awruK Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 Czy da się to bez problemu wykonać? Tzn bez druciarstwa. Swap z 2,0 na mniej awaryjny 1,8 (biorca AR 147, dawca 156) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 > Czy da się to bez problemu wykonać? Tzn bez druciarstwa. Swap z 2,0 > na mniej awaryjny 1,8 (biorca AR 147, dawca 156) 18 jest chyba najbardziej awaryjnym TSem, więc nie wiem na jaką cholerę ci taka zamiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 Jak te silniki to prawie to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 > Jak te silniki to prawie to samo. ale w 1,8 jest najwięcej strzelających pasków, kłopotów z panewkami itp. Dziwne, ale niestety prawdziwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 27 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 > ale w 1,8 jest najwięcej strzelających pasków, kłopotów z panewkami > itp. > Dziwne, ale niestety prawdziwe A ja słyszałem że najgorsze jest 2,0. Zresztą to nie dla mnie info a dla znajomego, który kupił sobie 147 2,0 i po tygodniu zerwał mu się pasek od pompy oleju... Więc prosze krótko i na temat. Da się czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artih Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 Da się - to prawie to samo. Jednak koledzy piszą prawdę - bezdyskusyjnie 1.8 TS to najbardziej awaryjna jednostka TS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 27 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 > Da się - to prawie to samo. > Jednak koledzy piszą prawdę - bezdyskusyjnie 1.8 TS to najbardziej > awaryjna jednostka TS Ale trzeba kompa przekładać i inne bzdety i czy podpasuje to od alfy 156 (oba rocznik 2000) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 > Da się - to prawie to samo. > Jednak koledzy piszą prawdę - bezdyskusyjnie 1.8 TS to najbardziej > awaryjna jednostka TS Hmm jak kto trafi na innych forach najbardziej sypią się 2.0 T.S. To nie reguła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 27 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 > A ja słyszałem że najgorsze jest 2,0. i tylko dlatego, że coś (niekoniecznie prawdę) usłyszałeś, postanowiłeś wymienić silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 27 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 > i tylko dlatego, że coś (niekoniecznie prawdę) usłyszałeś, > postanowiłeś wymienić silnik? Nie ja a mój znajomy. I nie dlatego, że coś usłyszał, tylko dlatego że padł mu właśnie silnik 2,0 i może okazyjnie kupić całą 156 z silnikiem 1,8 na części. Czytaj posty do końca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 27 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 > Nie ja a mój znajomy. I nie dlatego, że coś usłyszał, tylko dlatego > że padł mu właśnie silnik 2,0 i może okazyjnie kupić całą 156 z > silnikiem 1,8 na części. Czytaj posty do końca... No dobrze, źle się wyraziłem - tylko dlatego, że Twój znajomy (czy Ty) usłyszał że "najgorsze jest 2.0" postanowił zmienić na 1.8? IMHO zdecydowanie lepiej (choć niekoniecznie taniej) będzie ten silnik bez oszczędzania naprawić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 > Czy da się to bez problemu wykonać? Tzn bez druciarstwa. Swap z 2,0 > na mniej awaryjny 1,8 (biorca AR 147, dawca 156) Pamietaj zmiana pojemnosci silnika, to zmiana dowodu rejestracyjnego i prawdopodobnie wpis w ksiazce pojazdu. Dlaczego to napisalem ? Bo zapewne myslisz o najtanszym sposobie ponownego uruchomienia auta. Sposob z zakupem auta dawcy moze i jest najtanszy, ale odbije to sie przy odsprzedazy samochodu. Wezmie wlasciciel pozniej duzo mniej, a i bedzie mial klopot przy sprzedazy. Ja osobiscie jakbym uslyszal ze ktos swapowal w dol, zakonczylbym rozmowe "prosze do mnie nie dzwonic, ja zadzwonie" Lepiej naprawic, albo wymienic na inne sprawne 2.0 Ja bym sklanial sie ku naprawie w dobrym warsztacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 28 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > Pamietaj zmiana pojemnosci silnika, to zmiana dowodu rejestracyjnego > i prawdopodobnie wpis w ksiazce pojazdu. > Dlaczego to napisalem ? > Bo zapewne myslisz o najtanszym sposobie ponownego uruchomienia auta. > Sposob z zakupem auta dawcy moze i jest najtanszy, ale odbije to sie > przy odsprzedazy samochodu. > Wezmie wlasciciel pozniej duzo mniej, a i bedzie mial klopot przy > sprzedazy. > Ja osobiscie jakbym uslyszal ze ktos swapowal w dol, zakonczylbym > rozmowe "prosze do mnie nie dzwonic, ja zadzwonie" > Lepiej naprawic, albo wymienic na inne sprawne 2.0 > Ja bym sklanial sie ku naprawie w dobrym warsztacie. Nie mnie rozstrzygać dylematy moralne . Ja miałem się tylko dowiedzieć czy da się to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > Nie mnie rozstrzygać dylematy moralne . Ja miałem się tylko > dowiedzieć czy da się to zrobić. Witam. Da się to zrobić i nawet będzie chodziło. Powiedz jednak koledze to co napisali poprzednicy - że to głupi pomysł w skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > Nie mnie rozstrzygać dylematy moralne . Ja miałem się tylko > dowiedzieć czy da się to zrobić. Zrobić to się da wszystko Doradź koledze żeby naprawił obecny motor bo, poza wymienionymi wcześniej argumentami, zmniejszy mu się współczynnik zadowolenia z jazdy słabszym motorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > się pasek od pompy oleju... > Więc prosze krótko i na temat. Da się czy nie? pompa oleju nie jest pędzona paskiem? a krotko i na temat juz ci napisalem. 1,8 ma opinię najbardziej awaryjnego twinsparka w historii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > pompa oleju nie jest pędzona paskiem? > a krotko i na temat juz ci napisalem. 1,8 ma opinię najbardziej > awaryjnego twinsparka w historii. hmm... a ja powiem szczerze i nie jako obronca 1.8 ktorym jezdze sam ze slyszalem inne opinie 2.0 - padajace paski i panewki (i to spotyka sie bardzo czesto), nie mowie o wariatorach, przeplywomierzach i krokowych bo to sie tyczy prawie wszystkich TS 1.6 - w wersji 105 km - (brak wariatora) paski konczace sie po 30 tys km 1.6 - w wersji 120 km - wariator klektotac zaczyna bardzo szybko Oprocz tego spotkalem sie z wieloma opiniami, ze 2.0 zre szybko olej, a brak oleju = szybko koniec panewek Wiec nie wiem czemu 1.8 ma byc najbardziej awaryjny, jezeli przegladajac historie wszystkich forow alfy, najczesciej powtarzaja sie problemy z 2.0 i 2.5 V6 (nie mowie ze sa one wadliwe, mowie ze najczesciej ludzie maja z nimi problemy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > ale w 1,8 jest najwięcej strzelających pasków, kłopotów z panewkami > itp. > Dziwne, ale niestety prawdziwe No to chyba piszesz o 2.0 - wypisz wymaluj cala historia alfaholicy.pl i alfaclub.pl I w tych tematach kroluje 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > No to chyba piszesz o 2.0 - wypisz wymaluj cala historia > alfaholicy.pl i alfaclub.pl I w tych tematach kroluje 2.0 nie, piszę o 1,8 i doświadczeniach IKARa i zaprzyjaźnionych z klubem serwisów. 1,8 jest niekwestionowanym królem. A właściwie był, bo coraz mniej ich jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > przegladajac historie wszystkich forow alfy, najczesciej > powtarzaja sie problemy z 2.0 i 2.5 V6 (nie mowie ze sa one > wadliwe, mowie ze najczesciej ludzie maja z nimi problemy) 2,5 v6 to akurat najbardziej bezawaryjna jednostka jaką w swej nowoczesnej historii AR zrobiła, więc jeśli ktoś mówi, że ma z nią problemy to albo kłamie, albo ma zajeżdżonego do granic możliwości złoma, co z definicji wyłącza go z grupy reprezentatywnej. ja wiem, ze ty masz 1,8. przecież od tego, że napiszę na forum, że 1,8 się psuje to twój nagle nie zacznie więc więcej luzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > 2,5 v6 to akurat najbardziej bezawaryjna jednostka jaką w swej > nowoczesnej historii AR zrobiła, więc jeśli ktoś mówi, że ma z > nią problemy to albo kłamie, albo ma zajeżdżonego do granic > możliwości złoma, co z definicji wyłącza go z grupy > reprezentatywnej. Dlatego tez napisalem, ze nie mowie ze sa wadliwe, ale najczesciej ludzie z nimi wlasnie maja problemy - i doskonale wiem ze 2.5 V6 sprawiaja problemy kiedy sa zajezdzone, ale widocznie za czesto ludzie na takie trafiaja > ja wiem, ze ty masz 1,8. przecież od tego, że napiszę na forum, że > 1,8 się psuje to twój nagle nie zacznie więc więcej luzu Phi Ja tam po wygranej walce z obrotami jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > Phi Ja tam po wygranej walce z obrotami jestem zadowolony no i o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artih Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 W mojej rodzinie (poza moją) była tylko 1 Alfa. 156 1.8i 16V TS sedan. Odebrana z salonu. Książka serwisowa raz dwa była pełna i to tylko w tematyce silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > W mojej rodzinie (poza moją) była tylko 1 Alfa. > 156 1.8i 16V TS sedan. > Odebrana z salonu. > Książka serwisowa raz dwa była pełna i to tylko w tematyce silnika. no prosze, ja tez mam ksiazke od nowosci i jedyny wpis z dodatkowych napraw do 130kkm to wymiana wiazki swiatel przeciwmgielnych i ogranicznika drzwi pasazera Jedni maja farta, inni nie - nie ma co generalizowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > hmm... a ja powiem szczerze i nie jako obronca 1.8 ktorym jezdze sam > ze slyszalem inne opinie ... dajcie spokój - przecież nikt tego nie liczył (już widzę jak ktoś kupuje kilka-kilkanaście alf z 1,8 i z 2,0 i katuje, aby sprawdzić gdzie wcześniej pasek strzeli czy cokolwiek innego), więc nie można się na tym opierać. A producent takich statystyk powszechnie nie udostępnia (bo przypuszczam, że prowadzi). Jak już, to na tym, że prawdopodobnie 1,8 po prostu najwięcej było procentowo kupowanych (bo taki kompromisowy między 1,6 a 2) więc i częściej serwisy odwiedzają. A opinie na forach - hmm, teraz częste są pytania o awarie JTD - czyżby najbardziej awaryjne ? moda na diesle nastała to i diesli więcej (w różnym stanie) . A czy bardziej czy mniej, to również obiektywnie nikt nie stwierdzi - bo nie badał i nie liczył, najwyżej jeden krzyczy o nich głosniej, inny nie - to ma być podstawa do wymiany silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 a w ogole to dodam, ze w autoswiecie wsrod polecanych uzywanych samochodow (taki ranking jakis) alfa 156 dostala 4/5 gwiadek 5/5 mialy tylko japonce, jak forester czy rav4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 > no prosze, ja tez mam ksiazke od nowosci i jedyny wpis z > dodatkowych napraw do 130kkm to wymiana wiazki swiatel > przeciwmgielnych i ogranicznika drzwi pasazera > Jedni maja farta, inni nie - nie ma co generalizowac Moja GT też ma od nowości książkę serwisową i nawet jednego wpisu o naprawie nie ma Tylko co z tego jak pierwsze dwa lata garażowała w ASO . O czym to świadczy ?? Nie wszystkie ASO wpisują naprawy w książkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 Dobra napisze krotko Moja alfa w ogole sie nie chce psuc, wiec nie wiem o co Wam chodzi z tymi awariami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 > Da się - to prawie to samo. > Jednak koledzy piszą prawdę - bezdyskusyjnie 1.8 TS to najbardziej > awaryjna jednostka TS Faktycznie da rade. Auto śmiga teraz z 1,8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artih Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 > Faktycznie da rade. Auto śmiga teraz z 1,8 Ciekawe jak je sprzeda z takim silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 > Ciekawe jak je sprzeda z takim silnikiem jak w papierach nie ma to konia z rzędem temu, kto optycznie zobaczy różnicę między 2.0 a 1.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 > jak w papierach nie ma to konia z rzędem temu, kto optycznie zobaczy > różnicę między 2.0 a 1.8 podobno jest różnica w osłonie rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > podobno jest różnica w osłonie rozrządu. Nie widać na samochodzie, ponieważ sprężarka klimy zasłania różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Nie widać na samochodzie, ponieważ sprężarka klimy zasłania różnicę. tym bardziej, że nawet nie spodziewasz się, żeby pod maską był inny silnik więc nie oglądasz go ze specjalną uwagą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > jak w papierach nie ma to konia z rzędem temu, kto optycznie zobaczy > różnicę między 2.0 a 1.8 jeśli sprzedawca ukryje to przy sprzedaży, to jak dużo czasu kupujący ma, żeby unieważnić umowę ze względu na niezgodność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artih Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > jeśli sprzedawca ukryje to przy sprzedaży, to jak dużo czasu kupujący > ma, żeby unieważnić umowę ze względu na niezgodność? W/g prawa w UE - 2 lata Zaraz idę sprawdzić czy u mnie czasem nie siedzi 1.3JTD MJ z Pandy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 Dac sie da ale po co kupisz nastepnego sztrucla a prawda jest taka ze te silniki sa praktycznie te same 2.0 jest to po prostu rozwiercone 1.8 nic wiecej awaryjnosc ich jest podobna wiec zamiast bawic sie w kombinacje lepiej zrobic remont 2.0 ale tak do pozadku a nie pakowac jakis stary motor ktory za moment tak samo moze pasc. ps. przy zmianie silnika musisz sie przygotowac na wymiane rowniez sterownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Dac sie da ale po co kupisz nastepnego sztrucla a prawda jest taka ze > te silniki sa praktycznie te same 2.0 jest to po prostu > rozwiercone 1.8 nic wiecej awaryjnosc ich jest podobna wiec > zamiast bawic sie w kombinacje lepiej zrobic remont 2.0 ale tak > do pozadku a nie pakowac jakis stary motor ktory za moment tak > samo moze pasc. > ps. przy zmianie silnika musisz sie przygotowac na wymiane rowniez > sterownika. Chodzi na starym sterowniku podobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Chodzi na starym sterowniku podobno. Na 100% powinien chodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > Na 100% powinien chodzić. Jesli jest ten sam skok tloka to powinien chodzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > pompa oleju nie jest pędzona paskiem? > a krotko i na temat juz ci napisalem. 1,8 ma opinię najbardziej > awaryjnego twinsparka w historii. Tak sie zastanawiam na ile ten silnik jest rozny od mojego z Punto HGT Bo az sie zaczynam zastanawiac, czy nie byloby dobrym pomyslem wimieniac rozrzad nie co 60tys, a moze co 30 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 chodzic będzie tylko pytanie jak wez pod uwage ze przy tym silniku musi byc inny skład mieszanki jak by to wszystko nie było wazne robili by tylko jeden sterownik do kilku silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.