radar16v Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 Ponieważ na niesławnej Zakopiance spędziłem w drodze powrotnej ponad 2 godziny, to miałem sporo czasu na .... W związku z tym mam pytanie, jakie trzymać obroty przy jeździe na wzniesieniu ze stałą predkością, czy III bieg i 1800obr.min, czy lepiej II i 2200obr/min ? I drugie czy mogę gonić na VI biegu przez ponad godzinę, przy obrotach ca. 4000obr/min ? PS Oczywiście później turbinę schładzałem przez kilkanaście kilometrów trzymając 1800 obr/min, bo i tak się szybciej jechać nie dało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Ponieważ na niesławnej Zakopiance spędziłem w drodze powrotnej ponad > 2 godziny, to miałem sporo czasu na .... > W związku z tym mam pytanie, jakie trzymać obroty przy jeździe na > wzniesieniu ze stałą predkością, czy III bieg i 1800obr.min, czy > lepiej II i 2200obr/min ? > I drugie czy mogę gonić na VI biegu przez ponad godzinę, przy > obrotach ca. 4000obr/min ? > PS > Oczywiście później turbinę schładzałem przez kilkanaście kilometrów > trzymając 1800 obr/min, bo i tak się szybciej jechać nie dało Przy takiej jeżdzie chyba najlepiej być trochę powyżej maksymalnego momentu obrotowego, czyli pewnie te 2200 obr. Natomiast 4000obr/minutę sugeruje, że albo gnałeś gdzieś 190-200km/h albo niepotrzebnie męczyłeś silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Przy takiej jeżdzie chyba najlepiej być trochę powyżej maksymalnego > momentu obrotowego, czyli pewnie te 2200 obr. OK, kumam > Natomiast 4000obr/minutę sugeruje, że albo gnałeś gdzieś 190-200km/h > albo niepotrzebnie męczyłeś silnik. na VI biegu to jest 'trochę' ponad 200km/h - dla ścisłości. Ubiegając kolejne pytanie - wracałem z Berlina, więc nie łamałem przepisów. Tak więc po prostu jechałem. Jedak interesuje mnie, czy te silniki mogą tak się kręcić, czy lepiej dla nich jeśli jeździ się wolniej, a może tak lubią ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Jedak interesuje mnie, > czy te silniki mogą tak się kręcić, czy lepiej dla nich jeśli > jeździ się wolniej, a może tak lubią ? Jeździć można, czy lubią? Chyba nie koniecznie. W końcu diesle to co najlnepsze mają nisko. Oczywiście, sprawny i zadbany silnik wytrzyma taką jazdę nie raz. I tak najbardziej obrywa turbina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Jeździć można, czy lubią? Chyba nie koniecznie. > W końcu diesle to co najlnepsze mają nisko. > Oczywiście, sprawny i zadbany silnik wytrzyma taką jazdę nie raz. I > tak najbardziej obrywa turbina. Ale gdy nie chce mi się jechać "powoli", bo jest szmat drogi, sprzyjające warunki, miło się połyka kolejne kilometry, to jaką prędkość obrotową silnika można nazwać bezpieczną do długiej i "szybszej" jazdy ? W PL to nawet 2500rpm jest za dużo, bo już się wchodzi w kolizję z prawem na skrawku polskiej "autostrady A4" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Ale gdy nie chce mi się jechać "powoli", bo jest szmat drogi, > sprzyjające warunki, miło się połyka kolejne kilometry, to jaką > prędkość obrotową silnika można nazwać bezpieczną do długiej i > "szybszej" jazdy ? Czy szybko przesuwający się krajobraz to jest wszystko czego potrzebujesz? Czy np. 150km/h to jest za mało? Gazowanie 4000obr/min to jest jednak jazda na maksa. Technicznie możliwa i dopuszczalna ale nie zostawiasz sobie zadnego marginesu. Brak ograniczeń na autobahnie nie oznacza, że samochód którym sie poruszasz nie ma ograniczeń. Kiedyś podróż trwała kilka tygodni i też się dało żyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Kiedyś podróż trwała kilka tygodni i też się dało żyć To musiała być adrenalina PS gdzieś czytałem, że jazda z prędkościami rzędu 130km/h działa nurząco, ale już 160km/h pozwala utrzymać większą koncentrację podczas jazdy. Coś w tym jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > To musiała być adrenalina No niezła Może dlatego było tyle wojen, trzeba było odreagować wolne tempo życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > W związku z tym mam pytanie, jakie trzymać obroty przy jeździe na > wzniesieniu ze stałą predkością, czy III bieg i 1800obr.min, czy > lepiej II i 2200obr/min ? Nie pamietam przy jakich obrotach masz moment, ale chyba lepiej ciut powyzej momentu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Nie pamietam przy jakich obrotach masz moment, ale chyba lepiej ciut > powyzej momentu Czyli trzymać powyżej 1800rpm Już się bałem się, że przy 2200rpm będzie to nadmierne katowanie silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Czyli trzymać powyżej 1800rpm > Już się bałem się, że przy 2200rpm będzie to nadmierne katowanie > silnika Ja bez problemu krece do 3500 a jak jest pilna trzeba to i wiecej Oczywiscie pod warunkiem, ze silnik jest juz rozgrzany A wydaje mi sie, ze zbyt niskie obroty bardziej wysilaja silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Ja bez problemu krece do 3500 a jak jest pilna trzeba to i wiecej > Oczywiscie pod warunkiem, ze silnik jest juz rozgrzany > A wydaje mi sie, ze zbyt niskie obroty bardziej wysilaja silnik Ja bardzo nie lubie ruszania, bo muszę albo delikatnie operować pedałem gazu, albo szybko zmieniać biegi. Nie to co w Abarcie - pedał do dechy i heyah ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > I drugie czy mogę gonić na VI biegu przez ponad godzinę, przy > obrotach ca. 4000obr/min ? hmm no ja w zeszłym roku jadąc przez Niemcy chyba trochę przedobrzyłem, bo za długo trzymałem stilo jtd na 4k rpm i sporo oleum łyknął po takich męczarniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > hmm no ja w zeszłym roku jadąc przez Niemcy chyba trochę > przedobrzyłem, bo za długo trzymałem stilo jtd na 4k rpm i sporo > oleum łyknął po takich męczarniach Silnik jeszcze za świeży mam żeby brał ( dopiero zrobil trochę ponad 30kkm ) - ale czas pokaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > hmm no ja w zeszłym roku jadąc przez Niemcy chyba trochę > przedobrzyłem, bo za długo trzymałem stilo jtd na 4k rpm i sporo > oleum łyknął po takich męczarniach Moj po ostrej jezdzie tez troche polyka ale sa to ilosci w granicach akceptowalnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Moj po ostrej jezdzie tez troche polyka ale sa to ilosci w > granicach akceptowalnych Ale Ty jestes juz przyzwyczajony i doswiadczony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Ale Ty jestes juz przyzwyczajony i doswiadczony zwłaszcza do połykania oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > zwłaszcza do połykania oleju stilo prawdopodobnie mu zmarł z przepicia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Ja bez problemu krece do 3500 a jak jest pilna trzeba to i wiecej > Oczywiscie pod warunkiem, ze silnik jest juz rozgrzany ja też tak robię(nawet ponad 4000rpm), nawet jest zalecane aby od czasu do czasu dać mu w palnik (co by kierownice przy turbinie się trochę rozruszały ), oczywiście tylko przy rozgrzanym silniku > A wydaje mi sie, ze zbyt niskie obroty bardziej wysilaja silnik nawet w instrukcji obsługi jest napisane , aby nie jeździć na niskich obrotach bo to mocno przeciąża ukł. korbowy, natomiast nie zabraniają stosować wysokich obrotów - oczywiście po rozgrzaniu silnika i w granicach rozsądku, a nie do odcięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Ja bez problemu krece do 3500 a jak jest pilna trzeba to i wiecej bo jeździsz jak emeryt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > Ja bardzo nie lubie ruszania, bo muszę albo delikatnie operować > pedałem gazu, albo szybko zmieniać biegi. Nie to co w Abarcie - > pedał do dechy i heyah ! Jestes doswiadczony w dlubaniu w aucie.... zawsze mozesz wydlubac salespeeda do MJta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > Jestes doswiadczony w dlubaniu w aucie.... zawsze mozesz wydlubac > salespeeda do MJta to by się mijało z celem , niezawodny JTD i awaryjny seles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > to by się mijało z celem , niezawodny JTD i awaryjny seles jaki awaryjny ? Zrobiłem od nowości na selespeedzie 130kkm i to bez najmnejszych problemów. Więc osobiście mi taka hybryda by pasowała, bo z selespeeda byłem zaadowolony. Obecny właściciel już zdążył popsuł skywindow w Abarcie, ale reszta działa nadal bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > jaki awaryjny ? Zrobiłem od nowości na selespeedzie 130kkm i to bez > najmnejszych problemów. Więc osobiście mi taka hybryda by > pasowała, bo z selespeeda byłem zaadowolony. > Obecny właściciel już zdążył popsuł skywindow w Abarcie, ale reszta > działa nadal bez zarzutu. I chyba nawet dzis widzialem, ze to Twoje zolte cudo nadal jezdzi Malowales na czarno srodkowa czesc maski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > nie No to widzialem zatem Twoje byle cudo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2008 > Ja bez problemu krece do 3500 a jak jest pilna trzeba to i wiecej > Oczywiscie pod warunkiem, ze silnik jest juz rozgrzany > A wydaje mi sie, ze zbyt niskie obroty bardziej wysilaja silnik Od ilu obrotów Ci zaczyna ciągnąć 1.9 ? Bo (prawie) wszyscy piszą, że od 2000rpm. A moja już ciągnie od ok 1800rpm. Więc nawet jak zaczynam wyprzedzanie na trasie i mam 1800rpm to nawet nie redukuje, bo nie ma potrzeby - przynajmniej tak mi się wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Od ilu obrotów Ci zaczyna ciągnąć 1.9 ? Bo (prawie) wszyscy piszą, że > od 2000rpm. A moja już ciągnie od ok 1800rpm. Więc nawet jak > zaczynam wyprzedzanie na trasie i mam 1800rpm to nawet nie > redukuje, bo nie ma potrzeby - przynajmniej tak mi się wydaje Sprawdze, bo najczesciej krece dopiero od 2 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Od ilu obrotów Ci zaczyna ciągnąć 1.9 ? Bo (prawie) wszyscy piszą, że > od 2000rpm. A moja już ciągnie od ok 1800rpm. Więc nawet jak > zaczynam wyprzedzanie na trasie i mam 1800rpm to nawet nie > redukuje, bo nie ma potrzeby - przynajmniej tak mi się wydaje przy 1800 ciagnie, ale mam wrazenie ze zawory graja przy 2krpm jest duzo lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > przy 1800 ciagnie, ale mam wrazenie ze zawory graja > przy 2krpm jest duzo lepiej U mnie nic nie gra i ciagnie.... ale wole jednak krecic od 2 tys, bo istnieje takie ryzyko ze po zmianie biegu obroty beda w okolicy 1500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > U mnie nic nie gra i ciagnie.... ale wole jednak krecic od 2 tys, bo > istnieje takie ryzyko ze po zredukowaniu obroty beda w okolicy > 1500 Eeee no panie majster, po redukcji to obroty idą w górę a nie w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > przy 1800 ciagnie, ale mam wrazenie ze zawory graja Nic takowego nie słychać, więc po to kręcić silnik tak wysoko , skoro można od 1800 ładnie się zbierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Eeee no panie majster, po redukcji to obroty idą w górę a nie w dół. Masz racje, moj blad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Masz racje, moj blad za karę dostajesz bana na 5 sekund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Nic takowego nie słychać, więc po to kręcić silnik tak wysoko , > skoro można od 1800 ładnie się zbierać. heh ale czuc ze motor sie meczy, wiec lepiej delikatnie z gazem do 2 krpm albo bieg w dol i pelny ogien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.