AkiMG Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 Witam, lada chwila czeka mnie zmiana oleju. Samochód ma 40 tys. przebiegu. Dotychczas byl zalewany olejem mineralnym -> 2 razy fiatowskim VS i raz Castrolem GTX. Czy nie lepiej by było jednak przejść przynajmniej na półsyntetyk? przy tak małym przebiegu lać mineralny to chyba grzech... aczkolwiek taki olej do tego auta jest ponoć zalecany przez producenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart_ol Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Witam, > lada chwila czeka mnie zmiana oleju. Samochód ma 40 tys. przebiegu. > Dotychczas byl zalewany olejem mineralnym -> 2 razy fiatowskim > VS i raz Castrolem GTX. Czy nie lepiej by było jednak przejść > przynajmniej na półsyntetyk? przy tak małym przebiegu lać > mineralny to chyba grzech... aczkolwiek taki olej do tego auta > jest ponoć zalecany przez producenta W moim od samego początku lany jest najtańszy mineralny (nawet nie pamiętam firmy) i autko ma nakulane 200tyś, przy silniku nic nie było robione (oleju praktycznie nie bierze). Ale przyznaję że olej wymieniany jest regularnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Witam, > lada chwila czeka mnie zmiana oleju. Samochód ma 40 tys. przebiegu. > Dotychczas byl zalewany olejem mineralnym -> 2 razy fiatowskim > VS i raz Castrolem GTX. Czy nie lepiej by było jednak przejść > przynajmniej na półsyntetyk? przy tak małym przebiegu lać > mineralny to chyba grzech... aczkolwiek taki olej do tego auta > jest ponoć zalecany przez producenta Ja jak kupiłem auto to był wlany mineralny :/ Jakos mi sie niewidzi kręcić silnik na mineralny. Wlałem castrola edge syntetyk nawet sie mechanik w głowe pukał co ja robie. Aktulanie jest 180 tyś silnik 1.2 motor pałowany dość często i nie bierze oleju a silnik czyściutki i cichuto chodzi. Ale zmiania taka według wszystkich jest niedopuszczalna. Może sie skończyć rozszczelnieniem silnika i bedzie brał olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart_ol Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Ja jak kupiłem auto to był wlany mineralny :/ Jakos mi sie niewidzi > kręcić silnik na mineralny. Wlałem castrola edge syntetyk nawet > sie mechanik w głowe pukał co ja robie. Aktulanie jest 180 tyś > silnik 1.2 motor pałowany dość często i nie bierze oleju a > silnik czyściutki i cichuto chodzi. > Ale zmiania taka według wszystkich jest niedopuszczalna. Może sie > skończyć rozszczelnieniem silnika i bedzie brał olej. Przy 1.1 i więcej to rozumiem że syntetyk lepszy ale kolega AkiMG w opisie ma 700 więc jeśli to ma być w takim silniku to nie ma sensu, lepiej za tą różnicę w cenie browarka kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pechvogel Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 Nie ma sensu dodawać do różowej gnidy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Przy 1.1 i więcej to rozumiem że syntetyk lepszy ale kolega AkiMG w > opisie ma 700 więc jeśli to ma być w takim silniku to nie ma > sensu, lepiej za tą różnicę w cenie browarka kupić Skoro tak mówisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Przy 1.1 i więcej to rozumiem że syntetyk lepszy ale kolega AkiMG w > opisie ma 700 więc jeśli to ma być w takim silniku to nie ma > sensu, lepiej za tą różnicę w cenie browarka kupić Tu sie z Kolegą nie zgodzę. 700ta w przciwieństwie do 1,1 ma hydraulikę i zalecany jest tam olej conajmniej półsyntetyczny. Nieregularnie wymieniany minerał tworzy nagar który skróci życie popychaczy Pozdrówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Witam, > lada chwila czeka mnie zmiana oleju. Samochód ma 40 tys. przebiegu. Gdzieś Ty znalazł 700 z tak małym przebiegiem Lej półsyntetyk albo full sytntetyk zwłaszcza jak masz gazownie która jest "sucha" i ma wyższą temperature spalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Gdzieś Ty znalazł 700 z tak małym przebiegiem Ojciec kiedyś kupił w salonie i przez 8 lat nabił 15 tysięcy no i żal było sprzedawać bo raczej nikt by nie uwierzył że licznik nie cofany Czyli jednak pół-syntetyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Ojciec kiedyś kupił w salonie i przez 8 lat nabił 15 tysięcy no i > żal było sprzedawać bo raczej nikt by nie uwierzył że licznik > nie cofany Czyli jednak pół-syntetyk? Też miałem kiedys 700-te i śmigałem na syntetyku. Jest ona jeszcze w rodzinie i cały czas zalewana jest takim właśnie olejem Nie powiem, że jeździ wściekle, bo to nieprawda ale jeździ bezawaryjnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer0 Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Też miałem kiedys 700-te i śmigałem na syntetyku. Jest ona jeszcze w > rodzinie i cały czas zalewana jest takim właśnie olejem > Nie powiem, że jeździ wściekle, bo to nieprawda ale jeździ > bezawaryjnie jak mielismy w rodzinie 700 od 92 roku to od poczatku jezdzila na mobilu 1 5-50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > jak mielismy w rodzinie 700 od 92 roku to od poczatku jezdzila na > mobilu 1 5-50 no dobra, ale jesli teraz, po tylu latach, zaleje agenta rzadszym olejem to nie będzie żadnych komplikacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > no dobra, ale jesli teraz, po tylu latach, zaleje agenta rzadszym > olejem to nie będzie żadnych komplikacji? Teoretycznie istnieje ryzyko że wywali jakis zimmering, ale to może sie również stać na tym oleju na którym jeździsz teraz - guma z czasem twardnieje i uszczelniacze puszczają. Jeśli nie masz smoły pod pokrywą to myśle ze nic sie nie stanie jak zapodasz półsyntetyk Przejscia z minerału na syntetyk (mimo że przebieg niewielki, ale czasu trochę minęło) nie polecałbym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart_ol Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > no dobra, ale jesli teraz, po tylu latach, zaleje agenta rzadszym > olejem to nie będzie żadnych komplikacji? Ja bym nie kombinował, jak będziesz regularnie zmieniać olej to mineralny powinien w zupełności wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pechvogel Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 generalnie obowiązuje zasada. Nie bądź mądrzejszy niż producent samochodu. Silnik 700 jest silnikiem z lat 80 czyli konstrukcyjnie starym . Można zmienić olej z półósyntetyku czy syntetyku ( jeśli takie były wcześniej lane) na mineralny , ale nigdy nie odwrotnie. A jeśli ktoś wypowiada się na jakiś temat to najpierw niech sobie coś poczyta, poduczy się a później uczy innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pechvogel Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > no dobra, ale jesli teraz, po tylu latach, zaleje agenta rzadszym > olejem to nie będzie żadnych komplikacji? Będą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 > Będą. a jaki mineralny w takim razie moglibyście polecić? czy warto płacić większą kasę i kupić jakiś naprawde ekstra olej czy wystarczy jakiś najzwyklejszy castrol, lotos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pechvogel Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 O takiej klasie jaką zaleca producent silnika . Lub o wyższej klasie jakościowej, lepkościowej. W stosunku jakość - cena lotos jest najbardziej odpowiednim w porównaniu z importowanym VS zalecanym przez fiata ( co się zdarza bardzo rzadko), który parę lat temu kosztował 21 zł a gdzieniegdzie 24. dzisiaj większość olejów mineralnych przewyższa klasą VS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 > Witam, > lada chwila czeka mnie zmiana oleju. Samochód ma 40 tys. przebiegu. > Dotychczas byl zalewany olejem mineralnym -> 2 razy fiatowskim > VS i raz Castrolem GTX. Czy nie lepiej by było jednak przejść > przynajmniej na półsyntetyk? przy tak małym przebiegu lać > mineralny to chyba grzech... aczkolwiek taki olej do tego auta > jest ponoć zalecany przez producenta Nie radze, kiedyś jak tak zrobiłem to zawory zaczęły stukać, na mineralnym dużo krócej po rozruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.