Misieq Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Mam taką zagwozdkę. Otóż moja Asterka (silnik taki jak w podpisie) od okolic 2500-3000 obr/min w góre mocno dymi na czarno (w zasadzie powyżej 3000 to już czarna zasłona dymna za samochodem jest). Czy problemem mogą być lejące końcówki wtrysków? Zaznaczam, że pali bardzo ładnie (także w zimie - chociaż dwie ostatnie zimy do najcięższych nie należały). Innych objawów nie ma (czy jest słaby to nie jestem w stanie stwierdzić bo zawsze był muł ). Co jeszcze może powodować takie dymienie? A może wtryski i tak dobrze by dla profilaktyki wymienić? Na liczniku 243tysiące (ile w rzeczywistości to chyba nikt naprawde nie wie). I jeszcze jedno pytanie. Czy wkładając nowe końcówki trzeba dokonywać jakiejś regulacji czy wystarczy złożyć i powinno od razu być dobrze (w zasadzie chodzi mi o to czy do wymiany po za odpowiednią nasadką do klucza potrzebny będzie jeszcze przyrząd do testowania/regulacji)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudnej Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Sprawdz zawór EGR i wężyk dochodzący do niego, oczywiście filtr powietrza jest ok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misieq Napisano 10 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Filtr czysty i napewno nie jest problemem (dymi już od dawna, a filtr był w tym okresie wymieniany ze trzy razy już). Co do EGR'a to był montowany w X17DTL w F'ce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilu02 Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 > Filtr czysty i napewno nie jest problemem (dymi już od dawna, a filtr > był w tym okresie wymieniany ze trzy razy już). > Co do EGR'a to był montowany w X17DTL w F'ce? A i owszem, był. Dla pocieszenia dodam, że mój też lubi pokopcić jak się depnie Po prostu TTTM i tyle. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 > Dla pocieszenia dodam, że mój też lubi pokopcić jak się depnie > Po prostu TTTM i tyle. > Pozdro jak jest niesprawny do konca to ma. Zdrowy nie ma rawa zostawiać za sobą kupy dymu. a możliwości jest sporo kąt wtrysku za późny wtryski leją nie ma wystarczającego sprężania pompa rozklekotana... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misieq Napisano 10 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Sprężania jestem na 99% pewien. W zeszłym roku akumulator był już całkiem słabiutki w zimie, i pomimo tego, że rozrusznik już ledwo kręcił to Asterka była w stanie odpalić. Z drugiej strony jeśli lały by wtryski to pewnie też by tak łatwo nie odpalała. Więc może faktycznie problem jest gdzie indziej. To pytanie z innej beczki... Zna ktoś w Krakowie jakiegoś "diesel-speca", który byłby w stanie za jakieś ludzkie pieniądze to zdiagnozować/naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviu Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 > A może wtryski i tak dobrze by dla profilaktyki wymienić? Na liczniku > 243tysiące (ile w rzeczywistości to chyba nikt naprawde nie > wie). > I jeszcze jedno pytanie. Czy wkładając nowe końcówki trzeba dokonywać > jakiejś regulacji czy wystarczy złożyć i powinno od razu być > dobrze (w zasadzie chodzi mi o to czy do wymiany po za > odpowiednią nasadką do klucza potrzebny będzie jeszcze przyrząd > do testowania/regulacji)? Sam sie nie bierz za wymiane koncowek bo trzeba sprawdzic cisnienie i wogule jak pyli. Przedwczoraj pompiarz wział odemnie za sprawdzenie 5 wtryskow i regulacje cisnienia na jednym wtrysku 20 zł (w małym miasteczku). Wtryskiwacze miałem wymontowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iqsebcio Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 Witam! Ja zaślepiłem EGR i też dalej kopci ale mniej, przy czym w zimie mi źle pali... 200100 km ale kto wie ile naprawdę... Pozdro! S. P.S. Pompy boję się sam ruszać; http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=278282757&page=0&fpart=all&vc=1 http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=277927142&page=0&fpart=all&vc=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.