Skocz do zawartości

podwyzszone obroty po wymianie uszczelki pokrywy zaworow


markkk

Rekomendowane odpowiedzi

witam

ostatnio wymienialem uszczelke pokrywy zaworow. po tej operacji obroty na biegu jalowym lekko mi sie podniosly na ok 1000-1100 obr. Na LPG jak i benzynie jest tak samo, obroty sa rowne ale lekko podwyzszone, niuc poza tym sie nie dzieje, autko mocne, nie dlawi sie , obroty nie faluja.

Co to moze byc?

obstawialbym ze jakies lewe powietrze lapie, ale gdzie dokladnie szukac? moze cos zle zostalo skrecone, za lekko albo na starej uszczelce? moze reset kompa by pomogl poprzez odlaczenie aku ?

przeszukalem forum, piszecie jeszcze ze czujnik polozenia przepustnicy, czujnik temp, krokowy, weżyki podcisnieniowe jakies itd...

narazie odrzucilbym czujniki i krokowca bo przeciez od samej wymiany uszczelki by sie nie uszkodzily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może pancerz od linki gazu jest jakoś w innej pozycji.poruszaj, pomacaj przesmaruj pancerz np.WD40 i zobacz czy przepustnica ci sie całkowicie domyka(czy te ucho na którym jest nawinięta linka gazu opiera się o obudowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może pancerz od linki gazu jest jakoś w innej pozycji.poruszaj,

> pomacaj przesmaruj pancerz np.WD40 i zobacz czy przepustnica ci

> sie całkowicie domyka(czy te ucho na którym jest nawinięta linka

> gazu opiera się o obudowe)

linka OK , ją wlasnie od razu sprawdzilem, ucho opiera sie o ten bolec. myslalem wuregulowac wlasnie tym bolcem ale jak sie okaze ze jednak lapie lewe powietrze to bede musial znowu regulowac po tym jak zlokalizuje nieszczelnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> narazie odrzucilbym czujniki i krokowca bo przeciez od samej wymiany

> uszczelki by sie nie uszkodzily.

ale mogles uszkodzic jakis przewod odlaczajac wtyczki.

nie mieszaj pojec "lewe powietrze" i "szczelnosc uszczelki pokrywy zaworow". przeciez pod ta pokrywa nie ma komor spalania, a uszczelka zapobiega wylacznie wyciekom oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale mogles uszkodzic jakis przewod odlaczajac wtyczki.

> nie mieszaj pojec "lewe powietrze" i "szczelnosc uszczelki pokrywy

> zaworow". przeciez pod ta pokrywa nie ma komor spalania, a

> uszczelka zapobiega wylacznie wyciekom oleju.

A w 900 nie ma jakiegoś myka że jest razem z uszczelką kolektora ssącego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w celu wymiany tej uszczelki rozkrecałeś coś przy przepustnicy? Ja miałem podobny problem, ale musiałem wyciagnać całą pokrywe zaworów w zwiazku z czym trzeba bylo zdjąć wtrysk. Po złożeniu do kupy obroty oscylowały w granicach 1300-1400 rpm. Przyczyną było lewe powietrze. Wystarczyło wymienić uszczelki miedzy przepustnicą, a pokrywą (1 papierowa i 2 gumowe oringi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo z tym ze jak prawierok tak jezdzilem, az wyszlo na regulacji gazu ze obroty na jalowym mam 1300 i pan odrazu zapytal cyz bylo cos robione a ja mu ze uszczelna pod pokrywa ok 1 roku wczesniej i okazalo sie ze te cieniutkie wezyki w przepustnicy byly pozamieniane. przemienil i teraz jest ok 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale mogles uszkodzic jakis przewod odlaczajac wtyczki.

> nie mieszaj pojec "lewe powietrze" i "szczelnosc uszczelki pokrywy

> zaworow". przeciez pod ta pokrywa nie ma komor spalania, a

> uszczelka zapobiega wylacznie wyciekom oleju.

Ale w 900 pokrywa zaworow jest polaczona z dolotem i wszystko jest na jednej uszczelce, ktora dosc ciezko wchodzi( przynajmniej oryginal tak ma) i raczej nie ma mozliwosci, zeby sie przesunela. Moze lapie miedzy pokrywa a przepustnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale mogles uszkodzic jakis przewod odlaczajac wtyczki.

> nie mieszaj pojec "lewe powietrze" i "szczelnosc uszczelki pokrywy

> zaworow". przeciez pod ta pokrywa nie ma komor spalania, a

> uszczelka zapobiega wylacznie wyciekom oleju.

nie mieszam tyh pojec, nie pisalem ze nieszczelnosc z pokrywy zaworow ma wplyw na obroty i lewe powietrze, przy wymianie byl zdejmowany wtrysk wiec dlatego pisze o lewym powietrzu, mogla sie tam uszkodzic uszczelka albo co dlatrego mowie o lewym powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w celu wymiany tej uszczelki rozkrecałeś coś przy przepustnicy? Ja

> miałem podobny problem, ale musiałem wyciagnać całą pokrywe

> zaworów w zwiazku z czym trzeba bylo zdjąć wtrysk. Po złożeniu

> do kupy obroty oscylowały w granicach 1300-1400 rpm. Przyczyną

> było lewe powietrze. Wystarczyło wymienić uszczelki miedzy

> przepustnicą, a pokrywą (1 papierowa i 2 gumowe oringi).

byl zdejmowany wtrysk wiec moze od tego ? cosik tam teraz pewnie zasysa lewego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> mialem to samo z tym ze jak prawierok tak jezdzilem, az wyszlo na

> regulacji gazu ze obroty na jalowym mam 1300 i pan odrazu

> zapytal cyz bylo cos robione a ja mu ze uszczelna pod pokrywa ok

> 1 roku wczesniej i okazalo sie ze te cieniutkie wezyki w

> przepustnicy byly pozamieniane. przemienil i teraz jest ok 800

powracam do tego tematu z pytaniem, ktore wezyki moga byc pozamieniane? masz moze jakas fotke albo wytlumacz jakos, czy gdzies w srodku przepustnicy czy te na zewnatrz wezyki od odmy ??? jakos nie moglem ich znalezc.

dodam tez ze jak zatkam ten króciec do przepustnicy na ktorym jest wezyk cienki od odmy to obroty powracaja do normy. to samo jak zagne wlasnie ten wezyk.

dodam jeszcze ze wymienilem wszystkie uszczelki papierowe i jedna gumowa ta na samej gorze, jakichs dwoch oringow to ja tam nie widzialem co piszecie, gdzie one są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.