Skocz do zawartości

stożki w punto


Rekomendowane odpowiedzi

po weekendowych doswiadczeniach wywalilem stozek z pod maski. stozek byl zamontowany na wzor K&N 57i - czyli rura od przepustnicy+stozek. rura=rura fi 76mm ze stali nierdzewnej. do tego 2xflex z powietrzem ze zderzaka. do tej pory, tzn. bylo chlodno do ok. max 20st w dzien bylo ok - jak nastal sobotni upal - stozek wylecial predzej niz powiedzial "placek z jagodami". objawy - przed samym domem stracilo auto moc - upal 45st w sloncu. po 30 minutach stania i odkreceniu instalacji - niby-power rura - goraca jak 150 a w jej wnetrzu jeszcze cieplej - normalnie piekarnik. wrocilem do starej dobrej seryjnej puszki z rurkami. roznic brak - procz jednej zasadniczej - auto lepiej zbiera sie na wyzszych obrotach np. na stozku gorzej rozpedzaj sie na IV biegu od 140 do 160km, teraz jest zdecydowanie lepiej. poza tym, w punto (1.2 16v) NIEMA odpowiedniego miejsca by zrobic odpwoiedni dolot - no chyba, ze w gre w chodzi CDA ale szkoda na to $$$, albo wyciac w masce dziure i wstawic wlot, ale po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zbiera sie na wyzszych obrotach np. na stozku

> gorzej rozpedzaj sie na IV biegu od 140 do 160km,

a teoretycznie powinno byc lepiej, bo przy 140km/h i dolocie powinno mu tam niezle wiac i chlodzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a teoretycznie powinno byc lepiej, bo przy 140km/h i dolocie powinno mu tam niezle

> wiac i chlodzic

teoretycznie tak,ale wszystko zalezy od dlugosci dolotu - moj byl zrobiony na wzor k&n 57i - stozek umieszczony ZA akumulatorem na podszybiu. dlugosc rury - ca 25cm srednica 76mm. teoretycznie moment i moc powiny byc nizej i chyba tak bylo, ale niewiem - niehamowalem. patrzac pod maske NIEDA sie bez przerabiania chociazby umiejscowienia akumulatora zrobic dolotu tak, aby jak najmniej mial kontaktu z cieplym powietrzem. IMO najlepszy bylby dolot ze stozkiem w zderzaku, ale wszedzie jest cieplo wiec albo wiercic dziure w masce [nie chce] albo kombinowac cos innego. z drugiej strony procz zmiany barwy dzwieku nie daje to NIC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> po weekendowych doswiadczeniach wywalilem stozek z pod maski.

> stozek byl zamontowany na wzor K&N 57i - czyli rura od

> przepustnicy+stozek. rura=rura fi 76mm ze stali nierdzewnej.

> do tego 2xflex z powietrzem ze zderzaka. do tej pory, tzn.

> bylo chlodno do ok. max 20st w dzien bylo ok - jak nastal

> sobotni upal - stozek wylecial predzej niz powiedzial "placek

> z jagodami". objawy - przed samym domem stracilo auto moc -

> upal 45st w sloncu. po 30 minutach stania i odkreceniu

> instalacji - niby-power rura - goraca jak 150 a w jej wnetrzu

> jeszcze cieplej - normalnie piekarnik. wrocilem do starej

> dobrej seryjnej puszki z rurkami. roznic brak - procz jednej

> zasadniczej - auto lepiej zbiera sie na wyzszych obrotach np.

> na stozku gorzej rozpedzaj sie na IV biegu od 140 do 160km,

> teraz jest zdecydowanie lepiej. poza tym, w punto (1.2 16v)

> NIEMA odpowiedniego miejsca by zrobic odpwoiedni dolot - no

> chyba, ze w gre w chodzi CDA ale szkoda na to $$$, albo

> wyciac w masce dziure i wstawic wlot, ale po co?

ja mam w 1.2 16V i znacznie lepiej sie zbiera

http://www.polopage.prv.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie go nie hamowałem, ale czuć to pod nogą (jest różnica od 4tys obr w górę aż do

> odcięcia). A muszę Ci powiedzieć, że ja jestem niedowiarkiem i jak czegoś nie

> wyprobuję, to nie uwierzę.

ale ja przetestowalem kilka roznych rozwiazan stożkowych i zadne nie dalo rezulatatu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie go nie hamowałem, ale czuć to pod nogą (jest różnica od 4tys obr w

> górę aż do odcięcia). A muszę Ci powiedzieć, że ja jestem niedowiarkiem

> i jak czegoś nie wyprobuję, to nie uwierzę.

To co wlasnie opisales, to jest wlasnie dupohamownia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jeśli zamkniesz to w pseudo powerrurze-gdzie wewnątrz jest 45stopni to "masz babo placek".

Ja mam już jeden dolot od KNa, ale kupiłem dotatkowy wlocik Cadamuro z siatką i będę wycinał blachę z przodu celem dodatkowego haustu zimnego zbawiennego swiety.gif powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, jeśli zamkniesz to w pseudo powerrurze-gdzie wewnątrz jest 45stopni to "masz

> babo placek".

> Ja mam już jeden dolot od KNa, ale kupiłem dotatkowy wlocik Cadamuro z siatką i będę

> wycinał blachę z przodu celem dodatkowego haustu zimnego zbawiennego powietrza.

45?? ja mialem tam ponad 100 w ten niby-powerrurze crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mówię o tym. Tego nie qupisz w PL, nawet w M&M w Poznaniu się wypieli i makaroniarzami nie chcą mieć nic wspólnego. Otóż ja go kupiłem w warsztacie-garażu w Londynie (www.forzatuning.com). Ten drugi wlot(podwójny) to jest odprowadzenie ciepła z silnika - idealne rozwiązanie - szczególnie wygodne, gdy masz wyjęty standardowy filtr powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ten zarąbiasty dolocik go filtra - to ile to

> kosztowało i ile się czekało na to?

Koszt takiego dolotu to okolo 700 zł - w zależności od stpnia skomplikowania montarzu zlosnik.gif

> Czy dobrze pamiętam w środku masz stożek K&N'a? (słyszałem

> same dobre opinie o AT cośtamcośtam z Rzeszowa).

AT 2000 ok.gif doloty w Punto podobno są rewelacyjne. Zmierzone przyrosty na hamowni dochodzą ponoć do 10% czyli z około 80KM powinno sie zrobić około 86-88KM. W razie czego zawsze można sie z nimi skontaktować i ustalić szczególy

www.at-tuning.com tam są wszystkie namiary na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, mówię o tym. Tego nie qupisz w PL, nawet w M&M w Poznaniu się wypieli i

> makaroniarzami nie chcą mieć nic wspólnego. Otóż ja go kupiłem w

> warsztacie-garażu w Londynie (www.forzatuning.com). Ten drugi wlot(podwójny) to

> jest odprowadzenie ciepła z silnika - idealne rozwiązanie - szczególnie wygodne,

> gdy masz wyjęty standardowy filtr powietrza.

ja tez mowie o tym co wrzuciles powyzej czyli ten prostokącik - ile to to kosztuje i jak sie to to po angielskiemu nazywa?? dlugo czekales na przesylke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.