michuu Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 Witam, kumpel ma problem z AR 166 2,4 Był na kompie i wskazało mu błąd EGR. Na allegro jest kilka części które tak się nazywają i teraz nie wiemy co konkretnie jest do wymiany - mechanik niestety nie siedział w alfach i nie był pewny które to właściwie jest EGR. Onjawy są takie, że auto statunkowo słabo przyspiesza. Jest ktoś w stanie mi wskazać, który to EGR? np link do allegro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 Nie jestem mechanikiem...ale sam blad na kompie chyba nie daje 100% pewnosci ze to EGR? Warto tak wymieniac w ciemno? Ja mialem podobny objaw... auto slabo sie zbieralo a do wymiany byl zawor overboost. Nie wiem jaki byl blad w komputerze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 > Witam, > kumpel ma problem z AR 166 2,4 > Był na kompie i wskazało mu błąd EGR. > Na allegro jest kilka części które tak się nazywają i teraz nie wiemy > co konkretnie jest do wymiany - mechanik niestety nie siedział w > alfach i nie był pewny które to właściwie jest EGR. > Onjawy są takie, że auto statunkowo słabo przyspiesza. > Jest ktoś w stanie mi wskazać, który to EGR? np link do allegro? zaślepić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2008 > zaślepić... nie wiadomo jaki to typ silnika, bo nowszych nie można było już zaślepiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2008 zawór zamiast wymieniać spróbujcie najpierw wyczyścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2008 > zawór zamiast wymieniać spróbujcie najpierw wyczyścić kumpel jest z typu pedanta on woli miec nowy, wiec najprawdopodobniej zamowi nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 20 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 > kumpel jest z typu pedanta on woli miec nowy, wiec najprawdopodobniej > zamowi nowy Błąd EGRu nie zawsze musi być spowodowany jego uszkodzeniem, może go powodować nawet jakaś nieszczelność, tak wiec na próbę proponował bym go zaślepić, i jeśli nastąpi poprawa to wtedy wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike Napisano 20 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 > Witam, > kumpel ma problem z AR 166 2,4 > Był na kompie i wskazało mu błąd EGR. > Na allegro jest kilka części które tak się nazywają i teraz nie wiemy > co konkretnie jest do wymiany - mechanik niestety nie siedział w > alfach i nie był pewny które to właściwie jest EGR. > Onjawy są takie, że auto statunkowo słabo przyspiesza. > Jest ktoś w stanie mi wskazać, który to EGR? np link do allegro? Jaki to silnik - 10v czy 20v? egry są różne - no i na początek czyszczonko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 20 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 > Błąd EGRu nie zawsze musi być spowodowany jego uszkodzeniem, może go > powodować nawet jakaś nieszczelność, tak wiec na próbę > proponował bym go zaślepić, i jeśli nastąpi poprawa to wtedy > wymienić. ok, a z ciekawości zapytam, czy przy zaślepianiu pokaże się też błąd? bo obecnie jest skasowany, od kilku dni się nie pojawia, ale autko dalej muł. Co prawda do 180 km/h się rozpędza, ale trwa to strasznie długo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 20 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 > Jaki to silnik - 10v czy 20v? egry są różne - no i na początek > czyszczonko 10v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2008 > 10v a żebyś tak podał rocznik to by było dobrze z tego co mi wiadomo '10 zaworówkę ' można zaślepiać , bo to nie jest Multijet tylko Unijet . Ale ja zamiast zaślepiania proponowałbym czyszczenie, przy sprawnym egr auto mniej pali niż przy zaślepionym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 21 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2008 > a żebyś tak podał rocznik to by było dobrze > z tego co mi wiadomo '10 zaworówkę ' można zaślepiać , bo to nie jest > Multijet tylko Unijet . Ale ja zamiast zaślepiania proponowałbym > czyszczenie, przy sprawnym egr auto mniej pali niż przy > zaślepionym rok 1998 a jeżeli chodzi o czyszczenie to ma jeszcze pytanie, bo zaczynam się gubić. Wyczyścić trzeba EGR umiejcowiony na kolektorze wydechowym, czy ten plastikowy zawór, który jest na podszybiu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 21 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2008 > rok 1998 > a jeżeli chodzi o czyszczenie to ma jeszcze pytanie, bo zaczynam się > gubić. > Wyczyścić trzeba EGR umiejcowiony na kolektorze wydechowym, czy ten > plastikowy zawór, który jest na podszybiu? Ani jedno, ani drugie. Zaślep wejście do kolektora i zobaczysz co się będzie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2008 > rok 1998 w tym roczniku można zaślepiać (jest sterowany pneumatycznie), nowsze już nie bo są sterowane przez elektrozawór Pierburg > a jeżeli chodzi o czyszczenie to ma jeszcze pytanie, bo zaczynam się > gubić. > Wyczyścić trzeba EGR umiejcowiony na kolektorze wydechowym, czy ten > plastikowy zawór, który jest na podszybiu? tak ten umieszczony na kolektorze wydechowym (ta 'gruszka'), co jest przed osłoną silnika. Wymontuj go i spróbuj umyć w benzynie, zobaczysz czy zacznie się ruszać .Jeżeli nie uda się go rozruszać to pozostaje zaślepienie tu masz zdjęcie tego: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 21 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2008 a no to dobrze myślałem. Mechanior u którego był kumpel kazał mu wymienić to na podszybiu. Ale najpierw zaczniemy od zaślepiania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2008 > a no to dobrze myślałem. Mechanior u którego był kumpel kazał mu > wymienić to na podszybiu. > Ale najpierw zaczniemy od zaślepiania. czasami się zdarza że uszkodzony jest ten wężyk biegnący od siłownika do zaworu, unieruchamiając tym samym egr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.