Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą w 1.0 Fire


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest jakis manual jeśli tak to gdzie jak to zrobic co odkręcić podczas pracy i jeszcze jedno czy jak będe ją składał to czy muszę ustawiac na nowo luz zaworó czy nie? jeśli tak to prosiłbym również o manual jak to zrobić. A jak bedę je ustawiał to trzeba nowe podkładki/blaszki czy jak to sie tam nazywa czy stare będą dobre?

Ale jestem podłamany juz teraz na maksa-w jedym miesiącu sprzęgło chłodnica i teraz jeszcze to. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jest jakis manual jeśli tak to gdzie jak to zrobic co odkręcić

> podczas pracy i jeszcze jedno czy jak będe ją składał to czy

> muszę ustawiac na nowo luz zaworó czy nie? jeśli tak to

> prosiłbym również o manual jak to zrobić. A jak bedę je ustawiał

> to trzeba nowe podkładki/blaszki czy jak to sie tam nazywa czy

> stare będą dobre?

> Ale jestem podłamany juz teraz na maksa-w jedym miesiącu sprzęgło

> chłodnica i teraz jeszcze to.

Jak kolega wytrzyma do wieczora to wrzucę parę zdjęć tutaj ze ściągania głowicy w 1.0Fire... bo na manual niestety nie miałem jeszcze czasu, aczkolwiek napewno takowy powstanie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jest jakis manual jeśli tak to gdzie jak to zrobic co odkręcić

> podczas pracy i jeszcze jedno czy jak będe ją składał to czy

> muszę ustawiac na nowo luz zaworó czy nie? jeśli tak to

> prosiłbym również o manual jak to zrobić. A jak bedę je ustawiał

> to trzeba nowe podkładki/blaszki czy jak to sie tam nazywa czy

> stare będą dobre?

> Ale jestem podłamany juz teraz na maksa-w jedym miesiącu sprzęgło

> chłodnica i teraz jeszcze to.

Dla mnie najtrudniejsze było po wymianie uszczelki właściwe naciągnięcie paska rozrządu-cały rok regulowałem i zawsze coś było zle.Jak za słbo to gwizd,jak za mocno to gwizd i "jęjęjęęę"przy jakiś obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie najtrudniejsze było po wymianie uszczelki właściwe

> naciągnięcie paska rozrządu-cały rok regulowałem i zawsze coś

> było zle.Jak za słbo to gwizd,jak za mocno to gwizd i

> "jęjęjęęę"przy jakiś obrotach.

icon_eek.gif Chyba paska alternatora a nie rozrzadu. Pasek aternatora na wyczucie. Ja ustawialem tak aby pod naciskiem uchylal sie ~1cm i było dobrze. Pozrzad naciaga sie na tzw. kat 90'. Dobrze naciągniety obraca sie max do 90'.

A czy to gaznik czy wtrysk tu raczej nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Pozatym temat "...1.0 FIRE" mowi sam za siebie 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, jest kilka szkół jeśli chodzi o demontaż głowicy... a konkretnie odpinanie od niej poszczególnych części... można odkręcić cały kolektor dolotowy albo odkręcić wtrysk przepustnicę i odpiąć przewodu wodne do podgrzewania przepustnicy...

Jeśli chodzi o kolektor wydechowy to jest dość oporny jeśli nie odkręci się go na połączeniu z dwururką lub przegubie "kulistym" pod autem...

Pozostałe czynności są proste, odkręcamy pokrywę zaworów... odkręcamy śruby mocujące głowicę (w odpowiedniej kolejności!) czyli na odwrót jak przykręcając... i szarpiemy rękami do góry, powinna zejść bez oporów... następnie papier ścierny 1500 lub 2000, a najlepiej oba i czyścimy i głowicę i blok...

jeśli nie ma wżerów to nawet bym zaryzykował założenie bez planowania, chociaż niektórzy twierdzą że powinno się planowac głowicę... jednak mądre książki mówią, że należy to robić tylko w ostateczności...

oczywiście tak oczywiste sprawy jak spuszczenie płynu z chłodnicy pomijam... oleju nie trzeba spuszczać z silnika...

luzy zaworowe warto sprawdzić przy okazji jak już mamy ściągnietą pokrywę zaworów... bo może się okazać że warto by było je wyregulować... kolejność zaworów jest następująca WSWSSWSW, luzy zapisujemy na kartce... potem tam gdzie wymagają korekty przyda się druga osoba i 1 duży płaski śrubokręt i 2 malutkie, jedna osoba naciska z góry brzeg szklanki a druga małymi wydłubuje płytkę... na płytce od dołu jest napisana jej grubość... potem liczymy to razem z luzem i kupujemy odpowiednie płytki które nowe są stopniowane co 0.05mm

no i to chyba tyle... jak się fotki załadują na imageshacka to dodam w tym wątku...

Zdjęcia:

img48213346300.th.jpgimg48203325684.th.jpgimg48163302700.th.jpgimg48143276793.th.jpgimg48133237269.th.jpg

img48123209613.th.jpgimg48113183967.th.jpgimg48103153198.th.jpgimg48093125979.th.jpgimg48083100394.th.jpg

img48073071620.th.jpgimg48033046555.th.jpgimg48023020074.th.jpgimg48012988017.th.jpgimg48002958872.th.jpg

img47992928970.th.jpgimg47982901342.th.jpgimg47972875281.th.jpgimg47962845775.th.jpgimg47952760310.th.jpg

img47952760310.th.jpgimg47942731790.th.jpgimg47932704047.th.jpgimg47922658047.th.jpgimg47912618778.th.jpg

img47902564406.th.jpgimg47892532430.th.jpgimg47882474540.th.jpgimg47872444836.th.jpgimg47862413933.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i gitarra. Cos takiego tylko teraz owinac w manuala na FU. Czy ja

> tam widze polo looki zamiast seryjnych swiecidelek

Jak bede mial czas to owine to wszystko w manual:) A lampy pochodzą z seata ibiza, ale wymagają jeszcze sporo obróbki wokol nich, niestety czekam ciągle na cieple dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TAk patrzę i strasznie czarno masz pod pokrywą zaworów. Jak byś nie

> wymieniał nigdy oleju. U mnie pod pokrywą zaworów jest wszystko

> w lekkim brązie.

Eee, może Ci się wydaje, olej zmieniany regularnie, nawet całkiem dobrej klasy zawsze smile.gif Pierwszy raz jak ściągnąłem pokrywę to był syf! Treaz jest czyściutko smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TAk patrzę i strasznie czarno masz pod pokrywą zaworów. Jak byś nie

> wymieniał nigdy oleju. U mnie pod pokrywą zaworów jest wszystko

> w lekkim brązie.

U mnie też w lekkim brązie,bez czarnych osadów jak na tych zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>. Pozrzad naciaga sie na tzw. kat 90'. Dobrze

> naciągniety obraca sie max do 90'.

---Teoretycznie to przektęca sie o kąt 90 stopni-ale pytanie z jaka siła?Wieksza siła to obróci się o większy kąt.Jak obracałem trzymając 4 paluchami to był za mocno naciągnięty,jak dwoma to było lepiej.

> A czy to gaznik czy wtrysk tu raczej nie ma zbyt wielkiego znaczenia.

---Różnica w tym co odkręcić przy demontażu łatwiej.Miałem na myśli jak wtrysk to nieodłaczać przewodów paliwowych ale od kolektora odkręcić wtrysk.Za pierwszym razem u mnie jak demontowałem to razem z gaznikiem i dużo wiecej roboty było w porównaniu z tym jak następnym razem odkręciłem gaznik od kolektora i powiesiłem na drucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LordFalcon a czemu ten jeden tłok u ciebie taki czyściejszy?

EDIT

Ja miałem zawsze wszystkie 4 tak samo czarne.Dopiero przed 3 zdejmowaniem głowicy gdy pojezdziłem kilkanaście km na benzynie z dodatkiem 10%H2O+10%rozpuszczalnika to wszystkie tłoki zrobiły się srebrne.(ciekawe od czego się wyczyściły-od rozpuszczalnika czy od wody).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już zrobione

> I znowu 110 na trójce

Mam nadzieje, że zdjęcia i krótki opis się przydały biglaugh.gif

Ja dziś sobie jeszcze gaz podreguluję...

Ale odkąd zawory są ustawione i uszczelka wymieniona to na autostradzie bez problemu 130 lata i dałby radę więcej ale tyle przepisy pozwalają...

A tak to spokojnie do 4,5-5krpm uzbroj_zlo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.