Skocz do zawartości

PALIO: wlot cieplego powietrza w puszcze filtra powietrza?


mikey75

Rekomendowane odpowiedzi

> No wlasnie, po co to jest? Z manuala wynika ze wlacza zasysanie

> cieplego powietrza do filtra. Po co?

> pozdr

żeby się silnik szybciej nagrzał.

ale toto (ta klapka) była chyba tylko w modelach 1,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby się silnik szybciej nagrzał.

> ale toto (ta klapka) była chyba tylko w modelach 1,4

Panowie prosze troszke jaśniej, najlepiej jak 5 latkowi:)

Mam Palio 1.4 robie b.dużo krótkich przebiegów najczęściej silnik się nie nagrzewa a tu słysze o jakiś klapkach do dogrzania silnika.

Może to jest jakiś sposób na moje kłopoty.

Pozdrawiam

Tak mnie teraz natchneło czy mówicie o takim wlocie na który zakłada sie rure aluminiową a jej drugi koniec na wlot nad kolektorem?Ale gdzie tam jest klapka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie prosze troszke jaśniej, najlepiej jak 5 latkowi:)

> Mam Palio 1.4 robie b.dużo krótkich przebiegów najczęściej silnik

> się nie nagrzewa a tu słysze o jakiś klapkach do dogrzania

> silnika.

> Może to jest jakiś sposób na moje kłopoty.

> Pozdrawiam

w silnikach 1,4 jest troszkę inna obudowa filtra powietrza. zasysanie powietrza jest od przodu. obudowa posiada klapkę od "ciepłego" powietrza i dwa przewody "tekelany" sterujące tą klapką. w innych silnikach obudowa nie posiada już tego, zasysanie jest z z boku obudowy, nad nadkolem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a lepsze spalanie mieszanki paliwowo powietrznej. Im powietrze zimniejsze i sam silnik tym więcej benzyny musi być podane gdyż skrapla się ona na dolocie oraz w samym cylindrze - znają ten efekt wszyscy, którzy kiedyś mieli samochód z ssaniem ręcznym. Przy LPG sprawa jest bardziej skomplikowana i nie taka jak w przypadku benzyny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mnie teraz natchneło czy mówicie o takim wlocie na który >zakłada sie rure aluminiową a jej drugi koniec na wlot nad

> kolektorem?

tak - to ta rura papierowo - aluminiowa - zbiera ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego

>Ale gdzie tam jest klapka?

Klapkę zobaczysz otwierając obudowę i wyjmując wkład filtra powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w silnikach 1,4 jest troszkę inna obudowa filtra powietrza. zasysanie

> powietrza jest od przodu. obudowa posiada klapkę od "ciepłego"

> powietrza i dwa przewody "tekelany" sterujące tą klapką. w

> innych silnikach obudowa nie posiada już tego, zasysanie jest z

> z boku obudowy, nad nadkolem

Niestety sie mylisz. Wlot jest nad nadkolem wlasnie w 1.4.

Wyglada to zasadniczo tak ze w puszcze filtra jest fajka do wlotu tego cieplego powietza i fajka

ktora leci prosto w blotnik. Miedzy nimi jest klapka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak - to ta rura papierowo - aluminiowa - zbiera ciepłe powietrze

> znad kolektora wydechowego

> Klapkę zobaczysz otwierając obudowę i wyjmując wkład filtra powietrza

Po moich bojach z tym autem ową rure zakupiłem i zamontowałem ale nie wiedziałem ,ze jest tam jakas klapka.Czy ten mechanizm działa automatycznie czy czymś się to przełącza?Jeśli tak to prosze o wyjaśnienie.Panowie zamierzam kupic zimowa zasłone wlotu powietrza ,wiem ,że to wyglada na wiejski tuning ale może silnik będzie się szybciej nagrzewał bo tak to cały czas jade na ssaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne.... w moim też jest z przodu.... może w fabryce tradycyjnie

> wkładali co mieli pod ręką

może wkładali puszki od 1,6... ale to co wtedy z układem ssania i klapką?? w 1,6 nie ma tego układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie zamierzam kupic zimowa zasłone wlotu

> powietrza ,wiem ,że to wyglada na wiejski tuning ale może

> silnik będzie się szybciej nagrzewał bo tak to cały czas jade

> na ssaniu?

Raczej nic to Ci nie da - no chyba, że masz uszkodzony (czytaj: cały czas otwarty termostat). Osłona zmniejsza przepływ powietrza przez chłodnicę... ale termostat dopiero powinien otworzyć obieg chłodnicy gdy temp. płynu będzie ponad 80-kilka stopni Celsjusza czyli jak już silnik będzie optymalne nagrzany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nic to Ci nie da - no chyba, że masz uszkodzony (czytaj: cały

> czas otwarty termostat). Osłona zmniejsza przepływ powietrza

tak tez może być. nawet w 1,4 trafił mi się zawieszony termostat zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak tez może być. nawet w 1,4 trafił mi się zawieszony termostat

Jak to sprawdzic?Czy jest zawieszony?Może ktoś wie jak się przełącza ta klapka, automatycznie czy w jakiś sposób ręcznie sie to przestawia ,zeby brało ciepłe powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to sprawdzic?Czy jest zawieszony?Może ktoś wie jak się przełącza

> ta klapka, automatycznie czy w jakiś sposób ręcznie sie to

> przestawia ,zeby brało ciepłe powietrze?

sprawdzić można prosto: odpalasz ZIMNY motor jak po 5 minutach górny wąż biegnący do chłodnicy jest ciepły to znaczy że teromstat STALE jest otwarty. wymiana jest prosta a i sam termostat ok. 40- 50 PLN kosztuje.

zamykanie klapek jest automatyczne. w zależności jaka temperatura na zewnątrz, to czujnik sam powinien regulować te sprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzić można prosto: odpalasz ZIMNY motor jak po 5 minutach górny

> wąż biegnący do chłodnicy jest ciepły to znaczy że teromstat

> STALE jest otwarty. wymiana jest prosta a i sam termostat ok.

> 40- 50 PLN kosztuje.

> zamykanie klapek jest automatyczne. w zależności jaka temperatura na

> zewnątrz, to czujnik sam powinien regulować te sprawy

Wielkie dzieki,piękna szczegółowa odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm, a nie jest tak ze zawsze zimne powietrze w dolocie daje lepsza

> mieszanke?

własnie.. kiedys poruszałem podobny temat... też mam silnik 1.4 z tą obudową filtra też zagazowany i umnie ta klapka jest przykrecona sróbka tz. zamkiety jest cały czas dolot zimnego powietrza tego co idze z przodu jakby z pod lampy

> Po wlaczeniu silnika klapka jest ustawiona na ciagniecie zimnego czy

> cieplego?

o to samo kiedys sie pytałem jak ta klapka prezentyje sie na zimnym i na rozgrzanym silniku mógł by ktos sprawdzic wkoncu długo czasu nie zajmiuje biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano! Ja również ma palio 1.4. W filtrze powietrza jest jakiś powiedzmy klapko zaworek steorwany prawdopodobnie tymi cienkimi rureczkami za zasuwają z korpusu wtrysku ( to jakies podciśnienie jest chyba). Zresztą przy filtrze są dwa takie cieniutkie przewodziki. Może to być to. Ale sam nie wiem do końca jak to dział. Mam podobne objawy do twojego tzn. silnik jest powiedzmy nie dogrzany przy rozruchu, za długo trzyma wysokie obroty, termostat już kiedys wymieniałem, silnik krokowy i centralke wtrysku i zapłonu też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.