Tomrad Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 Tak przeglądam sobie stronki o CNG i wpadło mi w oko takie zestawienie: Źródło:www.gazownia.pl Szczególnie zastanawia mnie temp. zapłonu dla LPG i CNG. Wiedziałem że jest wyższa od benzyny, ale nie myślałem że aż tyle ! Przy CNG to już jest znaczny wzrost. Jak daje sobie radę silnik bądź co bądź przewidziany fabrycznie do benzyny (m.in.zawory, gniazda zaworowe) w tych warunkach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 > Tak przeglądam sobie stronki o CNG i wpadło mi w oko takie zestawienie: > Źródło:www.gazownia.pl > Szczególnie zastanawia mnie temp. zapłonu dla LPG i CNG. Wiedziałem że jest wyższa od benzyny, ale nie myślałem że aż tyle ! > Przy CNG to już jest znaczny wzrost. Mam wrażenie, że to temp. samozapłonu albo niech mnie ktoś poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 > Mam wrażenie, że to temp. samozapłonu albo niech mnie ktoś poprawi Poprawiam "Temperatura zapłonu, charakterystyczna temperatura substancji chemicznych. Określa ona przy jak dużej temperaturze ciśnienie par substancji jest na tyle wysokie, aby utworzyć z powietrzem mieszaninę palną." Więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 > Jak daje sobie radę silnik bądź co bądź przewidziany fabrycznie do > benzyny (m.in.zawory, gniazda zaworowe) w tych warunkach ? Ten akurat parametr wpływa głównie na układ zapłonowy silnika, a nie na jego mechanikę. LPG, a w szczególności CNG wymagają wyższej energii wyładowania iskrowego niż benzyna, zdecydowanie wyższe jest też tzw. napięcie przebicia, czyli ten wysoki pik na wykresie napięcia w obwodzie wtórnym układu zapłonowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 > Poprawiam > "Temperatura zapłonu,... Określa ona przy jak dużej temperaturze ciśnienie par substancji jest na tyle wysokie, aby utworzyć z powietrzem mieszaninę palną." Ale to wcale nie oznacza, że w cylindrze, podczas spalania mieszanki benzyny z powietrzem jest temp. 270°C, a podczas spalania LPG jest np. 480°C ... Z tego co mi się wydaje, bo się na tym nie znam, temp. w komorze spalania są znacznie wyższe ... I jest to raczej argument przemawiający "za" LPG i CNG, bo trudniej dochodzi do zapłonu w razie awarii i wycieku paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 > Ale to wcale nie oznacza, że w cylindrze, podczas spalania mieszanki > benzyny z powietrzem jest temp. 270°C, a podczas spalania LPG > jest np. 480°C ... > Z tego co mi się wydaje, bo się na tym nie znam, temp. w komorze > spalania są znacznie wyższe ... Jasne że tak. Ten parametr raczej określa temperature samozapłonu . Czyli jak widać LPG i CNG bedzie miało mniejsze tendencje do spalania stukowego co za tym idzie wyższą LO i to w tej tabelce widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.