przemas86 Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Bylem dzisiaj na przeglądzie i poza innymi niesprawnościami diagnosta wykrył mi, że hamulec ręczny dziala ale w zasadzie tylko na jedno tylne koło. Hamulec nożny pracuje praktycznie wzorowo. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i czemu trzeba sie przyjrzeć żeby tę usterkę zlikwidować. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Trzeba się przyjrzeć drugiemu hamulcowi z tyłu. Zwłaszcza czy linka ręcznego jest cała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemas86 Napisano 16 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Linka sie rozdziela na dwa koła osobno?? Moze jest jakiś regulator który rozdziela siłę hamowania na poszczególne dwa koła?? Nie znam bydowy tego układu dlatego prosze o wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > Linka sie rozdziela na dwa koła osobno?? Moze jest jakiś regulator > który rozdziela siłę hamowania na poszczególne dwa koła?? Nie > znam bydowy tego układu dlatego prosze o wskazówki. Linka do każdego koła idzie osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > Linka sie rozdziela na dwa koła osobno?? Moze jest jakiś regulator > który rozdziela siłę hamowania na poszczególne dwa koła?? Nie > znam bydowy tego układu dlatego prosze o wskazówki. Pewnie sa z tylu bebny, regulatora zadnego nie ma. Moze linka stoii w pancerzu, moze rozpieracz sie zatarl. Trzeba rozebrac i zerknac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAS44 Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i czemu trzeba sie przyjrzeć Jedna centralna linka pociąga za środek poprzeczki do której końców zamocowane są poszczególne linki. Teoretycznie powinno się samo "regulować" równomiernie dzieląc siłę na obie strony. Zdarza się że sprężyna która luzuje linkę (wewnątrz bębna) jest od nowości za długa i z czasem przy zużyciu okładzin dochodzi do jej zblokowania zanim dociśnie szczęki. Miałem raz tak i wystarczyło kombinerkami odwinąć kilka zwojów i odciąć. Lepiej wymienić szczęki czy linkę, ale... Inna przypadłość to zniszczony pancerz linki - korozja i zablokowanie linki gotowe - wszystko idzie na jedną stronę. Nic innego mi nie przychodzi więcej do głowy. W drugim wypadku bez wymiany linki się nie obejdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemas86 Napisano 16 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > Jedna centralna linka pociąga za środek poprzeczki do której końców Z tego co napisałeś i jakie są moje odczucia wynika że do wymiany jest jedna z tych linek które ida bezpośrednio do bębna. Jutro bede to jeszcze sprawdzał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > Z tego co napisałeś i jakie są moje odczucia wynika że do wymiany > jest jedna z tych linek które ida bezpośrednio do bębna. Jutro > bede to jeszcze sprawdzał sprawdz tez samoregulator w bebnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiech Napisano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 > sprawdz tez samoregulator w bebnie... Przemas napisał, że nożny działa wzorcowo, więc raczej zespół : linka, pancerz, sprężyna, zaczep linki. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 > Przemas napisał, że nożny działa wzorcowo, więc raczej zespół : > linka, pancerz, sprężyna, zaczep linki. > Pozdrawiam. faktycznie, za szybko to przeczytałem i wylecialo z glowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tynium Napisano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Astra ma dwie linki które są złączone "wspornikiem" który łączy pręt regulacyjny dźwigni ręcznego. W tym przypadku może być rdza na rozpieraczy lub blokuje pęknięty drut linki, zdjąć bęben wyczyścić i nasmarować dźwignie rozpieracza, sprawdzić linkę. ----------------- Astra F X16SZ 95 lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.