Skocz do zawartości

przeglad


C_E_G_I_E_L

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Konczy mi sie przeglad rej w aucie w ktorym zamontowany jest gaz... pisze zamontowany jest poniewaz ja z niego nie korzystam. i stad moje pytanie czy moge jechac z pustym zbiornikiem gazu na przeglad czy musi byc pelny zeby sprawdzic jego szczelnosc itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Konczy mi sie przeglad rej w aucie w ktorym zamontowany jest gaz...

> pisze zamontowany jest poniewaz ja z niego nie korzystam. i stad

> moje pytanie czy moge jechac z pustym zbiornikiem gazu na

> przeglad czy musi byc pelny zeby sprawdzic jego szczelnosc itd?

przecież nikt Ci nie sprawdzi, czy zbiornik jest pusty czy pełny... Jedź tak jak jeździsz - jeżeli nie używasz w ogóle gazu to z pustym zbiornikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przecież nikt Ci nie sprawdzi, czy zbiornik jest pusty czy pełny...

> Jedź tak jak jeździsz - jeżeli nie używasz w ogóle gazu to z

> pustym zbiornikiem...

ok ale czy na przegladzie (to moj pierwszy przeglad auta z gazem) nie sprawdzaja szczelnosci itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok ale czy na przegladzie (to moj pierwszy przeglad auta z gazem) nie

> sprawdzaja szczelnosci itd?

wszystko zależy od tego jak do tego podejdą.. u mnie na normalnym przeglądzie nie sprawdzają szczelności instalacji... zawsze możesz zatankować za 10 - 20 pln i po przeglądzie wyjeździć lpg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli musze zatankowac

Zdecydowanie musisz zatankować bo diagnosta przełączy auto na gaz. Wszystko zależy też na kogo trafisz, ja pojechałem kiedyś na przegląd w Katowicach i trafiłem na oszołoma, który podważył poprawność założenia instalacji. W tym samym dniu odwiedziłem innego i bez problemu auto przegląd, sprawdzają zazwyczaj szczelność butli, parownika i innych połączeń pod maską przez które przechodzi gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno wyglądać inaczej: jedzie się z pustą butlą na przegląd, diagnosta sprawdza na wskaźniku na butli czy rzeczywiście jest pusta, a następnie wysyła na tankowanie, gdzie ilość zatankowanego gazu nie może przekraczać 80 % nominalnej pojemności butli, po czym wielozawór musi "odbić". co do spalin to mogą sprawdzić, i nie ma prawa palić się"check engine" - w przeciwnym przypadku oznacza to niesprawność i negatywny wynik przeglądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź i się nie przejmuj - jak diagnosta zacznie wymyślać tankowanie, sprawdzanie odbijania zaworu i zbieranie kwitków ze stacji LPG po prostu jedź na inną stację kontroli pojazdów.

Osobiście nigdy z takimi wymaganiami się nie spotkałem - na ostatnim badaniu (początek sierpnia) też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinno wyglądać inaczej: jedzie się z pustą butlą na przegląd,

> diagnosta sprawdza na wskaźniku na butli czy rzeczywiście jest

> pusta, a następnie wysyła na tankowanie, gdzie ilość

> zatankowanego gazu nie może przekraczać 80 % nominalnej

> pojemności butli, po czym wielozawór musi "odbić". co do spalin

> to mogą sprawdzić, i nie ma prawa palić się"check engine" - w

> przeciwnym przypadku oznacza to niesprawność i negatywny wynik

> przeglądu

ciezko sprawdzic czy butla jest zatankowana w 80% bo niby wg. jakiego wskaznika grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi zawsze na badaniu technicznym (bo chyba o to Ci chodzi

> )sprawdzają szczelność

Mi również sprawdzają szczelność-przy butli i parowniku. Ostatnio gdybym się nie upomniał, że jest gaz diagnosta by tego nie skontrolował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.