Skocz do zawartości

z22xe + LPG = check engine


zmitradj

Rekomendowane odpowiedzi

witam

od pazdziernika tego roku mam instalke LPG sekwencyna na stag 300 w swojej omedze C z silnikiem z22xe i od pewnego czasu pojawia mi sie "check engine" - ikonka pierwszym razem pojechalem na techa 2 zeby zczytaci wykasowac blad okazalo sie, ze tyczy sie drugiej sondy lambda tej za katem -za duzo powietrza w spalinach" czy jakos tak czlowek ktorymi zczytywal bledy z BOSCH SERVICE powiedzial ze niem sie czym zabardzo przejmowac, ze najprawdopodobniej sie kat konczy i przemiela za duzo powietrza niewiem.gif byc moze ma racje po okolo tygodniu t.j. dzisiaj znowu sie pojawial kontrolka i po okolo 10 uruchomien silnika sama zgasla - co jest 5 ?? confused.gif jakies rady ludziska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> od pazdziernika tego roku mam instalke LPG sekwencyna na stag 300 w

> swojej omedze C z silnikiem z22xe i od pewnego czasu pojawia mi

> sie "check engine" - ikonka pierwszym razem pojechalem na techa

> 2 zeby zczytaci wykasowac blad okazalo sie, ze tyczy sie drugiej

> sondy lambda tej za katem -za duzo powietrza w spalinach" czy

> jakos tak czlowek ktorymi zczytywal bledy z BOSCH SERVICE

> powiedzial ze niem sie czym zabardzo przejmowac, ze

> najprawdopodobniej sie kat konczy i przemiela za duzo powietrza

> byc moze ma racje po okolo tygodniu t.j. dzisiaj znowu sie

> pojawial kontrolka i po okolo 10 uruchomien silnika sama zgasla

> - co jest 5 ?? jakies rady ludziska

pojeździć na benie, jak sie kontrolka nie będzie pojawiała to wina konfiguracji lpg, a jak sie nadal bedzie pojawiała to albo kat albo sonda smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pojeździć na benie, jak sie kontrolka nie będzie pojawiała to wina

> konfiguracji lpg, a jak sie nadal bedzie pojawiała to albo kat

> albo sonda

Niewiem jak w 2.2 ale w 2,0 czestym problmem jest czujnik polozenia walkow rozrzadu wink.gif Wiec moze tez warto tam zagladnac. Tylko ze gdy uszkodzony jest ten czujnik to przestaje swiecic chec jak sie kreci auto powyzej 3500 obr. wink.gif latwo zauwazyc przy wyprzedzaniach w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niewiem jak w 2.2 ale w 2,0 czestym problmem jest czujnik polozenia

> walkow rozrzadu Wiec moze tez warto tam zagladnac. Tylko ze gdy

> uszkodzony jest ten czujnik to przestaje swiecic chec jak sie

> kreci auto powyzej 3500 obr. latwo zauwazyc przy wyprzedzaniach

> w trasie.

ale usterka tyczy sondy za katalizatorem smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niewiem jak w 2.2 ale w 2,0 czestym problmem jest czujnik polozenia

> walkow rozrzadu Wiec moze tez warto tam zagladnac. Tylko ze gdy

> uszkodzony jest ten czujnik to przestaje swiecic chec jak sie

> kreci auto powyzej 3500 obr. latwo zauwazyc przy wyprzedzaniach

> w trasie.

niestety przyjacielu check nie gasnie po zwiekszeniu obrotow , a po zatym jak pisalem wczesniej usterka zostala juz zczytana wink.gif

dam znac po swietach jak wroce z polsky i dam znac co sie dzialo na trasie

WESOLYCH SWIAT FOR ALL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> od pazdziernika tego roku mam instalke LPG sekwencyna na stag 300 w

> swojej omedze C z silnikiem z22xe i od pewnego czasu pojawia mi

> sie "check engine" - ikonka pierwszym razem pojechalem na techa

> 2 zeby zczytaci wykasowac blad okazalo sie, ze tyczy sie drugiej

> sondy lambda tej za katem -za duzo powietrza w spalinach" czy

> jakos tak czlowek ktorymi zczytywal bledy z BOSCH SERVICE

> powiedzial ze niem sie czym zabardzo przejmowac, ze

> najprawdopodobniej sie kat konczy i przemiela za duzo powietrza

> byc moze ma racje po okolo tygodniu t.j. dzisiaj znowu sie

U mnie w x20xe po założeniu instalacji (na stagu 300) po jakimś czasie padła sonda. Zapytując u różnych źródeł, od sprzedawców, poprzez mechaników-oplowców, na ASO kończąc, potwierdzili oni tę tezę. Auto przez 150kkm jeździło na noPB a później dostało LPG i zaczynają wychodzić różne ciekawe rzeczy. Także proponuję sprawdzić pierwszą sondę czy nie świruje a przez to odczyt z drugiej, za katem jest nieprawidłowy.

> pojawial kontrolka i po okolo 10 uruchomien silnika sama zgasla

Jeśli dobrze kojarzę to po 10 odpaleniach kod błędu kasuje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w x20xe po założeniu instalacji (na stagu 300) po jakimś

> czasie padła sonda. Zapytując u różnych źródeł, od sprzedawców,

> poprzez mechaników-oplowców, na ASO kończąc, potwierdzili oni tę

> tezę. Auto przez 150kkm jeździło na noPB a później dostało LPG i

> zaczynają wychodzić różne ciekawe rzeczy. Także proponuję

> sprawdzić pierwszą sondę czy nie świruje a przez to odczyt z

> drugiej, za katem jest nieprawidłowy.

podczas zczytywania bledu techem2 sprawdzilismy sondy obydwie praca ich jest prawidlowa napiecie zmienialo sie wraz ze wzrostem obrotow w/g mechanika tak jak powinno byc

> Jeśli dobrze kojarzę to po 10 odpaleniach kod błędu kasuje się.

waytogo.gif

dzisiaj wrocilem z polszky w sumie zrobilem 600 km w te i wewte i nie zapalila sie ani razu kontrolka samochod nie zawiodl mnie - oprocz tego, ze skonczyl sie na trasie plyn do spryskiwaczy wink.gif

ale szybko uzupelnielm.

wracajac do problemu na chwile obecna nie wystepuje zobaczymy co dalej co sie bedzie dzialo w kazdym razie po nowym roku podjade do gaziarza niech sie podlaczy pod kompa i zobaczy czy sie nic nie rozjechalo

dziki wszystkim za odpowiedzi i pomoc waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.