cynamon Napisano 15 Października 2008 Udostępnij Napisano 15 Października 2008 Chciałbym założyć instalację LPG do Astry 1,6 16V. Większość ludzi odradza mi instalację 2-generacji i poleca tylko sekwencyjną. Mój znajomy gaziarz twierdzi, że bez problemu mozna założyć zwykłą instalację o ile zrobi się to prawidłowo z odpowiednimi czujnikami itp. i jeżeli będzie się dbać o świece i przewody, to nie będzie problemu. Do tej pory zrobiłem 100000km na zwykłej instalacji w Puncie 1.1 i nie miałem wiekszych problemów. Czy silniki 16V gorzej sobie radzą ze zwykłą instalacją LPG? Dodam jeszcze, że jeżdżę głównie na krótkich dystansach i instalacja sekwencyjna przełaczy mi się pewnie w połowie drogi do pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 15 Października 2008 Udostępnij Napisano 15 Października 2008 > Chciałbym założyć instalację LPG do Astry 1,6 16V. Większość ludzi > odradza mi instalację 2-generacji i poleca tylko sekwencyjną. > Mój znajomy gaziarz twierdzi, że bez problemu mozna założyć > zwykłą instalację o ile zrobi się to prawidłowo z odpowiednimi > czujnikami itp. i jeżeli będzie się dbać o świece i przewody, to > nie będzie problemu. Do tej pory zrobiłem 100000km na zwykłej > instalacji w Puncie 1.1 i nie miałem wiekszych problemów. Czy > silniki 16V gorzej sobie radzą ze zwykłą instalacją LPG? > Dodam jeszcze, że jeżdżę głównie na krótkich dystansach i instalacja > sekwencyjna przełaczy mi się pewnie w połowie drogi do pracy. wow. ja mam II generację i jakoś jeżdżę bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejg Napisano 16 Października 2008 Udostępnij Napisano 16 Października 2008 > Chciałbym założyć instalację LPG do Astry 1,6 16V. Większość ludzi > odradza mi instalację 2-generacji i poleca tylko sekwencyjną. > Mój znajomy gaziarz twierdzi, że bez problemu mozna założyć > zwykłą instalację o ile zrobi się to prawidłowo z odpowiednimi > czujnikami itp. i jeżeli będzie się dbać o świece i przewody, to > nie będzie problemu. Do tej pory zrobiłem 100000km na zwykłej > instalacji w Puncie 1.1 i nie miałem wiekszych problemów. Czy > silniki 16V gorzej sobie radzą ze zwykłą instalacją LPG? > Dodam jeszcze, że jeżdżę głównie na krótkich dystansach i instalacja > sekwencyjna przełaczy mi się pewnie w połowie drogi do pracy. Wydaje mi się, że gaziarze trochę ściemniają z tą gorszą współpracą II gen z 16v aby założyć droższą sekwencję, choć niewątpliwie sekwencje mają parę zalet. Dodam tylko, że jeżdżę na sekwencji też na krótkich dystansach po mieście, ale mam ustawione przełączanie się przy 15 stopniach, więc na razie przełącza się od razu tj. gdy tylko dostanie 1800 obrotów i nic się nie dzieje, wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 16 Października 2008 Udostępnij Napisano 16 Października 2008 > Chciałbym założyć instalację LPG do Astry 1,6 16V. Większość ludzi > odradza mi instalację 2-generacji IMHO spokojnie wystarczy 2-generacja. Chyba że cena sekwencji będzie niewiele wyższa (200-300 PLN) to można ją założyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitbreslau Napisano 18 Października 2008 Udostępnij Napisano 18 Października 2008 > Chciałbym założyć instalację LPG do Astry 1,6 16V. ja co prawda LANOSiarz ale serce prawie to samo:) mam 1,5 16V od 140 tkm i zero,powtarza zero problemow a mam II gen LOVATO....ani nie strzela, ani nie muli , ani nic zupelnie....co 20tkm na kontkrole i luz...II gen teraz to ok 1600-1800zl z emulatore itd...a sekswncja jakies 2600 sam nie wiem co rdoradzac...wtryski gazu maja okreslona zywotnosc,popytaj ludzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asterix10 Napisano 19 Października 2008 Udostępnij Napisano 19 Października 2008 Ja bym brał sekwencję, w mojej asterce autko muli na niskich obrotach, ozywa powyżej 2500obr/min Żałuję że kupiłem IIgen, . w Siedlcach jest zakład który montuje sekwencje już od 1800zł + 2 lata gwarancji, pisane było nawet na tym forum o tym zakładzie. Generalnie każdy silnik jest inny, i na jednym 2 gen sprawować się będzie znakomicie,a w w innym ( tak jest w moim przypadku- autko ma przejechane 20tyś. km na LPG) po przełączeniu na LPG czujesz ze ktoś wyciął autku jaja. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawell24 Napisano 19 Października 2008 Udostępnij Napisano 19 Października 2008 Tylko sekwencja!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturrro1983 Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 mam identyczny silnik w nubirze 1.6 16V instalacje II gen lovato autronic al700 i smigam na gaziku bez wiekszych problemow.. tak wiec wszystko zalezy kto ci ten gaz zalozy bo da sie to dobrze z tym silniczkiem skonfigurowac jesli za sekwencje masz dac ze 300 zl wiecej to oki ale jak tysiac to ja bym wzial II gen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TarNovy Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 > Tylko sekwencja!!! Rozwiń odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitbreslau Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 > mam identyczny silnik w nubirze 1.6 16V instalacje II gen lovato > autronic al700 i smigam na gaziku bez wiekszych problemow.. tak > wiec wszystko zalezy kto ci ten gaz zalozy bo da sie to dobrze z > tym silniczkiem skonfigurowac > jesli za sekwencje masz dac ze 300 zl wiecej to oki ale jak tysiac to > ja bym wzial II gen ja mam w Lanosie 1.5 16V wiecprawie taki sam..i zero problemow, smigam juz 140tkm.....poza wymiana filtra co 20tkm zero problemow..uppss..jakies 2 miesiace temu wysiadl mi komp gazowy 250zl... a w sekwencji wtryski sie szybko zuzywaja....jak sa tanie:) a bralbym II gen ale trzeba zakladac w wiarygodnej firmie II gen dobra to teraz 1600zl, sekwencja 2500 czy jakos tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 miałem u siebie II generacje ze sterownikiem bingo od początku były problemy z gasnącym podczas jazdy na luzie silnikiem palił raz 10 innym razem 14 l gazu na 100 km w miescie jak włączałem klime to była tragedia, auto nie jechało męczylem się z tym ja i kilku gaziarzy przez 2 lata- obracali dolot, wsadza dławiki i h... wie co jeszcze- płakac mi się chciało w końcu olałam temat, podjechałem do AC, zleciłem wywalenie złomu, wstawiłem staga 300 2 lata ze stagiem jeżdze i wszystko gra jak palił 10-11 tak tyle pali nogę mam cięzka za przeróbkę zapłaciłem 1700 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 jak masz twinporta to ja bym sobie na Twoim miejscu odpuscil LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 Jaki masz konkretnie model silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 > Jaki masz konkretnie model silnika? jak wynika z innych postów 99 rok - pewnie X16XEL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 > miałem u siebie II generacje ze sterownikiem bingo > od początku były problemy z gasnącym podczas jazdy na luzie silnikiem > palił raz 10 innym razem 14 l gazu na 100 km w miescie > jak włączałem klime to była tragedia, auto nie jechało > męczylem się z tym ja i kilku gaziarzy przez 2 lata- obracali dolot, a wystarczyło skompensować ciśnienie na membranie II stopnia i na oryginalnym dolocie hulać bez żadnych problemów. Spalanie 10/8,5 z tym że na troszkę ekonomiczniejszym twinporcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 > jak wynika z innych postów 99 rok - pewnie X16XEL Czyli nie jest to zaczynający się na Z.. więc można gazować IV jak i IIg (kolektor dolotowy chyba metal? nie pamiętam). Wiadomo zdrowiej i komfortowiej - sekwencję ale jak krótkie traski i ma być ekonomiczniej to i II obskoczy. Podstawa dobry gazmen, który się na rzeczy zna. Elektronika IV - STAG300 a do II polecam STAG150 lub ewentualnie Bingo-S. Acha i jak zdecydujesz sie na II to kazać domontować kompensację. Jak gazmen nie będzie wiedział o co chodzi to zmienić zakład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 > ... a do II polecam STAG150 Czemu nie STAG150 - miałby od razu emulację wtrysków z głowy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 > Czemu nie STAG150 - miałby od razu emulację wtrysków z głowy ... A nie tak napisałem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 > A nie tak napisałem ? Ale mnie zaćmiło ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 > Ale mnie zaćmiło ... ?? jak dobrze być modem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wedrowiec Napisano 23 Października 2008 Udostępnij Napisano 23 Października 2008 Jak masz wiecej kaski to zakladaj III nie bedziesz mial miksera w dolocie, jak mniej to do II - ja w lanochodzie 1,6 zakladalem II i to najprostrza blitz, ( sekwencja 5 lat temu kosztowala ponad 3,5kzl), autko chodzi bez zarzutu, spalanie 10/8,5 jedynie powyzej 160km/h staje sie bardziej zarloczne i wychodzi 11-12l. Jedyne ograniczenie to mikser w dolocie. Z dodatkow to zalozylem autoreset. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dren Napisano 23 Października 2008 Udostępnij Napisano 23 Października 2008 > jak masz twinporta to ja bym sobie na Twoim miejscu odpuscil LPG Czym konkretnie jest ten twinport?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 23 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2008 > Jaki masz konkretnie model silnika? Nie chce mi sie teraz iść do garażu, ale pomimo że mam rocznik 99, to wszystkie części przychodza do niego od modelu 2000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 23 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2008 Założyłem jednak II gen. Lovato. Wyjeździłem juz jeden zbiornik gazu i po mieście spalił 10,7l. Nie mam zastrzeżeń i nie zauważyłem, żeby miał mniej mocy, jeżeli tak, to minimalnie. Jeżeli wyluzuje go przy 90 - 100km/h to czasem zgasnie, ale gazmen dzwonił już do mnie, zebym przyjechał, bo ma na to jakiś patent. Przetestował go na innej Astrze. Podobno przy wiekszej prędkości dmucha w coś w co nie powinno dmuchać (albo dolot, albo jakieś otworki na reduktorze). Reduktor założony jest z przodu obok chłodnicy i na pewno wieje po nim trochę. Poza tym na luz raczej się nie wrzuca przy takiej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dren Napisano 23 Października 2008 Udostępnij Napisano 23 Października 2008 > Założyłem jednak II gen. Lovato. Wyjeździłem juz jeden zbiornik gazu > i po mieście spalił 10,7l. Nie mam zastrzeżeń i nie zauważyłem, > żeby miał mniej mocy, jeżeli tak, to minimalnie. Przy obecnych relacjach cenowych szkoda zakładać II gen. > Jeżeli wyluzuje > go przy 90 - 100km/h to czasem zgasnie, ale gazmen dzwonił już > do mnie, zebym przyjechał, bo ma na to jakiś patent. > Przetestował go na innej Astrze. Podobno przy wiekszej prędkości > dmucha w coś w co nie powinno dmuchać (albo dolot, albo jakieś > otworki na reduktorze). Reduktor założony jest z przodu obok > chłodnicy i na pewno wieje po nim trochę. Poza tym na luz raczej > się nie wrzuca przy takiej prędkości. Klasyka, gazmen ma patent. Tylko kto ma zaufanie do gazmenów z patentami?? Takie zjawiska jak gaśnięcie w czasie jazdy są obce przy sterowniku Stag300. Życzę bezawaryjnej eksploatacji, ale IMHO oszczędność niewielka a potencjalne kłopoty spore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 23 Października 2008 Udostępnij Napisano 23 Października 2008 > Czym konkretnie jest ten twinport?? tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 23 Października 2008 Udostępnij Napisano 23 Października 2008 > Założyłem jednak II gen. Lovato. Po cholerę były nasze porady . Średni sterownik. Stara konstrukcja. >Wyjeździłem juz jeden zbiornik gazu > i po mieście spalił 10,7l. Nie mam zastrzeżeń i nie zauważyłem, > żeby miał mniej mocy, jeżeli tak, to minimalnie. Jeżeli wyluzuje > go przy 90 - 100km/h to czasem zgasnie, ale gazmen dzwonił już > do mnie, zebym przyjechał, bo ma na to jakiś patent. > Przetestował go na innej Astrze. Podobno przy wiekszej prędkości > dmucha w coś w co nie powinno dmuchać (albo dolot, albo jakieś > otworki na reduktorze). Reduktor założony jest z przodu obok > chłodnicy i na pewno wieje po nim trochę. Poza tym na luz raczej > się nie wrzuca przy takiej prędkości. No przecież pisałem, że trzeba dorobić kompensację. Jeżeli to jest właśnie ten patent to ok. Jak jakiś inny to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitbreslau Napisano 24 Października 2008 Udostępnij Napisano 24 Października 2008 oszczędność niewielka a > potencjalne kłopoty spore. pierdzielenie, ze klopoty spore...moze zakladales w garazu i takie gowniane doswiadczenia masz...ja mam LOVATO od 6 lat...poza wymiana kompa po wakacjach 250zl to nic sie nie dzieje, nic nie strzela, nic nie dlawi,dusi, czy muli.....pelen komfort....mam juz 140tkm nalatane wiec pewnie reduktor sie zuzyl powaznie ale poki co smiga....i jakie to sa klopoty bo chcialbym wiedziec? odnosnie sekswencji to poczytaj inne watki....ciagle cos komus,gdzies, a to wtryski a to cos...az wlos sie jezy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 24 Października 2008 Udostępnij Napisano 24 Października 2008 > pierdzielenie, ze klopoty spore...moze zakladales w garazu i takie > gowniane doswiadczenia masz... Ty za to masz doświadczenie ! Co sugeruja twoje ostatnie posty. No i nagrabiłeś sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 24 Października 2008 Udostępnij Napisano 24 Października 2008 > Ty za to masz doświadczenie ! Co sugeruja twoje ostatnie posty. No i > nagrabiłeś sobie. ale mu dałeś.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 24 Października 2008 Udostępnij Napisano 24 Października 2008 Kolego krawczyk , nie bedę się z tobą bawił w ciuciubabkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 24 Października 2008 Udostępnij Napisano 24 Października 2008 > odnosnie sekswencji to poczytaj inne watki....ciagle cos > komus,gdzies, a to wtryski a to cos...az wlos sie jezy... Dokładnie tak, miałem 3 auta z II gen i zero problemów, w Rezzo dałem się namówić na stag-300, w tej chwili łata i reguluje to g..no już drugi zakład i ciągle są problemy - głównie spalanie takie że nie wiem czy nie taniej by było jeździć na benzynie. Gaziarze chcą na siłę wciskać sekwencje, a ich umiejętności ledwo na poprawne założenie II gen wystarczają w znakomitej większości. Tak więc następne auto raczej będzie dieslem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vahanara Napisano 24 Października 2008 Udostępnij Napisano 24 Października 2008 E tam - nieistotne jest czy instalka jest II generacji czy III. Największe znaczenie ma to czy gaziarz NAPRAWDĘ wie co robi czy tylko montuje tak jak go na kursach nauczyli. Ja mam sekwencje i nie narzekam - auto jeździ bezproblemowo i to jest najważniejsze. A za sekwencje zapłaciłem 2,2 kzł i nie żałuję tych 400 zł rożnicy. Nie warto. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dren Napisano 26 Października 2008 Udostępnij Napisano 26 Października 2008 > E tam - nieistotne jest czy instalka jest II generacji czy III. > Największe znaczenie ma to czy gaziarz NAPRAWDĘ wie co robi czy > tylko montuje tak jak go na kursach nauczyli. > Ja mam sekwencje i nie narzekam - auto jeździ bezproblemowo i to jest > najważniejsze. A za sekwencje zapłaciłem 2,2 kzł i nie żałuję > tych 400 zł rożnicy. Nie warto. > pozdr A ja po gaziarzach nawet lubie poprawiać Zawsze coś interesującego. Instalacje w moich autach doprowadziłem do stanu idealnego. Zawsze służę pomocą Tak naprawdę to od gaziarza jest mi tylko stempel potrzebny. W jakimkolwiek następnym aucie wstawię u gazownika tylko część instalacji - od butli do reduktora. Staga sobie sam założę i będzie tak jak mi pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.