Skocz do zawartości

Test długodystansowy AR 159 2.4JTD SW


MarekSz

Rekomendowane odpowiedzi

W dzisiejszym autoświecie. Szkoda że nie 1.9JTDM, które jest bardzo popularne,

a też ma swoje 'grzeszki' na sumieniu. Zaraz idę do kiosku 30.GIF

A więc standard: czyli wymiana kolektora dolotowego (problem znany zarówno w 2.4 jak i 1.9JTDM)

Wymiana silnika! Ciekawe, że przez opiłek, który zatkał wtryskiwacz. Tłumaczą, ze z paliwa, ale przecież jest filtr paliwa hmm.gif

Ergonomia przełączników przy kierownicy zła, no cóż mają sporo funkcji, ale można się przyzwyczaić.

Poza tym mechanika bez zarzutów, co ciekawe nie ma nic o stukach w zawieszeniu ok.gif

Tekst trochę tendencyjny: ochy i achy, że brak rdzy a kiedyś 'Fiaty rdzewiały'. Ocynk w fiatach jest już od Cinquecento screwy.gif

Test trwał moim zdaniem trochę za krótko, bo przez półtora roku niewiele zardzewieje.

Filtr cząstek stałych nietknięty zębem wypalenia, ale z zewnątrz pordzewiały no i tu jest pytanie jak bardzo zeżre go rdza po kilku latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tekst trochę tendencyjny: ochy i achy, że brak rdzy a kiedyś 'Fiaty

> rdzewiały'. Ocynk w fiatach jest już od Cinquecento

Niestety, trzeba pamiętać że Auto Bild ma bardzo specyficzne podejście do aut francuskich i włoskich i się tym nie przejmować. IMHO test wypadł bardzo pozytywnie, a pewne "tendencyjności" z oryginału (który na własne oczy widziałem grinser006.gif) zostały załagodzone ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tekst trochę tendencyjny: ochy i achy, że brak rdzy a kiedyś 'Fiaty

> rdzewiały'. Ocynk w fiatach jest już od Cinquecento

Ciekawe,że nie piszą o gnijących Golfach IV, Astrach i Vectrach czy Focusach I smile.gif

A takiego np. Citroena ZXa za #&^%# ruda nie bierze ... genialny Auto Bild i jego testy <żygam>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam sie z:

- narzekaniem na ergonomie i dzialanie klimy,

- narzekanie na precyzje zmiany biegow (moim zdaniem jest super!).

Zwrocili uwage na czesto pekajace paski rozrzadu w modelach z pierwszych lat produkcji.

Wymiana wiazki do sterownika swiec zarowych hmm.gif

Ale ogolnie pochwalili ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgadzam sie z:

> - narzekaniem na ergonomie i dzialanie klimy,

Ergonomia jest zła przez zasłonięcie panelu dźwignią biegów w nieparzystych położeniach.

A 'złe' działanie było kiepsko opisane bo nie wiadomo jakie dokładnie były warunki nasłonecznienia i temperatury.

> Zwrocili uwage na czesto pekajace paski rozrzadu w modelach z

> pierwszych lat produkcji.

Czyli z kiedy? Jakoś nie obiło mi się to o uszy, chyba że chodzi im o 2.4 sprzed 159-tki niewiem.gif

> Wymiana wiazki do sterownika swiec zarowych

Na zdjęciu widac że jest przetarty, a więc chyba błąd montażu

> Ale ogolnie pochwalili

Ale dużo za mało. Widać niemiecką rękę w wykonaniu 159-tki,

co w połączeniu z włoskim designem daje super rezultat.

Szkoda tylko, że było parę kosztownych wpadek konstrukcyjnych w silnikach JTD (ten nieszczęsny kolektor)

Dość tajemnicze są też okoliczności 'zabicia' silnika.

Jak opiłek ze zbiornika dostał się do wtryskiwacza przez filtr paliwa?

No i za łatwo poszła wymiana gwarancyjna całego silnika, no chyba że to gest w kierunku AutoBilda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ergonomia jest zła przez zasłonięcie panelu dźwignią biegów w

> nieparzystych położeniach.

Tak ok.gif

Ale narzekali na ergonomie np dzwigienek przy kierownicy. IMO nie ma na co narzekac niewiem.gif

> Czyli z kiedy? Jakoś nie obiło mi się to o uszy, chyba że chodzi im o

> 2.4 sprzed 159-tki

No wlasnie ciezko powiedziec. Podobno wymienili im rozrzad jakos przy nastu tysiacach - argumentujac ze czesci jakie wsadzili byly "pozmianowe" (pasek czy rolki???)

> No i za łatwo poszła wymiana gwarancyjna całego silnika, no chyba że

> to gest w kierunku AutoBilda

Byc moze w niemczech serwisy pracuja inaczej niz u nas grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na lepsze?

Jedzie gość pociągiem przez Syberię, nagle pociąg staje w środku tajgi i ani drgnie. Tak mija jeden dzień, drugi, w końcu gość nie wytrzymuje i idzie do konduktora, a ten odsyła go do maszynistów. Pasażer w końcu dochodzi do początku pociągu, a tam w rowie obok torów siedzi paru gości i pije wódkę. Podchodzi do nich i pyta:

- co się dzieje że stoimy?

- mieniajem lokomotywę

- na lepszą?

- nie - na wodku

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A 'złe' działanie było kiepsko opisane bo nie wiadomo jakie dokładnie

> były warunki nasłonecznienia i temperatury.

Nie wiem czy przypadkiem nie wystąpiła ta sama usterka co w klimatyzacji, a konkretnie panelu sterowania, Stilo mojego ojca - na przemian właśnie gorące i zimne, niezależnie od ustawień panelu.

> Czyli z kiedy? Jakoś nie obiło mi się to o uszy, chyba że chodzi im o

> 2.4 sprzed 159-tki

Może wspominają o 2.4 w wersji 200 KM?

> Szkoda tylko, że było parę kosztownych wpadek konstrukcyjnych w

> silnikach JTD (ten nieszczęsny kolektor)

Była jakaś akcja nawrotowa w tym temacie ogłoszona?

> No i za łatwo poszła wymiana gwarancyjna całego silnika, no chyba że to gest w kierunku AutoBilda

W moim otoczeniu FAP juz kilkakrotnie posłużył się "gestem handlowym" wobec poszkodowanych. Problemem wg mnie jest natomiast przebrnięcie przez pierwsze sito, czyli w naszych warunkach ASO. Redaktorzy mają to szczeście, że najczęściej mają swoich "opiekunów", którzy mają bezpośredni telfon do kogoś "na górze". Też bym tak chciał smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy przypadkiem nie wystąpiła ta sama usterka co w

> klimatyzacji, a konkretnie panelu sterowania, Stilo mojego ojca

W Alfie jest zupełnie inny sterownik

> Była jakaś akcja nawrotowa w tym temacie ogłoszona?

Nic a nic. Szczęściarze zaliczyli to na gwarancji, reszta mogła liczyć na gest handlowy frown.gif

> W moim otoczeniu FAP juz kilkakrotnie posłużył się "gestem handlowym"

> wobec poszkodowanych.

Doświadczyłem tego na sobie, zrekompensowało to ból awarii

chociaż za robociznę nie zwracają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.