technix Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Czy jest jakis manual jeśli tak to gdzie jak to zrobic co odkręcić podczas pracy i jeszcze jedno czy jak będe ją składał to czy muszę ustawiac na nowo luz zaworó czy nie? jeśli tak to prosiłbym również o manual jak to zrobić. A jak bedę je ustawiał to trzeba nowe podkładki/blaszki czy jak to sie tam nazywa czy stare będą dobre? Ale jestem podłamany juz teraz na maksa-w jedym miesiącu sprzęgło chłodnica i teraz jeszcze to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > Ale jestem podłamany juz teraz na maksa-w jedym miesiącu sprzęgło > chłodnica i teraz jeszcze to. Nie załamuj się....niektórzy pół samochodu potrafią wymienić w jednym miechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > Czy jest jakis manual jeśli tak to gdzie jak to zrobic co odkręcić > podczas pracy i jeszcze jedno czy jak będe ją składał to czy > muszę ustawiac na nowo luz zaworó czy nie? jeśli tak to > prosiłbym również o manual jak to zrobić. A jak bedę je ustawiał > to trzeba nowe podkładki/blaszki czy jak to sie tam nazywa czy > stare będą dobre? > Ale jestem podłamany juz teraz na maksa-w jedym miesiącu sprzęgło > chłodnica i teraz jeszcze to. Jak kolega wytrzyma do wieczora to wrzucę parę zdjęć tutaj ze ściągania głowicy w 1.0Fire... bo na manual niestety nie miałem jeszcze czasu, aczkolwiek napewno takowy powstanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > Czy jest jakis manual jeśli tak to gdzie jak to zrobic co odkręcić > podczas pracy i jeszcze jedno czy jak będe ją składał to czy > muszę ustawiac na nowo luz zaworó czy nie? jeśli tak to > prosiłbym również o manual jak to zrobić. A jak bedę je ustawiał > to trzeba nowe podkładki/blaszki czy jak to sie tam nazywa czy > stare będą dobre? > Ale jestem podłamany juz teraz na maksa-w jedym miesiącu sprzęgło > chłodnica i teraz jeszcze to. Dla mnie najtrudniejsze było po wymianie uszczelki właściwe naciągnięcie paska rozrządu-cały rok regulowałem i zawsze coś było zle.Jak za słbo to gwizd,jak za mocno to gwizd i "jęjęjęęę"przy jakiś obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Nie napisałeś czy to gaznik czy wtrysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > Dla mnie najtrudniejsze było po wymianie uszczelki właściwe > naciągnięcie paska rozrządu-cały rok regulowałem i zawsze coś > było zle.Jak za słbo to gwizd,jak za mocno to gwizd i > "jęjęjęęę"przy jakiś obrotach. Chyba paska alternatora a nie rozrzadu. Pasek aternatora na wyczucie. Ja ustawialem tak aby pod naciskiem uchylal sie ~1cm i było dobrze. Pozrzad naciaga sie na tzw. kat 90'. Dobrze naciągniety obraca sie max do 90'. A czy to gaznik czy wtrysk tu raczej nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Pozatym temat "...1.0 FIRE" mowi sam za siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Więc tak, jest kilka szkół jeśli chodzi o demontaż głowicy... a konkretnie odpinanie od niej poszczególnych części... można odkręcić cały kolektor dolotowy albo odkręcić wtrysk przepustnicę i odpiąć przewodu wodne do podgrzewania przepustnicy... Jeśli chodzi o kolektor wydechowy to jest dość oporny jeśli nie odkręci się go na połączeniu z dwururką lub przegubie "kulistym" pod autem... Pozostałe czynności są proste, odkręcamy pokrywę zaworów... odkręcamy śruby mocujące głowicę (w odpowiedniej kolejności!) czyli na odwrót jak przykręcając... i szarpiemy rękami do góry, powinna zejść bez oporów... następnie papier ścierny 1500 lub 2000, a najlepiej oba i czyścimy i głowicę i blok... jeśli nie ma wżerów to nawet bym zaryzykował założenie bez planowania, chociaż niektórzy twierdzą że powinno się planowac głowicę... jednak mądre książki mówią, że należy to robić tylko w ostateczności... oczywiście tak oczywiste sprawy jak spuszczenie płynu z chłodnicy pomijam... oleju nie trzeba spuszczać z silnika... luzy zaworowe warto sprawdzić przy okazji jak już mamy ściągnietą pokrywę zaworów... bo może się okazać że warto by było je wyregulować... kolejność zaworów jest następująca WSWSSWSW, luzy zapisujemy na kartce... potem tam gdzie wymagają korekty przyda się druga osoba i 1 duży płaski śrubokręt i 2 malutkie, jedna osoba naciska z góry brzeg szklanki a druga małymi wydłubuje płytkę... na płytce od dołu jest napisana jej grubość... potem liczymy to razem z luzem i kupujemy odpowiednie płytki które nowe są stopniowane co 0.05mm no i to chyba tyle... jak się fotki załadują na imageshacka to dodam w tym wątku... Zdjęcia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 No i gitarra. Cos takiego tylko teraz owinac w manuala na FU. Czy ja tam widze polo looki zamiast seryjnych swiecidelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Czy ja > tam widze polo looki zamiast seryjnych swiecidelek Piknie wyglądają:) Przydałby się jeszcze motor 1.6 16V,wtedy wogóle było by zaje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > No i gitarra. Cos takiego tylko teraz owinac w manuala na FU. Czy ja > tam widze polo looki zamiast seryjnych swiecidelek Jak bede mial czas to owine to wszystko w manual:) A lampy pochodzą z seata ibiza, ale wymagają jeszcze sporo obróbki wokol nich, niestety czekam ciągle na cieple dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > Jak bede mial czas to owine to wszystko w manual:) Super! Świetne w końcu można się na czymś wzorować w razie potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 TAk patrzę i strasznie czarno masz pod pokrywą zaworów. Jak byś nie wymieniał nigdy oleju. U mnie pod pokrywą zaworów jest wszystko w lekkim brązie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > TAk patrzę i strasznie czarno masz pod pokrywą zaworów. Jak byś nie > wymieniał nigdy oleju. U mnie pod pokrywą zaworów jest wszystko > w lekkim brązie. Eee, może Ci się wydaje, olej zmieniany regularnie, nawet całkiem dobrej klasy zawsze Pierwszy raz jak ściągnąłem pokrywę to był syf! Treaz jest czyściutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > TAk patrzę i strasznie czarno masz pod pokrywą zaworów. Jak byś nie > wymieniał nigdy oleju. U mnie pod pokrywą zaworów jest wszystko > w lekkim brązie. U mnie też w lekkim brązie,bez czarnych osadów jak na tych zdjęciach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 >. Pozrzad naciaga sie na tzw. kat 90'. Dobrze > naciągniety obraca sie max do 90'. ---Teoretycznie to przektęca sie o kąt 90 stopni-ale pytanie z jaka siła?Wieksza siła to obróci się o większy kąt.Jak obracałem trzymając 4 paluchami to był za mocno naciągnięty,jak dwoma to było lepiej. > A czy to gaznik czy wtrysk tu raczej nie ma zbyt wielkiego znaczenia. ---Różnica w tym co odkręcić przy demontażu łatwiej.Miałem na myśli jak wtrysk to nieodłaczać przewodów paliwowych ale od kolektora odkręcić wtrysk.Za pierwszym razem u mnie jak demontowałem to razem z gaznikiem i dużo wiecej roboty było w porównaniu z tym jak następnym razem odkręciłem gaznik od kolektora i powiesiłem na drucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 LordFalcon a czemu ten jeden tłok u ciebie taki czyściejszy? EDIT Ja miałem zawsze wszystkie 4 tak samo czarne.Dopiero przed 3 zdejmowaniem głowicy gdy pojezdziłem kilkanaście km na benzynie z dodatkiem 10%H2O+10%rozpuszczalnika to wszystkie tłoki zrobiły się srebrne.(ciekawe od czego się wyczyściły-od rozpuszczalnika czy od wody). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > LordFalcon a czemu ten jeden tłok u ciebie taki czyściejszy? Bo tam szedł płyn chłodniczy... i ładnie go wyczyściło Zresztą właśnie to był powód ściągania głowicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Już zrobione I znowu 110 na trójce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > Już zrobione > I znowu 110 na trójce Mam nadzieje, że zdjęcia i krótki opis się przydały Ja dziś sobie jeszcze gaz podreguluję... Ale odkąd zawory są ustawione i uszczelka wymieniona to na autostradzie bez problemu 130 lata i dałby radę więcej ale tyle przepisy pozwalają... A tak to spokojnie do 4,5-5krpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > I znowu 110 na trójce co tak mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > co tak mało? Pewnie ten typ skrzyni co u mnie, przy 100 na 4 biegu jest już ponad 4krpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > Pewnie ten typ skrzyni co u mnie, przy 100 na 4 biegu jest już ponad > 4krpm to nie robi, ale na 3 idzie ponad 120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.