Skocz do zawartości

AR 147 Swap z 2,0 na 1,8


awruK

Rekomendowane odpowiedzi

> ale w 1,8 jest najwięcej strzelających pasków, kłopotów z panewkami

> itp.

> Dziwne, ale niestety prawdziwe

A ja słyszałem że najgorsze jest 2,0. Zresztą to nie dla mnie info a dla znajomego, który kupił sobie 147 2,0 i po tygodniu zerwał mu się pasek od pompy oleju...

Więc prosze krótko i na temat. Da się czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da się - to prawie to samo.

> Jednak koledzy piszą prawdę - bezdyskusyjnie 1.8 TS to najbardziej

> awaryjna jednostka TS

Ale trzeba kompa przekładać i inne bzdety i czy podpasuje to od alfy 156 (oba rocznik 2000)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tylko dlatego, że coś (niekoniecznie prawdę) usłyszałeś,

> postanowiłeś wymienić silnik?

Nie ja a mój znajomy. I nie dlatego, że coś usłyszał, tylko dlatego że padł mu właśnie silnik 2,0 i może okazyjnie kupić całą 156 z silnikiem 1,8 na części. Czytaj posty do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ja a mój znajomy. I nie dlatego, że coś usłyszał, tylko dlatego

> że padł mu właśnie silnik 2,0 i może okazyjnie kupić całą 156 z

> silnikiem 1,8 na części. Czytaj posty do końca...

No dobrze, źle się wyraziłem - tylko dlatego, że Twój znajomy (czy Ty) usłyszał że "najgorsze jest 2.0" postanowił zmienić na 1.8?

IMHO zdecydowanie lepiej (choć niekoniecznie taniej) będzie ten silnik bez oszczędzania naprawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy da się to bez problemu wykonać? Tzn bez druciarstwa. Swap z 2,0

> na mniej awaryjny 1,8 (biorca AR 147, dawca 156)

Pamietaj zmiana pojemnosci silnika, to zmiana dowodu rejestracyjnego i prawdopodobnie wpis w ksiazce pojazdu.

Dlaczego to napisalem ?

Bo zapewne myslisz o najtanszym sposobie ponownego uruchomienia auta.

Sposob z zakupem auta dawcy moze i jest najtanszy, ale odbije to sie przy odsprzedazy samochodu.

Wezmie wlasciciel pozniej duzo mniej, a i bedzie mial klopot przy sprzedazy.

Ja osobiscie jakbym uslyszal ze ktos swapowal w dol, zakonczylbym rozmowe "prosze do mnie nie dzwonic, ja zadzwonie"

Lepiej naprawic, albo wymienic na inne sprawne 2.0

Ja bym sklanial sie ku naprawie w dobrym warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamietaj zmiana pojemnosci silnika, to zmiana dowodu rejestracyjnego

> i prawdopodobnie wpis w ksiazce pojazdu.

> Dlaczego to napisalem ?

> Bo zapewne myslisz o najtanszym sposobie ponownego uruchomienia auta.

> Sposob z zakupem auta dawcy moze i jest najtanszy, ale odbije to sie

> przy odsprzedazy samochodu.

> Wezmie wlasciciel pozniej duzo mniej, a i bedzie mial klopot przy

> sprzedazy.

> Ja osobiscie jakbym uslyszal ze ktos swapowal w dol, zakonczylbym

> rozmowe "prosze do mnie nie dzwonic, ja zadzwonie"

> Lepiej naprawic, albo wymienic na inne sprawne 2.0

> Ja bym sklanial sie ku naprawie w dobrym warsztacie.

Nie mnie rozstrzygać dylematy moralne biglaugh.gif. Ja miałem się tylko dowiedzieć czy da się to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mnie rozstrzygać dylematy moralne . Ja miałem się tylko

> dowiedzieć czy da się to zrobić.

Zrobić to się da wszystko hehe.gif

Doradź koledze żeby naprawił obecny motor bo, poza wymienionymi wcześniej argumentami, zmniejszy mu się współczynnik zadowolenia z jazdy słabszym motorem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pompa oleju nie jest pędzona paskiem?

> a krotko i na temat juz ci napisalem. 1,8 ma opinię najbardziej

> awaryjnego twinsparka w historii.

hmm... a ja powiem szczerze i nie jako obronca 1.8 ktorym jezdze sam ze slyszalem inne opinie zlosnik.gif

2.0 - padajace paski i panewki (i to spotyka sie bardzo czesto), nie mowie o wariatorach, przeplywomierzach i krokowych bo to sie tyczy prawie wszystkich TS

1.6 - w wersji 105 km - (brak wariatora) paski konczace sie po 30 tys km

1.6 - w wersji 120 km - wariator klektotac zaczyna bardzo szybko

Oprocz tego spotkalem sie z wieloma opiniami, ze 2.0 zre szybko olej, a brak oleju = szybko koniec panewek no.gif

Wiec nie wiem czemu 1.8 ma byc najbardziej awaryjny, jezeli przegladajac historie wszystkich forow alfy, najczesciej powtarzaja sie problemy z 2.0 i 2.5 V6 (nie mowie ze sa one wadliwe, mowie ze najczesciej ludzie maja z nimi problemy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to chyba piszesz o 2.0 - wypisz wymaluj cala historia

> alfaholicy.pl i alfaclub.pl I w tych tematach kroluje 2.0

nie, piszę o 1,8 i doświadczeniach IKARa i zaprzyjaźnionych z klubem serwisów. 1,8 jest niekwestionowanym królem. A właściwie był, bo coraz mniej ich jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przegladajac historie wszystkich forow alfy, najczesciej

> powtarzaja sie problemy z 2.0 i 2.5 V6 (nie mowie ze sa one

> wadliwe, mowie ze najczesciej ludzie maja z nimi problemy)

2,5 v6 to akurat najbardziej bezawaryjna jednostka jaką w swej nowoczesnej historii AR zrobiła, więc jeśli ktoś mówi, że ma z nią problemy to albo kłamie, albo ma zajeżdżonego do granic możliwości złoma, co z definicji wyłącza go z grupy reprezentatywnej.

ja wiem, ze ty masz 1,8. przecież od tego, że napiszę na forum, że 1,8 się psuje to twój nagle nie zacznie zlosnik.gif więc więcej luzu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2,5 v6 to akurat najbardziej bezawaryjna jednostka jaką w swej

> nowoczesnej historii AR zrobiła, więc jeśli ktoś mówi, że ma z

> nią problemy to albo kłamie, albo ma zajeżdżonego do granic

> możliwości złoma, co z definicji wyłącza go z grupy

> reprezentatywnej.

Dlatego tez napisalem, ze nie mowie ze sa wadliwe, ale najczesciej ludzie z nimi wlasnie maja problemy - i doskonale wiem ze 2.5 V6 sprawiaja problemy kiedy sa zajezdzone, ale widocznie za czesto ludzie na takie trafiaja zlosnik.gif

> ja wiem, ze ty masz 1,8. przecież od tego, że napiszę na forum, że

> 1,8 się psuje to twój nagle nie zacznie więc więcej luzu

Phi zlosnik.gif Ja tam po wygranej walce z obrotami jestem zadowolony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej rodzinie (poza moją) była tylko 1 Alfa.

> 156 1.8i 16V TS sedan.

> Odebrana z salonu.

> Książka serwisowa raz dwa była pełna i to tylko w tematyce silnika.

hehe.gif no prosze, ja tez mam ksiazke od nowosci i jedyny wpis z dodatkowych napraw do 130kkm to wymiana wiazki swiatel przeciwmgielnych i ogranicznika drzwi pasazera zlosnik.gif

Jedni maja farta, inni nie - nie ma co generalizowac ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm... a ja powiem szczerze i nie jako obronca 1.8 ktorym jezdze sam

> ze slyszalem inne opinie

...

dajcie spokój - przecież nikt tego nie liczył (już widzę jak ktoś kupuje kilka-kilkanaście alf z 1,8 i z 2,0 i katuje, aby sprawdzić gdzie wcześniej pasek strzeli czy cokolwiek innego), więc nie można się na tym opierać. A producent takich statystyk powszechnie nie udostępnia (bo przypuszczam, że prowadzi).

Jak już, to na tym, że prawdopodobnie 1,8 po prostu najwięcej było procentowo kupowanych (bo taki kompromisowy między 1,6 a 2) więc i częściej serwisy odwiedzają.

A opinie na forach - hmm, teraz częste są pytania o awarie JTD - czyżby najbardziej awaryjne ? moda na diesle nastała to i diesli więcej (w różnym stanie) . A czy bardziej czy mniej, to również obiektywnie nikt nie stwierdzi - bo nie badał i nie liczył, najwyżej jeden krzyczy o nich głosniej, inny nie - to ma być podstawa do wymiany silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no prosze, ja tez mam ksiazke od nowosci i jedyny wpis z

> dodatkowych napraw do 130kkm to wymiana wiazki swiatel

> przeciwmgielnych i ogranicznika drzwi pasazera

> Jedni maja farta, inni nie - nie ma co generalizowac

Moja GT też ma od nowości książkę serwisową i nawet jednego wpisu

o naprawie nie ma hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Tylko co z tego jak pierwsze dwa lata garażowała w ASO .

O czym to świadczy ?? Nie wszystkie ASO wpisują naprawy w książkę hehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da się - to prawie to samo.

> Jednak koledzy piszą prawdę - bezdyskusyjnie 1.8 TS to najbardziej

> awaryjna jednostka TS

Faktycznie da rade. Auto śmiga teraz z 1,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak w papierach nie ma to konia z rzędem temu, kto optycznie zobaczy

> różnicę między 2.0 a 1.8

podobno jest różnica w osłonie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dac sie da ale po co kupisz nastepnego sztrucla a prawda jest taka ze te silniki sa praktycznie te same 2.0 jest to po prostu rozwiercone 1.8 nic wiecej awaryjnosc ich jest podobna wiec zamiast bawic sie w kombinacje lepiej zrobic remont 2.0 ale tak do pozadku a nie pakowac jakis stary motor ktory za moment tak samo moze pasc.

ps. przy zmianie silnika musisz sie przygotowac na wymiane rowniez sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dac sie da ale po co kupisz nastepnego sztrucla a prawda jest taka ze

> te silniki sa praktycznie te same 2.0 jest to po prostu

> rozwiercone 1.8 nic wiecej awaryjnosc ich jest podobna wiec

> zamiast bawic sie w kombinacje lepiej zrobic remont 2.0 ale tak

> do pozadku a nie pakowac jakis stary motor ktory za moment tak

> samo moze pasc.

> ps. przy zmianie silnika musisz sie przygotowac na wymiane rowniez

> sterownika.

Chodzi na starym sterowniku podobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pompa oleju nie jest pędzona paskiem?

> a krotko i na temat juz ci napisalem. 1,8 ma opinię najbardziej

> awaryjnego twinsparka w historii.

Tak sie zastanawiam na ile ten silnik jest rozny od mojego z Punto HGT zlosnik.gif

Bo az sie zaczynam zastanawiac, czy nie byloby dobrym pomyslem wimieniac rozrzad nie co 60tys, a moze co 30 ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.