Skocz do zawartości

uniak prawie zdechł


de_stal2

Rekomendowane odpowiedzi

A więc dzisiaj jadąc swoim uniaczkiem nagle zaczął tracić moc i dziwnie stukać (podkreślam że stało się to nagle a nie stopniowo). Troszku na poboczu popatrzyłem poeksperymentowałem i takie są objawy:

Silnik ledwo wchodzi na obroty, pracuje jakby chciał a nie mógł i dość mocno nim trzęsie! Pomyślałem może zapłon się przestawił ale pasek sprawdziłem naprężony jest dobrze. Pasek względnie nowy (przskoczył może ? ) Na benzynie i gazie jest tak samo. Ostatnio wymieniałem cewke, cały aparat zapłonowy i świece (ok 4 tys km temu). Powykręcałem świece, trochę są okopcone no ale eksperymentowałem mając włączone ssanie żeby jakoś silniczek chodzil więc mogły się okopcić w międzyczasie. Zrobiłem eksperyment z przestawieniem zapłonu. Ogólnie wygląda to tak: zapala od biedy na ustawieniu takim jak miałem na lampie ustawiony, ale jak dodaje gazu to słyszę głośne stuki z silnika! Jak obrócę aparat przeciwnie do kierunku wskazówek zegara (sporo może z centymetr lub więcej) to dalej chodzi i się trzęsie wyraźnie brak mocy ale po dodaniu gazu jakby tych stuków nie było albo o wiele mniej. Na wolnych obrotach stuków nie ma tylko przy troszku większych. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak ? Wydaje mi się że silnik względnie równo chodzi tzn. nie ma że raz wolniej raz szybciej jakby nie miał zapłonu momentami tylko cały czas chodzi jakby nie na wszystkie gary, no i to trzęsienie się silnika i stuki przy dodaniu gazu. Ktoś z Wroclawia miałby lampy użyczyć jak coś ? Pliiiiz help, jakieś sugestie co sprawdzić, co zmienić ?

zapomniałem dodać: nagrałem komórką jak ten silnik chodzi i jakie dziwne dźwięki wydaje, może jakość nie najlepsza ale może coś komu podpowie:

http://www.wrzuta.pl/film/8FbADZqYUP/20090117uniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale na wolnych obrotach nie klepie, i jak zmienie zaplon tak jak

> pisalem, to tez jakby nie lub mniej stukalo. Co to moze byc ?

co do klepania to nieco podobny dźwiek do uszkodzonej panewki korbowej.

ale to nie tłumaczy spadku mocy....

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy przypadkiem nie przeskoczyl pasek rozrzadu

Też mam takie podejrzenie. Aczkolwiek pasek ma może z 15tyś i sprawdziłem to w palcach można obrócić mniej więcej o 90 stopni tak jak w książce pisze. Pytanie czy to możliwe aby mógł przeskoczyć mając takie naprężenie (i w miare dobry stan).

Sprawdziłem dokładnie: przy prawidłowo ustawionym zapłonie (o ile jest dalej prawidłowo ustawiony grinser006.gif)czyli jak mam obecnie to stuka głośno z silnika jak wchodzi na obroty (co jest trudne cool.gif) a jak mu opóźnie zapłon to dalej mega zmulony ale stukania prawie nie ma. No i silnik dalej chodzi jakby chciał a nie mógł, ledwo zapala nie może wejść na obroty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przypadkiem Ci się coś w aparacie nie upierdzieliło. Dzwiek przypomina panewke albo cos z zaworami. Pdzysluchaj sie dobrze gdzie to sie tlucze. Zrob sobie stetoskop z mlotka przyloz do miski i do glowicy bedzie slychac z kad jarkoli. Miska panewki. Glowica zdejmuj dekiel. Bardziej stawialbym na glowice bo to predzej mialo by powiazanie z praca silnika tzn. obroty i te sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do klepania to nieco podobny dźwiek do uszkodzonej panewki

> korbowej.

> ale to nie tłumaczy spadku mocy....

> pozdr

a nie klepie mu przez przypadek popychacz od pompki paliwa? bo widzę że ma mechaniczną...

spadek mocy = mniej paliwa... może być wina popychacza - co o tym sądzisz??

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie klepie mu przez przypadek popychacz od pompki paliwa? bo widzę

> że ma mechaniczną...

> spadek mocy = mniej paliwa... może być wina popychacza - co o tym

> sądzisz??

Raczej nie, bo na gazie to samo. Jutro daje do mechanika Ma zdiagnozować, ciekawe czy mu się uda biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie klepie mu przez przypadek popychacz od pompki paliwa? bo widzę

> że ma mechaniczną...

> spadek mocy = mniej paliwa... może być wina popychacza - co o tym

> sądzisz??

obstawial bym raczej zawory, przy popychaczu pompki paliwa by przerywal przy wiekszych obrotach ale na niskich zachowywalby sie normalnie (przerabialem to w kaszlaku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obstawial bym raczej zawory, przy popychaczu pompki paliwa by

> przerywal przy wiekszych obrotach ale na niskich zachowywalby

> sie normalnie (przerabialem to w kaszlaku)

mechanik stwierdzil brak sprezania w 3 i 4 cylindrze, i ze UPG miedzy nimi musiala puscic czy jakos tak. Normalnie jakie koszty wymiany sa u mechanikow, ktos jakies ceny w wiekszych miastach zna np. we Wroclawiu ? :-)

Update: mam wydruczek z testu sprezania w cylindrach: 1 - 9.5; 2 - 9; 3 i 4 nihuhu - nic biglaugh.gif. Powiedzli mi ze koszty okolo 500 za calosc naprawy jak sie zdecyduje - to chyba w miare jeszcze przyzwoita cena ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mechanik stwierdzil brak sprezania w 3 i 4 cylindrze, i ze UPG miedzy

> nimi musiala puscic czy jakos tak. Normalnie jakie koszty

> wymiany sa u mechanikow, ktos jakies ceny w wiekszych miastach

> zna np. we Wroclawiu ? :-)

> Update: mam wydruczek z testu sprezania w cylindrach: 1 - 9.5; 2 - 9;

> 3 i 4 nihuhu - nic . Powiedzli mi ze koszty okolo 500 za

> calosc naprawy jak sie zdecyduje - to chyba w miare jeszcze

> przyzwoita cena ?

z tego co pamietam uszczelka kosztuje około 70 pln,

trzeba jescze spuścic płyn chłodnicy oraz delikatnie wygładzić głowice.

czyli cena 500 nie jest jeszcze taka zła gdy części są już w nią wliczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.