Skocz do zawartości

błąd EGR AR 166 2,4 JTD


michuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kumpel ma problem z AR 166 2,4

Był na kompie i wskazało mu błąd EGR.

Na allegro jest kilka części które tak się nazywają i teraz nie wiemy co konkretnie jest do wymiany - mechanik niestety nie siedział w alfach i nie był pewny które to właściwie jest EGR.

Onjawy są takie, że auto statunkowo słabo przyspiesza.

Jest ktoś w stanie mi wskazać, który to EGR? np link do allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem...ale sam blad na kompie chyba nie daje 100% pewnosci ze to EGR? Warto tak wymieniac w ciemno?

Ja mialem podobny objaw... auto slabo sie zbieralo a do wymiany byl zawor overboost. Nie wiem jaki byl blad w komputerze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> kumpel ma problem z AR 166 2,4

> Był na kompie i wskazało mu błąd EGR.

> Na allegro jest kilka części które tak się nazywają i teraz nie wiemy

> co konkretnie jest do wymiany - mechanik niestety nie siedział w

> alfach i nie był pewny które to właściwie jest EGR.

> Onjawy są takie, że auto statunkowo słabo przyspiesza.

> Jest ktoś w stanie mi wskazać, który to EGR? np link do allegro?

zaślepić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kumpel jest z typu pedanta on woli miec nowy, wiec najprawdopodobniej

> zamowi nowy

Błąd EGRu nie zawsze musi być spowodowany jego uszkodzeniem, może go powodować nawet jakaś nieszczelność, tak wiec na próbę proponował bym go zaślepić, i jeśli nastąpi poprawa to wtedy wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> kumpel ma problem z AR 166 2,4

> Był na kompie i wskazało mu błąd EGR.

> Na allegro jest kilka części które tak się nazywają i teraz nie wiemy

> co konkretnie jest do wymiany - mechanik niestety nie siedział w

> alfach i nie był pewny które to właściwie jest EGR.

> Onjawy są takie, że auto statunkowo słabo przyspiesza.

> Jest ktoś w stanie mi wskazać, który to EGR? np link do allegro?

Jaki to silnik - 10v czy 20v? egry są różne - no i na początek czyszczonko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błąd EGRu nie zawsze musi być spowodowany jego uszkodzeniem, może go

> powodować nawet jakaś nieszczelność, tak wiec na próbę

> proponował bym go zaślepić, i jeśli nastąpi poprawa to wtedy

> wymienić.

ok, a z ciekawości zapytam, czy przy zaślepianiu pokaże się też błąd? bo obecnie jest skasowany, od kilku dni się nie pojawia, ale autko dalej muł. Co prawda do 180 km/h się rozpędza, ale trwa to strasznie długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10v

a żebyś tak podał rocznik to by było dobrze

z tego co mi wiadomo '10 zaworówkę ' można zaślepiać , bo to nie jest Multijet tylko Unijet . Ale ja zamiast zaślepiania proponowałbym czyszczenie, przy sprawnym egr auto mniej pali niż przy zaślepionym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a żebyś tak podał rocznik to by było dobrze

> z tego co mi wiadomo '10 zaworówkę ' można zaślepiać , bo to nie jest

> Multijet tylko Unijet . Ale ja zamiast zaślepiania proponowałbym

> czyszczenie, przy sprawnym egr auto mniej pali niż przy

> zaślepionym

rok 1998

a jeżeli chodzi o czyszczenie to ma jeszcze pytanie, bo zaczynam się gubić.

Wyczyścić trzeba EGR umiejcowiony na kolektorze wydechowym, czy ten plastikowy zawór, który jest na podszybiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rok 1998

> a jeżeli chodzi o czyszczenie to ma jeszcze pytanie, bo zaczynam się

> gubić.

> Wyczyścić trzeba EGR umiejcowiony na kolektorze wydechowym, czy ten

> plastikowy zawór, który jest na podszybiu?

Ani jedno, ani drugie. Zaślep wejście do kolektora i zobaczysz co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rok 1998

w tym roczniku można zaślepiać (jest sterowany pneumatycznie), nowsze już nie bo są sterowane przez elektrozawór Pierburg

> a jeżeli chodzi o czyszczenie to ma jeszcze pytanie, bo zaczynam się

> gubić.

> Wyczyścić trzeba EGR umiejcowiony na kolektorze wydechowym, czy ten

> plastikowy zawór, który jest na podszybiu?

tak ten umieszczony na kolektorze wydechowym (ta 'gruszka'), co jest przed osłoną silnika. Wymontuj go i spróbuj umyć w benzynie, zobaczysz czy zacznie się ruszać .Jeżeli nie uda się go rozruszać to pozostaje zaślepienie

tu masz zdjęcie tego:

281100061-DSC05749.jpg

post-102794-14352495660569_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a no to dobrze myślałem. Mechanior u którego był kumpel kazał mu

> wymienić to na podszybiu.

> Ale najpierw zaczniemy od zaślepiania.

czasami się zdarza że uszkodzony jest ten wężyk biegnący od siłownika do zaworu, unieruchamiając tym samym egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.