Skocz do zawartości

Bravo 1.9 150 Vs 2.0 165


Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

tak myślę nad przedmiotem Waszych zachwytów i chetnie tez bym zaczal ganiac czyms wiekszym, szybszym, ladniejszym.

Moje ptanie dotyczy diesli, slyszalem opinie ze 2.0 165 jest gorszy od 1.9 150 bo jest przymulony przez DPF i inne cuda czyniace go ekologicznym. Czy ci z was co mieli okazje jezdzic jednym i drugim moga cos na ten temat powiedziec?

pzdr

j.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje ptanie dotyczy diesli, slyszalem opinie ze 2.0 165 jest gorszy

> od 1.9 150 bo jest przymulony przez DPF i inne cuda czyniace go

> ekologicznym. Czy ci z was co mieli okazje jezdzic jednym i

> drugim moga cos na ten temat powiedziec?

> pzdr

> j.

Zapytaj dUr3x! Chyba będzie wiedział najwięcej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co znaczy przymulony? z taka opinia sie zetknalem, i wydaje mi sie ze nie ma sensu tego definiowac. Jesli ktos mial doswiadczenie z tym silnikiem to albo zaobserwowal i moze napisac ze jest, albo stwierdzil ze jezdzi szybko i przyjemnie i moze stwierdzic ze jest ok i problemow nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witajcie,

> tak myślę nad przedmiotem Waszych zachwytów i chetnie tez bym zaczal

> ganiac czyms wiekszym, szybszym, ladniejszym.

> Moje ptanie dotyczy diesli, slyszalem opinie ze 2.0 165 jest gorszy

> od 1.9 150 bo jest przymulony przez DPF i inne cuda czyniace go

> ekologicznym. Czy ci z was co mieli okazje jezdzic jednym i

> drugim moga cos na ten temat powiedziec?

> pzdr

> j.

Mam wprawdzie tylko 2.0 i nie mam dużego porównania z 1.9 150 ale jakiegoś przymulenia zupełnie nie czuć. Ma większy moment, wiekszą moc, większą prędkość max i jest szybszy do setki. Gdzie to przymulenie miałoby występować?

Być może bez ekologicznych dodatków ten silnik po prostu miałby 180 koni a tak ma "tylko" 165...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam wprawdzie tylko 2.0 i nie mam dużego porównania z 1.9 150 ale

> jakiegoś przymulenia zupełnie nie czuć. Ma większy moment,

> wiekszą moc, większą prędkość max i jest szybszy do setki. Gdzie

> to przymulenie miałoby występować?

> Być może bez ekologicznych dodatków ten silnik po prostu miałby 180

> koni a tak ma "tylko" 165...

Wieksza moc itd to racja, wg zeznan osoby o ktorej opini pisalem, 1.9 szybciej reagowal na gaz.

Ja jezdzilem tylko 1.6 120 koni, tez z dpf i ten silnik zrobil na mnie b.dobre wrazenie, silnik jest cichy i bardzo kulturalny.

Jesli 2.0 bylby taki sam tylko mocniejszy to moze trzeba bedzie go kupic, a nie T-jeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witajcie,

> tak myślę nad przedmiotem Waszych zachwytów i chetnie tez bym zaczal

> ganiac czyms wiekszym, szybszym, ladniejszym.

> Moje ptanie dotyczy diesli, slyszalem opinie ze 2.0 165 jest gorszy

> od 1.9 150 bo jest przymulony przez DPF i inne cuda czyniace go

> ekologicznym. Czy ci z was co mieli okazje jezdzic jednym i

> drugim moga cos na ten temat powiedziec?

> pzdr

> j.

Jeżdziłem 1.9 150km prawie 1,5 roku - teraz 2.0.

Skąd ta opinia o przymulonym? Z założenia że ma dpfa ? Ja nawet nie zauważam że mam dpfa. Silnik czuć że jest mocniejszy od 1.9. W trasie na 5tce bardzo fajnie wciska w fotel - na biegach poniżej jest ogień grinser006.gif Wg, mnie silnik lepiej chodzi niż 1.9 - w odczuciu mam wrażenie że jest cichszy i pracuje jak by bardziej miękko. Osoby które ze mną jeździły potwierdzają to smile.gif

Jedynie do skrzyni trzeba się przyzwyczaić - 2ka specyficznie wchodzi zeby.GIF ale po 5tyś układa się i lekko wchodzi - na początku dość ciężko było o czym przekonał się opti który miał problemy z wrzuceniem 2ki zeby.GIF

Ale jak najbardziej polecił bym 2.0 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wieksza moc itd to racja, wg zeznan osoby o ktorej opini pisalem, 1.9

> szybciej reagowal na gaz.

> Ja jezdzilem tylko 1.6 120 koni, tez z dpf i ten silnik zrobil na

> mnie b.dobre wrazenie, silnik jest cichy i bardzo kulturalny.

> Jesli 2.0 bylby taki sam tylko mocniejszy to moze trzeba bedzie go

> kupic, a nie T-jeta

1.9 też był zmulony jak nie trzymałeś turbo nakręconego - potrzebna była chwila żeby znowu dmuchnęła np po zmianie biegu - w 2.0 jest tak samo. Za to jeśli przytrzymasz turbo nakręcone to poczujesz różnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro już wypłynął temat Focusa - wszyscy dziennikarze zachwycają się

> jego zawieszeniem. Czy ktoś z Was nim jeździł i może

> potwierdzić, że jest odczuwalnie lepsze od NB a jeśli tak, to na

> czym ta różnica miałaby polegać?

Mialem okazje przejechac w ciagu tygodnia (Praga, Bratyslawa, Katowiece, Warszawa) okolo 1.5 tys kilometrow i moge z reka na serceu powiedziec, ze niestety, ale Focus jest wyraznie lepszy pod tym wzgledem.

Raz mial te same opony/ten sam rozmiar, ale w przeciwienstwie do NB nie nosilo go prawie wogole na koleinach a jesli juz to jechacl jakby "w calosci", nie tak jak NB ze masz wrazenie ze najpierw lewe kolo szarpie a za chwile prawe ciagnie - tak jakby na dwa razy frown.gif.

Dwa - nie bylo tak miekko jak w moim NB a przy tym jakos nie mialem wrazenia mniejszego komfortu mimo ze jezdzilem po gorszych drogach.

Trzy - zawieszenie slyszalne, ale w porownaniu do NB o klase cichsze (chodzi mi o to dudnienie), no i ...

cztery - uklad kierowniczy daje fantastyczne czucie co sie dzieje z autem. Auto jechalo dokladnie tam gdzie je nakierowalem i nie zbaczalo z kursu ani troche. Caly samochod daje wrazenie jakby "calosci" i wiekszej sztywnosci. Nic mi nie pukalo pod szyba, no i z tylu miejsca na nogi wiecej, ale to niestety kosztem bagaznika, wiec na to samo wychodzi.

Silnik mialem 1.6 TDCI 109hp. Wyraznie gorszy miedzy 1000-1500 od bravo 120hp, troche lepsze wrazenie od 2000-3500 obr. no i skrzynka bardzo lekko chodzila.

Generalnie teraz widze wiele ZA Fordem. Jedynie nie wiem co z korozja i niska odpornoscia silnikow na slabe paliwo. Poza tym bardziej mi sie Bravo podoba, ale gdybym teraz kupowal to zdrowo bym sie zastanawial co kupic. Moze gdybym wybral wersje sport mialbym troche inne odczucia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem okazje przejechac w ciagu tygodnia (Praga, Bratyslawa,

> Katowiece, Warszawa) okolo 1.5 tys kilometrow i moge z reka na

> serceu powiedziec, ze niestety, ale Focus jest wyraznie lepszy

> pod tym wzgledem.

> Raz mial te same opony/ten sam rozmiar, ale w przeciwienstwie do NB

> nie nosilo go prawie wogole na koleinach a jesli juz to jechacl

> jakby "w calosci", nie tak jak NB ze masz wrazenie ze najpierw

> lewe kolo szarpie a za chwile prawe ciagnie - tak jakby na dwa

> razy .

> Dwa - nie bylo tak miekko jak w moim NB a przy tym jakos nie mialem

> wrazenia mniejszego komfortu mimo ze jezdzilem po gorszych

> drogach.

> Trzy - zawieszenie slyszalne, ale w porownaniu do NB o klase cichsze

> (chodzi mi o to dudnienie), no i ...

> cztery - uklad kierowniczy daje fantastyczne czucie co sie dzieje z

> autem. Auto jechalo dokladnie tam gdzie je nakierowalem i nie

> zbaczalo z kursu ani troche. Caly samochod daje wrazenie jakby

> "calosci" i wiekszej sztywnosci. Nic mi nie pukalo pod szyba, no

> i z tylu miejsca na nogi wiecej, ale to niestety kosztem

> bagaznika, wiec na to samo wychodzi.

> Silnik mialem 1.6 TDCI 109hp. Wyraznie gorszy miedzy 1000-1500 od

> bravo 120hp, troche lepsze wrazenie od 2000-3500 obr. no i

> skrzynka bardzo lekko chodzila.

> Generalnie teraz widze wiele ZA Fordem. Jedynie nie wiem co z korozja

> i niska odpornoscia silnikow na slabe paliwo. Poza tym bardziej

> mi sie Bravo podoba, ale gdybym teraz kupowal to zdrowo bym sie

> zastanawial co kupic. Moze gdybym wybral wersje sport mialbym

> troche inne odczucia ...

A jaką wersją Bravo jechałeś ?

Ja miałem okazję jechać z Wawy do Krk bravem dynamiciem i potwierdzam to co piszesz. Słabo zawieszenie wypada. Jednak w wersji SPORT jest zupełnie inaczej - jak by jechać innym autem - auto jest bardzo stabilne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaką wersją Bravo jechałeś ?

> Ja miałem okazję jechać z Wawy do Krk bravem dynamiciem i potwierdzam

> to co piszesz. Słabo zawieszenie wypada. Jednak w wersji SPORT

> jest zupełnie inaczej - jak by jechać innym autem - auto jest

> bardzo stabilne

No i moze masz racje - ja mam dynamica, wiec ... Nie wiem czy jest taaak ogromna roznica w zawieszeniu. Mam nadzieje ze ktoregos razu uda sie spotkac na jakims spocie i przejechac sie sportem wtedy moge powiedziec cos wiecej, ale tamta wersja Focusa to byla pamietam druga opcja od dolu wiec to samo co w przypadku NB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i moze masz racje - ja mam dynamica, wiec ... Nie wiem czy jest

> taaak ogromna roznica w zawieszeniu. Mam nadzieje ze ktoregos

> razu uda sie spotkac na jakims spocie i przejechac sie sportem

> wtedy moge powiedziec cos wiecej, ale tamta wersja Focusa to

> byla pamietam druga opcja od dolu wiec to samo co w przypadku

> NB.

Ciężko uwierzyć . Sam byłem mocno zdziwiony że taka duża różnica była. I faktycznie nie za przyjemnie mi się jechało dynamiciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko,ze trzeba rozgraniczyc czy jest to bravo z silnikiem benzynowym czy diesla. w benzynie o wiele glosniej pracuje zawias niz w dieslu. Sport jest twardszy i tez wali na nierownosciach. Moze i sie lepiej trzema drogi,lecz zawieszenie jest glosniejsze niz w "normalnych wersjach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko,ze trzeba rozgraniczyc czy jest to bravo z silnikiem benzynowym

> czy diesla. w benzynie o wiele glosniej pracuje zawias niz w

> dieslu. Sport jest twardszy i tez wali na nierownosciach. Moze i

> sie lepiej trzema drogi,lecz zawieszenie jest glosniejsze niz w

> "normalnych wersjach".

akurat co do głośności to jakoś pewny nie jestem ... może różnica wynika z tego że dynamic jest na 16" a sport na 17" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko,ze trzeba rozgraniczyc czy jest to bravo z silnikiem benzynowym

> czy diesla. w benzynie o wiele glosniej pracuje zawias niz w

> dieslu.

A to niby dlaczego diesel jest cichszy od benzyny pod względem pracy zawieszenia? Dlatego, że jest cięższy i "mocniej" siedzi na osi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to niby dlaczego diesel jest cichszy od benzyny pod względem pracy

> zawieszenia? Dlatego, że jest cięższy i "mocniej" siedzi na osi?

Nie sadze - pewnie to jest subiektywne odczucie bo benzyna jest cichsza wiec wiecej slychac ... tak czy inaczej zawias jest glosny i tyle, a skoro sport jest twardszy wiec moze ine amorki i inne sprezyny, wiec i moze inne mocowanie, wiec moze i jest cichsze zawiesznie, ale jezdzi to na 17 albo 18 wiec na to samo pewnie wychodzi frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to niby dlaczego diesel jest cichszy od benzyny pod względem pracy

> zawieszenia? Dlatego, że jest cięższy i "mocniej" siedzi na osi?

chyba z tego to wynika. mialem na jazdach w benzynie i dieslo i roznica byla znaczna na korzysc diesla(benzyna byla na 16 ,a diesel na 17) tak samo bylo w przypadku grande punto.

Sport jest twardszy od "zwyklych wersji). Musze przyznac,ze diesel na 17 byl dosc komfortowy,lecz na koleinach troche go nosilo,ale przyczeponsc superowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> chyba z tego to wynika. mialem na jazdach w benzynie i dieslo i

> roznica byla znaczna na korzysc diesla(benzyna byla na 16 ,a

> diesel na 17) tak samo bylo w przypadku grande punto.

> Sport jest twardszy od "zwyklych wersji). Musze przyznac,ze diesel na

> 17 byl dosc komfortowy,lecz na koleinach troche go nosilo,ale

> przyczeponsc superowa.

dowiadywałem się o różnice w zawieszeniu pomiędzy sportem a innymi wersjami podczas kupna swojego auta, gość z serwisu powiedział mi jedno "zawieszenie w sporcie nie różni się niczym od innych wersji" chyba że mnie okłamał...

a jeśli chodzi o prace zawieszenia to moje odczucie było takie że w sporcie 1.4t było ciszej niż w moim, wydaje mi się że u mnie za sprawą ciężkiego silnia zawias musi znosić więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy w takim razie sporta mozna zrobic zmieniajac tylko sprezyny czy

> jeszcze amorki sa inne i jeszcze cosik?

generalnie M92 to oznaczenie dla silnika 1.9 16v

wiec u Ciebie wedle tego co eper podaje sa inne zwrotnice, sprezyny, amortyzatory, nawet nakretki do czesci zawieszenia sa wyszczegolnione pod M92 i inne niz M88

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwrotnice też i chyba amorki no i najważniejsze czerwone zaciski

> hamulców

wedle epera zwrotnice w M92 sa takie same w kazdej wersji z 1.9 16v, springi sa wyszczegolnione ze pod M92 + wersje sport ida juz inne od pozostalych zwyklych wersji nawet z 1.9 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cholera ale w takim razie opti skoro mówisz że jednak są różnice to

> ten gość z serwisu nie wiedział o czym mówi...

aż tak Cie to dziwi ?

ja u mnie zadałem klina ... czy 1.9 8v ma turbine ze zmienną geometrią łopatek ?? połowa powiedziała, że ma a druga że nie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aż tak Cie to dziwi ?

> ja u mnie zadałem klina ... czy 1.9 8v ma turbine ze zmienną

> geometrią łopatek ?? połowa powiedziała, że ma a druga że nie

Moze pytales goscia z serwisu tego zza biurka - oni nic nie wiedza. Trzeba mechaniora zapytac i wtedy w wiekszosci przypadkow odpowiedzi sa poprawne devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.