Skocz do zawartości

Zapytanie o pobór pradu AL700


oki

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, bo może ktoś wie.

Jaki powinien być pobór prądu z akumulatora centralki AL700 w stanie spoczynku, czyli wyłączony zapłon.

AL ma dwa bezpieczniki jeden pod zapłon i drugi bezpośrednio podłączony pod akumulator.

Na tym bezpieczniku podłączonym bezpośrednio pod akumulator moja centralka pobiera prąd 65mA, czy to nie jest za duzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za dużo!!! Mi cały samochód na postoju pobiera poniżej 70mA (centralka LPG, sterownik wtrysku, alarm, radio, centralny zamek, wyświetlacz z komputerem i kupa innej elektroniki).

PS. Może za wcześnie robisz odczyt. Zaczekaj, aż się po właczeniu w obwód amperomierza wszystko ustabilizuje, a przede wszystkim przestanie chrobotać silniczek krokowy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spokojnie, szukałem tego poboru ok 1h więc napewno wszystko się ustabilizowało.

Miałem włączony Amperomierz w szereg z akumulatorem i wywalałem wszystkie bezpieczniki ze wszystkich obwodów i między innymi doszedłem do centralki LPG.

Całkowity pobór prądu mam na poziomie ok 170mA co i tak wydaje się kosmiczny z czego ok 70 pobiera sama centralka LPG co mnie zdziwiło.

Ogólnie stabilizator napięcia +5V i jakiś układ pamieci etc. nie powinien pobierać więcej jak ok 10mA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy "dodatkowe" zasilanie do plusa po stacyjce jest na pewno tam podłaczone, a nie do plusa na akumulatorze. W takim przypadku centralka jest w stanie pracy, a nie czuwania. Mało prawdopodobne, ale gazownicy lubia sobie upraszczać robotę lub zdarzają się pomyłki przewodów w wiązce. Mogli też np. zamienić oba zasilania miejscami i stąd taki pobór prądu. Sprawdź wszystko, czy się zgadza ze schematem montażowym.

PS. A może ktoś sobie uprościł robotę i pod zasilanie centralki LPG podłaczył jakiś dodatkowy, niefabrycznie montowany odbiornik, np. alarm, centralny zamek, moduł domykania szyb lub coś podobnego?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie powinno być takiego poboru prądu

Wymontowałem centralkę i co stwierdziłem, jest stabilizator napięcia L9494 który sam z siebie pobiera 0,25mA

Po podłączeniu procesora ST62T308 pobór zwiększa się do 14.98mA

jak doczepie sterownik silnika krokowego to prąd wzrasta do 52mA

I teraz nie wiem czy coś jest źle czy tak ma być, bo L9494 jest wyczuwalnie ciepły ale jego MAX prądowy to 100mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymontowałem centralkę i co stwierdziłem, jest stabilizator napięcia

> L9494 który sam z siebie pobiera 0,25mA

> Po podłączeniu procesora ST62T308 pobór zwiększa się do 14.98mA

> jak doczepie sterownik silnika krokowego to prąd wzrasta do 52mA

> I teraz nie wiem czy coś jest źle czy tak ma być, bo L9494 jest

> wyczuwalnie ciepły ale jego MAX prądowy to 100mA.

tak, coś jest z nim źle, tzn z diverem silnika krokowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, coś jest z nim źle, tzn z diverem silnika krokowego

Driver działa poprawnie, tzn steruje krokowym.

Pytanie, po co mu +12V na stałe a nie po stacyjce?

Ma wracać krokowy po wyłączeniu zapłonu?

I jaki powinien być pobór prądu w AL700, bo zaraz się okaże ze ten typ tak ma i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Driver działa poprawnie, tzn steruje krokowym.

ale pobiera spory prąd gdy nie powinien, więc działa średnio poprawnie. Co to za driver - jaki tam jest scalak uda ci się sczytać - nie L293D?

> Pytanie, po co mu +12V na stałe a nie po stacyjce?

> Ma wracać krokowy po wyłączeniu zapłonu?

tak, zamyka

> I jaki powinien być pobór prądu w AL700, bo zaraz się okaże ze ten

> typ tak ma i wszystko jest ok.

a tego nie wiem ale raczej nie 50mA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK L293DD

Próbowałem policzyć to na piechotę sugerując się według noty producenta. pobór prądu od 16 do 60mA (Total Quiescent Logic Supply

Current (pin 20) +5V ) w zależności od stanów logicznych docierających do układu.

http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/L/2/9/3/L293DD.shtml

Mikroprocesor ST62T308 http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/S/T/6/2/ST62T30BM6.shtml

Pobór pradu w zależności jak jest program napisany a dokładnie Bit 6 = E2OFF: Stand-by Enable Bit. WRITE ONLY.

If this bit is set the EEPROM is disabled (any access

will be meaningless) and the power consumption of

the EEPROM is reduced to its lowest value.

Wynosi typowo od 7mA i w standby 20uA

Z tego co mierzyłem to mój pobierał ok 10mA

Do tego stabilizator napięcia L9494 i parę innych elementów i sumarycznie dają ok 75mA

I raczej ta centralka tyle bierze, chyba ze się mylę.

Pozostaje kwestia czy można przepiąć stałe 12V na pozycję po stacyjce.

Czy centralka będzie gubić jakieś ustawienia czy nie zaszkodzi jej taka praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TAK L293DD

> Próbowałem policzyć to na piechotę sugerując się według noty

> producenta. pobór prądu od 16 do 60mA (Total Quiescent Logic

> Supply

> Current (pin 20) +5V ) w zależności od stanów logicznych

> docierających do układu.

>

ale nóżki ENABLE powinny być na L czyli 16mA

>http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/L/2/9/3/L293DD.shtml

> Mikroprocesor ST62T308

> http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/S/T/6/2/ST62T30BM6.shtml

> Pobór pradu w zależności jak jest program napisany a dokładnie Bit 6

> = E2OFF: Stand-by Enable Bit. WRITE ONLY.

> If this bit is set the EEPROM is disabled (any access

> will be meaningless) and the power consumption of

> the EEPROM is reduced to its lowest value.

> Wynosi typowo od 7mA i w standby 20uA

> Z tego co mierzyłem to mój pobierał ok 10mA

> Do tego stabilizator napięcia L9494 i parę innych elementów i

> sumarycznie dają ok 75mA

> I raczej ta centralka tyle bierze, chyba ze się mylę.

wg mnie nie powinno być więcej niż 20mA.

> Pozostaje kwestia czy można przepiąć stałe 12V na pozycję po

> stacyjce.

> Czy centralka będzie gubić jakieś ustawienia czy nie zaszkodzi jej

> taka praca.

Nie bardzo. Duży prąd idzie na elektrozawory nie wiem jak na to bezpieczniki za stacyjką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nóżki ENABLE powinny być na L czyli 16mA

> wg mnie nie powinno być więcej niż 20mA.

> Nie bardzo. Duży prąd idzie na elektrozawory nie wiem jak na to

> bezpieczniki za stacyjką.

Z tym nie ma problemu, mogę zasilanie centralki puścić przez przekaźnik i sterować nim po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym nie ma problemu, mogę zasilanie centralki puścić przez

> przekaźnik i sterować nim po stacyjce.

Pomysł to jakiś jest hmm.gif. Dane konfiguracyjne zginąć nie powinny bo siedzą w pamięci nieulotnej. Jest to troche leczenie syfa pudrem ale?? Ja bym podpytał suport techniczny producenta czy ten prąd jest właściwy dla tego modelu. Jeżeli TTM to trudno - twój pomysł na przekaźniku nie jest głupi. A jezeli jest to jednak usterka to starałbym sie ją wykryć i naprawić. No ale to jest moje osobiste podejście do tematu wynikające że swobodnie poruszam sie tematach elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem i zmierzyłem u siebie: miernik na zakresie 10A (wskazuje na początku "0.00"). Po właczeniu go zamiast bezpiecznika najpierw wskazał przez ok. 2 sekundy pobór 0.35A (i słychać było terkotanie silniczka krokowego), a następnie 0.04A i tak już cały czas. Nie mogę zmierzyć dokładniej, bo na mniejszym zkresie spali mi się bezpiecznik w mierniku. Ale przecież nie chodzi o dokładne pomiary, ale o rząd wielkości. Wychodzi więc na to, że AL-700 podczas czuwania pobiera bardzo duży prąd ponad 40mA... czas zastanowić się nad zmianami. Ponieważ mam ECM podłaczony do akumulatora poprzez tzw. reseter (pisałem kiedyś o nim tu: klik) spróbuję zasilanie Autronica podłaczyć do niego i zobaczymy, czy będą jakieś cyrki, a może nie.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40mA to u mnie, poczytaj wyżej, tam padł rekord 65mA!!! Radzę zmierzyć dla świętego spokoju i nam podać wynik dla dobra nauki. Naradzimy się wspólnie co z tym klopsem zrobić.

PS. Właśnie wpadłem na to, jak zmierzyć dokładniej ten prąd, a nie spalić bezpiecznika w mierniku: wystarczy przed pomiarem na zakresie 200mA odłaczyć silniczek krokowy i poczekać te kilka sekund, aż się układ uspokoi. Myślę, że bez krokowca układ w peaku prądowym nie pobiera więcej niż te 500mA, jaką wartość ma bezpiecznik w mierniku.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wpinać się równolegle do bezpiecznika sterownika. Ustawiasz wysoki zakres i ściągasz bezpiecznik. Za duży zakres? Zakładasz bezpiecznik, zmieniasz zakres, ściągasz bezpiecznik i tak do satysfakcjonującej cię dokładności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie masz rację, ale w praktyce bez dziurawienia lub ogołacania przewodów z izolacji - niewykonalne, bo po włożeniu bezpiecznika płytkowego do jego gniazdka nie ma gdzie dotknąć końcówkami mierniczymi. A operacja niebezpieczna, bo wystarczy na ułamek sekundy rozłaczyć obwód i już rusza krokowiec, aby spalić nam bezpiecznik w mierniku!!!! A poza tym jest zimno, ciemno...

Już lepiej zamiast bezpiecznika wetknąć dwa przewody zakończone męskimi konektorkami i na tych przewodach wykonywać czynności miernicze - tylko po co tyle zachodu? Do jednego szybkiego pomiaru? Nie warto.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest bezpiecznik 7,5A

Mozesz zrobić tak, o ile masz możliwość.

Zamiast bezpiecznika wepnij pętle z kawałka drutu i podłącz miernik równolegle do niej (czyli wbij się końcówkami miernika w pola po bezpieczniku)

Jak krokowy się ustawi to przetnij pętle i zmierzysz pobór.

Ja swoim miernikiem mierzę w mA i nic się nie dzieje, tyle ze mam chyba większy bezpiecznik niż 200mA

Ogólnie temat powstał z powodu choroby 7 dni.

Auto stało i nie odpaliło, po naładowaniu akumulatora zmierzyłem prąd rozładowania i wyszło że całe auto pobiera 170mA i zaczełem szukać co tyle pobiera.

Po krótkim szukaniu doszedłem ze połowę tego pobiera własnie centraalka od LPG, stąd ten temat.

Licząc skromnie 0,17A x 24h =4.08A x 7 dni = 28,5A!!!

Biorąc pod uwagę inne czynniki typu niedoładowany akumulator (45Ah), warunki zewn. (mróz) uruchomienie silnika jest wręcz niemożliwe (ledwo otworzył centralny zamek)

Akumulator był w takim stanie ze po włączeniu zapłonu lampki się płynnie wygasiły i wszystko padło. Odezwała się za to syrenka z podtrzymania smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie masz rację, ale w praktyce bez dziurawienia lub

> ogołacania przewodów z izolacji - niewykonalne, bo po włożeniu

> bezpiecznika płytkowego do jego gniazdka nie ma gdzie dotknąć

> końcówkami mierniczymi

Pewnie masz rację. Koncepcję podawałem z czapy bazując na doświadczeniach ale na innych bezpiecznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam jako nowy posiadacz Nubiry.U mnie podobnie w stanie czuwania prąd z akumulatora 100 mA a po wyjęciu bezpiecznika od AL700 50 mA czyli AL700 pobiera w stanie czuwania 50mA chyba dużo.Panowie czy ktoś próbował przepinać zasilanie po stacyjce? ideia.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zmianą zasilania AL-700 nie jest taka prosta sprawa. Sterownik ma 2 punkty zasilania:

- "stały plus", czyli +12V z akumulatora (pobór na postoju 40-60mA) oraz

- +12V po stacyjce.

Aby pozbyć się poboru prądu z akumulatora na postoju, wystarczy "stały plus" przełaczyć do "plusa po stacyjce" tak, że oba zasilane są ze stacyjki, co oznacza, że układ podczas postoju nie pobiera prądu. Ale nie będzie to poprawne!!! Sterownik potrzebuje PO wyłaczeniu stacyjki zasilania do zamknięcia się silniczka krokowego. Jeśli dokonamy wyżej opisanej prostej przeróbki ze zmianą zasilania, pozbawimy go tej potrzebnej i wpływającej na bezpieczeństwo i ułatwiającej ponowny rozruch silnika funkcji. Należałoby odłaczać "stały plus" po pewnym czasie od wyłaczenia stacyjki, aby pozwolić sterownikowi zamknąć silniczek krokowy. Praktycznie wystarczy kilkanaście sekund, jakiś prosty układzik z przekaźnikiem wystarczy.

Poniższy układ daje czas podtrzymania ok. 4,5 minuty, zmniejszenie pojemności kondensatora o połowę zmniejszy czas do ok. 2,5 minuty.

281989639-odciecieAL-700.JPG

Dla AL-700:

"15" - przewód czerwony - podpiąć się

"30" przewód czarno-czerwony - rozciąć i podłaczyć jak na schemacie

masa - przewód czarny, naprzeciw czarno-czerwonego - podpiąć się.

281989639-ZlaczeAL700odciecie.JPG

Układ tak zaprojektowałem, żeby nie pobierał wcale prądu na postoju. Większość przekaźników ma cewkę o rezystancji ok. 400 omów, co daje prąd kolektora tranzystora nie większy od 40mA, czyli 2,5 razy mniejszy od dopuszczalnego dla BC550C. Jeśli rezystancja cewki przekaźnika jest mniejsza od 150 omów, należy zastosować tranzystor BC211.

Układ ten można wykorzystać jednocześnie do odcinania zasilania ECM w przypadkach, gdy ten podczas jazdy na LPG zapisuje niewłaściwie adaptacje i powoduje utrudniony rozruch i jazdę na benzynie. Wtedy samochód będzie pobierał jeszcze mniej prądu na postoju!

Pozdr.

post-65098-14352500134808_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Master22221 za błyskawiczną i wyczerpującą odpowiedź.

O czymś takim myślałem ale nie bardzo wiedziałem jak się do tego zabrać hmm.gif Myślę że ta odpowiedź przyda się mi i wielu innym którym AL700 zżera powolutku (ale ciągle) prądzik z aku. slinka.gif

Pozdro 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuję Master22221 za błyskawiczną i wyczerpującą odpowiedź.

> O czymś takim myślałem ale nie bardzo wiedziałem jak się do tego

> zabrać Myślę że ta odpowiedź przyda się mi i wielu innym którym

> AL700 zżera powolutku (ale ciągle) prądzik z aku.

> Pozdro

Ja również dziękuję za podsunięcie pomysłu Master22221

Podejrzewam ze większość sterowników II gen pobiera podobny prąd, mój np Lovato Eco Plus pożera właśnie ok 40mA , a do tego + 16mA centralka CZ = daje 56mA

Jazda na krótkie odcinki zabije akumulator.

Myślę że warto spróbować z tym układem wink.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sterownik

> potrzebuje PO wyłaczeniu stacyjki zasilania do zamknięcia się

> silniczka krokowego. Jeśli dokonamy wyżej opisanej prostej

> przeróbki ze zmianą zasilania, pozbawimy go tej potrzebnej i

> wpływającej na bezpieczeństwo i ułatwiającej ponowny rozruch

> silnika funkcji.

hmm.gif Ale czy to jest takie potrzebne? Aktuator nie jest zbyt szczelnym zaworem i gaz przepuści tak czy siak. Głownie ma tu znaczenie szczelność zaworów reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymusu nie ma, żeby to stosować. Osobiście uważam, że jak coś już przerabiać to tak, aby nie zmniejszać uzyteczności przerabianego urządzenia. Przecież nam chodzi tylko o ochronę akumulatora, nieprawdaż? A i nie wiadomo, jakie skutki inne przyniesie zasilanie sterowników LPG tylko z linii "15"? Poza tym... po coś ta funkcja jest... Równie dobrze możnaby się zastanawiać po co aż 3 elektrozawory w instalacji LPG, 1 czy 2 nie wystarczą?

PS. Tnij cytaty, podobno serwery nie są z gumy i znów będą kasować stare posty... wink.gif

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.