SSSM Napisano 30 Marca 2009 Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 No więc ponieważ przewertowałem forum i doszedłem do wniosku że wymienię aparat zapłonowy i świece. Teraz tak, jestem laikiem kompletnym i zielonym. Ale zdolności manualne posiadam na przyzwoitym poziomie( tak przynajmniej mówią niektórzy). Po pierwsze co mi będzie potrzebne, aparat zapłonowy i kable WN oczywiście mam. Jakieś uszczelki, uszczelniacze czy coś ? Jaki sprzęt klucze, kluczyki itd ? Po drugie na co mam się przygotować jakieś wycieki oleju, czy coś podobnego ? Po trzecie dam radę jeżeli będę robił to pierwszy raz ? PS: nie mam garażu, mam nadzieje że pod blokiem da radę... ? PS2: gdzie jest czujnik temperatury ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 30 Marca 2009 Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 śrubokręt do odkręcenia pokrywy trzymającej filtr powietrza - 4 śrubki, dwie od góry widoczne i dwie po bokach obudowy, klucz do świec, a do aparatu nie zerkałem czym go odkręcić odkręca się 'w lewo' czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a przykręca 'w prawo' po co cały aparat będziesz wymieniał? tak z nim źle? zaznacz sobie ustawienie palca wzgledem obudowy i ustaw go tak samo w nowym aparacie jak zmieniasz kopułkę i kable, to nowe popodłączaj jak na starej, żeby mieć wzrór nie odłączaj starych kabli czujnik temperatury ukarze Ci się po demontażu filtra powietrza na głowicy w okolicy drugiej świecy no i cylindry numerowane są od przodu silnika, czyli od rozrządu, a aparat jest z tyłu, tak dla wyjaśnienia jak nie będzie padało, to na dworze pod domem zrobisz to bez problemu opisz efekty i pochwal się koniecznie jak Ci coś nie pójdzie na to najbardziej czekamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSSM Napisano 30 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 > śrubokręt do odkręcenia pokrywy trzymającej filtr powietrza - 4 > śrubki, dwie od góry widoczne i dwie po bokach obudowy, klucz do > świec, a do aparatu nie zerkałem czym go odkręcić > odkręca się 'w lewo' czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a > przykręca 'w prawo' > po co cały aparat będziesz wymieniał? tak z nim źle? > zaznacz sobie ustawienie palca wzgledem obudowy i ustaw go tak samo w > nowym aparacie > jak zmieniasz kopułkę i kable, to nowe popodłączaj jak na starej, > żeby mieć wzrór nie odłączaj starych kabli > czujnik temperatury ukarze Ci się po demontażu filtra powietrza na > głowicy w okolicy drugiej świecy > no i cylindry numerowane są od przodu silnika, czyli od rozrządu, a > aparat jest z tyłu, tak dla wyjaśnienia > jak nie będzie padało, to na dworze pod domem zrobisz to bez problemu > opisz efekty i pochwal się koniecznie jak Ci coś nie pójdzie na to > najbardziej czekamy Po co odkręcać obudowę filtru powietrza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 31 Marca 2009 Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 nie wiem jaką masz obudowę, ale u mnie jest taka duża, zasłaniajaca dostęp do świec i najlepiej odkręcić element trzymający filtr, ten przy samym przednim pasie, na czterech śrubkach, reszta (przykręcone do przepustnicy) zostaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSSM Napisano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 > nie wiem jakĂ�Â� masz obudowĂ�Â�, ale u mnie jest taka duĚźa, zasÄšÂ�aniajaca > dostĂ�Â�p do ÄšÂ�wiec i najlepiej odkrĂ�Â�ciĂ�Â� element trzymajĂ�Â�cy filtr, > ten przy samym przednim pasie, na czterech ÄšÂ�rubkach, reszta > (przykrĂ�Â�cone do przepustnicy) zostaje Powiedzcie mi jeszcze taka rzecz, za co odpowiada gumowa rura podłączona z przodu do filtra powietrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 31 Marca 2009 Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 > Powiedzcie mi jeszcze taka rzecz, za co odpowiada gumowa rura > podłączona z przodu do filtra powietrza? odma, odprowadza opary oleju chyba że to nie ta ruła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 31 Marca 2009 Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 > czujnik temperatury uka ż e Ci się po demontażu filtra powietrza na > głowicy w okolicy drugiej świecy czy to ma być czujnik temperatury??????? zdjęcie z fiatuno.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSSM Napisano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 > odma, odprowadza opary oleju > chyba że to nie ta ruła tak, ta rura mam ja w oleju chyba nie jest zbyt szczelna A d czego ta odma powadzi od filtra powietrza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 31 Marca 2009 Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 > czy to ma być czujnik temperatury??????? > zdjęcie z fiatuno.pl To jest czujnik, który daje "sygnał" na zegar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 > czego ta odma powadzi od filtra powietrza ? tego, że to odgazowanie skrzyni korbowej - taka "namiastka recyrkulacji spalin" i to, co ucieknie pod tłoki jest tłoczone do ponownego spalenia, żeby było eco. i prowadzi do filtra a nie od. jak silnik padlina to niektórzy mają odmę podłączoną do...................atmosfery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSSM Napisano 1 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 > To jest czujnik, który daje "sygnał" na zegar Jest jakiś czujnik temperatury podłączony pod komputer ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 > Jest jakiś czujnik temperatury podłączony pod komputer ? Poszukaj w kolektorze dolotowym małej niebieskiej kostki, z dwoma pinami w srodku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSSM Napisano 1 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 > Poszukaj w kolektorze dolotowym małej niebieskiej kostki, z dwoma > pinami w srodku Podkreślam po raz kolejny jestem kompletnym laikiem. Gdzie jest kolektor dolotowy ? Może jakieś zdjęcie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > Podkreślam po raz kolejny jestem kompletnym laikiem. Gdzie jest > kolektor dolotowy ? Może jakieś zdjęcie ? Yyy, między głowicą a przepustnicą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > Podkreślam po raz kolejny jestem kompletnym laikiem. Gdzie jest > kolektor dolotowy ? Może jakieś zdjęcie ? Tu poglądowa fotka zaczerpnięta z fiatuno.pl Białą strzałką zaznaczyłem miejsce, gdzie jest ta kostka źródło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSSM Napisano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > Tu poglądowa fotka zaczerpnięta z fiatuno.pl > Białą strzałką zaznaczyłem miejsce, gdzie jest ta kostka > źródło Dziękuje bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSSM Napisano 7 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2009 > śrubokręt do odkręcenia pokrywy trzymającej filtr powietrza - 4 > śrubki, dwie od góry widoczne i dwie po bokach obudowy, klucz do > świec, a do aparatu nie zerkałem czym go odkręcić > odkręca się 'w lewo' czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a > przykręca 'w prawo' > po co cały aparat będziesz wymieniał? tak z nim źle? > zaznacz sobie ustawienie palca wzgledem obudowy i ustaw go tak samo w > nowym aparacie > jak zmieniasz kopułkę i kable, to nowe popodłączaj jak na starej, > żeby mieć wzrór nie odłączaj starych kabli > czujnik temperatury ukarze Ci się po demontażu filtra powietrza na > głowicy w okolicy drugiej świecy > no i cylindry numerowane są od przodu silnika, czyli od rozrządu, a > aparat jest z tyłu, tak dla wyjaśnienia > jak nie będzie padało, to na dworze pod domem zrobisz to bez problemu > opisz efekty i pochwal się koniecznie jak Ci coś nie pójdzie na to > najbardziej czekamy No i niestety, udało się bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2009 brawo kiedy oblewamy niespotykany sukces domorosłego mechanika samochodowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.