Skocz do zawartości

Skrzynia mi pada, co dalej?


Mikelos

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio spod maski zaczęły dochodzić niepokojące dźwięki (chrobotanie i takie tam) - wstępna diagnoza to skrzynia kończy swój żywot. W związku z tych chciałbym zrobić rozeznanie od czego będzie jeszcze pasować poza uno 1.0 (trochę za długie przełożenia jak dla mnie) bez przekładania półosiek, sprzęgła i czegoś tam jeszcze. Sterowanie mam pałąkami, nie linkami. Czekam na sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio spod maski zaczęły dochodzić niepokojące dźwięki

> (chrobotanie i takie tam) - wstępna diagnoza to skrzynia kończy

> swój żywot. W związku z tych chciałbym zrobić rozeznanie od

> czego będzie jeszcze pasować poza uno 1.0 (trochę za długie

> przełożenia jak dla mnie) bez przekładania półosiek, sprzęgła i

> czegoś tam jeszcze. Sterowanie mam pałąkami, nie linkami. Czekam

> na sugestie.

mi tez chrubotało ale jak nie miałem wcisnietego sprzegła. teraz jest troche ciszej.

jezdze juz rok tak i nic sie nie dzieje.... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio spod maski zaczęły dochodzić niepokojące dźwięki

> (chrobotanie i takie tam) - wstępna diagnoza to skrzynia kończy

> swój żywot. W związku z tych chciałbym zrobić rozeznanie od

> czego będzie jeszcze pasować poza uno 1.0 (trochę za długie

> przełożenia jak dla mnie) bez przekładania półosiek, sprzęgła i

> czegoś tam jeszcze. Sterowanie mam pałąkami, nie linkami. Czekam

> na sugestie.

Ja mam 1.0 i są strasznie krotkie. Na to nie ma zasady..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 1.0 i są strasznie krotkie. Na to nie ma zasady..

Była jakiś czas temu dyskusja na temat skrzyń w 1.0 zeby.GIF Na ostatnim OZU nawet z Majkielem porównywaliśmy obroty z prędkością zeby.GIF U mnie 85 km/h = 2000 obr., u Majkiela 85 km/h = 2500 obr. czy jakoś tak hmm.gif Długa skrzynia jest dobra, jeśli chcesz mieć mniejsze spalanie w trasie i nieco wyższą prędkość przy niższych obrotach. Niestety w terenie pofałdowanym jest utrapieniem bo np. pod górkę na 3-jce już nie da się podjechać tylko trzeba piłować silnik na 2-jce sciana.gif Tak miałem na ostatnim OZU sciana.gif Taka skrzynia byłaby dobra w połączeniu z nieco mocniejszym silnikiem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chrobotanie wcale nie musi oznaczac problemow ze skrzynia.

> Wcisnij sprzeglo i zobacz czy dzwiek ustapil ...

> jesli tak .. to pewnie docisk

> Im mniejszy silnik tym krotsze przelozenia.... uno 899 na dwojce leci

> zaledwie do 60km/h

sprzęgło zostało kilka dni temu wymienione więc to nie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Była jakiś czas temu dyskusja na temat skrzyń w 1.0 Na ostatnim OZU

> nawet z Majkielem porównywaliśmy obroty z prędkością U mnie 85

> km/h = 2000 obr., u Majkiela 85 km/h = 2500 obr. czy jakoś tak

> Długa skrzynia jest dobra, jeśli chcesz mieć mniejsze spalanie w

> trasie i nieco wyższą prędkość przy niższych obrotach. Niestety

> w terenie pofałdowanym jest utrapieniem bo np. pod górkę na

> 3-jce już nie da się podjechać tylko trzeba piłować silnik na

> 2-jce Tak miałem na ostatnim OZU Taka skrzynia byłaby dobra

> w połączeniu z nieco mocniejszym silnikiem

no właśnie o to mi chodzi. co z tego ze poleci 170 na tej skrzyni skoro nie ma gdzie tyle jechać. natomiast kicha troche jest przy wyprzedzaniu lub podjazdach pod górę, żeby sprawnie przyśpieszać lub wyprzedzać trzeba mocno redukować czyli i tak muszę piłować silnik...

czyli od czego założyć skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak można źle założyć sprzęgło? jedyne co mi przychodzi do głowy to

> odwrotnie wsadzić tarczę ale ta jest dobrze zamontowana...

widac da sie.... moj mechanik jak mi w punto sprzeglo wyminil ... to zuzylo sie po przejechaniu 800km ... podobno bylo zle zalozone (moze narzedzia zle, zly moment dokrecenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chrobotanie wcale nie musi oznaczac problemow ze skrzynia.

> Wcisnij sprzeglo i zobacz czy dzwiek ustapil ...

> jesli tak .. to pewnie docisk

> Im mniejszy silnik tym krotsze przelozenia.... uno 899 na dwojce leci

> zaledwie do 60km/h

Hmm... Ja tam uważam ze winę ponosi łożysko w skrzyni. Chrobotanie miałem przed i po wymianie sprzęgła, a wraz z wymiana oleju w skrzyni jest ono cichsze i mniej dokuczliwe.

Co do Uno 899 to nie wydaje mi się żeby leciało na II 60km/h, chyba ze ma ono inna skrzynie niż Seicento899, które leci w porywach 80km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może to przeguby???

Mi kolega mechanik z którym pracowałem mówił że jak miał nowego nawet daewoo tico to też tak było i że jest to luz międzyzębny w skrzyni biegów suma sumarum zrobił tym tico ponad 150 kkm isprzedał sąsiadowi i ten zrobił kolejne 100 kkm i jeździ dalej.

Wniosek z tego taki- jak jeździ to nie ruszać najwyżej zmień olej i zobacz czy wogóle go masz bo u mnie też hałasuje i też jestem po wymianie kpl sprzęgła tak więc jeżdze i nie robie nic dopóki nie znikną biegi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio spod maski zaczęły dochodzić niepokojące dźwięki

> (chrobotanie i takie tam) - wstępna diagnoza to skrzynia kończy

> swój żywot. W związku z tych chciałbym zrobić rozeznanie od

> czego będzie jeszcze pasować poza uno 1.0 (trochę za długie

> przełożenia jak dla mnie) bez przekładania półosiek, sprzęgła i

> czegoś tam jeszcze. Sterowanie mam pałąkami, nie linkami. Czekam

> na sugestie.

Mi ze skrzyni dochodzi niepojący dzwiek.Przy wciśniętym pedale sprzęgła jest cicho ale gdy puszczam sprzęgło jest taki dziwny odgłos (taki dodatkowy nie proszony dzwięk)Podejzewam ze to skrzynia ale skrzyni się nie rusza dopóki sama nie padnie!!!Występuje to juz od dłuzszego czasu...aha na 4 i 5 biegu skrzynia mi gwiżdże.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam u siebie to samo na początku rownież myslalem że to łożysko oporowe ale po wymianie kompletnego sprzegła dzwięk nie ustapił przy wciśnietym pedale sprzęgła cicho, puszczam pedał słychać chrobotanie byłem u kilku gości diagnoza to lożysko wałka sprzęgłowego sie rozwala ale mam tak od jakis 6-7 miesięcy i ciągle tak samo tak więc lepiej nie ruszać hehe.gifhehe.gif choć jak mnie najdzie to znow pomecze troche sie ze skrzynia wyjme i wymienie cool.gif jedyny moj błąd to to ze jak wymieniałem sprzeło to odrazu tego nie wymieniłem choć miałem nadzieje ze bedzie ok bo wymieniałem wtedy tez cała skrzynie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam u siebie to samo na początku rownież myslalem że to łożysko

> oporowe ale po wymianie kompletnego sprzegła dzwięk nie ustapił

> przy wciśnietym pedale sprzęgła cicho, puszczam pedał słychać

> chrobotanie byłem u kilku gości diagnoza to lożysko wałka

> sprzęgłowego sie rozwala ale mam tak od jakis 6-7 miesięcy i

> ciągle tak samo tak więc lepiej nie ruszać choć jak mnie

> najdzie to znow pomecze troche sie ze skrzynia wyjme i wymienie

> jedyny moj błąd to to ze jak wymieniałem sprzeło to odrazu tego

> nie wymieniłem choć miałem nadzieje ze bedzie ok bo wymieniałem

> wtedy tez cała skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.