de_stal2 Napisano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 A więc dzisiaj jadąc swoim uniaczkiem nagle zaczął tracić moc i dziwnie stukać (podkreślam że stało się to nagle a nie stopniowo). Troszku na poboczu popatrzyłem poeksperymentowałem i takie są objawy: Silnik ledwo wchodzi na obroty, pracuje jakby chciał a nie mógł i dość mocno nim trzęsie! Pomyślałem może zapłon się przestawił ale pasek sprawdziłem naprężony jest dobrze. Pasek względnie nowy (przskoczył może ? ) Na benzynie i gazie jest tak samo. Ostatnio wymieniałem cewke, cały aparat zapłonowy i świece (ok 4 tys km temu). Powykręcałem świece, trochę są okopcone no ale eksperymentowałem mając włączone ssanie żeby jakoś silniczek chodzil więc mogły się okopcić w międzyczasie. Zrobiłem eksperyment z przestawieniem zapłonu. Ogólnie wygląda to tak: zapala od biedy na ustawieniu takim jak miałem na lampie ustawiony, ale jak dodaje gazu to słyszę głośne stuki z silnika! Jak obrócę aparat przeciwnie do kierunku wskazówek zegara (sporo może z centymetr lub więcej) to dalej chodzi i się trzęsie wyraźnie brak mocy ale po dodaniu gazu jakby tych stuków nie było albo o wiele mniej. Na wolnych obrotach stuków nie ma tylko przy troszku większych. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak ? Wydaje mi się że silnik względnie równo chodzi tzn. nie ma że raz wolniej raz szybciej jakby nie miał zapłonu momentami tylko cały czas chodzi jakby nie na wszystkie gary, no i to trzęsienie się silnika i stuki przy dodaniu gazu. Ktoś z Wroclawia miałby lampy użyczyć jak coś ? Pliiiiz help, jakieś sugestie co sprawdzić, co zmienić ? zapomniałem dodać: nagrałem komórką jak ten silnik chodzi i jakie dziwne dźwięki wydaje, może jakość nie najlepsza ale może coś komu podpowie: http://www.wrzuta.pl/film/8FbADZqYUP/20090117uniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 > A więc dzisiaj jadąc swoim uniaczkiem nagle zaczął tracić moc i > dziwnie stukać ................... z tego filmiku to wydaje mi się że to zawór tak klepie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_stal2 Napisano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 > z tego filmiku to wydaje mi się że to zawór tak klepie ale na wolnych obrotach nie klepie, i jak zmienie zaplon tak jak pisalem, to tez jakby nie lub mniej stukalo. Co to moze byc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 > ale na wolnych obrotach nie klepie, i jak zmienie zaplon tak jak > pisalem, to tez jakby nie lub mniej stukalo. Co to moze byc ? co do klepania to nieco podobny dźwiek do uszkodzonej panewki korbowej. ale to nie tłumaczy spadku mocy.... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_stal2 Napisano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 A ktoś chociaż może mi powiedzieć, przekręcając aparat zapłonowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara to przyspieszam czy opóźniam zapłon ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb64 Napisano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 > A ktoś chociaż może mi powiedzieć, przekręcając aparat zapłonowy > zgodnie z ruchem wskazówek zegara to przyspieszam czy opóźniam > zapłon ? Przekręcając zgodnie z obrotami opóźniasz, a w kierunku przeciwnym do obrotów przyspieszasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 > ale na wolnych obrotach nie klepie, i jak zmienie zaplon tak jak > pisalem, to tez jakby nie lub mniej stukalo. Co to moze byc ? czy przypadkiem nie przeskoczyl pasek rozrzadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_stal2 Napisano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 > czy przypadkiem nie przeskoczyl pasek rozrzadu Też mam takie podejrzenie. Aczkolwiek pasek ma może z 15tyś i sprawdziłem to w palcach można obrócić mniej więcej o 90 stopni tak jak w książce pisze. Pytanie czy to możliwe aby mógł przeskoczyć mając takie naprężenie (i w miare dobry stan). Sprawdziłem dokładnie: przy prawidłowo ustawionym zapłonie (o ile jest dalej prawidłowo ustawiony )czyli jak mam obecnie to stuka głośno z silnika jak wchodzi na obroty (co jest trudne ) a jak mu opóźnie zapłon to dalej mega zmulony ale stukania prawie nie ma. No i silnik dalej chodzi jakby chciał a nie mógł, ledwo zapala nie może wejść na obroty ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 A przypadkiem Ci się coś w aparacie nie upierdzieliło. Dzwiek przypomina panewke albo cos z zaworami. Pdzysluchaj sie dobrze gdzie to sie tlucze. Zrob sobie stetoskop z mlotka przyloz do miski i do glowicy bedzie slychac z kad jarkoli. Miska panewki. Glowica zdejmuj dekiel. Bardziej stawialbym na glowice bo to predzej mialo by powiazanie z praca silnika tzn. obroty i te sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 > co do klepania to nieco podobny dźwiek do uszkodzonej panewki > korbowej. > ale to nie tłumaczy spadku mocy.... > pozdr a nie klepie mu przez przypadek popychacz od pompki paliwa? bo widzę że ma mechaniczną... spadek mocy = mniej paliwa... może być wina popychacza - co o tym sądzisz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_stal2 Napisano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 > a nie klepie mu przez przypadek popychacz od pompki paliwa? bo widzę > że ma mechaniczną... > spadek mocy = mniej paliwa... może być wina popychacza - co o tym > sądzisz?? Raczej nie, bo na gazie to samo. Jutro daje do mechanika Ma zdiagnozować, ciekawe czy mu się uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 > a nie klepie mu przez przypadek popychacz od pompki paliwa? bo widzę > że ma mechaniczną... > spadek mocy = mniej paliwa... może być wina popychacza - co o tym > sądzisz?? obstawial bym raczej zawory, przy popychaczu pompki paliwa by przerywal przy wiekszych obrotach ale na niskich zachowywalby sie normalnie (przerabialem to w kaszlaku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_stal2 Napisano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 > obstawial bym raczej zawory, przy popychaczu pompki paliwa by > przerywal przy wiekszych obrotach ale na niskich zachowywalby > sie normalnie (przerabialem to w kaszlaku) mechanik stwierdzil brak sprezania w 3 i 4 cylindrze, i ze UPG miedzy nimi musiala puscic czy jakos tak. Normalnie jakie koszty wymiany sa u mechanikow, ktos jakies ceny w wiekszych miastach zna np. we Wroclawiu ? :-) Update: mam wydruczek z testu sprezania w cylindrach: 1 - 9.5; 2 - 9; 3 i 4 nihuhu - nic . Powiedzli mi ze koszty okolo 500 za calosc naprawy jak sie zdecyduje - to chyba w miare jeszcze przyzwoita cena ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianBAD Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > mechanik stwierdzil brak sprezania w 3 i 4 cylindrze, i ze UPG miedzy > nimi musiala puscic czy jakos tak. Normalnie jakie koszty > wymiany sa u mechanikow, ktos jakies ceny w wiekszych miastach > zna np. we Wroclawiu ? :-) > Update: mam wydruczek z testu sprezania w cylindrach: 1 - 9.5; 2 - 9; > 3 i 4 nihuhu - nic . Powiedzli mi ze koszty okolo 500 za > calosc naprawy jak sie zdecyduje - to chyba w miare jeszcze > przyzwoita cena ? z tego co pamietam uszczelka kosztuje około 70 pln, trzeba jescze spuścic płyn chłodnicy oraz delikatnie wygładzić głowice. czyli cena 500 nie jest jeszcze taka zła gdy części są już w nią wliczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.