Skocz do zawartości

1,5 dCi K9K 85KM -> karmienie czipsami


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś uskuteczniał ?

Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ?

Założenie jest takie, żeby zrobić z tego 1,5 dCi 105, przy założeniu:

1. brak wpływu na gwaranc (czyli niewykrywalne dla laika w AS(i)O ;-D )

2. bez dłubania w mechanice

3. kopcenie musi być w normie (akurat ten sprzęt z założenia w serii mało kopci)

4. za ludzki piniunc (ktoś powie ile takie cuś kosztuje?)

Tx za jakieś odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś uskuteczniał ?

> Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ?

jak silnik z kangoora to kolega dopiero robil w dalszych okolicach Krk... do stosunkowo nowego chipa i zadowolony koszt rzedu 1.5 kPLN z hamownia wiecej grzechow nie znam... a jezdzi krotko jak na jakies wnioski bo dopiero zrobil mniej niz 1kkm... ale zdecydowanie lepiej sie zbiera i mniej zlopie smile.gif takie dziwo smile.gif

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś uskuteczniał ?

> Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ?

> Założenie jest takie, żeby zrobić z tego 1,5 dCi 105, przy założeniu:

> 1. brak wpływu na gwaranc (czyli niewykrywalne dla laika w AS(i)O ;-D

> )

> 2. bez dłubania w mechanice

> 3. kopcenie musi być w normie (akurat ten sprzęt z założenia w serii

> mało kopci)

> 4. za ludzki piniunc (ktoś powie ile takie cuś kosztuje?)

> Tx za jakieś odpowiedzi...

Podepne sie i zapytam. Peugeot 308 1.6 HDi 90KM na 110KM. Jest sens i jak może wyjść ze spalaniem i wpływem na motorek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepne sie i zapytam. Peugeot 308 1.6 HDi 90KM na 110KM. Jest sens i

> jak może wyjść ze spalaniem i wpływem na motorek?

jezdze picasso z chipsem... z tym ze starszym 2.0 ok 90 KM -> na ok 110KM... roznica jest zauwazalna auto z chipsem jezdzi od ok 5kkm przebiegu do teraz bezawaryjnie jesli chodzi o silnik i osprzet sprzeglo fabryczne i nic sie nei dzieje... a pali cit mniej niz bez chipsa smile.gif...

pozdr.

M.

PS

jak sadze 1.6 rowniez da sie zawirusowac do okolo 110 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra

> Wrzuc im temat czy daja na to gware bo tym tez sie chwalili.

Tu nie chodzi o bumagę, tylko o bezpiecznego moda.

Co do gwarancji w reno to znam osobiście przypadek, gdzie w dCi urwał się pasek po 80 kkm ("Przepisowa" wymiana po 120 kkm) i reno wypięło się ciepłym zadem, bo któryś-tam przegląd był przewalony o jakieś 200 km (dwieście kilometrów), więc w to, żeby nie wypięli się w takim przypadku to wątpię, stąd wolę opcję cichego moda i palenie głupa jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezdze picasso z chipsem... z tym ze starszym 2.0 ok 90 KM -

> pozdr.

> M.

> PS

> jak sadze 1.6 rowniez da sie zawirusowac do okolo 110 KM

Czytałem o 1.6 tylko w Hyundaiu i30 i tam bez problemowo 90->110KM i spalanko ciut mniejsze waytogo.gif

Ciekawe u kogo można bezpiecznie zawirusować? Jakieś namiary? hmm.gif Oczywiście wirus z hamownią ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stąd wolę opcję cichego

> W sumie jak ma byc palenie glupa to moze dedykowany box ?

Albo czips-rezystor © alledrogo tłuming systems ? ;-D

Nie no, jak mówię, chcę temat rozegrać w miarę "pro", ale jednocześnie mieć zabezpieczone tyły.

Na szczęście w reno nie ma państwa policyjnego jak np w volvo, gdzie praktycznie każde grzebnięcie w sofcie = natychmiastowe wykrycie przy pierwszej wizycie w aso = cofnięcie gwarancu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo czips-rezystor © alledrogo tłuming systems ? ;-D

To juz wyzsza szkoly jazdbo bo rezystancje dobiera sie na hamowni wink.gif

> Nie no, jak mówię, chcę temat rozegrać w miarę "pro", ale

> jednocześnie mieć zabezpieczone tyły.

Tylko,zeby Ci potem nie uaktualnili przerz przypadek softu zeby.GIF

> Na szczęście w reno nie ma państwa policyjnego jak np w volvo, gdzie

> praktycznie każde grzebnięcie w sofcie = natychmiastowe wykrycie

> przy pierwszej wizycie w aso = cofnięcie gwarancu.

W Volvo to ogolnie maja narypane ale za to maja ladne salony.

Naprzyklad za taki zestawik tylko bez znaczka motki wolaja 1800pln...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś uskuteczniał ?

> Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ?

> Założenie jest takie, żeby zrobić z tego 1,5 dCi 105, przy założeniu:

> 1. brak wpływu na gwaranc (czyli niewykrywalne dla laika w AS(i)O ;-D

> )

> 2. bez dłubania w mechanice

> 3. kopcenie musi być w normie (akurat ten sprzęt z założenia w serii

> mało kopci)

> 4. za ludzki piniunc (ktoś powie ile takie cuś kosztuje?)

> Tx za jakieś odpowiedzi...

Orginalnie w 105 konnym dci jest wiele zmian między innymi inna turbina ze zmiennymi łopatkami wirnika inne są wtryski więc nie wiem czy elektroniką da się zwiększyc moc aż o tyle koni niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Orginalnie w 105 konnym dci jest wiele zmian między innymi inna

> turbina ze zmiennymi łopatkami wirnika inne są wtryski więc nie

> wiem czy elektroniką da się zwiększyc moc aż o tyle koni

dCi 80/85 też ma turbinkę ze zmienną geometrią.

Od dCi 100/105 różni się nieco zmodyfikowanym systemem wtryskowym (nie dam sobie uciąć strategicznych części, ale obstawiam, że są tam wtryskiwacze piezo) i nastawami rozrządu.

Mechanicznie (w sensie blok itd) nie różnią się niczym, podobnie jak zresztą nie różnią się od np dCi 60/65, tyle, że tam brakuje nader istotnego "gadżetu" jakim jest natrysk oleju na denka tłoków (odczuwalnie lepsze chłodzenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega zadowolony bo w porownaniu do tego co mial to jednak konikow i

> momentu przybylo wiec roznice czuć...

> pozdr.

> M.

Nie no, to to ja wiem, tyle, że zastanawiam się, czy ta radość to nie jest grand prix następnych świateł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no, to to ja wiem, tyle, że zastanawiam się, czy ta radość to nie

> jest grand prix następnych świateł...

przejechal nim nad morze i z powrotem... jezdzi po okolicy jakby to powiedziec gdzie swiatel jest malo smile.gif powiedzmy stosunkowo niewielkie miasto plus okoliczne wioski... jemu styknie... jaki to ma wplyw na silnik i reszte ukladu przeniesienia napedu mozna oceniac dopiero pozniej... dodam tylko, ze picasso z 90 KM HDI IC nie ma wcale... i po zalozeniu chipa przefruwalo 120 kkm czip byl "sciagany" tylko na przeglady... i wtedy to byla kupa jak sie przyzwyczailo do zdecydowanie wiekszej mocy... teraz juz nic nie jest zmieniane bo po gwarancji... widocznego wplywu na silnik sprzeglo i cala reszte nie widac... wszystko jeszcze fabryczne...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś uskuteczniał ?

> Jakieś wrażenia n/t osiągów i następstw dalszych ?

> Założenie jest takie, żeby zrobić z tego 1,5 dCi 105, przy założeniu:

> 1. brak wpływu na gwaranc (czyli niewykrywalne dla laika w AS(i)O ;-D

> )

> 2. bez dłubania w mechanice

> 3. kopcenie musi być w normie (akurat ten sprzęt z założenia w serii

> mało kopci)

> 4. za ludzki piniunc (ktoś powie ile takie cuś kosztuje?)

> Tx za jakieś odpowiedzi...

czytałem i szukałem kiedyś info o chiptuningu i znalazłem taką firmę mój znajomy wirusował tam swoje auto i jest bardzo zadowolony. w dodatku umiarkowane ceny.

według tabeli na ich stronie Twoje 1,5 dCi 82KM 185Nm robią na 110km i 243Nm

ja tam chciałbym zawiruszyć swoje 1.6 HDI 90KM i 214Nm na 125KM i 274Nm love.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja włoszczyzna Punto II JTD seryjnie miała 82ps i ` ~210Nm (zmierzone na hamowni). Auto początkowo jeździło na sofcie 116ps i ~250Nm, nastepnie po kilku zmianach osprzętu i nowym strojeniu wypluło 134ps i 315Nm.

Obecnie jest jeszcze mocniej (wg dupohamowni celuję w 145ps i 350Nm; hamowanie na obciążeniówce odbędzie się jakoś we wrześniu). Motor nie bierze oliwy; fakt trzeba tym jeździć z głową.

Sam program zrobiony przez DOBREGO fachowca przy założeniu prawidłowej eksploatacji auta jest zupełnie nieszkodliwy.

Drugie auto w domu z grupy VW z seryjnych 130@310 wg fabryki (zmierzone na hamowni 147@320) ma ~180@380 (soft).

Corsa DTI kumpla seria 75@165 jak pamiętam ma 96@200 i jeździ zupełnie bezproblemowo.

Pozdro

P.S Softy by Daniel z TTC smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dCi 80/85 też ma turbinkę ze zmienną geometrią.

> Od dCi 100/105 różni się nieco zmodyfikowanym systemem wtryskowym

> (nie dam sobie uciąć strategicznych części, ale obstawiam, że są

> tam wtryskiwacze piezo) i nastawami rozrządu.

> Mechanicznie (w sensie blok itd) nie różnią się niczym, podobnie jak

> zresztą nie różnią się od np dCi 60/65, tyle, że tam brakuje

> nader istotnego "gadżetu" jakim jest natrysk oleju na denka

> tłoków (odczuwalnie lepsze chłodzenie). Orginalny silnik dci 85 KM posiada zwykłą turbine to znaczy bez zmiennych łopatek ... old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytałem i szukałem kiedyś info o chiptuningu i znalazłem taką firmę

> mój znajomy wirusował tam swoje auto i jest bardzo zadowolony. w

> dodatku umiarkowane ceny.

> według tabeli na ich stronie Twoje 1,5 dCi 82KM 185Nm robią na 110km

> i 243Nm

> ja tam chciałbym zawiruszyć swoje 1.6 HDI 90KM i 214Nm na 125KM i

> 274Nm

ostatnio dłubałem służbowe takie , w serii wyszło 99KM , a z lekkim cipsem bez papryki 111KM /270NM . Jest spora odczuwalna różnica cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > tłoków (odczuwalnie lepsze chłodzenie). Orginalny silnik dci 85 KM

> posiada zwykłą turbine to znaczy bez zmiennych łopatek ...

Hmmm...

Tyle, że ten konkretny to jakieś dziwadło, bo ma silnik - uwagaaaaaaa

K9K10 !!!

Przynajmniej taki typ wyklepany jest na bloku.

W odróżnieniu do "starego" K9K, który jest K9K08...

W ogóle K9K 62 kW to jakieś dziwadło i nigdzie praktycznie w opisach technicznych nie występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.