Skocz do zawartości

MID omega A - kabelkologia


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

> Ma ktoś pojęcie jak podłączyć takie cudo, żeby chociaż działał

> zegarek i termometr?

masz schematy elektryczne? :-)

do tego aby działał zegarek i termometr potrzeba (poza czujnikiem temp.) tylko podłączenia zasilania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz schematy elektryczne? :-)

> do tego aby działał zegarek i termometr potrzeba (poza czujnikiem

> temp.) tylko podłączenia zasilania

No właśnie nie mam crazy.gifsick.gif Są tutaj mistrzowie MIDa więc myślałem, że przez analogię oplowską coś się da zdziałać grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam schematy do omegi ale niestety część na której jest komputer jest nieczytelna. Mam też schematy do Vectry A o lepszej jakości z tym, że po rusku. W Vectrze A komputer jest taki sam (tak myślę)

bc.JPG

Teraz nie mam czasu ale mogę pomóc rozszyfrować troszkę ten schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam schematy do omegi ale niestety część na której jest komputer jest

> nieczytelna. Mam też schematy do Vectry A o lepszej jakości z

> tym, że po rusku. W Vectrze A komputer jest taki sam (tak myślę)

> Teraz nie mam czasu ale mogę pomóc rozszyfrować troszkę ten schemat.

Mogę więc Ciebie Kolego prosić o pomoc? Te komputery z vectry i omegi są identyczne. Mam wtyczke z kablami, może jakieś przypisanie kolorów do funkcji danego kabelka? Będę naprawdę bardzo wdzięczny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisuję na podstawie schematu podanego wyżej z Vectry A

Więc tak patrząc na schemat od góry:

Pin 11 - przewód czarny (SW) podłączamy pod +12V po stacyjce.

Pin 26 - przewód niebiesko czarny (BLSW) podłączamy pod zegary wtyczka X21 (16 pinowa) pod pin 7 ten sam kolor przewodu. Jest to ilość paliwa. W omedze w zegarach jest to złącze X17 pin 12 ten sam kolor przewodu

Pin 15 - przewód szaro czarny (GRSW) podłączamy pod zegary wtyczka X21 (16 pinowa) pod pin 5 jest to regulacja jasności podświetlenia . W omedze podpięte bezpośrednio pod potencjometr regulacji podświetlenia zegarów

Pin 12 - niebieski (BL) do zewnętrznego czujnika temperatury

Pin 13 - Niebiesko biały (BLWS) do zewnętrznego czujnika temperatury

Pin 21 - Niebiesko czerwony (BLRT) sygnał prędkości podłączamy pod zegary wtyczka X21 (16 pinowa) pin 3 ten sam kolor przewodu. W omedze w zegarach podpięty pod zegary złącze X17 pin 10 ten sam kolor przewodu

Pin 14 - Przewód czerwony (RT) pod +12V z akumulatora

Pin 6 - Czerwono biały (RTWS) w przypadku silnika C20NE przez złącze X9 (6 pinowe) pin 6 idzie na komputer przewodem tego samego koloru na pin 37. wpięte równolegle do przewodu sterującego wtryskiwaczami (pin 37) W omedze jest podpięte równolegle do przewodu sterującego wtryskiwaczami pin 35 na komputerze (ten sam kolor)

Pin 24 - Czarno brązowy (SWBR) w przypadku silnika C20NE przez złącze X9 (6 pinowe) pin 5 idzie na komputer przewodem tego samego koloru na pin 32. ) W omedze jest podpięte równolegle do przewodu sterującego wtryskiwaczami pin 14 na komputerze (ten sam kolor)

Pin 2 - przewód brązowy (BR) podłączony do masy

Pin 1 - brązowo szary (BRGE); Pin 20 - brązowo biały (BRWS); Pin 23 - brązowo niebieski (BRBL); pin 22 - brązowo czerwony (BRRT) Pin 5 - brązowo czarny (BRSW) - idą do przełącznika sterującego komputerem

Pin 9 - brązowo czerwony (BRRT) i pin 10 - brązowo biały (BRWS) idą do złącza diagnostycznego X13

Pin 25 - brązowy (BR) masa

Jedna uwaga:

opis wyjść z komputera jest podany ze schematu z Vectry bo od Omegi mam nieczytelny. Miejsca docelowe odszukałem też w schematach z Omegi i jak widać wyjścia na sterowniku silnika różnią się. Nie wiem jak jest w Fronterze bo od niej schematu nie mam. Ten opis w żadnym przypadku nie może służyć jako instrukcja 100% pewna i za zaistniałe szkody nie odpowiadam.

Zajrzałem też do autodaty na Frontera A C20NE (91-96) i tam jest opisane że komp jest wpinany pod pin 32. Ale komputer wymaga dwóch sygnałów jeśli chodzi o ten silnik więc myślę, że powinny być to piny 37 (sterujący wtryskiwaczami) i 32 hmm.gif

Poza tym nie napisałeś jaki masz silnik a dwu litrówki były chyba dwie: C20NE, X20SE na rożnych sterownikach.

Czy nie mówiłem użyj szukajki zlosnik.gif Bo widzisz ja użyłem i zobacz co mi Google znalazło Schematy Frontera i reszta Opli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shocked.gif Wielkie dzięki brawo.gifclaps.gifyay.gif Zaraz to co się da posprawdzam na zasilaczu a w pn jeśli to zadziała będę próbował upchać we frotce. Co do podłączania do silnika, to czy po podłączeniu się pod wtryski, wskaźnik paliwa, sygnał prędkości uzyskam prawidłowe dane dotyczące spalania? We fronterze są przecież zupełnie inne koła - większe?

{

Pin 6 - Czerwono biały (RTWS) w przypadku silnika C20NE przez złącze X9 (6 pinowe) pin 6 idzie na komputer przewodem tego samego koloru na pin 37. wpięte równolegle do przewodu sterującego wtryskiwaczami (pin 37) W omedze jest podpięte równolegle do przewodu sterującego wtryskiwaczami pin 35 na komputerze (ten sam kolor)

Pin 24 - Czarno brązowy (SWBR) w przypadku silnika C20NE przez złącze X9 (6 pinowe) pin 5 idzie na komputer przewodem tego samego koloru na pin 32. ) W omedze jest podpięte równolegle do przewodu sterującego wtryskiwaczami pin 14 na komputerze (ten sam kolor)

}

Z tego co wyczytałem ze schematu frotki, wtryskiwaczami steruje komputer przez pin35 - 37 idzie gdzieś w kosmos, natomiast analogicznie z omegą, pin14 komputera nie wiem czym się zajmuje confused.gif

Czy jeżeli podłączę już pin6 mojego wskaźniczka do ECU nie muszę szukać drugiego sygnału dla pinu24?

Bo reszta chyba jest w miarę jasna... A może znasz wartości termistorów w czujnikach temperatury dla tego komputerka?

Aha, mój silnik to c20ne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wyczytałem ze schematu frotki, wtryskiwaczami steruje

> komputer przez pin35 - 37 idzie gdzieś w kosmos, natomiast

> analogicznie z omegą, pin14 komputera nie wiem czym się zajmuje

> Czy jeżeli podłączę już pin6 mojego wskaźniczka do ECU nie muszę

> szukać drugiego sygnału dla pinu24?

Tylko, że w tych schematach frontiery jest tylko schemat sterownika silnika X20SE na Motronic 1.5.4 a ty masz C20NE. Ten schemat niestety nie będzie bardzo przydatny. Ale skoro masz C20NE to myślę, że można się posiłkować schematami z Omegi.

Na schematach z Omegi Pin 6 Przewód czerwono niebieski RTBL idzie na pin 37 ale też na wtryskiwacze i dalej przez przekaźnik K68 na linię 30 czyli stały plus z aku. Więc raczej tutaj komp nie wybada ile auto pali. Wtryskiwacze sterowane są parami więc pewnie dlatego na schematach omegi jest podciągnięte to pod pin 32 na którym zapewne idzie informacja o czasie pracy wszystkich wtryskiwaczy. Jak to podpiąć pod frontierę hmm.gif trza by szukać schematu C20NE w frontierze

> Bo reszta chyba jest w miarę jasna... A może znasz wartości

> termistorów w czujnikach temperatury dla tego komputerka?

W astrze jest bodajże termistor NTC 47KOhm ale przecież możesz sobie kupić oryginalny czujnik temp. od Vectry/Astry bądź gdzieś na szrocie wyciągnąć

Jakoś w tych schematach Frontiery nie mogę zlokalizować sygnału prędkości pojazdu WEG frown.gif Ale jeśli masz ABS to ja bym się podpiął pod radio pin 8 przewód brązowo żółty (BRGE) Jest to przewód, który idzie do modułu abs i założę się, że tutaj jest podawany sygnał prędkości do radia coby się samo podgłaszało/przyciszało kiedy auto przyspiesza/zwalnia

No i masz rację. Zupełnie zapomniałem że to zupełnie inne auto. W astrze do silnika dobiera się odpowiedni program. Ale ten program ma podane ile powinno iść impulsów na obrót koła z impulsatora w zegarach. Czyli mówiąc prościej program jest dobierany do silnika i do zegarów w aucie. U Ciebie raczej nic z tego nie będzie bo jeśli nawet podłączysz to pewnie tak jak zauważyłeś będzie przekłamywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na dobrą sprawę może się to okazać rzeźba na marne... Ale kurde... Czy aby na pewno hmm.gif Coś każe mi sprawdzać devil.gif A czy nie można podpiąć się bezpośrednio w komorze silnika do wtryskiwacza? Czy nie wyjdzie na to samo? Jeden kabelek więcej nie zrobi mi różnicy... Bo resztę (impuls z czujnika drogi jak się nie mylę znajdę w zegarach przy prędkościomierzu, jeden z 3 przewodów [tak jak w astrze?] bo nie mam ABSu) no i muszę dobrać się tam do sygnału wskaźnika paliwa. Nie będę buszował po gniazdach bo za duże ryzyko pomyłki i szukania tego jedynego kabelka, co już przechodziłem ostatnio zlosnik.gif

A pytałem o wartości termistorów bo pewnie sobie będą w sklepie za gotowy liczyć pare zł a w elektorniku będzie to niewielki koszt kilkunastu groszy pewnie... 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra... Trochę czasu minęło, komp nabrał mocy urzędowej więc przyszła pora na zamontowanie zlosnik.gif Nie było łatwo...

b7a088f8abfa5d7f.jpg

Pech chciał, że nie obeszło się bez rzeźby w metalowej konstrukcji deski rozdzielczej:

527128438a74aa56.jpg

Już spasowane elementy plastikowe zlosnik.gif

e17df9497eea639d.jpg

Centrum dowodzenia MIDem (dwa przyciski pod zegarkiem do ustawiania godziny - nic specjalnego, a tutaj na zdjęciu - jeden do buszowania po menu, drugi funkcyjny a trzeci to mój patent na przełącznik temperatury wew/zew):

e1629ae05d541ac7.jpg

No i wreszcie ogólny widok na zachciankę zlosnik.gif

7dc137a09f540583.jpg

0dbc00472e454280.jpg

aa3bd2c84671426f.jpg

Niestety, nie napotkałem nigdzie w zegarach impulsatora, wnioskuję że d*pa zbita z reszty funkcji MIDa frown.gif

Do wtryskiwaczy nie miałem już czasu się dziś podpiąc, reszta sygnałów zwarta i gotowa waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał dobrej roboty ok.gifclaps.gif

> Niestety, nie napotkałem nigdzie w zegarach impulsatora, wnioskuję że

> d*pa zbita z reszty funkcji MIDa

No ja bym się tak łatwo nie poddawał bo jeśli dobrze kojarzę, to możesz sobie przeszczepić impulsator. Coś mi się kojarzy z opisów wymiany zegarów na LCD z kadeta i tam impulsator trzeba było umieścić w skrzyni bodajże. Można by się pokusić o zainstalowanie impulsatora z Astry. zaraz uruchamiam szukajkę i jeśli coś sensownego znajdę to dam znać. Tylko martwi mnie możliwość zgrania tego tak, żeby komputer wskazywał jakieś sensowne wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę, to był 2 rodzaje impulsatorów i chodziło właśnie o wyświetlanie prawidłowych danych. Ale impulsator montuje się w skrzyni zamiast linki prędkościomierza, więc idąc tym tropem, trzeba zmieniać deskę na digitala zlosnik.gif Więc chyba jedyne co uda mi się dołożyć, to spalanie na postoju w l/h o ile wtryski zagadają z MIDem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co kojarzę, to był 2 rodzaje impulsatorów i chodziło właśnie o

> wyświetlanie prawidłowych danych. Ale impulsator montuje się w

> skrzyni zamiast linki prędkościomierza, więc idąc tym tropem,

> trzeba zmieniać deskę na digitala Więc chyba jedyne co uda mi

> się dołożyć, to spalanie na postoju w l/h o ile wtryski zagadają

> z MIDem...

Są chyba impulsatory które montuje się między skrzynię, a linkę? hmm.gif O np. taki

I jeszcze do Opla ale i tak DU będzie pasować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.