MarekSz Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 W dzisiejszym autoświecie. Szkoda że nie 1.9JTDM, które jest bardzo popularne, a też ma swoje 'grzeszki' na sumieniu. Zaraz idę do kiosku A więc standard: czyli wymiana kolektora dolotowego (problem znany zarówno w 2.4 jak i 1.9JTDM) Wymiana silnika! Ciekawe, że przez opiłek, który zatkał wtryskiwacz. Tłumaczą, ze z paliwa, ale przecież jest filtr paliwa Ergonomia przełączników przy kierownicy zła, no cóż mają sporo funkcji, ale można się przyzwyczaić. Poza tym mechanika bez zarzutów, co ciekawe nie ma nic o stukach w zawieszeniu Tekst trochę tendencyjny: ochy i achy, że brak rdzy a kiedyś 'Fiaty rdzewiały'. Ocynk w fiatach jest już od Cinquecento Test trwał moim zdaniem trochę za krótko, bo przez półtora roku niewiele zardzewieje. Filtr cząstek stałych nietknięty zębem wypalenia, ale z zewnątrz pordzewiały no i tu jest pytanie jak bardzo zeżre go rdza po kilku latach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 16 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 W numerze jest też graficzna symulacja wyglądu 169: pomieszanie 156, 159 i lamp z BMW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 > Tekst trochę tendencyjny: ochy i achy, że brak rdzy a kiedyś 'Fiaty > rdzewiały'. Ocynk w fiatach jest już od Cinquecento Niestety, trzeba pamiętać że Auto Bild ma bardzo specyficzne podejście do aut francuskich i włoskich i się tym nie przejmować. IMHO test wypadł bardzo pozytywnie, a pewne "tendencyjności" z oryginału (który na własne oczy widziałem ) zostały załagodzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artih Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 > Tekst trochę tendencyjny: ochy i achy, że brak rdzy a kiedyś 'Fiaty > rdzewiały'. Ocynk w fiatach jest już od Cinquecento Ciekawe,że nie piszą o gnijących Golfach IV, Astrach i Vectrach czy Focusach I A takiego np. Citroena ZXa za #&^%# ruda nie bierze ... genialny Auto Bild i jego testy <żygam> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 17 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Nie zgadzam sie z: - narzekaniem na ergonomie i dzialanie klimy, - narzekanie na precyzje zmiany biegow (moim zdaniem jest super!). Zwrocili uwage na czesto pekajace paski rozrzadu w modelach z pierwszych lat produkcji. Wymiana wiazki do sterownika swiec zarowych Ale ogolnie pochwalili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 > Nie zgadzam sie z: > - narzekaniem na ergonomie i dzialanie klimy, Ergonomia jest zła przez zasłonięcie panelu dźwignią biegów w nieparzystych położeniach. A 'złe' działanie było kiepsko opisane bo nie wiadomo jakie dokładnie były warunki nasłonecznienia i temperatury. > Zwrocili uwage na czesto pekajace paski rozrzadu w modelach z > pierwszych lat produkcji. Czyli z kiedy? Jakoś nie obiło mi się to o uszy, chyba że chodzi im o 2.4 sprzed 159-tki > Wymiana wiazki do sterownika swiec zarowych Na zdjęciu widac że jest przetarty, a więc chyba błąd montażu > Ale ogolnie pochwalili Ale dużo za mało. Widać niemiecką rękę w wykonaniu 159-tki, co w połączeniu z włoskim designem daje super rezultat. Szkoda tylko, że było parę kosztownych wpadek konstrukcyjnych w silnikach JTD (ten nieszczęsny kolektor) Dość tajemnicze są też okoliczności 'zabicia' silnika. Jak opiłek ze zbiornika dostał się do wtryskiwacza przez filtr paliwa? No i za łatwo poszła wymiana gwarancyjna całego silnika, no chyba że to gest w kierunku AutoBilda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 17 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 > Ergonomia jest zła przez zasłonięcie panelu dźwignią biegów w > nieparzystych położeniach. Tak Ale narzekali na ergonomie np dzwigienek przy kierownicy. IMO nie ma na co narzekac > Czyli z kiedy? Jakoś nie obiło mi się to o uszy, chyba że chodzi im o > 2.4 sprzed 159-tki No wlasnie ciezko powiedziec. Podobno wymienili im rozrzad jakos przy nastu tysiacach - argumentujac ze czesci jakie wsadzili byly "pozmianowe" (pasek czy rolki???) > No i za łatwo poszła wymiana gwarancyjna całego silnika, no chyba że > to gest w kierunku AutoBilda Byc moze w niemczech serwisy pracuja inaczej niz u nas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 > Byc moze w niemczech serwisy pracuja inaczej niz u nas Kiedyś na AK opisywałem, jak w serwisie AR w Hanowerze mechanicy chcieli mi podmienić koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 > Kiedyś na AK opisywałem, jak w serwisie AR w Hanowerze mechanicy > chcieli mi podmienić koła. Na lepsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 > Kiedyś na AK opisywałem, jak w serwisie AR w Hanowerze mechanicy > chcieli mi podmienić koła. Jestes pewny, ze machanicy nie pochodzili z Polski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 > W numerze jest też graficzna symulacja wyglądu 169: > pomieszanie 156, 159 i lamp z BMW Miejmy nadzieję, że to tylko wizja. Wygląda to przerażająco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 > Na lepsze? Jedzie gość pociągiem przez Syberię, nagle pociąg staje w środku tajgi i ani drgnie. Tak mija jeden dzień, drugi, w końcu gość nie wytrzymuje i idzie do konduktora, a ten odsyła go do maszynistów. Pasażer w końcu dochodzi do początku pociągu, a tam w rowie obok torów siedzi paru gości i pije wódkę. Podchodzi do nich i pyta: - co się dzieje że stoimy? - mieniajem lokomotywę - na lepszą? - nie - na wodku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > W dzisiejszym autoświecie. Szkoda że nie 1.9JTDM, które jest bardzo > popularne, tytuł z okładki mówi że to 1,9 choć środek mówi że 2,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > A 'złe' działanie było kiepsko opisane bo nie wiadomo jakie dokładnie > były warunki nasłonecznienia i temperatury. Nie wiem czy przypadkiem nie wystąpiła ta sama usterka co w klimatyzacji, a konkretnie panelu sterowania, Stilo mojego ojca - na przemian właśnie gorące i zimne, niezależnie od ustawień panelu. > Czyli z kiedy? Jakoś nie obiło mi się to o uszy, chyba że chodzi im o > 2.4 sprzed 159-tki Może wspominają o 2.4 w wersji 200 KM? > Szkoda tylko, że było parę kosztownych wpadek konstrukcyjnych w > silnikach JTD (ten nieszczęsny kolektor) Była jakaś akcja nawrotowa w tym temacie ogłoszona? > No i za łatwo poszła wymiana gwarancyjna całego silnika, no chyba że to gest w kierunku AutoBilda W moim otoczeniu FAP juz kilkakrotnie posłużył się "gestem handlowym" wobec poszkodowanych. Problemem wg mnie jest natomiast przebrnięcie przez pierwsze sito, czyli w naszych warunkach ASO. Redaktorzy mają to szczeście, że najczęściej mają swoich "opiekunów", którzy mają bezpośredni telfon do kogoś "na górze". Też bym tak chciał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > Nie wiem czy przypadkiem nie wystąpiła ta sama usterka co w > klimatyzacji, a konkretnie panelu sterowania, Stilo mojego ojca W Alfie jest zupełnie inny sterownik > Była jakaś akcja nawrotowa w tym temacie ogłoszona? Nic a nic. Szczęściarze zaliczyli to na gwarancji, reszta mogła liczyć na gest handlowy > W moim otoczeniu FAP juz kilkakrotnie posłużył się "gestem handlowym" > wobec poszkodowanych. Doświadczyłem tego na sobie, zrekompensowało to ból awarii chociaż za robociznę nie zwracają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.