sedicivalv0le Napisano 9 Maja 2008 Udostępnij Napisano 9 Maja 2008 czy te felgi pasują do 156, i co o nich myślicie http://moto.allegro.pl/item355987429_alfa_147_kpl_oryg_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 9 Maja 2008 Udostępnij Napisano 9 Maja 2008 > czy te felgi pasują do 156, i co o nich myślicie pasują. ale kiepsko wyglądają na 156. Na twoim miejscu szukałbym raczej szesnastocalowych "telefonów" ze sportpacka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 9 Maja 2008 Udostępnij Napisano 9 Maja 2008 > czy te felgi pasują do 156, i co o nich myślicie > http://moto.allegro.pl/item355987429_alfa_147_kpl_oryg_.html Niestety, z 15tek to pasują (w sensie wyglądu ) chyba tylko oryginalne pierwsze "tarcze telefoniczne" choć do po-FL karoserii już nie bardzo. Ewentualnie takie jak w selespeed (ale 15"). Sam z bólem przeszedłem na 16", bo nie mogłem dobrać ładnych 15. No i alfa po FL kojarzyła mi się zawsze ze szprychowymi felgami i z takimi skończyłem. Klne na komfort, koleiny, ciężkie są jak diabli, auto pali więcej, wolniej przyspiesza i w ogóle same minusy - jak to z Alfami - ale i tak przy nich zostałem - nic ładnego _i_ praktycznego nie znalazłem, więc zostałem przy ładnym http://www.rzeszow.mm.pl/~andrzejsroka/jesien/DSCF0788.html Dużo 156tek z przeróżnymi felgami możesz pooglądać na www.alfa156.net - wiele osób pisze jakie koła, jakie średnice itp... w 16" jest już sporo ładnych wzorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 12 Maja 2008 Udostępnij Napisano 12 Maja 2008 > Sam z bólem przeszedłem na 16", bo nie mogłem dobrać ładnych 15. No i > alfa po FL kojarzyła mi się zawsze ze szprychowymi felgami i z > takimi skończyłem. Klne na komfort, koleiny, ciężkie są jak > diabli, auto pali więcej, wolniej przyspiesza i w ogóle same > minusy przy 16 calach klniesz na brak komfortu? - przeciez to jest bardzo mała różnica, a autko zdecydowanie pewniej się prowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > przy 16 calach klniesz na brak komfortu? - przeciez to jest bardzo > mała różnica, a autko zdecydowanie pewniej się prowadzi. jak dla mnie to w zupełności pewnie się prowadzi na 185/65/15. A róznica miedzy nimi z 2,2 bara , a 205/55/16 z 2,4 bara jest wyraźnie odczuwalna i także słyszalna - plastiki dostają w d.. zapewne i zawieszenie także. I nie jest to tylko różnica między zimówkami,a letnimi, bo pierwsze miałem w tym mniejszym rozmiarze letnie opony - podobny model i ta sama firma, co teraz 16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 też tak uważam dlatego nie kupiłem 16' szprychowych , choć mi się podobają (są fajne sztuki na allegro). I dlatego zwróciłem się w stronę 15' z 147-ki moim zdaniem ważniejszy jest komfort niż wygląd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 o gustach się nie ... teges, ale mi.to się one nie podobają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > jak dla mnie to w zupełności pewnie się prowadzi na 185/65/15. A > róznica miedzy nimi z 2,2 bara , a 205/55/16 z 2,4 bara jest > wyraźnie odczuwalna i także słyszalna - plastiki dostają w d.. > zapewne i zawieszenie także. I nie jest to tylko różnica między > zimówkami,a letnimi, bo pierwsze miałem w tym mniejszym > rozmiarze letnie opony - podobny model i ta sama firma, co teraz > 16. no aż tak strasznych dróg w polsce to chyba nie mamy. Mam 17 cali z oponami 225/45/17 I jeździć się da, więc uważam że nie się co bać felgi 16 " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > no aż tak strasznych dróg w polsce to chyba nie mamy. Mam 17 cali z > oponami 225/45/17 I jeździć się da, więc uważam że nie się co > bać felgi 16 " Ba! pewnie że "się da" i na 18" jeżdżą, i profile cieńsze itd. tylko po co ? żeby było głosniej ? żeby wcześniej zmianiać zawieszenie ? żeby co chiwlę naprawiać te felgi ? żeby wsztko wewnątrrz trzeszczało i piszczało ? Dla cywilnego auta jedyny argument to wygląd. Innych nie ma. Dla jednych ważny dla innych nie. A dla jazdy powiedzmy amatorsko-usportowionej to co innego, wtedy się na takie rzeczy j.w nie patrzy i tak masa kosztów dochodzi więc wymiany el zawieszenia czy niski konfort nie mają znaczenia. ja nie mówię żeby sę bać, sam na tych nieszczęsnych 16 jeżdże, tylko żeby mieć świadomość, bo później co rusz narzekania na zawieszenie alfy, na pogięte felgi, na trzeszczące plastiki itp. Nie patrzyłem w dokumentację , ale na ulicy w kilku np audi a4 z lat 156tki miałem wrażenie że mają wyższe balony zastosowane. Myślę, że ma to udział w późniejszym niż 156 ich skrzypeinu i trzeszczeniu w środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 gdzieś czytałem taką formułkę: 15' na polskie drogi ok 16' trzeba już uważać 17' do zastosowań 'cywilnych' to już szaleństwo z tym szaleństwem trochę przesadzone ale ogólnie się z tym zgadzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > gdzieś czytałem taką formułkę: > 15' na polskie drogi ok > 16' trzeba już uważać > 17' do zastosowań 'cywilnych' to już szaleństwo > z tym szaleństwem trochę przesadzone ale ogólnie się z tym zgadzam Bzdura.... przeciez duzo zalezy od rozmiaru opony (szerokosci i profilu) Jezdzilem w poprzedni aucie na 215/45/17 i powiem tak: trzeba uwazac, ale da sie spokojnie jezdzic. Zrobilem grubo ponad 100 tys km i nie uszkodzilem zadnej felgi Teraz mam tez 17ki ale wiekszy profil (wiecej gumy) i SPOKOJNIE da sie jezdzic Dla porownania - jedyna felga jaka w zyciu uszkodzilem to byl rozmiar 14 cali przy oponie 185/60/14 (istotna jest tez szerokosc felgi, ale moze juz nie wchodzmy we wszystkie szczegoly...) Po prostu nieuwaznie wjechalem na kraweznik i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > Bzdura.... przeciez duzo zalezy od rozmiaru opony (szerokosci i > profilu) była mowa o AR156 od początku, a tam średnica wiąże się z szerokością i profilem bezpośrednio o ile trzymamy się dopuszczonych wg instrukcji rozmiarów. Z żadnym wyborem szerokości i profilu dla 16 (205/55) i 17 (215/45) , a jedynie dla 15 cali 2 różne opony (185/65/15 i 205/60/15). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju_000 Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > czy te felgi pasują do 156, i co o nich myślicie > http://moto.allegro.pl/item355987429_alfa_147_kpl_oryg_.html <a href="ttp://i31.photobucket.com/albums/c357/Endrju_000/Alfa/alfa1.jpg" target="_blank">ttp://i31.photobucket.com/albums/c357/Endrju_000/Alfa/alfa1.jpg</a> takie kupuj do tego dekle alfa ja mam akurat 18stki tutaj 17stki też dobre może nawet lepsze na nasze drogi http://allegro.pl/item364083186_postert_17_5x100_vw_skoda_seat_.html malowanie z ok 200zeta do tego dystans na przod trzeba 5mm przelotowy mam obnizone zawieszenie przy pełnym załadunku nic nie ociera http://forum.autokacik.pl/files/280824595-IMG_00gggg76.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju_000 Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > gdzieś czytałem taką formułkę: > 15' na polskie drogi ok > 16' trzeba już uważać > 17' do zastosowań 'cywilnych' to już szaleństwo > z tym szaleństwem trochę przesadzone ale ogólnie się z tym zgadzam ja mam 18stki profil 40 zawieszenie utwardzone obniżone jakiś kit h&r twardy ja tam pojęcia o komforcie nie mam wszystkie auta jakie posiadam mają zawieszenie utwardzone nawet matiz:) dla mnie do zaakceptowania nawet za miekko to zawiesznie jest za bardzo skomplikowane duże przekłamania nie czuje się tak auta nie wiadomo gdzie jest granica przyczepności pozatym prowadzi sie świetnie ,a na tych 18stkach zaladowaną alfą pojechalem na wczasy do Bułgarii nic im sie nie stało ba mają znacznie lepsze tam drogi dopiero po przyjezdzie do kraju troche ranty porysowałem ale to drobiazg ale ogólnie polecam tą felge srebrny kolor czy mosiądz odrazu zyska na atrakcyjności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > była mowa o AR156 od początku, a tam średnica wiąże się z szerokością > i profilem bezpośrednio o ile trzymamy się dopuszczonych wg > instrukcji rozmiarów. Z żadnym wyborem szerokości i profilu dla > 16 (205/55) i 17 (215/45) , a jedynie dla 15 cali 2 różne opony > (185/65/15 i 205/60/15). Racja, w tym kontekscie zwracam honor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > gdzieś czytałem taką formułkę: > 15' na polskie drogi ok > 16' trzeba już uważać > 17' do zastosowań 'cywilnych' to już szaleństwo > z tym szaleństwem trochę przesadzone ale ogólnie się z tym zgadzam U mnie, kolega z którym robimy zakłada właśnie 18', w okolicy jeździ 156 2.4 jtd SW, też ma 18', zawieszenia oczywiście mają w obu przypadkach troszkę inne niż seria, ale za to jazda w trasie miodzio. Acha, nie napisałem, że te 2 samochody raczej nie jeżdżą po "standardowych" dróżkach, ponieważ wybierają nowsze asfalty. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 felgi bardzo ładne, ale ja celuję w 15' , ostatecznie warunkowo 16' rozumiem że lubisz twardą zawiechę , ale mi naprawdę wystarczają oryginalne nastawy w 156, poza tym jeżdżąc na 15' osiągam optimum pomiędzy stabilnością a komfortem. Oczywiście jakby w Polsce były lepsze drogi to bym wybrał bez wahania 16' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 Acha, nie napisałem, że te 2 samochody raczej nie > jeżdżą po "standardowych" dróżkach, ponieważ wybierają nowsze > asfalty. jak mamy to rozumieć? jeżdżą za granicami kraju?, bo u nas innych niż fatalne nie ma dróg(czasami wydaje mi się że jadę przez obszar działań wojennych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > Acha, nie napisałem, że te 2 samochody raczej nie > jak mamy to rozumieć? > jeżdżą za granicami kraju?, bo u nas innych niż fatalne nie ma > dróg(czasami wydaje mi się że jadę przez obszar działań > wojennych) Są, są, po prostu raczej nie często po Wawie, a w okolicy mamy sporo nowych (w miare) asfaltów. Oba te samochody wcześniej śmigały na 17', tak wiec właściciele wiedza co robią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > ja mam 18stki profil 40 A jaka szerokość felg i jakie ET? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 > A jaka szerokość felg i jakie ET? a właśnie co to jest to ET Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 16 Maja 2008 Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 > a właśnie co to jest to ET Wspolczynnik odsadzenia felgi gugle sie popsuly? W skrocie rzecz biorac jest to parametr (odleglosc w milimetrach) ktory mowi nam o tym jak wysunieta jest felga od piasty (a konkretnie jest to ogledlosc osi symetrii felgi od piasty) Im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje poza obrys samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.