ps wynika chyba raczej z wiekszej

> pojemnosci i stopnia sprezania.

no ale jak jest wieksza pojemność to i wtruskiwacz chyba powinien podawac wiecej paliwa albo przynajmniej elektronika powinna inaczej sterowac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co dokladnie byloby potrzebne? na co zwrocic uwage w szczegolnosci?

> pytam powaznie wiec mam nadzieje uzyskac powazne odpowiedzi

Jesteś w niemczech więc poszukaj silnika z UT 1,3T lub 1,4T ewentualnie z Punto GT lub 1,6T Noviteca i po sprawie a nie bedziesz rzeźbę robił.

Zibi122

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś w niemczech więc poszukaj silnika z UT 1,3T lub 1,4T

> ewentualnie z Punto GT lub 1,6T Noviteca i po sprawie a nie

> bedziesz rzeźbę robił.

> Zibi122

to juz bedzie pojscie na latwizne. pozatym w niemczech nie mam warunkow na swapa itp. nie wiem nawet jak sie dogadac z urzedasami po swapie frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to juz bedzie pojscie na latwizne. pozatym w niemczech nie mam

> warunkow na swapa itp. nie wiem nawet jak sie dogadac z

> urzedasami po swapie

to blok ten co jest a glowice od turbo grinser006.gif kiedys widzialem jak koles zrobil z bloku tipo 1.6 a reszty od turbo silnik co mial 170 KM serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi nie chodzi o kupno go na czesci ale do jazdy.

Ale jako drugie auto raczej... do jazdy na codzien przydało by sie zrobić dobry remoncik żeby nic z nienacka nie padło

Bo jeśli chodzi o przerabianie jakiegoś uno n/a na T to zakup całego UTna części o ile turbo jest w dobrym stanie jst najlepszym rozwiązaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.