Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 Ktoś uskuteczniał ? Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ? Założenie jest takie, żeby zrobić z tego 1,5 dCi 105, przy założeniu: 1. brak wpływu na gwaranc (czyli niewykrywalne dla laika w AS(i)O ;-D ) 2. bez dłubania w mechanice 3. kopcenie musi być w normie (akurat ten sprzęt z założenia w serii mało kopci) 4. za ludzki piniunc (ktoś powie ile takie cuś kosztuje?) Tx za jakieś odpowiedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Ktoś uskuteczniał ? A pytal w salonie ? Bo swego czasu sie chwalili ,ze tak chipuja juz w salonie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Ktoś uskuteczniał ? > Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ? jak silnik z kangoora to kolega dopiero robil w dalszych okolicach Krk... do stosunkowo nowego chipa i zadowolony koszt rzedu 1.5 kPLN z hamownia wiecej grzechow nie znam... a jezdzi krotko jak na jakies wnioski bo dopiero zrobil mniej niz 1kkm... ale zdecydowanie lepiej sie zbiera i mniej zlopie takie dziwo pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Ktoś uskuteczniał ? > Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ? > Założenie jest takie, żeby zrobić z tego 1,5 dCi 105, przy założeniu: > 1. brak wpływu na gwaranc (czyli niewykrywalne dla laika w AS(i)O ;-D > ) > 2. bez dłubania w mechanice > 3. kopcenie musi być w normie (akurat ten sprzęt z założenia w serii > mało kopci) > 4. za ludzki piniunc (ktoś powie ile takie cuś kosztuje?) > Tx za jakieś odpowiedzi... Podepne sie i zapytam. Peugeot 308 1.6 HDi 90KM na 110KM. Jest sens i jak może wyjść ze spalaniem i wpływem na motorek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 > Podepne sie i zapytam. Peugeot 308 1.6 HDi 90KM na 110KM. Jest sens i > jak może wyjść ze spalaniem i wpływem na motorek? jezdze picasso z chipsem... z tym ze starszym 2.0 ok 90 KM -> na ok 110KM... roznica jest zauwazalna auto z chipsem jezdzi od ok 5kkm przebiegu do teraz bezawaryjnie jesli chodzi o silnik i osprzet sprzeglo fabryczne i nic sie nei dzieje... a pali cit mniej niz bez chipsa ... pozdr. M. PS jak sadze 1.6 rowniez da sie zawirusowac do okolo 110 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 25 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 > A pytal w salonie ? > Bo swego czasu sie chwalili ,ze tak chipuja juz w salonie... Nie chcę ryzykować roboty bez hamowania - sprzęt musi ukręcić jakieś 100 kkm i nie może się za bardzo nic ukręcić ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 > Nie chcę ryzykować roboty bez hamowania - sprzęt musi ukręcić jakieś > 100 kkm i nie może się za bardzo nic ukręcić ;-D No dobra Wrzuc im temat czy daja na to gware bo tym tez sie chwalili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 25 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 > No dobra > Wrzuc im temat czy daja na to gware bo tym tez sie chwalili. Tu nie chodzi o bumagę, tylko o bezpiecznego moda. Co do gwarancji w reno to znam osobiście przypadek, gdzie w dCi urwał się pasek po 80 kkm ("Przepisowa" wymiana po 120 kkm) i reno wypięło się ciepłym zadem, bo któryś-tam przegląd był przewalony o jakieś 200 km (dwieście kilometrów), więc w to, żeby nie wypięli się w takim przypadku to wątpię, stąd wolę opcję cichego moda i palenie głupa jakby co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 > jezdze picasso z chipsem... z tym ze starszym 2.0 ok 90 KM - > pozdr. > M. > PS > jak sadze 1.6 rowniez da sie zawirusowac do okolo 110 KM Czytałem o 1.6 tylko w Hyundaiu i30 i tam bez problemowo 90->110KM i spalanko ciut mniejsze Ciekawe u kogo można bezpiecznie zawirusować? Jakieś namiary? Oczywiście wirus z hamownią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 > wirus z hamownią ujezdzane przeze mnie picasso mialo zakladaneego wirusa w v-techu... i wiem, ze tam wlasnie robia takiego, ktorego mozna odlaczyc na czas przegladu... pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 stąd wolę opcję cichego > moda i palenie głupa jakby co. W sumie jak ma byc palenie glupa to moze dedykowany box ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 > stąd wolę opcję cichego > W sumie jak ma byc palenie glupa to moze dedykowany box ? Albo czips-rezystor © alledrogo tłuming systems ? ;-D Nie no, jak mówię, chcę temat rozegrać w miarę "pro", ale jednocześnie mieć zabezpieczone tyły. Na szczęście w reno nie ma państwa policyjnego jak np w volvo, gdzie praktycznie każde grzebnięcie w sofcie = natychmiastowe wykrycie przy pierwszej wizycie w aso = cofnięcie gwarancu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 > Albo czips-rezystor © alledrogo tłuming systems ? ;-D To juz wyzsza szkoly jazdbo bo rezystancje dobiera sie na hamowni > Nie no, jak mówię, chcę temat rozegrać w miarę "pro", ale > jednocześnie mieć zabezpieczone tyły. Tylko,zeby Ci potem nie uaktualnili przerz przypadek softu > Na szczęście w reno nie ma państwa policyjnego jak np w volvo, gdzie > praktycznie każde grzebnięcie w sofcie = natychmiastowe wykrycie > przy pierwszej wizycie w aso = cofnięcie gwarancu. W Volvo to ogolnie maja narypane ale za to maja ladne salony. Naprzyklad za taki zestawik tylko bez znaczka motki wolaja 1800pln... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merino1 Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 > Ktoś uskuteczniał ? > Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ? > Założenie jest takie, żeby zrobić z tego 1,5 dCi 105, przy założeniu: > 1. brak wpływu na gwaranc (czyli niewykrywalne dla laika w AS(i)O ;-D > ) > 2. bez dłubania w mechanice > 3. kopcenie musi być w normie (akurat ten sprzęt z założenia w serii > mało kopci) > 4. za ludzki piniunc (ktoś powie ile takie cuś kosztuje?) > Tx za jakieś odpowiedzi... Orginalnie w 105 konnym dci jest wiele zmian między innymi inna turbina ze zmiennymi łopatkami wirnika inne są wtryski więc nie wiem czy elektroniką da się zwiększyc moc aż o tyle koni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 28 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 > Orginalnie w 105 konnym dci jest wiele zmian między innymi inna > turbina ze zmiennymi łopatkami wirnika inne są wtryski więc nie > wiem czy elektroniką da się zwiększyc moc aż o tyle koni dCi 80/85 też ma turbinkę ze zmienną geometrią. Od dCi 100/105 różni się nieco zmodyfikowanym systemem wtryskowym (nie dam sobie uciąć strategicznych części, ale obstawiam, że są tam wtryskiwacze piezo) i nastawami rozrządu. Mechanicznie (w sensie blok itd) nie różnią się niczym, podobnie jak zresztą nie różnią się od np dCi 60/65, tyle, że tam brakuje nader istotnego "gadżetu" jakim jest natrysk oleju na denka tłoków (odczuwalnie lepsze chłodzenie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 > wiem czy elektroniką da się zwiększyc moc aż o tyle koni Da sie ... jak pisalem wczesniej kumpel ma zaczipowanego kangura z 85 na okolo 100-105 KM pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 28 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 > Da sie ... jak pisalem wczesniej kumpel ma zaczipowanego kangura z > 85 na okolo 100-105 KM > pozdr. > M. i nie puchnie mu silnik w trasie ? Bo tam to niestety IC jest maluśkie i tegoż się obawiam :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 > i nie puchnie mu silnik w trasie ? > Bo tam to niestety IC jest maluśkie i tegoż się obawiam :-( Kolega zadowolony bo w porownaniu do tego co mial to jednak konikow i momentu przybylo wiec roznice czuć... pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 28 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 > Kolega zadowolony bo w porownaniu do tego co mial to jednak konikow i > momentu przybylo wiec roznice czuć... > pozdr. > M. Nie no, to to ja wiem, tyle, że zastanawiam się, czy ta radość to nie jest grand prix następnych świateł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 > Nie no, to to ja wiem, tyle, że zastanawiam się, czy ta radość to nie > jest grand prix następnych świateł... przejechal nim nad morze i z powrotem... jezdzi po okolicy jakby to powiedziec gdzie swiatel jest malo powiedzmy stosunkowo niewielkie miasto plus okoliczne wioski... jemu styknie... jaki to ma wplyw na silnik i reszte ukladu przeniesienia napedu mozna oceniac dopiero pozniej... dodam tylko, ze picasso z 90 KM HDI IC nie ma wcale... i po zalozeniu chipa przefruwalo 120 kkm czip byl "sciagany" tylko na przeglady... i wtedy to byla kupa jak sie przyzwyczailo do zdecydowanie wiekszej mocy... teraz juz nic nie jest zmieniane bo po gwarancji... widocznego wplywu na silnik sprzeglo i cala reszte nie widac... wszystko jeszcze fabryczne... pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 > Ktoś uskuteczniał ? > Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ? > Założenie jest takie, żeby zrobić z tego 1,5 dCi 105, przy założeniu: > 1. brak wpływu na gwaranc (czyli niewykrywalne dla laika w AS(i)O ;-D > ) > 2. bez dłubania w mechanice > 3. kopcenie musi być w normie (akurat ten sprzęt z założenia w serii > mało kopci) > 4. za ludzki piniunc (ktoś powie ile takie cuś kosztuje?) > Tx za jakieś odpowiedzi... czytałem i szukałem kiedyś info o chiptuningu i znalazłem taką firmę mój znajomy wirusował tam swoje auto i jest bardzo zadowolony. w dodatku umiarkowane ceny. według tabeli na ich stronie Twoje 1,5 dCi 82KM 185Nm robią na 110km i 243Nm ja tam chciałbym zawiruszyć swoje 1.6 HDI 90KM i 214Nm na 125KM i 274Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2008 Moja włoszczyzna Punto II JTD seryjnie miała 82ps i ` ~210Nm (zmierzone na hamowni). Auto początkowo jeździło na sofcie 116ps i ~250Nm, nastepnie po kilku zmianach osprzętu i nowym strojeniu wypluło 134ps i 315Nm. Obecnie jest jeszcze mocniej (wg dupohamowni celuję w 145ps i 350Nm; hamowanie na obciążeniówce odbędzie się jakoś we wrześniu). Motor nie bierze oliwy; fakt trzeba tym jeździć z głową. Sam program zrobiony przez DOBREGO fachowca przy założeniu prawidłowej eksploatacji auta jest zupełnie nieszkodliwy. Drugie auto w domu z grupy VW z seryjnych 130@310 wg fabryki (zmierzone na hamowni 147@320) ma ~180@380 (soft). Corsa DTI kumpla seria 75@165 jak pamiętam ma 96@200 i jeździ zupełnie bezproblemowo. Pozdro P.S Softy by Daniel z TTC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merino1 Napisano 4 Września 2008 Udostępnij Napisano 4 Września 2008 > dCi 80/85 też ma turbinkę ze zmienną geometrią. > Od dCi 100/105 różni się nieco zmodyfikowanym systemem wtryskowym > (nie dam sobie uciąć strategicznych części, ale obstawiam, że są > tam wtryskiwacze piezo) i nastawami rozrządu. > Mechanicznie (w sensie blok itd) nie różnią się niczym, podobnie jak > zresztą nie różnią się od np dCi 60/65, tyle, że tam brakuje > nader istotnego "gadżetu" jakim jest natrysk oleju na denka > tłoków (odczuwalnie lepsze chłodzenie). Orginalny silnik dci 85 KM posiada zwykłą turbine to znaczy bez zmiennych łopatek ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabart Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 > czytałem i szukałem kiedyś info o chiptuningu i znalazłem taką firmę > mój znajomy wirusował tam swoje auto i jest bardzo zadowolony. w > dodatku umiarkowane ceny. > według tabeli na ich stronie Twoje 1,5 dCi 82KM 185Nm robią na 110km > i 243Nm > ja tam chciałbym zawiruszyć swoje 1.6 HDI 90KM i 214Nm na 125KM i > 274Nm ostatnio dłubałem służbowe takie , w serii wyszło 99KM , a z lekkim cipsem bez papryki 111KM /270NM . Jest spora odczuwalna różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 12 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > > tłoków (odczuwalnie lepsze chłodzenie). Orginalny silnik dci 85 KM > posiada zwykłą turbine to znaczy bez zmiennych łopatek ... Hmmm... Tyle, że ten konkretny to jakieś dziwadło, bo ma silnik - uwagaaaaaaa K9K10 !!! Przynajmniej taki typ wyklepany jest na bloku. W odróżnieniu do "starego" K9K, który jest K9K08... W ogóle K9K 62 kW to jakieś dziwadło i nigdzie praktycznie w opisach technicznych nie występuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.