joshua79 Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Witam, mam pytanie: Jakie mogą być przyczyny przerywanej pracy elektrozaworu (korektora) kąta wtrysku? Fiat Bravo 1,9TD. Przerywa charakterystyczny terkocik zaworu i wtedy pojawia się biały dym i falują obroty, poza tym kąt wtrysku ustawia się chaotycznie. Czy szukać po stronie mechanicznej (cos się zatarło) czy elektrycznej (styki już czyszczone)? Dodam że zawór nie cieknie, a przerywa czasami, a gdy silnik osiągnie temp. roboczą to wszystko zdaje się być oki. Prosze o pomoc i dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Jeśli styki sprawdziłeś , to może się sam zawór przycinać albo ECU wystawia taki dziwny sygnał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 > Jeśli styki sprawdziłeś , to może się sam zawór przycinać albo ECU > wystawia taki dziwny sygnał . Ecu wystawia dziwny sygnał bo np. wtrysk sterujący ma zdupcone styki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > Ecu wystawia dziwny sygnał bo np. wtrysk sterujący ma zdupcone styki. No właśnie Panowie, elektrozawór wymieniłem i to samo. Przypadkowo odpiąłem wtyczkę o wtrysku sterującego i nic się nie zmieniło. Czyli co, wtrysk do wymiany? Czy od razu po wypięciu powinna pojawić się zmiana czy niekoniecznie? Szarpie i kicha białym dymem ale co ciekawe tylko na zimnym silniku. Powietrze wykluczone, elektrozawór już też, ale czy ten wtrysk jak jest walnięty nie powinien świrować silnika niezależnie od temp.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Czy od razu po wypięciu powinna pojawić się zmiana czy niekoniecznie? Wg mnie powinna pojawić się od razu . Ale na żywo nie próbowałem. Teraz to już nie mam mozliwośći bo mam JTD. > Szarpie i kicha białym dymem ale co ciekawe tylko na zimnym silniku. Próbowałeś odpinać wtrysk na ciepłym silniku kiedy chodzi normalnie? > Powietrze wykluczone, elektrozawór już też, ale czy ten wtrysk > jak jest walnięty nie powinien świrować silnika niezależnie od > temp.? A myślałeś o czujniku położenia wału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Próbowałeś odpinać wtrysk na ciepłym silniku kiedy chodzi normalnie? Tak, bez zmian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.