Skocz do zawartości

[F] Końcówki wtryskiwaczy


Misieq

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taką zagwozdkę.

Otóż moja Asterka (silnik taki jak w podpisie) od okolic 2500-3000 obr/min w góre mocno dymi na czarno (w zasadzie powyżej 3000 to już czarna zasłona dymna za samochodem jest).

Czy problemem mogą być lejące końcówki wtrysków? Zaznaczam, że pali bardzo ładnie (także w zimie - chociaż dwie ostatnie zimy do najcięższych nie należały).

Innych objawów nie ma (czy jest słaby to nie jestem w stanie stwierdzić bo zawsze był muł 270751858-jezyk.gif). Co jeszcze może powodować takie dymienie?

A może wtryski i tak dobrze by dla profilaktyki wymienić? Na liczniku 243tysiące (ile w rzeczywistości to chyba nikt naprawde nie wie).

I jeszcze jedno pytanie. Czy wkładając nowe końcówki trzeba dokonywać jakiejś regulacji czy wystarczy złożyć i powinno od razu być dobrze (w zasadzie chodzi mi o to czy do wymiany po za odpowiednią nasadką do klucza potrzebny będzie jeszcze przyrząd do testowania/regulacji)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Filtr czysty i napewno nie jest problemem (dymi już od dawna, a filtr

> był w tym okresie wymieniany ze trzy razy już).

> Co do EGR'a to był montowany w X17DTL w F'ce?

A i owszem, był.

Dla pocieszenia dodam, że mój też lubi pokopcić jak się depnie bbq.gif

Po prostu TTTM i tyle.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla pocieszenia dodam, że mój też lubi pokopcić jak się depnie

> Po prostu TTTM i tyle.

> Pozdro

jak jest niesprawny do konca to ma. Zdrowy nie ma rawa zostawiać za sobą kupy dymu.

a możliwości jest sporo

kąt wtrysku za późny

wtryski leją

nie ma wystarczającego sprężania

pompa rozklekotana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężania jestem na 99% pewien. W zeszłym roku akumulator był już całkiem słabiutki w zimie, i pomimo tego, że rozrusznik już ledwo kręcił to Asterka była w stanie odpalić.

Z drugiej strony jeśli lały by wtryski to pewnie też by tak łatwo nie odpalała. Więc może faktycznie problem jest gdzie indziej.

To pytanie z innej beczki... Zna ktoś w Krakowie jakiegoś "diesel-speca", który byłby w stanie za jakieś ludzkie pieniądze to zdiagnozować/naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może wtryski i tak dobrze by dla profilaktyki wymienić? Na liczniku

> 243tysiące (ile w rzeczywistości to chyba nikt naprawde nie

> wie).

> I jeszcze jedno pytanie. Czy wkładając nowe końcówki trzeba dokonywać

> jakiejś regulacji czy wystarczy złożyć i powinno od razu być

> dobrze (w zasadzie chodzi mi o to czy do wymiany po za

> odpowiednią nasadką do klucza potrzebny będzie jeszcze przyrząd

> do testowania/regulacji)?

Sam sie nie bierz za wymiane koncowek bo trzeba sprawdzic cisnienie i wogule jak pyli. Przedwczoraj pompiarz wział odemnie za sprawdzenie 5 wtryskow i regulacje cisnienia na jednym wtrysku 20 zł (w małym miasteczku). Wtryskiwacze miałem wymontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja zaślepiłem EGR i też dalej kopci ale mniej, przy czym w zimie mi źle pali...

200100 km ale kto wie ile naprawdę...

Pozdro!

S.

P.S. Pompy boję się sam ruszać;

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=278282757&page=0&fpart=all&vc=1

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=277927142&page=0&fpart=all&vc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.