coenmz Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 co dokladnie byloby potrzebne? na co zwrocic uwage w szczegolnosci? pytam powaznie wiec mam nadzieje uzyskac powazne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > co dokladnie byloby potrzebne? na co zwrocic uwage w szczegolnosci? > pytam powaznie wiec mam nadzieje uzyskac powazne odpowiedzi wszystko po trochu. prawdopodobnie nie pasuje na śruby montażowe do kolektora dolotowego, trzeba pewnie dorobić, zmodyfikować drogę pasków klinowych, obieg oleju, chyba wody, chip trzeba zapodać... sporo pracy. Najważniejsze to sprawdzić, czy on wogóle wymiarami i na mocowania się zmieści... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju_000 Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > co dokladnie byloby potrzebne? na co zwrocic uwage w szczegolnosci? > pytam powaznie wiec mam nadzieje uzyskac powazne odpowiedzi nie baw sie w kompresor bo regeneracja wyjdzie cie ok 1200 na bide i mnostwo problemow z zamontowaniem zaloz zwykle turbo ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > nie baw sie w kompresor bo regeneracja wyjdzie cie ok 1200 na bide i > mnostwo problemow z zamontowaniem zaloz zwykle turbo ..... no wlasnie mialem nadzieje, ze z kompresorem bedzie latwiej niz z turbo. ale widze, ze sie pomylilem. pozatym mialem nadzieje, nie poznawac urokow turbo-dziury i poprzez dobranie obrotow kompresora dobrac cisnienie doladowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias24 Napisano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2005 > no wlasnie mialem nadzieje, ze z kompresorem bedzie latwiej niz z > turbo. ale widze, ze sie pomylilem. pozatym mialem nadzieje, nie > poznawac urokow turbo-dziury i poprzez dobranie obrotow > kompresora dobrac cisnienie doladowania. nie pamiętam dokładnie, pogrzeb w googlach, Fiat wypuszczał kiedyś auta z kompresorem, a dokładniej Abarth, były to autka z silnikami DOHC i ładnie to wyglądało,a jak zapierd... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mad_Mac Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > nie pamiętam dokładnie, pogrzeb w googlach, Fiat wypuszczał kiedyś > auta z kompresorem, a dokładniej Abarth, były to autka z > silnikami DOHC i ładnie to wyglądało,a jak zapierd... > pozdro Novitec zaklada kompresory np do stilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > Novitec zaklada kompresory np do stilo. tak ale nowe a nie 15 letnie kompresory ktore swoje juz zrobily Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > tak ale nowe a nie 15 letnie kompresory ktore swoje juz zrobily moj silnik to akurat konstrukcja rownie stara pozatym jak juz wspomnialem mialem nadzieje, ze sprezarka mechaniczna bedzie latwiejsza w zamontowaniu. mialem tez nadzieje, ze poprzez odpowiednie dobranie obrotow uda sie tak ustawic cisnienie doladowania aby fabryczna instalacja wtryskowa dala rade. swoja droga, ktos sie orientuje jakie "rezerwy" wydajnosci moze miec jednopunkt boscha? moze poprostu lepiej by bylo pomyslec nad jakims sprytnym dolotoem udajacym doladowanie dynamiczne podobne do rozwiazan stosowanych w motocyklach? moze jakies inne sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Walnij kompresor i gaźnik na nim, nie bedziesz miał problemów z elektroniką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 no a mpi z punto 75 sie nie nada? wiem ze to fire ale moze podejdzie...i wieksze rezerwy beda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > no a mpi z punto 75 sie nie nada? wiem ze to fire ale moze > podejdzie...i wieksze rezerwy beda ale z tego co wiem mpi to ciut inna glowica. pozatym to chyba tez ciut inna pojemnosc silnika :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > ale z tego co wiem mpi to ciut inna glowica. pozatym to chyba tez > ciut inna pojemnosc silnika :D no tak a moze mpi z tempry 1.6 byl chyba taki silnik takie powinno pasowac i rezerwa bedzie tylko trzeba oblukac czy pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > no tak a moze mpi z tempry 1.6 byl chyba taki silnik takie powinno > pasowac i rezerwa bedzie tylko trzeba oblukac czy pasuje z tego co sie orientowalem jedyne co by spasowalo to glowica z identycznego modelu ale mpi. oczywiscie mowa o glowicy 8v bo 16v nie bardzo pasuje ewentualnie zawsze mozna wrzucici gaznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 no a zeby sam kolektor przeszczepic???? czy tez nie bardzo pasuje???? ja jednak wole mpi zamiast gaźbnika lub chociaż spi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > no a zeby sam kolektor przeszczepic???? czy tez nie bardzo pasuje???? > ja jednak wole mpi zamiast gaźbnika lub chociaż spi kolektor i gaznik pasuja z ritmo85. to ten sam silnik tylko, ze w wersji gaznikowej. tyle, ze gaznik jest bardziej pracochlonny w eksploatacji, regulacje itp... pozatym wtedy samochodzik nie spelni raczej zadnych norm czystosci spalin swoja droga to on juz teraz sie ledwie w nich miesci i w pazdzierniku moze byc problem. no chyba, ze wymiana pierscieni pomogla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 to jak zalorzysz gaźnik to Ci badania technicznego nie przejdzie a jak wtrysk to raczej sie zmieści jest jeszcze cos takiego jak ritmo 90i.e. co prawda spi chyba ale moze wtryskiwacz jest wydajniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > jest jeszcze cos takiego jak > ritmo 90i.e. co prawda spi chyba ale moze wtryskiwacz jest > wydajniejszy owszem, jest. ale tam te 90ps wynika chyba raczej z wiekszej pojemnosci i stopnia sprezania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > owszem, jest. ale tam te 90ps wynika chyba raczej z wiekszej > pojemnosci i stopnia sprezania. no ale jak jest wieksza pojemność to i wtruskiwacz chyba powinien podawac wiecej paliwa albo przynajmniej elektronika powinna inaczej sterowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asia 7 Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > co dokladnie byloby potrzebne? na co zwrocic uwage w szczegolnosci? > pytam powaznie wiec mam nadzieje uzyskac powazne odpowiedzi Jesteś w niemczech więc poszukaj silnika z UT 1,3T lub 1,4T ewentualnie z Punto GT lub 1,6T Noviteca i po sprawie a nie bedziesz rzeźbę robił. Zibi122 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > Jesteś w niemczech więc poszukaj silnika z UT 1,3T lub 1,4T > ewentualnie z Punto GT lub 1,6T Noviteca i po sprawie a nie > bedziesz rzeźbę robił. > Zibi122 to juz bedzie pojscie na latwizne. pozatym w niemczech nie mam warunkow na swapa itp. nie wiem nawet jak sie dogadac z urzedasami po swapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > to juz bedzie pojscie na latwizne. pozatym w niemczech nie mam > warunkow na swapa itp. nie wiem nawet jak sie dogadac z > urzedasami po swapie to blok ten co jest a glowice od turbo kiedys widzialem jak koles zrobil z bloku tipo 1.6 a reszty od turbo silnik co mial 170 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asia 7 Napisano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2005 > to blok ten co jest a glowice od turbo kiedys widzialem jak koles > zrobil z bloku tipo 1.6 a reszty od turbo silnik co mial 170 KM Bo tak też robi się a i chyba nawet Novitec tak robił. Zibi122 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2005 > Bo tak też robi się a i chyba nawet Novitec tak robił. > Zibi122 pytanie. co bedzie tansze: kombinacja z wolnossacym czy kupno UT? bo w sumie po co wywazac otwarte drzwi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2005 > pytanie. co bedzie tansze: kombinacja z wolnossacym czy kupno UT? bo > w sumie po co wywazac otwarte drzwi? Kupno całego UT na części będzie chyba zawsze najtańszym rozwiązaniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2005 > Kupno całego UT na części będzie chyba zawsze najtańszym > rozwiązaniem... mi nie chodzi o kupno go na czesci ale do jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2005 > mi nie chodzi o kupno go na czesci ale do jazdy. Ale jako drugie auto raczej... do jazdy na codzien przydało by sie zrobić dobry remoncik żeby nic z nienacka nie padło Bo jeśli chodzi o przerabianie jakiegoś uno n/a na T to zakup całego UTna części o ile turbo jest w dobrym stanie jst najlepszym rozwiązaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.