Skocz do zawartości

Jak ustawić zegar w radiu


Zbyszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie. Mam problem, nie mogę ustawić godziny w radiu w mojej marei. Jest to wersja z wyjściem na cd. Drugi problem z tym radiem to wyjmowanie kaset. Metodą prób i będów doszedłem, że włącza się przewijanie i za chwilę powtarza sie czynność. Tylko nie zawsze to działa z takim samym skutkiem. Czy jest inna metoda na wyjmowanie kaset.

No i trzecie pytanko. Od tygodnia mam mareę 2,4 jtd z przebiegiem 200 tys. Rozrząd już wymieniłem. Jaki leje sie olej do takiego silnika.

Chętnie przeczytam tez wszelkie sugestie odnośnie użytkowania takiego fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> To mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie. Mam problem,

> nie mogę ustawić godziny w radiu w mojej marei. Jest to wersja z

> wyjściem na cd. Drugi problem z tym radiem to wyjmowanie kaset.

> Metodą prób i będów doszedłem, że włącza się przewijanie i za

> chwilę powtarza sie czynność. Tylko nie zawsze to działa z takim

> samym skutkiem. Czy jest inna metoda na wyjmowanie kaset.

> No i trzecie pytanko. Od tygodnia mam mareę 2,4 jtd z przebiegiem 200

> tys. Rozrząd już wymieniłem. Jaki leje sie olej do takiego

> silnika.

> Chętnie przeczytam tez wszelkie sugestie odnośnie użytkowania takiego

> fiata.

Witam zlosnik.gif

co do zegara to wciska się chyba EXPERT i wybiera funkcjie ustawianie zegara a następnie bodajże przyciskami numerycznymi 2 3 4 5 zmienia sie godziny i minuty .

A co do oleju to na jakim autko jeździło dotychczas ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio nastawione. Pojawił się następny kłopot podczas jazdy zapaliła się kontrolka, że niby mam niezapięte pasy. Na chwilę zgasła i świeci się na stałe (jeśli przekręcony kluczyk). Jak sie do tego zabrać.

A i jeszcze nie działa opuszczanie tylnych szyb. Przednie działają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> To mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie. Mam problem,

> nie mogę ustawić godziny w radiu w mojej marei. Jest to wersja z

> wyjściem na cd.

Wejdź w menu EXPERT i uaktywnij funkcję ustawiania zegara poprzez RDS. (SYNC - ON)

> Drugi problem z tym radiem to wyjmowanie kaset.

> Metodą prób i będów doszedłem, że włącza się przewijanie i za

> chwilę powtarza sie czynność. Tylko nie zawsze to działa z takim

> samym skutkiem. Czy jest inna metoda na wyjmowanie kaset.

Naciśnij jednocześnie obydwa przyciski do przewijania <<< i >>>

> No i trzecie pytanko. Od tygodnia mam mareę 2,4 jtd z przebiegiem 200

> tys. Rozrząd już wymieniłem. Jaki leje sie olej do takiego

> silnika.

Wlej olej o parametrach nie gorszych niż pisze w instrukcji, choć przy tym przebiegu byłbym ostrożny z olejami syntetycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wejdź w menu EXPERT i uaktywnij funkcję ustawiania zegara poprzez

> RDS. (SYNC - ON)

Potwierdzam. Radio się wtedy samo ustawi do sygnału czasu nadawanego przez stację radiową (np Zetka nadaje czas RDS-em, co do innych - trzeba sprawdzic). Można i ręcznie, ale zaleta RDS polega na tym że nie trzeba zmieniać czasu na wiosnę i na jesieni. Wada z kolei jes taka że jak trafi na stacjęz rozsynchronizowanym RDS i zegarem, może pokazywać głupoty (mnie todość często zdażało sie we Włoszech, w Polsce - wcale)

> Naciśnij jednocześnie obydwa przyciski do przewijania

A konkretnie to jest tak: jeśli mocno wciśniesz te przyciski, powinno wypluć kasetę. jeśli lżej je wciśniesz, zmienia się kierunek przewijania taśmy, ale taśma nie zostaje wypluta. Poćwicz to wyczujesz

> Wlej olej o parametrach nie gorszych niż pisze w instrukcji, choć

> przy tym przebiegu byłbym ostrożny z olejami syntetycznymi.

Nie ma problemu z syntetykiem przy dowolnym przebiegu, jeśli w środku tez był syntetyk. Gorzej jeśli był tam mineralny - wted ywlanie syntetyka może siew najlepszym przypadku skończyć sporym zużyciem oleju, w najgorszym - rozszczelnieniem silnika.

Jeśli nie jesteś w stanie ustalić co tam jest, sprawdź czy auto miało niemieckie przeglądy (być może nawet uda sieodczytać telefon do serwisu). Jeśli miało - pewnie jest selenia (spore szanse - Niemcy inaczej podchodzą do kwestii serwisowania niż Polacy), jeśli nie miało - diabli wiedzą

Jeśli nie będziesz w stanie ustalić - zacząłbym chyba od półsyntetyka selenii (nie wiem jakie ma oznaczenia), a jeśłi okaże sięże cuś nie tak, wylać i nalać mineralny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.Wkurza mnie ta świecąca się kontrolka niezapiętych pasów. Raz działa za chwilę nie. Gdzie szukać problemu, bo przy zapięciu psiknąłem wd 40 i to chyba nie tu. confused.gif

Co do szyb tylnich to jedna działa (bezpiecznik), a w drugiej poszedł silnik. Buczy, ale nie opuszcza. Ile kosztuje taki silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.