opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > No właśnie nie denerwuje, tylko cieszy. Zapada błoga cisza zamiast > kle kle kle zawsze stopery mozesz wkladac > Wprost odwrotnie. Wypasem jest benzyniak, ale mnie nie stać by > dopłacić 20-30 tys za taki wypas, tyle że diesel aż tak bardzo > nie męczy jak gdzie indziej z powodów o których pisałem powyżej. na psy schodzisz jezdzac dieslami zeby Cie na wypasna benzyne bylo nie stac? > Spoko, szkoda tylko, że auto pływa w zakrętach już mając 1,9 pod > maską... aa dobrze wiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spinner Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Ja obecnie z tych dwóch aut też bym wziął Golfa. Lepszy silnik i > przede wszystkim DSG, do tego zawieszenie wielowahaczowe, a nie > belka skrętna. To są konkrety. Zero wielowachaczy,zero Dsg,zero bezpośrednich głowno dających wtrysków-takie jest moje zdanie .W dłuższym przedziale czasowym proste rozwiązania najlepiej dają radę.jak Ci wielowachacz zgoli opony po20tys a dealer z firmą oponiarską będą Cię odsyłali od Iwana do pogana to zrozumiesz kolego jakie rozwiązania są najlepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > jak Ci wielowachacz zgoli > opony po20tys a dealer z firmą oponiarską będą Cię odsyłali od > Iwana do pogana to zrozumiesz kolego jakie rozwiązania są > najlepsze Znajomemu w nowym Civicu też ścięło opony ale diler partycypował w kosztach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Znajomemu w nowym Civicu też ścięło opony ale diler partycypował w > kosztach. w focusach przecie to standard byl i nic pewno sie nie zmienilo na lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > w focusach przecie to standard byl i nic pewno sie nie zmienilo na > lepsze O masz nie wiedziałem o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > O masz nie wiedziałem o tym tez wiel. na tyle i tez wieczne problemy z scinaniem kapci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > tez wiel. na tyle i tez wieczne problemy z scinaniem kapci Czyli nowa Lancia Delta też będzie miała takie problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Czyli nowa Lancia Delta też będzie miała takie problemy niby czemu jak tam belka jak pieron przecie siedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > niby czemu jak tam belka jak pieron przecie siedzi Eee chyba w Lancii jest zawieszenie wielowachaczowe ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Eee chyba w Lancii jest zawieszenie wielowachaczowe ?? zdaje mi sie ze ktos na forum pisal ze zagladal i bela jak pien siedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > zdaje mi sie ze ktos na forum pisal ze zagladal i bela jak pien > siedzi To juz sam nie wiem oczywiście na stronie Lancii zero informacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Zero wielowachaczy,zero Dsg,zero bezpośrednich głowno dających > wtrysków-takie jest moje zdanie .W dłuższym przedziale czasowym > proste rozwiązania najlepiej dają radę.jak Ci wielowachacz zgoli > opony po20tys a dealer z firmą oponiarską będą Cię odsyłali od > Iwana do pogana to zrozumiesz kolego jakie rozwiązania są > najlepsze Kolego, po 20 tys km to się dla własnego bezpieczeństwa opony zmienia na nowe. Przejechałem autami z wielowachaczami ze 100 tys km i nie zauważyłem nadmiernego zużywania się opon. Oczywiście, że można sobie kupić 30stoletniego puchatka. Tam technika słynęła z prostoty i niezawodności. Czemu tak nie zrobisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Kolego, po 20 tys km to się dla własnego bezpieczeństwa opony zmienia > na nowe. o shit.. to czeka mnie zmiana opon juz za 2kkm.. no to po 500zl za sztuke kapcia trzeba placic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Kolego, po 20 tys km to się dla własnego bezpieczeństwa opony zmienia > na nowe. O czymś takim to nie słyszałem, jakie jest tego uzasadnienie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > o shit.. to czeka mnie zmiana opon juz za 2kkm.. no to po 500zl za > sztuke kapcia trzeba placic Ja jutro będę się bał prowadzić mam przeterminowane opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > O czymś takim to nie słyszałem, jakie jest tego uzasadnienie ?? eco drivingiem nie jezdzisz wiec zmieniac po 20kkm nie musisz.. moze zmiany po 20kkm dotycza tylko tych ktorzy spalanie maja nie wieksze niz 4.4l na 100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > eco drivingiem nie jezdzisz wiec zmieniac po 20kkm nie musisz.. > moze zmiany po 20kkm dotycza tylko tych ktorzy spalanie maja nie > wieksze niz 4.4l na 100km Ale to wszystko skomplikowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > O czymś takim to nie słyszałem, jakie jest tego uzasadnienie ?? Im mniejszy bieżnik tym gorzej opona radzi sobie z odprowadzaniem wody. Czekanie na zjechanie bieżnika do poziomu minimalnego oznacza znaczne obniżenie bezpieczeństwa. Co jak co, ale opony nie są miejscem na oszczędności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Im mniejszy bieżnik tym gorzej opona radzi sobie z odprowadzaniem > wody. Czekanie na zjechanie bieżnika do poziomu minimalnego > oznacza znaczne obniżenie bezpieczeństwa. Co jak co, ale opony > nie są miejscem na oszczędności. Nie wiem jak trzeba jeździć aby w 20 tyś zjechać chociaż połowę bieżnika ?? Chyba z tymi 20 tyś to trochę przesadziłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Im mniejszy bieżnik tym gorzej opona radzi sobie z odprowadzaniem > wody. Czekanie na zjechanie bieżnika do poziomu minimalnego > oznacza znaczne obniżenie bezpieczeństwa. Co jak co, ale opony > nie są miejscem na oszczędności. znaczy jak mam ponad 7mm bieznika i brakuje mi 2kkm do 20tys to juz wymieniac musze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Nie wiem jak trzeba jeździć aby w 20 tyś zjechać chociaż połowę > bieżnika ?? Chyba z tymi 20 tyś to trochę przesadziłeś ale co sie dziwisz ze po przelocie 100km focusem kolega KvM nie zauwazyl zjechania kapci przez zawieszke jak co 20kkm nowe zakladal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Nie wiem jak trzeba jeździć aby w 20 tyś zjechać chociaż połowę > bieżnika ?? Chyba z tymi 20 tyś to trochę przesadziłeś Połowę? ja zużyłem zimówki (Ultragrip 7) po 20 tys w ok 2/3. Opony oczywiście są różne i różne style jazdy, ale już 1/3 zużycia bieżnika to zauważalnie gorsze prowadzenie się auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > ale co sie dziwisz ze po przelocie 100km focusem kolega KvM nie > zauwazyl zjechania kapci przez zawieszke jak co 20kkm nowe > zakladal To wszystko wyjaśnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > znaczy jak mam ponad 7mm bieznika i brakuje mi 2kkm do 20tys to juz > wymieniac musze? z tym dieslem pod maską to Ci nawet zmiana opono nie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spinner Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Kolego, po 20 tys km to się dla własnego bezpieczeństwa opony zmienia > na nowe. > Przejechałem autami z wielowachaczami ze 100 tys km i nie zauważyłem > nadmiernego zużywania się opon. > Oczywiście, że można sobie kupić 30stoletniego puchatka. Tam technika > słynęła z prostoty i niezawodności. Czemu tak nie zrobisz? Bo Puchatków nie produkują jako nowe Ale masz racje mam sentyment do aut takich jak stara Corvetta czy Ford Mustang z lat 60-tych.Co do opon jak dla mnie to możesz wymieniać i co 5tys napewno będziesz bardziej bezpieczny,wypisując takie rzeczy miej na względzie że nie wszyscy wiedzą że lubisz wojenke sprowokować i ktoś może serio potraktować twoją wypowiedż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > To wszystko wyjaśnia Nic nie wyjaśnia, bo opony zużywały się znacznie bardziej na kołach napędzanych, a nie na tych z wielowahaczowym zawieszeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > z tym dieslem pod maską to Ci nawet zmiana opono nie pomoże ale jak przestaniesz zmieniac opony co 20kkm to uskladasz te 30tys zl doplaty do super silnika benzynowego w bmw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > ale jak przestaniesz zmieniac opony co 20kkm to uskladasz te 30tys zl > doplaty do super silnika benzynowego w bmw nie sądzę... musiałbym 15 lat składać, a tylu to ja nie dożyję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > nie sądzę... musiałbym 15 lat składać, a tylu to ja nie dożyję. myslalem ze mlodszy jestes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Połowę? ja zużyłem zimówki (Ultragrip 7) po 20 tys w ok 2/3. Opony > oczywiście są różne i różne style jazdy, ale już 1/3 zużycia > bieżnika to zauważalnie gorsze prowadzenie się auta. Ja na zimówkach przejechałem z 8 tyś i nie widziałem śladów zużycia jeździsz tym eco driving a potem odreagowujesz ostrą jazdą i opony zdzierasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Ja na zimówkach przejechałem z 8 tyś i nie widziałem śladów zużycia > jeździsz tym eco driving a potem odreagowujesz ostrą jazdą i > opony zdzierasz Jak już to dokładnie odwrotnie . A tak BTW, to jak się mokro zrobiło ecodriving poszedł w odstawkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Nic nie wyjaśnia, bo opony zużywały się znacznie bardziej na kołach > napędzanych, a nie na tych z wielowahaczowym zawieszeniem. U mnie 30 tyś i jak ostatnio sprawdzałem to bieżnik około 7 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 powiem krótko : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > U mnie 30 tyś i jak ostatnio sprawdzałem to bieżnik około 7 mm po takim przelocie to Ty juz trzeci nowy kpl opon powinienes wozic na zapas w bagazniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Jak już to dokładnie odwrotnie . A tak BTW, to jak się mokro zrobiło > ecodriving poszedł w odstawkę Jakoś pod prąd idziesz ja jak mokro się robi to właśnie dużo spokojniej jeżdżę tak ala ecodriving Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > po takim przelocie to Ty juz trzeci nowy kpl opon powinienes wozic na > zapas w bagazniku Ile to nowych rzeczy można się dowiedzieć z interneta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > U mnie 30 tyś i jak ostatnio sprawdzałem to bieżnik około 7 mm Zainspirowany dyskusją znalazłem taki artykulik Aby uzyskać duże przebiegi opon, należy dbać o prawidłowe ciśnienie w ogumieniu, wyważać koła oraz kontrolować ustawienie geometrii zawieszenia. W czasie eksploatacji trzeba brać pod uwagę zjawiska fizyczne towarzyszące toczeniu się opony po nawierzchni. Gdy jedziemy z prędkością 180 km/h zużycie bieżnika jest 9 razy większe niż przy poruszaniu się z prędkością 100 km/h. Jeśli przy ruszaniu opona zostawia czarny ślad na nawierzchni, zużycie bieżnika wzrasta 100 razy w porównaniu z normalną jazdą. Należy pamiętać, że głębokość bieżnika ma zasadniczy wpływ na szybkość odprowadzania wody i długość drogi hamowania. Zmniejszenie głębokości bieżnika z 7 do 3 mm wydłuża drogę hamowania na mokrej nawierzchni aż o 10 m. http://www.motofakty.pl/artykul/opony_na_lato.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > powiem krótko : Piękny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 Wszystko się zgadza tylko te 20 tyś to jakoś trochę przesada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Jakoś pod prąd idziesz ja jak mokro się robi to właśnie dużo > spokojniej jeżdżę tak ala ecodriving Pod prąd? A co to za wyzwanie jeździć szybko po suchym? Może jakbym miał 300KM i napęd 4x4... a jak mam niecałe 150, to zabawa jest dopiero na mokrym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > a jak mam niecałe 150, to zabawa jest > dopiero na mokrym... to jeszcze czipa nie robiles? co tak cienko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Pod prąd? A co to za wyzwanie jeździć szybko po suchym? Może jakbym > miał 300KM i napęd 4x4... a jak mam niecałe 150, to zabawa jest > dopiero na mokrym... Zabawa to tylko na zamkniętym torze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Zabawa to tylko na zamkniętym torze Wcale, że niekoniecznie. Na niektórych drogach jak jest mokro jazda z przepisową prędkością daje dość adrenaliny. A wracając do opon znalazłem jeszcze takie coś Droga hamowania wydłuża się jeszcze bardziej, ponieważ bieżnik nie może dostatecznie szybko odprowadzać wody. Samochód zatrzymuje się dopiero po 61 metrach, czyli 45 procent dalej niż w przypadku pojazdu wyposażone w nowe ogumienie. Zatem kiedy samochód z oponami o odpowiedniej głębokości bieżnika zdążył się już zatrzymać po 42 metrach, samochód z oponami z bieżnikiem 1,6 mm jechał dalej z prędkością 44 km/h. W rzeczywistych warunkach drogowych może to oznaczać bardzo poważny wypadek. W celu maksymalnego skrócenia drogi hamowania na mokrej nawierzchni firma Continental zaleca wymianę ogumienia letniego w przypadku zmniejszenia głębokości bieżnika do 3mm. W przypadku opon zimowych wymianę należy przeprowadzić już przy bieżniku o głębokości 4 mm, ze względu na mniejszą skuteczność lameli. Przykładem troski o bezpieczeństwo może być Austria na terenie której, opony z bieżnikiem o głębokości poniżej 4 mm nie są już uznawane za zimowe opony. Ja osobiście jakoś jednak nie uważam za sensowne by schodzić poniżej 5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > to jeszcze czipa nie robiles? co tak cienko stwierdziłem, że nie ma sensu. I tak muszę niedługo kupić drugie auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > stwierdziłem, że nie ma sensu. I tak muszę niedługo kupić drugie > auto. a to chyba ze tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Wcale, że niekoniecznie. Na niektórych drogach jak jest mokro jazda > z przepisową prędkością daje dość adrenaliny. > A wracając do opon znalazłem jeszcze takie coś > Ja osobiście jakoś jednak nie uważam za sensowne by schodzić poniżej > 5mm. Wszystko się zgadza piszesz, że tak powiem oczywiste oczywistości chodzi mi o to że postawiłeś te 20 tyś jako pewnik i warunek konieczny Jeżdżąc "normalnie" ciężko w 20 tyś zjechać opony do poziomu który opisujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Wszystko się zgadza piszesz, że tak powiem oczywiste oczywistości > chodzi mi o to że postawiłeś te 20 tyś jako pewnik i warunek > konieczny Jeżdżąc "normalnie" ciężko w 20 tyś zjechać opony do > poziomu który opisujesz Wiesz, zwyczajnie nie wnikałem w temat statystycznie. Napisałem na podstawie własnych doświadczeń. U mnie to jest 20-30 tys zależnie od opon. Generalnie wolę wymienić opony o których oponiarz wyraża się jako prawie nówki i dostać za nie jakiś grosz gdy czuję, że auto jeździ gorzej na mokrym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > Wiesz, zwyczajnie nie wnikałem w temat statystycznie. Napisałem na > podstawie własnych doświadczeń. U mnie to jest 20-30 tys > zależnie od opon. Generalnie wolę wymienić opony o których > oponiarz wyraża się jako prawie nówki i dostać za nie jakiś > grosz gdy czuję, że auto jeździ gorzej na mokrym. Wiadome, że na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać ale nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu Ja regularnie kontroluje stan opon i w razie potrzeby wymieniam i z mojego doświadczenia wystarczają mi na dużo dłużej niż 20 tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > i z mojego doświadczenia wystarczają mi na dużo dłużej niż 20 tyś a bo Ty non stop w korkach stoisz i dlatego starczaja Ci na dluzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 > a bo Ty non stop w korkach stoisz i dlatego starczaja Ci na dluzej Miałem takiego farta, że jadąc na groby stałem 1h w korku okazało się że obwodnica Wyszkowa jeszcze nie jest otwarta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.