Skocz do zawartości

Kapiaca pompa wspomagania...


nieboraku

Rekomendowane odpowiedzi

Powitac, bo rzadko tu zagladam - za sprawa nie psujacej sie Bravki blush.gif. Ale ostatnio pare dupereli sie sypnelo, no i widze, ze to poczatek. A moze nie bedzie tak zle wink.gif

Wracajac do tematu - cieknie mi wspomaganie. Nie moge/nie mam kiedy/nie mam gdzie polozyc sie pod samochod, ale z tego co widze, to z pompy wspomagania wychodzi jakas zlaczka z dwoma kabelkami (do czego to?) i widze, ze pelno mam tam oleju od wspomagania - na tyle duzo, ze kapie sobie kropelka co chwilke. Nie wiem, czy to tam mi sie sypnelo, czy gdzie sindziej leci, stad pytanie - czy z miejsca, o ktorym wspominam moze walic olej a jesli tak, to jak to uszczelnic? Czy sa jeszcze jakies czyle miejsca, gdzie od przodu pompy moze leciec olej ze wspomagania? Zarowno Haynes jak i Zembowicz dosc lakonicznie albo wcale nie poruszaja tego tematu. Wszelkie uwagi/podpowiedzi bardzo mile widzane, bo ujmujac delikatnie o ile w sobote pokapywalo sobie tylko, o tyle teraz kazda jazda zostawia po sobie mala kaluze oleju.Czy ogolnie pompa sie moze wysrala i jakiejs sprawnej uzywki szukac hmm.gif Jakies rysunki z Epera moze tez cos pomoga, bo nie bardzo wiem od czego zaczac. Wszystkim dobrym duszyczkom 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wracajac do tematu - cieknie mi wspomaganie. Nie moge/nie mam

> kiedy/nie mam gdzie polozyc sie pod samochod, ale z tego co

> widze, to z pompy wspomagania

Musisz zajrzeć od spodu czy to na pewno wspomaganie ( ubytek w zbiorniczku zauważalny?) w pobliżu jest filtr oleju ,on może dawać przeciek.

U mnie pompa od 4 lat się "poci" i na razie nic z tym nie robię (niektórzy mówią,że to norma )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz zajrzeć od spodu czy to na pewno wspomaganie ( ubytek w

> zbiorniczku zauważalny?) w pobliżu jest filtr oleju ,on może

> dawać przeciek.

> U mnie pompa od 4 lat się "poci" i na razie nic z tym nie robię

> (niektórzy mówią,że to norma )

Panowie, po pierwsze - plyn ktory kapie, widac, ze czerwony, wiec wspomaganie, po drugie jak napisalem kapie, jak niedokrecony kurek wody, wiec sporo. Lac sie zaczelo nagle - nigdy nic nie kapalo, nie cieklo, wszystko bylo OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, zabralem auto zonie, dobralem sie do czujnika i z tego co widze, to wlasnie nim kapie. Po co czujnik juz znalazlem, ale jaka jest jego zasada dzialania, ktos moze podpowie? Po wypieciu z czujnika wtyczki, plyn leje sie wlasnie przez niego - cale zlacze plywa w oleju. A leje sie coraz wiecej i szybciej. Stad pytanie - jesli zaslepie miejsce w ktorym jest czujnik jakas sruba, nic nie bedzie wariowac? Po wypieciu wtyczki z czujnika wszystko dziala, wiec powinno byc OK. Ma ktos moze wymiary gwintu i jego skok? Bo niestety jak wykrece czujnik, to plyn po prostu leje sie grawitacyjnie i nie ma czym tego zatkac, bo wypycha - a zatykac palcem i mierzyc druga reka gwint ciezko zeby.GIF. Niestety taka prowizorka, bo pod blokiem ciezko o cos innego crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik w układzie wspomagania?? od czego??

z tego co znalazlem tutaj, odpowiada za podnoszenie obrotow silnika przy kreceniu kierownica. Wyglada na zwykla srube z przelotowym otworem, zakonczony dwupinowym gniazdem. Zapewne siedzi w tym jakas membranka/kulka/czort wie co i jak sie podnosi cisnienie w ukladzie zwiera, dajac sygnal, ze trzeba obroty podniesc. Ale to tylko takie moje domniemania, stad pytam i chce sie upewnic.

281478618-Image006.jpg

EDIT. Poszukalem w Eperze, i ustrojstwo nazywa sie presostat (jesli sie nie myle) o kodzie producenta: 46552699. Moze ktos ma wymiary gwintu, bardzo by mi to pomoglo jump.gif

post-42021-14352497771067_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT. Poszukalem w Eperze, i ustrojstwo nazywa sie presostat (jesli

> sie nie myle) o kodzie producenta: 46552699. Moze ktos ma

> wymiary gwintu, bardzo by mi to pomoglo

W Carserwisie mogli by to pewnie zmierzyć , skoro mają na magazynie wink.gif

A tak można tylko obstawiać że jest tam typowy gwint , czyli 1/4 lub 3/8'' patrząc po wielkości czujnika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Carserwisie mogli by to pewnie zmierzyć , skoro mają na magazynie

> A tak można tylko obstawiać że jest tam typowy gwint , czyli 1/4 lub

> 3/8'' patrząc na wielkość czujnika

Wyciagnalem czujnik, bo innego wyjscia nie bylo. Nie mam zadnej marzynki czy przymiaru zeby sprawdzic, jaki to gwint dokladnie, wiec opieram sie na pomiarach z mikrometru - wychodzi, ze ma 9.39mm. Najblizej wiec jest 3/8", ktore powinno miec 9.525mm.

Tak to wyglada w powiekszeniu...

281479151-knife003.jpg

post-42021-14352497772232_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opieram sie na pomiarach z mikrometru - wychodzi, ze ma 9.39mm.

> Najblizej wiec jest 3/8", ktore powinno miec 9.525mm.

To gwint nakrętki ma mieć 9,525mm , natomiast gwint śruby 9,36mm , czyli prawie tyle ile zmierzyłeś ok.gif

Sprawdź jeszcze dla pewności skok gwintu - powinien mieć ok. 1,6mm dla 3/8" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To gwint nakrętki ma mieć 9,525mm , natomiast gwint śruby 9,36mm ,

> czyli prawie tyle ile zmierzyłeś

Zgadza sie - na szybko w poradniku mechanika sprawdzalem i nie zwrocilem uwagi, ze to nakretka wink.gif

> Sprawdź jeszcze dla pewności skok gwintu - powinien mieć ok. 1,6mm

> dla 3/8" .

Jutro bede u siebie na warsztacie, to sprawdze dokladnie i cos sobie dobiore do zaslepienia. Aczkolwiek nadal nie jestem w 100% przekonany, ze to dobry pomysl. Ktos moglby mi zapodac fotke jak podlaczone sa przewody do pompy w silniku 1.2? Albo przynajmniej powiedziec, czy przypadkiem nie ma tam jakiegos zaslepionego otworu w miejscu jak na zdjeciu pokazalem? Czujnik mozna kupic, ale wg starego Epera kosztuje ponad 20 funtow, wiec po co podnosci wartosc auta biglaugh.gif

EDIT:

Dla potomnych - gwint to 3/8"x24 UNF - o dziwo, nawet znalazłem taką śrubęna warsztacie icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.