Skocz do zawartości

Jak sprawdzić które łożysko piszczy?


pinio77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu dochodzą mnie różne dzwieki na zewnątrz pojazdu. A to piszczenie (to najczescie, praktycznie cały czas od predkosci 40km/h), a to huczenie, a to wycie. Po zmianie opon na letnie to ostatnio zniknęło (choc mam wrazenie ze to nie wina opon bo dźwiek był metaliczny). W kazdym razie piszczenie pozostało. Byłem u znajomego mechaniora (który nie chce mnie natażać na koszty - jak wiadomo zwrotnica z ABSem - to nie jest tatnia rzecz) przednie koła sciagnał, stwierdził, ze z hamulacmi jest wszystko OK, łożyska przednie tez nie nadaja sie jeszcze do wymiany. Gdy z tyłu wiozłem pasażerów zaczelismy nasłuchiwac gdzie piszczy, siedzacy z tyłu twierdzili ze z tyłu ,a ci z przodu odwrotnie. Konkludujac. czy jest jakis skuteczny sposób na sprawdzenie które łożysko piszczy? W czasie jazdy jest to raczej nie możliwe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> łożyska przednie tez nie nadaja sie jeszcze do

> wymiany.

ciekawe, jak to ocenił...

> Gdy z tyłu wiozłem pasażerów zaczelismy nasłuchiwac

> gdzie piszczy, siedzacy z tyłu twierdzili ze z tyłu ,a ci z

> przodu odwrotnie. Konkludujac. czy jest jakis skuteczny sposób

> na sprawdzenie które łożysko piszczy? W czasie jazdy jest to

> raczej nie możliwe!

auto na podnośnik (kolumnowy), zapiąć V bieg i gazu zlosnik.gif

co prawda nie ma wtedy obciążenia jak przy jadącym na kołach aucie,

ale lepsze to niż nic

tylne koła możesz sobie pokręcić ręką zlosnik.gif

odnośnie przenoszenia się dźwięków, to faktycznie ciężko

stwierdzić w którym kole huczy, jeśli to łożysko...

w skajnym przypadku możesz wymieniać do skutku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Azja mówi, zmusić autko do jazdy w miejscu (hamownia lepsza wink.gif). Można też przejechać kilka kilometrów bez dotykania hamulca, zatrzymać się redukując biegami i szybko sprawdzić temperaturę piast. Ta najcieplejsza kwalifikuje się do bliższego zbadania. Nie musi to być koniecznie łożysko, a np: klocek trący o tarczę, albo osłona blaszana tarczy.

Można też to olać i poczekać aż się pogorszy grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test łosia (powolny) czyli jadąc ok. 60 km/h zygzakuj łagodnie raz w prawo raz w lewo. Jeśli przy skręcie w lewo dźwięk się nasili to siadło łożysko z prawej strony (dostanie większe obciążenie) i analogicznie będzie w prawo - jeśli dźwięk się nasili to siadło łożysko z lewej strony. Sprawdziłem na sobie. Dźwięk niosło ze środka ale po teście wyszło że łożysko tylne lewe dało ciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób test łosia (powolny) czyli jadąc ok. 60 km/h zygzakuj łagodnie

> raz w prawo raz w lewo. Jeśli przy skręcie w lewo dźwięk się

> nasili to siadło łożysko z prawej strony (dostanie większe

> obciążenie) i analogicznie będzie w prawo - jeśli dźwięk się

> nasili to siadło łożysko z lewej strony. Sprawdziłem na sobie.

> Dźwięk niosło ze środka ale po teście wyszło że łożysko tylne

> lewe dało ciała.

Nie będę zakładał nowego tematu. Huczy coraz bardziej huczenie dobiega z obydwu kół tylnej osi, najmocniej przy predkosciach 30-70 km/h, przy czym prawe tylne łożysko dodatkowo piszczy. Wymiana obydwu niezbędna. I teraz pytanie, co sadzicie o tych łożyskach?? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=361744898

firma MB, jak podaje sprzedawca. Opłaca sie takie kupic ( na 2 lata, bo max tyle bede jezdził tym autem), czy lepiej zainwestowac 2x tyle w firmę SKF??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.