Skocz do zawartości

Temperatura zapłonu LPG i CNG


Tomrad

Rekomendowane odpowiedzi

Tak przeglądam sobie stronki o CNG i wpadło mi w oko takie zestawienie:

tabelki_doc1.gif

Źródło:www.gazownia.pl

Szczególnie zastanawia mnie temp. zapłonu dla LPG i CNG. Wiedziałem że jest wyższa od benzyny, ale nie myślałem że aż tyle !

Przy CNG to już jest znaczny wzrost.

Jak daje sobie radę silnik bądź co bądź przewidziany fabrycznie do benzyny (m.in.zawory, gniazda zaworowe) w tych warunkach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przeglądam sobie stronki o CNG i wpadło mi w oko takie zestawienie:

> Źródło:www.gazownia.pl

> Szczególnie zastanawia mnie temp. zapłonu dla LPG i CNG. Wiedziałem że jest wyższa od benzyny, ale nie myślałem że aż tyle !

> Przy CNG to już jest znaczny wzrost.

Mam wrażenie, że to temp. samozapłonu albo niech mnie ktoś poprawi blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam wrażenie, że to temp. samozapłonu albo niech mnie ktoś poprawi

Poprawiam biglaugh.gif

"Temperatura zapłonu, charakterystyczna temperatura substancji chemicznych. Określa ona przy jak dużej temperaturze ciśnienie par substancji jest na tyle wysokie, aby utworzyć z powietrzem mieszaninę palną."

Więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak daje sobie radę silnik bądź co bądź przewidziany fabrycznie do

> benzyny (m.in.zawory, gniazda zaworowe) w tych warunkach ?

Ten akurat parametr wpływa głównie na układ zapłonowy silnika, a nie na jego mechanikę.

LPG, a w szczególności CNG wymagają wyższej energii wyładowania iskrowego niż benzyna, zdecydowanie wyższe jest też tzw. napięcie przebicia, czyli ten wysoki pik na wykresie napięcia w obwodzie wtórnym układu zapłonowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawiam

> "Temperatura zapłonu,... Określa ona przy jak dużej temperaturze ciśnienie par substancji jest na tyle wysokie, aby utworzyć z powietrzem mieszaninę palną."

Ale to wcale nie oznacza, że w cylindrze, podczas spalania mieszanki benzyny z powietrzem jest temp. 270°C, a podczas spalania LPG jest np. 480°C ...

Z tego co mi się wydaje, bo się na tym nie znam, temp. w komorze spalania są znacznie wyższe ...

I jest to raczej argument przemawiający "za" LPG i CNG, bo trudniej dochodzi do zapłonu w razie awarii i wycieku paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to wcale nie oznacza, że w cylindrze, podczas spalania mieszanki

> benzyny z powietrzem jest temp. 270°C, a podczas spalania LPG

> jest np. 480°C ...

> Z tego co mi się wydaje, bo się na tym nie znam, temp. w komorze

> spalania są znacznie wyższe ...

Jasne że tak. Ten parametr raczej określa temperature samozapłonu . Czyli jak widać LPG i CNG bedzie miało mniejsze tendencje do spalania stukowego co za tym idzie wyższą LO i to w tej tabelce widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.